جاباما
۱۶۰۸۳۴
۶۶۸۷
۶۶۸۷
پ

تکنیک های سرخ کردن و نگهداری سبزیجات

آشپزخانه قلب خانه است؛ این را همه اهالی خانواده می‌دانند. بیشتر افراد وقتی در خانه را باز می‌کنند؛ پس از سلام و احوالپرسی، سری به آشپزخانه می‌زنند تا ببینند چه غذایی برای ناهار یا شام در حال پختن است.

چهاردیواری: آشپزخانه قلب خانه است؛ این را همه اهالی خانواده می‌دانند. بیشتر افراد وقتی در خانه را باز می‌کنند؛ پس از سلام و احوالپرسی، سری به آشپزخانه می‌زنند تا ببینند چه غذایی برای ناهار یا شام در حال پختن است.

امروزه انواع صیفی‌جات، سبزی، کدو و بادمجان در تمام فصول یافت می‌شود، ولی در فصل سرما ممکن است سبزی‌ها یخ زده بوده یا گل و لای فراوانی داشته باشد.

بنابراین خیلی از خانم‌ها مایلند در پاییز که سبزی‌ها هنوز سبز و باطراوت است به فکر سرمای زمستان هم باشند. حتما در میان دوستان و آشنایان، خانم‌هایی را می‌شناسید یا خودتان از این گروه افراد هستید که وقتی فریزرشان را باز می‌کنید، هر طبقه مخصوص نوعی از مواد غذایی است.

مواد غذایی تمیز و بسته‌بندی شده که روی هر بسته هم نام و نشانی نوشته‌ شده تا اشتباهی صورت نگیرد. بادمجان‌ها و کدوهای سرخ شده در بسته‌های آماده درون فریزر است و همین‌طور گوشت و مرغ و دیگر مواد غذایی که همگی مرتب و منظم در جای خودشان قرار گرفته‌اند.

تکنیک های  سرخ کردن و نگهداری سبزیجات

برعکس این مورد هم دیده می‌شود؛ خانم‌هایی که اگر در فریزر آنها را باز کنید، بوی بدی به مشام می‌رسد. به هر طبقه که سر بزنید، بسته‌های مواد غذایی که بعضی از آنها پاره هم شده، به طور نامنظم روی هم انباشته شده و وقتی می‌خواهند غذایی تهیه کنند و نیاز به مواد فریزری دارند، باید کلی کیسه را بیرون بریزند تا یک بسته سبزی یا مرغ پیدا شود؛ امیدوارم شما از این دسته نباشید.

سرخ کردن سبزی‌ها

بعضی از خانم‌ها انواع سبزی‌ها را بعد از پاک کردن و شستن، سرخ کرده و درون فریزر قرار می‌دهند و برخی دیگر سبزی‌ها را به صورت خام درون کیسه گذاشته و نگهداری می‌کنند، اما بهتر است سبزی فریزری را کمی تفت بدهید تا خامی آن گرفته شود و جای کمتری بگیرد. برای این کار سبزی‌ها را روی شعله متوسط گاز قرار دهید و بگذارید آب آن کاملا کشیده شود، سپس مقداری روغن سرخ کردنی به ‌آن اضافه کرده و بگذارید کمی سرخ شود و بعد سبزی را از روی حرارت برداشته و بگذارید بماند تا کاملا سرد شود، سپس آنها را درون کیسه پلاستیکی بریزید و داخل فریزر بگذارید. مواظب باشید که هرگز سبزی‌های سرخ شده را ‌داغ درون کیسه فریزر نریزید.

تکنیک های  سرخ کردن و نگهداری سبزیجات

اگر می‌خواهید مواد غذایی شما عطر و طعم و رنگ طبیعی خودش را حفظ کند و ارزش غذایی آن از بین نرود، باید بسته‌بندی به‌طور صحیح انجام شود.پس یادتان باشد مواد غذایی را یا درون ظروف در بسته مخصوص فریزر نگهداری کنید یا آنها را داخل نایلون فریزری بگذارید و درش را هم خوب ببندید. دقت کنید هوا داخل نایلون نماند و هوای اضافی را کاملا خالی کنید و در نایلون را چسب بزنید، خوب است روی آن را هم بنویسید و بعد داخل فریزر بگذارید.

وقتی هم که خواستید از مواد منجمد شده استفاده کنید، بهتر است آنها را اول درون یخچال بگذارید تا یخشان آب شود، بعد مواد را در ظرف پخت غذا بریزید؛ البته این نکته را هم به یاد داشته باشید که مواد غذایی را به اندازه مصرف یک وعده خانواده در کیسه فریزر بگذارید؛ زیرا بعد از این‌که مواد فریزری را بیرون آوردید و یخ آن از بین رفت، دوباره نباید آن را منجمد کنید.

اما اگر مواد غذایی زیادی را آماده قرار دادن در فریزر کرده‌اید، بدانید همه آنها نیاز به یخ زدن دارد، پس هرگز همه را یکباره درون فریزر نگذارید. حجم زیاد مواد، زمان انجماد را افزایش می‌دهد و ممکن است سبزی‌ها فاسد شود. این کار همچنین باعث کاهش دمای فریزر شده و مواد غذایی دیگر را نیز فاسد می‌کند. بنابراین سعی کنید مواد تازه را بتدریج داخل فریزر بگذارید یا این‌که این مواد را در طبقه‌های مختلف قرار دهید و بعد از این‌که یخ زد، آنها را جابه‌جا کرده و در طبقه مخصوص خود بگذارید.

سرخ کردن کدو و بادمجان

برای فریزری کردن کدو و بادمجان سعی کنید این دو را با هم بخرید و بعد از این‌که پوست آنها را گرفتید، اول کدوها را سرخ کنید. البته اگر کدوی نازک و ظریف پیدا کردید، نیازی به پوست کندن ندارد و می‌توانید بعد از شستن، آنها را با پوست سرخ کنید. با توجه به این‌که کدو روغن کمتری مصرف می‌کند و باعث تغییر رنگ روغن هم نمی‌شود، بعد از کدو نوبت بادمجان‌هاست که می‌توانید آنها را در همان روغن سرخ کنید.

تکنیک های  سرخ کردن و نگهداری سبزیجات

برای سرخ کردن کدو و بادمجان از حرارت متوسط کمک بگیرید، زیرا حرارت زیاد باعث دود کردن روغن و تغییر رنگ آن می‌شود و حرارت کم هم باعث مصرف زیاد روغن خواهد شد که هر دو مورد برای سلامت مضر است.

لوبیا یادتان نرود

برای فریزری کردن لوبیا سبز، روش صحیح آن است که اول لوبیاها را درون آب سرد بریزید و اجازه دهید یک ساعتی بماند تا اگر آلودگی و گلی روی آن باشد، از بین برود. بعد لوبیاها را خوب شسته و بگذارید آب آن گرفته شود. بعد دو طرف لوبیاها را گرفته و آنها را به اندازه‌ای که می‌خواهید برش دهید. سپس به اندازه مصرف یک وعده درون کیسه بریزید تا موقع استفاده فقط یک کیسه را بیرون آورده و مصرف کنید.

لوبیا لازم نیست سرخ شود. می‌توانید یک بار این روش را هم امتحان کنید، زیرا لوبیای سرخ نشده، لوبیاپلو و خوراک را هم خوشمزه‌تر خواهد کرد و هم خواص بیشتری را در خود نگه خواهد داشت. بعضی از سبزی‌ها را هم می‌توانید به صورت خام درون فریزر نگهداری کنید. سبزی‌هایی مانند انواع کلم‌ها، ذرت، هویج و نخودفرنگی از این دسته است. بعد از خریدن این مواد، آنها را خوب بشویید و بگذارید خشک شود. هویج را بعد از این‌که پوست‌ کندید، به اندازه دلخواه خرد کنید و درون کیسه یا ظرف مخصوص بگذارید و نخودفرنگی را هم بعد از شست‌وشو خشک کنید و درون کیسه و داخل فریزر قراردهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج