۱۶۲۷۱۳
۱ نظر
۵۰۶۶
۱ نظر
۵۰۶۶
پ

صد بازیکن برتر سال ۲۰۱۴ جهان (۳)

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۲۰۱۴ میلادی و انتخاب بهترین بازیکن سال ۲۰۱۴، بر آن شدیم تا لیستی از صد بازیکن برتر فوتبال در سال ۲۰۱۴ را برای شما تدارک ببینیم که در قسمت سوم، نام بیست بازیکن رده های شصت تا چهل و یک را مشاهده خواهید نمود.

طرفداری: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۲۰۱۴ میلادی و انتخاب بهترین بازیکن سال ۲۰۱۴، بر آن شدیم تا لیستی از صد بازیکن برتر فوتبال در سال ۲۰۱۴ را برای شما تدارک ببینیم که در قسمت سوم، نام بیست بازیکن رده های شصت تا چهل و یک را مشاهده خواهید نمود.

۶۰ - ژروینیو

این مهاجم ۲۷ ساله ساحل عاجی یکی از بهترین سال های فوتبالی خود را سپری کرد. وی تحت هدایت رودی گارسیا بار دیگر به همان مهاجم خطرناک زمان حضور در لیل تبدیل شد و بارها با گل ها و پاس گل هایش، تیم رم را در موقعیت پیروزی قرار داد. وی یکی از عناصر اصلی نایب قهرمانی رم در فصل گذشته سری آ بود و در فصل جاری نیز یکی از بهترین های این تیم بوده است. در بازگشت مجدد رم به لیگ قهرمانان اروپا سه گل به ثمر رساند، اما این تعداد گل نیز برای صعود رم به مرحله بعدی مسابقات کافی نبود. ژروینیو در جام جهانی نیز در سه حضورش در ترکیب ساحل عاج موفق شد دو گل به ثمر رساند، اما ساحل عاج موفق به صعود از مرحله گروهی نشد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (3)

۵۹ - گراتزیانو پله

مهاجم ۲۹ ساله ایتالیایی که خیلی دیر شناخته شد. پله در فصل گذشته با به ثمر رساندن ۲۳ گل در لیگ اردویزه بهترین گلزن فاینورد روتردام بود و به این تیم کمک کرد نایب قهرمان لیگ هلند شود. این مهاجم گلزن سپس با قراردادی ۸ میلیون پوندی به ساوتهمپتون پیوست و در ۱۶ بازی لیگ برتر برای این تیم ۷ گل به ثمر رسانده و بهترین بازیکن این تیم در فصل جاری لیگ برتر بوده، جایی که ساوتهپمتون هم اکنون بالاتر از آرسنال و تاتنهام در رتبه پنجم جدول قرار گرفته است. وی همچنین به عنوان بهترین بازیکن ماه سپتامبر لیگ برتر انتخاب شد و توسط آنتونیو کونته بالاخره به تیم ملی ایتالیا دعوت شده و در اولین بازی ملی اش موفق به گلزنی شد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (3)

۵۸ - آندره شورله

این بازیکن آلمانی هر چند بیشتر به عنوان یک یار ذخیره در برنامه تاکتیکی آقای خاص بوده، اما هر وقت وارد زمین شده تاثیرگذار عمل کرده است، که نمونه آن گلی بود که در دیدار حساس در مقابل پاریسن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند و به چلسی کمک کرد تا راهی مرحله نیمه نهایی مسابقات شود. آندره شورله یکی از بازیکنان منتخب آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ بود. وی ۶ بار به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد و جالب اینکه موفق شد ۳ بار دروازه حریفان را از جمله دو بار در مقابل برزیل میزبان و یک گل حساس در مقابل الجزایر باز کند. وی در دیدار فینال نیز پاس گل پیروزی بخش ماریو گوتزه را ارسال نمود تا در عین ذخیره بودن، تاثیری شگرف در قهرمانی آلمان ایفا نماید. وی در فصل جاری نیز بیشتر به عنوان بازیکن ذخیره در ترکیب چلسی به میدان می رود ولی با این وجود تمام توان خود را برای موفقیت تیمش به کار می گیرد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (3)

۵۷ - کیلور ناواس

شاید تا قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ کمتر کسی نام این دروازه بان ۲۷ ساله را شنیده بوده باشد، اما وی یک فصل فوق العاده را همراه با لوانته در لالیگا سپری کرد به طوری که به عنوان بهترین دروازه بان فصل گذشته لالیگا شناخته شد. در جام جهانی عملکرد بی نقص و کم نظیر او موجب شد کاستاریکا تا مرحله یک چهارم نهایی مسابقات صعود کند. وی سه بار در مقابل تیم های بزرگ ایتالیا، انگلیس و هلند کلین شیت کرد و در مقابل تیم های اروگوئه و یونان نیز تنها یک بار دروازه اش باز شد. عملکرد بسیار خوب او در ضربات پنالتی در مقابل یونان نیز نباید از یاد برد. در فصل جاری نیز به جمع قهرمانان اروپا اضافه شده و با اینکه بیشتر به عنوان ذخیره ایکر کاسیاس بر روی نیمکت می نشیند، اما در معدود دیدارهایی که به میدان رفته، عملکرد خوبی به نمایش گذاشته است.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (3)

۵۶ - فرانک ریبری

ستاره فرانسوی بایرن مونیخ که در سال گذشته یکی از سه بازیکن برتر جهان بود، با افت محسوسی مواجه شد اما با این وجود همچنان یکی از بهترین های فوتبال جهان در سال ۲۰۱۴ بود. ریبری به دلیل مصدومیت جام جهانی و نیمی از نیم فصل نخست فصل جاری را از دست داد و همین موجب شد چنین جایگاهی برای او در نظر گرفته شود. ریبری در ۸ حضورش در فصل جاری بوندس لیگا دو گل به ثمر رسانده و در چهار حضورش در لیگ قهرمانان نیز دو بار موفق به گلزنی شده است. وی یکی از عوامل کسب دوگانه بایرن مونیخ در فصل گذشته بود و با گل ها و پاس گل هایش بارها برای بایرن مونیخ امتیازآور شد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (3)

۵۵ - دنی کارواخال

بدون شک یکی از نقاط ضعف لوس بلانکوس در سال های اخیر، سمت راست خط دفاعی بوده است جایی که هیچ بازیکن مطمئنی وجود نداشت، اما با بازگشت دنی کارواخال به جمع بازیکنان رئال مادرید، نقطه ضعف این تیم به یک نقطه قوت تبدیل شد. کارواخال که کم کم در ترکیب رئال مادرید جا افتاد در اواخر لیگ و به خصوص لیگ قهرمانان اروپا بازی های فوق العاده ای را برای رئال مادرید به نمایش گذاشت که از جمله می توان به دو بازی رفت و برگشت وی در مقابل بایرن مونیخ اشاره کرد. کارواخال با کمک به قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا، کوپا دل ری، سوپرجام اروپا و همچنین دعوت به تیم ملی اسپانیا نوید ظهور یک بک راست آینده دار را داد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (3)

۵۴ - خوانفران

یک دفاع راست اسپانیایی دیگر، این بار از تیم همشهری رئال یعنی اتلتیکو مادرید. بدون شک یکی از عوامل اصلی قدرتنمایی اتلتیکو مادرید در فصل گذشته، خط دفاعی کم نقص این تیم بود که خوانفران یکی از عناصر آن بود. خوانفران نه تنها در کارهای دفاعی عملکرد فوق العاده ای داشت، بلکه با نفوذهایش از جناح راست و سانترهایش بارها هم تیمی هایش را در موقعیت گلزنی قرار داد و به همراه اتلتیکو مادرید قهرمانی در لالیگا را پس از ۱۹ سال جشن گرفت. صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز از جمله افتخارات وی به همراه اتلتیکو بود. وی همچنین موفق شد جناح راست خط دفاعی تیم ملی اسپانیا را از آن خود کند هر چند که جام جهانی موفقی را سپری نکرد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (3)

۵۳ - مارکو وراتی

ستاره ریز نقش ایتالیایی پاریسن ژرمن نفر بعدی لیست می باشد. وراتی به پاریسن ژرمن کمک کرد تا قهرمان لوشامپیونه شود و تا مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. وی نقشی محوری در خط هافبک تیم پاریسن ژرمن ایفا می کند و قطعا ارزش وی برهیچ کس پوشیده نیست. وی یکی از بازیکنان ایتالیا در جام جهانی ۲۰۱۴ بود و شاید می توان گفت از جمله معدود ایتالیایی های خوب با وجود عملکرد ضعیف آتزوری در جام جهانی بود. از وی به عنوان جانشین آندرا پیرلو نام برده می شود.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (3)

۵۲ - میراندا

باز هم یک مدافع دیگر از خط دفاعی مستحکم اتلتیکو مادرید و این بار میراندا ملی پوش برزیلی این تیم که سال بسیار خوبی را سپری نمود. میراندا بارها به خط دفاعی اتلتیکو کمک کرد تا دروازه را حفظ کنند و زوج فوق العاده ای که با دیه گو گودین تشکیل دادند بدون شک بهترین زوج دفاعی در سال ۲۰۱۴ بود. آن ها به اتلتیکو مادرید کمک کردند تا به لیگ دو قطبی لالیگا، قدرتی جدید معرفی نمایند و قهرمانی نصیبشان شود. حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا با حذف تیم هایی چون میلان، بارسلونا و چلسی عملکرد درخشان آن ها را بیش از پیش نمایان می کند. وی با این عملکرد خوب بار دیگر توسط کارلوس دونگا به تیم ملی برزیل دعوت شد، هر چند کج سلیقگی لوییز فیلیپه اسکولاری سبب شد که وی طعم حضور در جام جهانی را نچشد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (3)

۵۱ - وین رونی

در فصلی که گذشت وین رونی همان رونی همیشگی نبود، اما با این وجود یکی از معدود خوب های منچستر یونایتد در فصلی فاجعه بار بود. این مهاجم در نیم فصل دوم فصل گذشته هشت گل به ثمر رساند و در نیم فصل اول فصل جاری نیز پنج گل به ثمر رسانده است تا تنها ۱۳ گل از بازیکنی که از وی در سال های گذشته به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان نام برده می شد، نشاندهنده افت وی باشد. رونی در جام جهانی نیز همچون سایر بازیکنان انگلیس بسیار ضعیف ظاهر شد و البته یک گل بی تاثیر در مقابل اروگوئه به ثمر رساند. شیاطین سرخ امید دارند با راه افتادن مجدد رونی بار دیگر بر قله فوتبال انگلیس تکیه زنند.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (3)

۵۰ - داوید آلابا

بدون شک او یکی از بهترین مدافعین چپ حال حاضر جهان است و البته بهترین بازیکن کشور اتریش در چند سال اخیر بوده است. آلابا که در سمت چپ بایرن مونیخ زوج فوق العاده ای را با فرانک ریبری تشکیل داده است و بارها از این سمت تیم های حریف را آزار داده اند. وی که شوت های سهمگینی نیز به سمت دروازه حریفان روانه می کند، یکی از مهره های خوب بایرن مونیخ در راه قهرمانی در بوندسلیگا و دی اف بی پوکال بود و به بایرن مونیخ کمک کرد تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (3)

۴۹ - تیاگو سیلوا

تیاگو سیلوا در چند سال گذشته جزو بهترین مدافعین میانی جهان بوده و در سال گذشته میلادی نیز به روند خوب خود ادامه داد. وی موفق شد به همراه پاریسن ژرمن برای دومین فصل متوالی فاتح لوشامپیونه شود. جام اتحادیه و سوپر جام فرانسه را نیز فتح کرد و با پاریسن ژرمن به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کرد. وی در جام جهانی کاپیتان تیم ملی برزیل بود و همراه با این تیم به مقام چهارم مسابقات دست پیدا کرد و اگر در فاجعه بلوهوریزنته حضور داشت، شاید سلسائو با چنین نتیجه تحقیرآمیزی مواجه نمی شد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (3)

۴۸ - آرون رمزی

ستاره ولزی تیم آرسنال، با وجود مصدومیت هایی که برایش حادث شد باز هم سال خوبی را سپری نمود. وی هر زمان در ترکیب توپچی ها به میدان رفت با گلزنی و رهبری خط میانی به این تیم در راه پیروزی کمک شایانی نمود. رمزی در فصل گذشته در مجموع ۱۰ گل به ثمر رساند و در فصل جاری نیز در تمامی مسابقات تا کنون ۶ بار برای آرسنال گلزنی کرده است. اگر وی کمتر مصدوم شود قطعا با توجه به سن و سالش و توانایی هایی که دارد خواهد توانست به یکی از بهترین بازیکنان جهان تبدیل شود.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (3)

۴۷ - خاویر ماسکرانو

خاویر ماسکرانو به مانند همیشه در بارسلونا به عنوان یک مدافع میانی به کار گرفته شد و بهترین بازیکن بارسلونا در این پست است به طوری که با عملکرد خوبش به عنوان بهترین بازیکن بارسا در سال گذشته انتخاب شد. وی هر چند نتوانست همراه با بارسا به عنوان در خور توجهی دست یابد، اما در جام جهانی، یکی از بهترین بازیکنان مسابقات و به ویژه تیم ملی آرژانتین بود و به همراه این تیم طعم حضور در فینال را چشید و در تیم منتخب مسابقات جای گرفت. شاید اگر در بارسلونا نیز از وی در پست هافبک دفاعی استفاده شود، بازدهی او چندین برابر شود.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (3)

۴۶ - مهدی بن عطیه

این مدافع مراکشی در فصل گذشته پیراهن تیم رم را می پوشید و عملکرد فوق العاده او در خط دفاعی یکی از عوامل اصلی نایب قهرمانی جالوروسی در سری آ بود. وی همچنین در تیم منتخب سال سری آ قرار گرفت. این درخشش موجب شد، سران بایرن مونیخ برای جذب وی ۲۶ میلیون یورو هزینه کنند تا به خط دفاعی خود سر و سامانی بدهند. بن عطیه هر چند که هنوز نتوانسته عملکرد درخشانش در رم را تکرار کند، اما قطعا می تواند در نیم فصل دوم کمک شایانی به پپ گواردیولا کند.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (3)

۴۵ - ماریو مانژوکیچ

این مهاجم کروات فصل گذشته را با پیراهن بایرن مونیخ به میدان رفت و در تمامی مسابقات ۹ گل از جمله گل سرنوشت ساز در دیدار مقابل منچستر یونایتد را به ثمر رساند. وی به همراه بایرن موفق شد فاتح بوندسلیگا و جام حذفی آلمان شود و تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پیشروی کند. وی در جام جهانی دو بار برای کرواسی به میدان رفت و در دیدار مقابل کامرون دو گل به ثمر رساند، اما نتوانست موجب صعود این تیم شود. پس از آن به عنوان جانشین دیه گو کوستا راهی ویسنته کالدرون شد و خیلی زود در این تیم نیز درخشید و گلزنی در سوپرجام اسپانیا در مقابل رئال مادرید و قهرمانی به همراه اتلتیکو در این مسابقات، ۶ گل در لالیگا و ۵ گل در لیگ قهرمانان، نشان از آمادگی او می دهد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (3)

۴۴ - گری کیهیل

بدون شک کیهیل یکی از بهترین مدافعین میانی سال ۲۰۱۴ بود. عملکرد خوب او در خط دفاعی از عوامل اصلی دفاع مستحکم چلسی در سال جاری بوده است. وی فصل گذشته به همراه چلسی موفق شد تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان پیش روی کند. هر چند در جام جهانی همچون سایر بازیکنان انگلیس عملکرد خوبی نداشت، اما در فصل جاری نیز به همراه زوجش جان تری استحکام خاصی به دفاع آبی های لندن بخشیده است. کیهیل هم در زمین و هم در هوا از توانایی دفاعی بالایی بهره مند است.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (3)

۴۳ - ایوان راکیتیچ

این ستاره کروات، سال گذشته در تیم سویا عضویت داشت و بهترین بازیکن این تیم در راه قهرمانی در لیگ اروپا بود. عملکرد درخشان او در خط میانی با پاس های دقیق و شوت های سهمگینش موجب شد بارسلونا او را به عنوان بهترین جانشین برای ژاوی ارناندز در خط میانی به خدمت گیرد. راکیتیچ یکی از بازیکنان ثابت کرواسی در جام جهانی بود و در هر سه دیدار این تیم در این مسابقات نیز شرکت کرد، اما نتوانست مانع حذف زودهنگام تیمش شود. وی در بارسلونا هم عملکرد خوبی داشته، هر چند هنوز به آن فرم ایده آلی که در سویا داشت، نتوانسته برسد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (3)

۴۲ - چیرو ایموبیله

این مهاجم ۲۴ ساله ایتالیایی سال بسیار خوبی را سپری کرد. موتور وی در نیم فصل دوم فصل گذشته روشن شد و با به ثمر رساندن ۱۴ گل و در مجموع ۲۲ گل موفق شد بالاتر از مهاجمانی همچون کارلوس توز، لوکا تونی، گونزالو ایگواین و فرناندو یورنته آقای گل سری آ لقب گیرد. وی همچنین به تورینو کمک کرد راهی لیگ اروپا شود و پس از این عملکرد فوق العاده چزاره پراندلی را مجاب کرد تا جلوتر از ماتیا دسترو و جوزپه روسی به تیم ملی ایتالیا برای حضور در جام جهانی دعوت شود، هر چند به هیچ وجه جام خوبی را سپری ننمود و در دو دیداری که به میدان رفت نتوانست گلی به ثمر رساند و ایتالیا در هر دو دیدار شکست خورد. وی سپس راهی بروسیا دورتموند شد و در ۱۹ حضورش در دیدارهای رسمی برای این تیم ۸ بار گلزنی کرده و نشان داده از شم گلزنی بالایی برخوردار است.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (3)

۴۱ - آردا توران

این هافبک ترکیه ای برخلاف اکثر هموطنانش، سال فوق العاده ای سپری نمود. وی یکی از عناصر اصلی اتلتیکو مادرید در راه قهرمانی در فصل گذشته لالیگا بود. وی با قدرت جنگندگی بالایی که دارد بارها به مهاجمان تیمش در راه گلزنی کمک کرد. وی موفق شد به همراه اتلتیکو مادرید راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شود، هر چند در این دیدار، تنها چند ثانیه تا کسب جام کم آوردند اما نمی توان از شایستگی های او و تیمش چشم پوشید. وی در دو دیدار سوپر کاپ اسپانیا نیز حضور داشت و به همراه این تیم قهرمان این جام شد. در فصل جاری نیز همراه با اتلتیکو راهی مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا شده و در لیگ در رتبه سوم قرار گرفته اند.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (3)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقا مگه ما بسکتبالی ها گناه کردیم که خبر و عکسی و چیزی از NBA برامون نمی ذارید ؟ :| :(

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج