جاباما
۱۵۸۶۲
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

دستگیری سلطان مدلینگ در شبکه اجتماعی

چهره سلطان مدلینگ غیر اخلاقی تهران رو شد

پلیس سایبری با رصد برخی سایت های خاص سلطان مدلینگ کشور را شناسایی کردند. مدل های این عکاس وقتی پشت لنز دوربین وی قرار می گرفتند، نمی دانستند تصاویر خود را در شبکه های اجتماعی باید ببینند.

برترین ها به نقل از هفت صبح : پلیس سایبری با رصد برخی سایت های خاص سلطان مدلینگ کشور را شناسایی کردند. مدل های این عکاس وقتی پشت لنز دوربین وی قرار می گرفتند، نمی دانستند تصاویر خود را در شبکه های اجتماعی باید ببینند.

سکانس اول

از علاقه مندان به مدلینگ، فتو مدلینگ، چهره های تبلیغاتی و تیزرهای تلویزیونی دعوت می شود.

شما هم اگر به مدلینگ و حرفه پردرآمد مدلینگ علاقه مند هستید، می توانید به سوی مانکن و مدل شدن از مشاوره های مربیان بنام این حرفه در ایران برخوردار شوید.

در سایت ها و شبکه های اجتماعی فراخوان داده شد و از دختران و پسران جوان دعوت به همکاری شد تا در آتلیه های کوچک با حداقل امکانات مقابل دوربین هایی قرار بگیرند که هیچ ضمانتی در سلامت آنها نیست.

عکس های فشن غربی با پوشش های نامتعارف در فضای یک آپارتمان کوچک اجاره ای مجهز به انواع نور و فلش، پشت دوربین عکاسان ژست می گیرند تا شهرت را به دست آورند. به صف ایستاده اند تا در این زیرزمین، گوی سبقت را از یکدیگر بربایند. هرکدام وارد تاریکخانه ای شدند. فرم های استخدامی در برابرشان با خودکار گذاشته شد.

سوالات بی ربطی که تا به حال در هیچ جایی ندیده بودند. پس از تکمیل پرسشنامه مردی با چهره ای متفاوت و هیکلی تنومند با مصاحبه شونده ها گفت و گو کرد. علت این سوالات را نمی دانستند تنها به مدل شدن فکر می کردند.

سکانس دوم

پلیس سایبری با رصد سایت های خاص به شناسایی صفحات شبکه های اجتماعی رسیدند که در قالب مدلینگ عکس هایی را پس از طراحی با فتوشاپ، ابتدا به صورت تبلیغ در بروشورهای ساده، سپس در قالب بلوتوث و درنهایت در شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می دادند. در این طرح ماموران فتا به سایتی رسیدند که پسر عکاسی با گذاشتن فرم های استخدامی در سایت خود از کسانی که تمایل داشتند دعوت به همکاری کرده بود. در صفحه اینترنتی این پسر عکاس بسیاری عکس های غیراخلاقی دیده می شد که پشت لنز دوربین ایستاده و ژست های مختلف گرفته بودند. وقتی ماموران پلیس امنیت اخلاقی واردعمل شدند دامی مستند ایجاد کردند تا بتوانند فعالیت های عکاسان و هنرجویان این مدلینگ های زیرزمینی را تحت نظر داشته باشند. وقتی ماموران با چهره های دیگری در فضای تاریک آتلیه نمایشی قرار گرفتند، توانستند تعداد زیادی از کسانی را که تن به این عکاسی زیرزمینی می دادند را دستگیر کنند. سرکرده عکاس مدلینگ سعید بود که خود را سلطان مدلینگ می خواند.

سکانس آخر

سعید سلطان مدلینگ وقتی پیش روی دادیار طرزی از شعبه دوم دادیاری قرار گرفت به تناقض گویی دست زد و گفت: این عکس ها خارج از ایران گرفته شده است هیچ کدام از این مدل ها ایرانی نیستند. این درحالی بود که در تصاویر غیراخلاقی که در عکس ها دیده می شد حکایت از آن داشت که همه تصاویر در فضای زیرزمینی آپارتمان های تهران گرفته شده است.

با این سند و مدرک سلطان مدلینگ چاره ای جز اعتراف ندید و گفت: دختران و پسرانی که جویای کار در فشن و مدلینگ بودند با پرکردن فرم استخدام جذب موسسه می شدند. خیلی از این دخترها و پسرها با این فضا مشکل نداشتند. عکس هایی که گرفته می شد، در سایت ها و شبکه های خاص منتشر می شد و بهترین های این عکس ها که با لباس های مارک دار و لباس هایی که در فصول سال می پوشیدند به ژورنال تبدیل می شد تا در دسترس مردم قرار بگیرد. با ادعاهای سعید، د ختران و پسران جوان پیش روی دادیار پرونده قرار گرفتند.

مدل ها چه می گفتند

یکی از دختران گفت: در جریان نبودم که خروجی عکس های ما چه خواهد بود تنها تصور می کردم برای یک تبلیغ ساده است تا اینکه خروجی عکس ها را در شبکه های اینترنتی دیدم. یکی دیگر از دختران گفت: ابتدا جذب جذابیت های این نوع عکاسی شدم و از اینکه ژست هنرپیشه ها و خواننده های معروف غربی را مقابل دوربین ها می گرفتم خوشحال بودم ولی پس از مدتی متوجه شدم رسما مورد سوءاستفاده قرار گرفته ام و آبرویم رفته است. عده ای از این مدلینگ ها هم به صورت آگاهانه وارد چرخه عرصه عکس های غیراخلاقی می شدند و برای تبلیغ برندها و لباس های جدید پشت لنزهای عکاسان زیرزمینی قرار می گرفتند. با فاش شدن راز این اقدامات مجرمانه گروه های تاریکخانه ها، دادیار پرونده متهمان را که از ۴۰ آتلیه زیرزمینی بودند با قرار قانونی روانه زندان کرد.

گفت و گو با قاضی پرونده

دادیار طرزی در گفت و گوی اختصاصی به خبرنگار هفت صبح گفت: با آمدن سایت آویزان بومی سازی سایت های خاص در ایران به جریان افتاد، می خواستند کاری انجام دهند که محتوای این سایت های غیراخلاقی در ایران راه اندازی شود. این گروه از تبهکاران در عرصه های مختلف کارهای زیرزمینی با موضوعات خلاف اخلاق انجام دادند.

با روشدن موسیقی های مبتذل اجتماعی سپس به سمت تصاویر غیراخلاقی رفتند و جوانان را نشانه گرفتند. پایه گذاری فیلم هایی که با فرهنگ ایرانی فرسنگ ها فاصله داشت و آن را به شبکه های ماهواره ای ارسال می کردند. در بعد دیگر، این گروه با راه اندازی آتلیه های غیرمجاز زیرزمینی که مجوزی حتی برای گرفتن عکس های ساده هم نداشتند با اجاره کردن آپارتمان های کوچک به استخدام متقاضیان مدلینگ دست می زدند. پس از قبولی هنرجویان با گذاشتن کلاس های مدلینگ، فتومدلینگ، چهره های تبلیغاتی و تیزرهای تلویزیونی به تصویربرداری غیرمتعارف از دختران و پسرانی کردند که به شکل های مستهجن در پشت دوربین ها می ایستادند.

دادیار طرزی در ادامه افزود: متاسفانه برخی از شبکه های اجتمایع به محلی برای قتل آبرو تبدیل شده اند. زنان و دختران جوان بی هیچ واهمه ای با آتلیه های مجازی ارتباط پیدا می کنند و در مکان های نامعلوم مقابل دوربین های عکاسان اینا آتلیه ها قرار می گیرند که به توصیه همین عکاسان، عکس خود را با نام آتلیه مجازی در شبکه های اینترنتی قرار می دهند و این عکس ها چندی بعد، از سایت های مبتذل مجازی سر درمی آورند.


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

چهره سلطان مدلینگ غیر اخلاقی تهران رو شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • marmar

      آخه با کدوم عقلتون.....
      ولش کن . بگذریم.....

    • saniii

      به جهنم نرن خب. منکه باخوندنش مو به تنم سیخ شد وخاکتوسر فیگوراشون. که بهشون مثلاشهرت میده

    • محمد

      خب مگه مدل شدن ايرادي داره خوشگلن خوش تيپن دوست دارم مدل شن به من و شما چه ربطي داره ساني جان شما هم اگر خوشگل بودي بال بال مزدي مدل شي

      پاسخ ها

      • صبا

        ببخشید ولی شما از کجا میدونی سانی جون خوشگل نیست؟خوب با مدل شدن حال نمیکنه.

    • منصور

      اگر دوتا از اون عکسهایی که به قول شما مبتذل ... میذاشتید بد نبود حداقل برای قضاوت سندو مدرکی بود.نه اینکه هرچی شما گفتید ما باور کنیم.نصف بیشتر ملت نسبت به اخبار داخلی کم باور هستند

    • asal

      manam ba sanad movafegham har kasi afkaresh nesbat be mobtazal ye tore ......vali dar kol har ensani ye joore dige ghezavat nakonid khob....

    • mahdie

      حالا همه فکر نکنن که من با اینا موافقم ؛
      ولی هر کسی عقل داره و اختیار خودشو...

    • saniii

      اقا محمد عزیز!
      بنده میگم باید چندجا پرسجومیکردن مشهور شدن خوبه اما نه به این قیمت که هر فیگوری بگیری یا هرلباسی بپوشی اونم توزیرزمین که چندتا گردن کلفتم هستن بعدشم شما از کجا میدونی من زشتم!?خداروصدهزارمرتبه شکر که هم از لحاظ قدوهیکل هم از لحاظ قیافه زیبام اینو همه میگن خودپسندنیستما اما در جواب شما بایدمیگفتم راجع چیزی که ندیدی نظر نده لطفا

      پاسخ ها

      • محمد

        منظورم رو بد گفتم قبول ولي حداقل يه خوشگل مثل خودت نظر داد دلت نسوزه

      • صبا

        خوشحال شدیم که منظور دیگه ای داشتین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج