۱۵۸۹۰۱
۱ نظر
۵۳۵۳
۱ نظر
۵۳۵۳
پ

در بازار کفش چه می گذرد؟

فرقی نمی کند چقدر پول داشته باشید. بازار کفش زمان زیادی است که از دوران اوج خود دور شده!

در بازار کفش چه می گذرد؟





روزنامه هفت صبح - کیاوش حافظی: بیشتر ما هنوز خاطره آن روزها را فراموش نکرده ایم؛ وقتی که پدر و مادرها دست بچه هایشان را می گرفتندن و با خود به بازار می بردند و در نهایت هم با کفش و لباسی یکی دو سایز بزرگتر به خانه برمی گشتند، در آن زمان تئوری ساده ای وجود داشت که می گفت برای بچه ها کفش و لباس بزرگتر بخرید تا وقتی قد کشیدند هم اندازه شان شود.

زمان زیادی از آن روزها می گذرد. حالا عمر لباس ها آنقدر زیاد نیست که تئوری قدیمی درست دربیاید. کفش و لباسی که می خرید به زحمت یک سال عمر می کند. اوضاع در بازار کفش به مراتب بدتر است. در بازارهای سنتی به سختی می توان کفشی پیدا کرد که به دل بنشیند.

در بازار کفش چه می گذرد؟

بیشتر تولیدات ساخت کشور چین هستند و بی کیفیت. قیمت هایشان اگرچه بالاست اما زود خراب می شوند. در همان مدت زمان کمی هم که عمر می کنند هزار دردسر درست می کنند؛ مصائبی مثل زخم کردن پا و بو گرفتن، چندتایی برند ایرانی هم هستند که وارث تاج و تخت کفش بلا و کفش ملی هستند. روزهای طلایی این برندها مدت ها پیش تمام شده است. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که با «کیکرز» سال ها خاطره دارند، وضع بی نهایت تاسفبار است.

ناامیدی وقتی به اوج می رسد که آتش به مال خود بزنید و در جستجوی کیفیت، روانه فروشگاه های برند شوید. یکی دو سال بیشتر از ورود آنها به بازار ایران نمی گذرد. پرچمدارشان Geox یا ecco هستند اما قیت هایشان خیلی زیاد است و تنوع زیادی ندارند. به سختی می توان در ویترین مغازه یا داخل قفسه های شیک شان دوتا کفش ایده آل پیدا کرد. تنوع کفش ها در فروشگاه های آدیداس و نایکی و اسکچرز و سالمون هم چندان تعریف ندارد. تنها راه ممکن پابرهنه ماندن است. می شود؟

بازار سنتی

در همان قدم های اول بازار کفش سنتی اختلاف قیمت های بالایی را می بینیم. کفش ها از ۷۰ هزار قیمت دارند تا ۵۰۰ هزار تومان. کفش های مرغوب مردانه چرم که داخلی هستند و چرمشان از تبریز می آید، از ۱۲۵ هزار تومان شروع می شوند و تا ۲۰۰ هزار تومان هم می رسند. قیمت متوسط کفش های زنانه داخلی هم از ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است.

در بازار کفش چه می گذرد؟

فروشندگان می گویند کفش های ایرانی کیفیت مرغوب تری دارند، کفش های چرم داخلی را تهیه کنید. با اینحال کفش های خارجی یا همان چینی هم وجود دارد که با قیمتی پایین تر عرضه می شوند. فروشندگان این کفش ها را مرغوب نمی دانند و می گویند اگر دنبال کفش خارجی با کیفیت هستید باید به سراغ آنهایی بروید که قیمت شان حدودا از ۳۰۰ هزار تومان شروع می شود.

فروشندگان می گویند این روزها کفش های چینی کمتر در بازارهایی مثل بازار کفش میدان فردوسی پیدا می شود اما کماکان این کفش ها حضور دارند. چرم کفش های داخلی از چرم گوساله شده و در تهران یا تبریز دوخته می شود. با اینحال معمولا چرم ها را از تبریز وارد تولیدی های کفش تهران می کنند.

در بازار کفش چه می گذرد؟

در کفش های بوت نیز قیمت ها از ۱۴۰ هزار تومان شروع می شود. کفش فروشان می گویند مردم در خرید کفش حتما به زیره کفش توجه کنند. زیره ترموی پاک کنی جزو بهترین زیره هایی است که در کفش به کار می رود. معمولا کفش هایی که با این زیره کار می شوند بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارند. به گفته فروشندگان کفش زیره PU هم بیشتر در کفش های راحتی استفاده می شود که قیمت کفش ها را به ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان می رساند. در میان کفش های سنتی چند سالی می شود برندهایی مطرح شده اند. در این برندها قیمت ها تفاوت چندانی با بازار کفش نمی کند.

در کفش نادر، چرمی که برای کفش ها استفاده می شود چرم تبریز است. قیمت کفش های این برند به میزان ثابتی هستند. کفش های مردانه ۱۴۰ هزار تومان و کفش های زنانه ۱۲۰ هزار تومان قیمت خورده اند. برای کسانی هم که به دنبال کفش زمستانی هستند، این برند، بوت هایش را به قیمت ۲۰۰ هزار تومان قیمت گذاشته است.

در کفش های مردانه شیفرز نیز قیمت ها بین ۱۶۵ هزار تومان تا ۲۶۰ هزار تومان است. کفش های زنانه این برند نیز از ۱۰۰ تات ۲۶۰ هزار تومان قیمت دارد. کفش های این برند همگی از چرم تبریز هستند که تحت لیسانس شیفر آلمان تولید می شوند.

در بازار کفش چه می گذرد؟

یکی از فروشندگان درخصوص معایب کفش چینی می گوید چرم این کفش ها اصل نیستند، به همین خاطر از خود بو تولید می کنند. یکی از مشتریان هم معتقد است جنس های ایرانی هم کیفیت خود را از دست داده اند. او می گوید ماه گذشته کفشی خریده که درز آن در کمتر از دو هفته باز شده است. البته فروشنده در این خصوص می گوید در هر ۱۰۰ عدد ممکن است یک بار چنین اتفاقی بیفتد که البته به خاطر جنس ایرانی آن نیست. او معتقد است ممکن است کارگری که در تولیدیی کار می کند، زیره کفش را قبل از چسباندن به رویه به درستی شستشو نکرده باشدو اگر چنین اتفاقی افتاد، مشتری باید کفش را به همان مغازه که از او خریداری کرده است ببرد تا آن را برای تعمیر به تولیدی یا کارخانه بفرستد.

این فروشنده می گوید جنس چینی با قیمتی دو برابر نسبت به کیفیتش عرضه می شود و اگر در کفش های ایرانی این اتفاقات می افتد، در جنس چینی بیشتر دیده می شود.

در میان برندها

بازار کفش های خارجی تنها در یک کلمه خلاصه می شود؛ جنس چینی. البته به صورت معدود جنس ایرانی پیدا می شود که در بالاترین قیمت خود ۱۱۰ هزار تومان قیمت دارند. فروشندگان می گویند مردم به کفش های ایرانی تمایل چندانی نشان نمی دهند چرا که کیفیت کفش های خارجی را ندارند. کفش های خارجی هم از ۱۲۰ هزار تومان پیدا می شوند. بعضی از مردم می گویند اگر دنبال کفش غیرسنتی هستید تنها باید به سراغ برندها رفت. اگرچه برندها زمانی برو بیایی داشتند اما امروزه هم با یک زیر و رو کردن بازار می توان یک کفش جان دار پیدا کرد. البته به خاطر قیمت بالای برندها، باید بدانیم فروش ویژه هر برند چه زمانی شروع می شود تا بتوانیم از تخفیفات ویژه آن استفاده کنیم. حال به فروشگاه های برندهای مختلف سری زده ایم تا اوضاع برندها را از نزدیک مشاهده کنیم.

در بازار کفش چه می گذرد؟

کفش های نایک با قیمت ۳۶۵ هزار تومان شروع می شوند و به یک میلیون تومان می رسند. فروشنده این نمایندگی می گوید کلکسیون کفش های جدید نایک معمولا هر دو هفته یک بار می رسد. به گفته این فروشنده بیش از نیمی از کفش ها در همان یک یا دو روز اول به فروش می روند، بنابراین مشخص نیست تخفیفات ویژه این محصولات چه زمانی می رسد اما موقع فروش ویژه این کفش ها ۲۵ درصد تخفیف خواهند خورد. محصولات این برند در چین، ویتنام و اندونزی تولید می شوند. البته در بین کفش های نایک خبری از بوت نبود.

کفش های ریبوک علاوه بر چین در اندونزی هم تولید می شوند. جدیدترین کفش های این برند دو هفته ای است که وارد بازار شده اند. البته برای کسانی که به دنبال بوت هستند این برند اصلا مناسب نیست چرا که کفش مناسب فصل زمستان در آن پیدا نمی شود.

در بازار کفش چه می گذرد؟

قیمت کفش های ریبوک از ۱۸۵ هزار تومان شروع می شود و به ۵۵۷ هزار تومان می رسد. تخفیفات ویژه این برند از بهمن ماه شروع می شود که ممکن است بین ۳۰ تا ۵۰ درصد باشد. ریبوک حداقل ماهی یک بار از کلکسیون جدید کفش خود رونمایی می کند.

کفش های پوما نیز به تازگی در ویترین نمایندگی ها قرار گرفته اند. این کفش ها آلمانی هستند اما باز هم نام چین، اندونزی و ویتنام را به عنوان کشور سازنده یدک می کشند. قیمت کفش ها از ۳۵۰ هزار تومان شروع شده و به یک میلیون تومان ختم می شود. فروش ویژه این محصولات در بهمن ماه شروع می شود که تخفیف های آن بین ۳۰ تا ۵۰ درصد خواهد بود.

در میان کفش های آدیداس، ارزان ترین کفش ۲۰۰ هزار تومان است. البته اوج قیمت های آن به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می رسد. این قیمت ها مربوط به کفش های رانینگ آدیداس است. آدیداس جزو برندهایی است که بوت هم دارد. کفش های بوت آدیداس بین ۴۳۸ تا ۶۸۸ هزار تومان قیمت دارند. محصولات آدیداس آلمانی هستند اما در چین، اندونزی و ویتنام تولید می شوند. طرفداران کفش های بالای یک میلیون تومانی این برند ورزشکاران هستند. البته در این برند معدودکفش های آلمانی هم وجود دارد که یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارند که کفش های کوچک و نسبتا سنگین تری هستند.

در بازار کفش چه می گذرد؟

آدیداس فروش ویژه خود را دو بار در سال شروع می کند، یک بار در آخر تابستان و یک مرتبه هم در انتهای زمستان. معمولا در فروش ویژه این برند ۲۵ تا ۴۰ درصد تخفیف ارائه می شود.

سالامون نیز جزو برندهایی به حساب می آید که چند سالی است طرفداران زیادی پیدا کرده است. در نمایندگی این برند کفش های رانینگ از ۳۹۵ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارند. قیمت بوت ها نیز از ۴۰۰ هزار تومان شروع می شود و به ۸۵۰ هزار تومان می رسد. محصولات این برند هم با نام چین، اندونزی و ویتنام عجین شده است. فروش ویژه سالامون آخر سال با ارائه تخفیف های ۲۵ درصدی شروع می شود.

در بازار کفش چه می گذرد؟

مردم درخصوص محصولات این کفش ها به دو نکته اصلی اشاره می کنند. ابتدا، قیمت بالای این برندهاست به طوری که در تخفیفات ویژه هر کدام از این برندها، معمولا کفش هایی فروخته می شوند که با وجود تخفیف ۴۰ تا ۵۰ درصدی ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان فروخته می شوند. مسئله دیگر در خصوص این برندها این است که کفش ها همگی شبیه هم هستند و حتی ممکن است با دیدن آنها بگویید همه اینها از یک مدل هستند و تنها فرم رنگ آمیزی شان با دیگری فرق می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hadi

      فقط اون پنجمي ***

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج