۱۶۰۳۵۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تجارت چمدانی ایرانی ها رکورد شکست

در هشت ماه سال جاری تجارت چمدانی ایران نسبت به سال گذشته به ۵۱ میلیون و ۲۴۵ هزار دلار رسید.

خبرگزاری ایسنا: در هشت ماه سال جاری تجارت چمدانی ایران نسبت به سال گذشته به ۵۱ میلیون و ۲۴۵ هزار دلار رسید.

در کنار مبادلات تجار ایران با کشورهای عضو CIS تجارت محدود و کوچک دیگری نیز در گمرکات مرزی مستقر در شمال، شمال شرق و شمال غرب کشور از طریق مرزنشینان این مناطق با مرزنشینان سایر کشورهای مذکور صورت می گیرد که محدود به اقلام کالایی خاصی بوده و با ‌آن تجارت چمدانی می گویند.

براساس این گزارش طی هشت ماهه سال ۱۳۹۳ حدود ۵۱ میلیون و ۲۴۵ هزار دلار و در هر روز به طور متوسط ۲۰۸ هزار کالا از طریق تجارت چمدانی از طریق گمرکات مرزی به کشور CIS ارسال شده اند که این رقم تنها در حدود ۰.۲۳ درصد از ارزش کل صادرات کشور تشکیل می دهند.

همچنین در هشت ماه سال گذشته صادرات به طریق تجارت چمدانی حدود ۷۵ میلیون و ۳۷۴ هزار دلار بوده است که معادل ۰.۳۷ درصد از ارزش کل صادرات کشور در این مدت است.

بر همین اساس مقایسه ارزش صادرات در مدت زمان مورد نظر حاکی از کاهش ۳۲ درصدی ارزش تجارت چمدانی طی هشت ماهه سال جاری نسبت به هشت ماه سال گذشته است.

از سوی دیگر در هشت ماه سال جاری گمرک آستارا با اختصاص ۱۵ میلیون و ۲۹۴ هزار دلار یا ۲۹.۸۴ درصد از تجارت چمدانی رتبه اول،گمرک بیله سوار با اختصاص هفت میلیون و ۲۳۰ هزار دلار یا ۱۴.۱۱ درصد از ارزش تجارت چمدانی رتبه دوم و گمرک سرو با اختصاص شش میلیون و ۳۱ هزار دلار یا ۱۱.۷۷ درصد از ارزش تجارت چمدانی رتبه سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس این گزارش در مدت مشابه سال قبل گمرک‌های باجگیران، آستارا و بیله سوار به ترتیب با ۵۲.۹۲ درصد، ۱۵.۵۲ درصد و ۵.۹۹ درصد رتبه‌های اول تا سوم به خود اختصاص داده بودند.

گزارش گمرک حاکی از آن است که در هشت ماه سال جاری صادرات تجارت چمدانی از لحاظ ارزش از گمرک منطقه آزاد بندرانزلی دارای کاهش ۸۸.۱۳ درصدی، گمرک باجگیران کاهش ۸۵.۴۵ درصدی، گمرک پلدشت دارای کاهش ۸۲.۲۶ درصدی‌، گمرک سرخس دارای کاهش ۱۷.۸۵ درصدی و گمرک اینچه برون دارای کاهش ۱۰.۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌اند.

این گزارش همچنین حاکی از این است که در این مدت صادرات تجارت چمدانی از گمرک‌های جلفا، نوردوز، سرو، بیله سوار، لطف آباد و آستارا نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش برخوردار بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج