جاباما
۱۶۰۳۱۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ناتوانی اوپک در توقف سقوط قیمت نفت

پایگاه اینترنتی روزنامه تلگراف نوشت: رئیس سابق اوپک، این سازمان را در متوقف کردن روند نزولی بهای نفت «ناتوان» دانست و خواستار همراهی روسیه، نروژ و نیجریه با اوپک برای حمایت از قیمت ها شد.

ایرنا: عبدالله بن حمد العطیه با اشاره به سقوط قیمت نفت و عرضه روزانه ٢ میلیون بشکه نفت اضافی به بازار، گفت: اوپک نمی تواند همانند گذشته به تنهایی این مسئله را حل کند زیرا هم اکنون شرایط متفاوت است. باید روسیه، نروژ و مکزیک هم با اوپک همراه شوند و در خصوص کاهش تولید خود بحث کنند.

رئیس سابق اوپک و مشاور ارشد امیر قطرهمچنین با ابراز تردید در موافقت اعضای اوپک برای تشکیل جلسه اضطراری به منظور مقابله با روند کاهشی قیمت نفت، تاکید کرد که کشورهای صادر کننده نفت تنها در صورتی با جلسه اضطراری موافقت می کنند که تولیدکنندگان خارج از اوپک نیز با کاهش تولیدشان موافقت کنند.

وی با اشاره به عرضه روزانه ٢ میلیون بشکه نفت اضافی به بازار، افزود: این یک فاجعه است. اوپک باید با کشورهای غیراوپک دیدار کند تا این مسئله حل شود البته آمریکا هیچگاه تولید خود را کاهش نمی دهد.

عرضه بیش از تقاضای نفت به بازارهای جهانی در ماه های گذشته موجب شد تا قیمت نفت به پایین ترین حد آن در پنج سال گذشته سقوط کند.

در عین حال، اعضای اوپک در جلسه پیشین خود قادر به توافق برای کاهش تولید این سازمان نشدند و در نتیجه آن، سقف تولید اوپک بدون تغییر باقی ماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج