جاباما
۱۵۹۸۴۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

طرح جدید میدان انقلاب اجرایی نمی‌شود

سخنگوی کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: طرح میدان انقلاب اجرایی نخواهد شد و در حال تدوین طرح جامع میادین شهر تهران هستیم.

خبرگزاری مهر: سخنگوی کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: طرح میدان انقلاب اجرایی نخواهد شد و در حال تدوین طرح جامع میادین شهر تهران هستیم.

محمدمهدی تندگویان با اشاره به طراحی جدید نماد میدان انقلاب گفت: در جلسه هفته گذشته کمیسیون شهرسازی نامه ای به معاونت شهرسازی و سازمان زیباسازی در خصوص ساماندهی میادین پایتخت ارسال کردیم که طی آن تاکید شده تغییری در ۳۰ میدان و معبر اصلی شهر داده نشود.

وی از تدوین طرح جامع میادین شهر تهران خبر داد و گفت: بر اساس این طرح جامع، طراحی میادین بزرگی مانند انقلاب، آزادی، جمهوری و... باید از قوانین و ضوابط همسان و خاصی پیروی کند.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: میدان انقلاب یکی از میادینی است که هر طراحی که برای تهیه شده باشد؛ نباید قبل از این طرح جامع در آن تغییری ایجاد شود نه خود میدان و نه اطراف آن. همچنین برخی از میادین به دلیل قدیمی بودن باید هویت گذشته خود را حفظ کنند مانند میدان فردوسی.

به گفته تندگویان، تا زمان تایید شدن طرح جدید میدان انقلاب و سایر میادین در شورای شهر هیچ تغییری در این میدان ایجاد نخواهد شد.

هیچ درختی در دارآباد قطع نشده است/ جابجایی ۴۰ درخت

سخنگوی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اخباری در خصوص ریشه کن کردن ۱۸۰ اصله درخت در دارآباد گفت: این موضوع صحت ندارد این زمین دو مصوبه کمیسیون ماده ۵ و کمیسیون ماده ۷ را دارا است همچنین دو رأی از دیوان عدالت اداری دارد. در گذشته این زمین مزاحمت هایی را برای همسایگان این زمین ایجاد کرده بود که نهایتا زمین اصلاح و متراژ آن به زیر ۲ هزار متر می رسد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، تصمیم گیری در خصوص این نوع زمین ها بر عهده فضای سبز منطقه است و چون این زمین در پهنه باغات قرار داشت، اجازه ۳۰ درصد سطح اشغال به آن داده شد و مجوز ساختمانی ۱۵ طبقه به آن اختصاص پیدا کرد. بر اساس این حکم، ۴۰ اصله درخت باید جابجا می شد که طی بازدید از منطقه این ۴۰ اصله درخت جابجا شده و هیچ درختی خشک یا قطع نشده است.

تندگویان با بیان اینکه این پرونده دوباره در کمیسیون ماده ۷ بررسی می شود، گفت: اگر امکان تغییر نقشه وجود داشت تا درختان کمتری جابجا شود، به آن رسیدگی می شود، اما در حال حاضر تخلفی رخ نداده همچنین سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز در حال بازرسی این پرونده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج