جاباما
۱۶۱۱۶۸
۵۰۷۰
۵۰۷۰
پ

صد بازیکن برتر سال ۲۰۱۴ جهان (۱)

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۲۰۱۴ میلادی و انتخاب بهترین بازیکن سال ۲۰۱۴، بر آن شدیم تا لیستی از صد بازیکن برتر فوتبال در سال ۲۰۱۴ را برای شما تدارک ببینیم که در قسمت اول، نام بیست بازیکن رده های صد تا هشتاد را مشاهده خواهید کرد.

طرفداری: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۲۰۱۴ میلادی و انتخاب بهترین بازیکن سال ۲۰۱۴، بر آن شدیم تا لیستی از صد بازیکن برتر فوتبال در سال ۲۰۱۴ را برای شما تدارک ببینیم که در قسمت اول، نام بیست بازیکن رده های صد تا هشتاد را مشاهده خواهید کرد.

۱۰۰- لئوناردو بونوچی

سال ۲۰۱۴ برای مدافع ۲۷ ساله بیانکونری سال نسبتاً خوبی بود. هرچند وی جام جهانیِ چندان خوبی را با آتزوری پشت سر نگذاشت ، اما حضور در ۳۰ بازی برای یوونتوس و به ثمر رساندن دو گل برای این تیم و همچنین حضور در نیمه نهایی لیگ اروپا و قهرمانی در سری آ می تواند از عوامل اصلی حضور وی در این لیست باشد. این بازیکن در خط دفاعی یکی از بهترین تیم های اروپا حضور داشت و در کنار یارانش، در طول یک فصل تنها ۲۳ گل را دریافت کردند.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (1)

۹۹- فیرمینو

نفر بعد، هافبک جوان و با استعداد هوفنهایم، روبرت فیرمینوی ۲۲ ساله است. در این سال فیرمینو نامی برای خود در فوتبال اروپا و جهان دست و پا کرد و پس از اینکه به عنوان یکی از پدیده های فصل ۲۰۱۳/۱۴ بوندس لیگا شناخته شد، به واسطه درخشش به تیم ملی برزیل دعوت شد و حتی توانست اخیراً اولین گل خود برای برزیل را در برابر اتریش به ثمر برساند. با توجه به روند رو به رشد این بازیکن، در آینده قطعاً بیشتر از وی خواهیم شنید.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (1)

۹۸- متئو کواچیچ

دومین نفرِ حاضر در لیست که در سری آ مشغول به کار است؛ کواچیچ در سال ۲۰۱۳ پس از درخشش های فراوان در دیناموزاگرب و جلب توجه چند باشگاه بزرگ اروپایی سرانجام اینتر را انتخاب کرد و در دو سال اخیر علیرغم ناکامی های اینتر و سن کم اش، در این تیم بسیار موفق بوده و حالا به یکی از بازیکنان کلیدی این تیم تبدیل شده است. اما بزرگ ترین دست آورد کواچیچ در سال ۲۰۱۴، حضور در جام جهانی به همراه کرواسی بود که با ناکامی او و یارانش به پایان رسید اما برای یک بازیکن ۲۰ ساله حضور در بالاترین سطح فوتبال موفقیتی بسیار شگرف به حساب می آید.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (1)

۹۷- کلودیو براوو

کایپتان نه چندان جوان تیم ملی شیلی که در سال ۲۰۱۴ بالاخره به آنچه که لایق آن بود رسید. موفقیت های براوو از روزهایی شروع شد که بارسلونا بدون دروازه بان شد و در طرف دیگر براوو مانند عقابی تیزبال در درون دروازه شیلی در برابر حریفان قدر شیلی قدرت نمایی می کرد. به همین جهت بارسلونا قصد خرید براوو را کرد و وی را به خدمت گرفت. این دروازه بان شیلیایی که شانس نیز به او رو کرده بود، با مصدومیت مارک تراشتگن در ابتدای فصل به عنوان دروازه بان ثابت بارسلونا انتخاب شد و با ثبت رکوردی خارق العاده، در ۸ بازی گلی را دریافت نکرد و در نهایت در ال کلاسیکو بود که دروازه خود را باز شده دید. قطعاً با ادامه این روند، وی می تواند به جایگاه های بالاتری در سال های آتی دست پیدا کند.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (1)

۹۶- سالواتوره سیریگو

اگر از دوخته شدن به نیمکت آتزوری در دو بازی پایانی جام جهانی بگذریم، دومین بازیکن ایتالیایی لیست ما سال خوبی را پشت سر گذاشت. از قهرمانی پاریسن ژرمن در لیگ فرانسه گرفته تا حضور در یک چهارم لیگ قهرمانان اروپا. اما در کل اگر سیریگو می توانست در این سال خود را از یک دروازه بان معمولی و خوب با چند واکنش نجات دهند - برای مثال مهار توپ دمبابا در برابر چلسی - به دروازه بانی فوق العاده تبدیل کند، شاید جایگاه او بالاتر از این ها می بود. اما شاید درخشان ترین بازی سال سیریگو در جام جهانی برزیل و در برابر انگلستان بود که این دروازه بان موفق شد با چند مهار خوب، ایتالیا را به صعودی امیدوار کند که در نهایت اتفاق نیافتاد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (1)

۹۵- یاسین براهیمی

یک ستاره از ۲۳ ستاره تیم فوق العاده الجزایر در جام جهانی؛ حضور در جام جهانی، به ثمر رساندن اولین گل ملی در نهمین بازی ملی و البته در جام جهانی و کمک فراوان به تیم ملی الجزایر همه و همه باعث شدند تا یاسین البراهیمیِ فرانسوی و الجزایری الاصل در این لیست حضور داشته باشد. شاید سال گذشته هیچ کس فکر نمی کرد یکی از معمولی ترین بازیکنان تیم گرانادای اسپانیا موفق به حضور در این لیست شود، اما براهیمی موفق شد با درخششی خوب، علاوه بر حضور در جمع صد بازیکن برتر سال، نظر بسیاری از باشگاه های مطرح را جلب کند و در نهایت نیز با پیوستن به پورتو، خود را به لیگ قهرمانان اروپا برساند.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (1)

۹۴- ریکاردو رودریگز

در ادامه به نام ریکاردو ایوان رودریگز آدریا بر می خوریم؛ یکی از دیگر از بازیکنان جوان لیست که دست بر قضا در جام جهانی نیز خوش درخشید و به واسطه همین درخشش بسیاری از باشگاه های مطرح جهان به برای خرید این دفاع چپ ۲۱ ساله تلاش های بسیاری را انجام دادند. هرچند جام جهانی برای خط دفاع سوئیس، مخصوصاً با دریافت ۵ گل در برابر فرانسه چندان خوب نبود، اما عملکرد رودریگز باعث شد نگاه ها به او تغییر کند و انتظار می رود در سال های آتی او در باشگاهی بزرگ تر از ولفسبورگ توپ بزند.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (1)

۹۳- کوین دی بروین

یکی دیگر از ستاره های تابناک فوتبال نوین بلژیک که پس از ناکامی در چلسی، با ایجاد تحولی جدید در فوتبال خود و پیوستن به ولفسبورگ، به روند رو به رشد خود که در برمن شکل گرفته بود ادامه داد و موفق شد به یکی از ستاره های جوان سال تبدیل شود. وی همراه با تیم ملی بلژیک در جام جهانی نیز شرکت کرد و حتی یکی از گل های پیروزی بخش شیاطین سرخ در برابر ایالات متحده را نیز به ثمر رساند. دی بروین هم اکنون روزهای خوبی را در ولفسبورگ سپری می کند.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (1)

۹۲- رون فلار

بازیکنی که هیچگاه در سطح وسیع مطرح نبود و حتی پس از شکست و حذف مفتضحانه هلند در یورو ۲۰۱۲ و پیوستن به استون ویلا حتی در آستانه فراموشی بود، اما به واسطه درخشش لاله های نارنجی در جام جهانی دوباره بر سر زبان ها افتاد. فلار یکی از اعضای دفاع سه نفره هلندی ها در جام جهانی بود که تحسین بسیاری را در پی داشت. وی همچنین پس از جام جهانی در مدت کوتاهی مورد توجه چند باشگاه مطرح انگلیسی از جمله یونایتد و آرسنال قرار گرفت، هرچند همین حالا نیز او در استون ویلا بسیار موفق است و شرایط بسیار خوبی را در این تیم دارد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (1)

۹۱- کارلوس باکا

کارلوس باکا، بازیکن ۲۸ ساله ای که حضورش در تیم ملی کلمبیا و البته سویا در فصل گذشته بسیار خوش یمن بود؛ او توانست درحالی همراه با سویا به قهرمانی در لیگ اروپا برسد که تقریباً در همه بازی های این تیم در این رقابت ها تاثیر گذار بود و نقشی کلیدی در قهرمانی سویا در یورو لیگ داشت. وی همچنین فصل گذشته با به ثمر رساندن ۲۱ گل برای اونار امری یکی از بهترین بازیکنان تیم بود و به همین علت مورد توجه پکرمن در کلمبیا قرار گرفت. در تیم ملی کلمبیا نیز عملکرد او قابل قبول بود و باکا موفق شد همراه با کُفیرزها به مرحله یک چهارم جام جهانی برسد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (1)

۹۰- ممفیس دیپای

مصدومیت مارتینز ایندی در اواسط بازی هلند - استرالیا در جام جهانی باعث شد، لوییس فن خال یکی از برگ های برنده خود را در جام جهانی رو کند و از ستاره ای استفاده کند که شاید سال گذشته چندان نام آشنا نبود. ممفیس دیپای که در لیگ هلند با ۱۶گل و ۱۰ پاس گل فصلی فوق العاده را سپری کرده بود، بلافاصله پس از حضور در زمین موفق شد اولین گل ملی خود را، آن هم در جام جهانی و در سن ۲۰ سالگی به ثمر برساند. دادن یک پاس گل برای فن پرسی در آن بازی نیز عاملی بود تا دیپای به عضوی ثابت در ترکیب نارنجی ها تبدیل شود. دیپای در آخرین بازی مرحله گروهی هلند نیز در برابر شیلی گلزنی کرد تا نامش بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتد. این بازیکن جوان و آینده دار پس از جام جهانی مورد توجه تیم های بسیاری قرار گرفت، اما ترجیح داد یک سال دیگر را نیز در آیندهوون سپری کند و پس از این یک سال، برای آینده خود تصمیم گیری کند.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (1)

۸۹- ادن ژکو

هشتاد و نهمین شماره اما متعلق است به اسطوره بلامنازع فوتبال بوسنی و هرزگوین، کسی که در عرصه ملی با به ثمر رساندن ده گل تیمش را به جام جهانی هدایت کرد. هرچند این آمار مربوط به سال ۲۰۱۳ است، اما آمار ژکو در عرصه ملی و باشگاه در سال ۲۰۱۴ نیز قابل قبول است. ادن در جام جهانی دو گل را به ثمر رساند که یکی از این گل ها با نا داوری در برابر نیجریه مردود اعلام شد و البته گل دیگر در برابر ایران بود که به زیبایی به ثمر رسید. در زمینه باشگاه نیز ژکو در سالی که با یارانش رقابت تنگانگی را با لیورپول و چلسی داشتند موفق به قهرمانی در لیگ برتر انگلستان شد تا سالی خوب را پشت سر بگذارد. وی فصل گذشته با وجود مهاجمان تراز اولی چون آگوئرو، نگردو و یووتیچ در سیتی، با به ثمر رساندن ۱۶ گل، نقش پر رنگی را در قهرمانی سیتی در لیگ برتر ایفا کرد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (1)

۸۸- آنتونیو دی ناتاله

این شماره اختصاص دارد به اسطوره بی بدیل باشگاه ادینزه ایتالیا؛ آنتونیو دی ناتاله که یازدهمین سال حضور متوالی خود در ادینزه را گذراند، در سن ۳۷ سالگی، فصل خوبی را پشت سر گذاشت و موفق شد در ۳۸ بازی با به ثمر رساندن ۲۰ گل، به تیم محبوبش کمک به سزایی را بکند. دی ناتاله در فصل جاری نیز موفق تر بوده است و تا کنون در ۱۴ بازی با به ثمر رساندن ۱۱ گل، در سن ۳۷ سالگی یکی از ستاره های ادینزه به شمار می رود.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (1)

۸۷- سامی خدیرا

هرچند مصدومیتی بد موقع در اوخر سال ۲۰۱۳ باعث شد تا خدیرا نتواند در اوایل سال ۲۰۱۴ شروع خوبی را داشته باشد، اما حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا و البته کمک به قهرمانی مانشافت ها در جام جهانی برزیل همه و همه باعث شد تا این رده برای سامی خدیرا در نظر گرفته شود. بازگشت خدیرا در حالی صورت گرفت که او یکی از ارکان اصلی خط میانی آلمان ها در جام جهانی بود.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (1)

۸۶- آندرس اینیستا

Old but gold؛ شاید این بهترین توصیفی باشد که بتوان در وصف ستاره کهنه کار فوتبال اسپانیا و کاتولونیا انجام داد. آندرس که در سال های نه چندان دور همیشه پای ثابت کسب جوایز بود، کم کم در حال افول است و شاید زمان آن رسیده باشد که جای خود را به جوان تر ها بدهد. این خلاق و توانمند لا روخا که از مرز ۳۰ سال عبور کرده است، در حالی در این لیست قرار می گیرد که موفقیت های سال های قبل خود را در سال ۲۰۱۴ را تکرار نکرد اما با این حال موفق به کسب جوایزی چون پای طلایی شد و همین موضوع باعث شد تا این ستاره، همچنان در آسمان فوتبال اروپا و جهان بدرخشد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (1)

۸۵- رابین فن پرسی

مهاجم نه چندان موفق منچستریونایتد در فصل ۲۰۱۳/۱۴ که به واسطه عملکردی نسبتاً خوب در جام جهانی ۲۰۱۴ در این لیست قرارر گرفته است. رابین فن پرسی در فصل گذشته همچون یونایتد فصل خوبی را پشت سر نگذاشت و پس از مصدومیت های زیاد، تنها در جام جهانی بود که فرصتی برای درخشش به دست آورد. گل زیبا به اسپانیا، هتریک در برابر المپیاکوس و البته کسب مقام سومیِ جام جهانی به همراه هلند می تواند از نقاط درخشانِ سال تاریک رابین باشد. فن پرسی اما چند هفته ایست که روند رو به رشد خود را آغاز کرده است و احتمال دارد سال ۲۰۱۵ برای او سالی پر بار تر باشد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (1)

۸۴- گیلفی سیگوردسون

سال ۲۰۱۴ بدون شک سالی پر از توفیق و موفقیت برای گیلفی سیگوردسون بوده است؛ او پس از پایان دوره ای نسبتاً خوب در تاتنهام، با پیوستن به تیمی مانند سوانزی در جولای ۲۰۱۴ از بار فشارها کاست و با شروعی طوفانی، موفق شد فصل را به بهترین شکل با سوانزی آغاز کند و تا کنون نیز در این تیم ولزی موفق بوده است. به موازات توفیقات باشگاهی، گیلفی در تیم ملی ایسلند نیز نقش بسیار پررنگی را بازی می کند و در این تیم که به تازگی، دوباره جان تازه ای گرفته است به موفقیت های خود ادامه می دهد؛ کسب سهمیه یورو لیگ با سوانزی و کسب سهمیه حضور در جام ملت های اروپا می تواند سال ۲۰۱۵ را برای او بسازد تا این هافبک ۲۵ ساله به موفقیت های خود ادامه دهد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (1)

۸۳- لوییز آدریانو

علیرغم حضوری متمادی در شاختار دونتسک و در پی آن در لیگ قهرمانان اروپا، اما لوییز آدریانو بسیار دیر در جمع فوتبالدوستان شناخته شد؛ بازیکن ۲۷ ساله برزیلی که با اقبال چندان خوبی مواجه نبود، امسال اما به سبب گروه نسبتاً آسان شاختار در لیگ قهرمانان اروپا موفق شد با گل زنی های خود نامی برای خود دست و پا کند و نام خود را در جمع بهترین های سال قرار دهد. اما اگر نیم فصل ابتدایی سال را نیز برای او در نظر بگیریم، آدریانو با عملکردی بسیار خوب، با به ثمر رساندن ۲۵ گل در ۳۹ بازی برای شاختار، از عوامل اصلی قهرمانی این تیم در فصل ۲۰۱۳/۱۴ بوده است.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (1)

۸۲- جولیان درکسلر

در میان نام های پایانی بخش اول، به فوق ستاره جوان باشگاه شالکه بر می خوریم. جوانی که علاوه بر مجذوب کردن باشگاه های تراز اول اروپا به خود، با کسب قهرمانی جام جهانی آن هم در ۲۰ سالگی، کار بسیار بزرگی را انجام داد. سال ۲۰۱۴ اما برای درکسلر از ابتدا تا انتها خوش یمن بود. در ابتدای سال و در فصل نقل و انتقالات زمستانی نام باشگاه های بزرگی به گوش می خوردند که خواهان به خدمت گیری این بازیکن هستند. این وینگر معدنچی ها اما به غیر از باشگاه های اروپایی، یواخیم لو را نیز تحت تاثیر قرار داد تا سرانجام در لیست نهایی آلمان ها برای جام جهانی جایی داشته باشد. با ادامه روند کنونی، قطعاً می توانیم شاهد حضور درکسلر در سطوح بالای فوتبال در سال ۲۰۱۵ باشیم.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (1)

۸۱- داوید دخیا

آخرین شماره لیست اما تعلق دارد به درخشان ترین ستاره روزهای تاریک منچستریونایتد؛ داوید دخیا که حتی در روزهایی که منچستریونایتد در بحران به سر می برد نیز تیم را نجات می داد، آخرین نفر بخش اول لیست طرفداری است. دخیا در سال ۲۰۱۴ علیرغم عملکرد نه چندان مقبول تیمش، به صورت فردی عملکرد خوبی را از خود بر جای گذاشت و دعوت شدن به تیم ملی اسپانیا، کسب جایزه بازیکن سال یونایتد و کسب جایزه بازیکن سال یونایتد از نگاه هواداران خود بر این موضوع گواه است. وی همچنین در فصل جاری، علیرغم افتی که در ابتدا داشت، تا کنون بیش از ۱۸ امتیاز را برای یونایتد خریده است که این آمار خود گویای همه چیز است.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (1)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج