۱۵۸۵۴۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پیشنهاد پرداخت یارانه نقدی نان به مردم

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد قیمت نان در کشور آزاد شود و در مقابل یارانه نان به صورت نقدی به مردم پرداخت شود.

خبرگزاری ایسنا: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد قیمت نان در کشور آزاد شود و در مقابل یارانه نان به صورت نقدی به مردم پرداخت شود.

محمدرضا پورابراهیمی اظهار کرد: قیمت نان باید یک قیمت منطقی باشد که هم بهای تمام شده تولید نان متناسب باشد و هم در فضای تورمی باعث ایجاد فشار بر مردم نشود چرا که نان یک کالای اساسی و اصلی و در سبد و سفره غذایی مردم است.

وی افزود: ما با مشکل تفاوت قیمت داخل و خارج گندم و آرد مواجه شده‌ایم و اگر این شرایط را مدیریت نکنیم فضایی شبیه قاچاق سوخت به وجود می‌آید ما در داخل به گندم و آرد یارانه می‌دهیم و این عملا باعث شده تفاوت قیمت در داخل و خارج ایجاد شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: پیشنهاد من این است که یارانه نان را مستقیما به مردم بدهیم اما در عوض قیمت نان آزاد شود در این صورت مردم می دانند که نان را با یک چهارم قیمت منطقه وجهان دریافت می‌کنند و به این شکل نگرانی مردم کم می‌شود و جو روانی هم کنترل می‌شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه تفاوت قیمت کالاها در داخل و خارج کشور موجب ایجاد فساد ، رانت و معضلات شدید اقتصادی می‌شود اظهار کرد: ما می‌توانیم قیمت نان را متناسب با قیمت جهانی کنیم اما یارانه را به خود مردم بدهیم یعنی ببینیم به طور متوسط یک خانوار چند قرص نان در روز استفاده می‌کنند و سرجمع آن در یک ماه چه میزان خواهد شد. دراین شرایط می‌توان جلوی قاچاق وسوء استفاده را گرفت.

وی با بیان این که می‌توان در مبلغ پرداختی به خانوارها رقمی را برای یارانه نان در نظر گرفت تصریح کرد: جمعیت زیادی از اتباع خارجی در کشور ما زندگی می‌کنند و بالای یک میلیون نفر برآورد می‌شود، اینها از همین یارانه نانی استفاده می‌کنند که ما از آن استفاده می‌کنیم در حالی که این عدالت نیست.

وی با تاکید بر این که تصمیم‌گیری‌های ما در حوزه اقتصاد نباید اثر تورمی و روانی داشته باشد گفت: معمولا دولت‌ها از آزاد کردن قیمت نان اجتناب می‌کنند و سعی می‌کنند قیمت‌ها را حفظ کنند ما هم تا سال ۹۰ مشکلی در این زمینه نداشتیم اما بعد از سال ۹۰ به دلیل افزایش یک باره قیمت ارز و ایجاد اثر تورمی در اقتصاد شکاف بین قیمت‌ها در داخل و خارج ایجاد شد و همین تفاوت است که برای ما چالش ایجاد می‌کند.

پورابراهیمی در پایان گفت که برای کنترل جو روانی ناشی از افزایش قیمت نان باید تدبیری از سوی دولت در این زمینه اتخاذ شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج