جاباما
۱۶۳۹۶۸
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

جدیدترین اخبار سلامت اینجاست!

سلفی‌بازها پوست بهتری دارند؟

جدیدترین اخبار سلامت اینجاست!
مجله سیب سبز:

خداحافظی با سرطان تخمدان

محققان دانشگاه پزشكی شرق آنجلیا نتایج تحقیقات 30 ساله خود را منتشر كردند. از نظر این دانشمندان مصرف چای و آب پرتقال تازه می‌تواند ابتلا به سرطان تخمدان را تا یك‌سوم كاهش دهد. به گفته دیلی‌میل در این مطالعه رژیم غذایی بیش از 170 هزار زن 25 تا 55 ساله مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و این نتیجه به دست آمد كه زنانی كه در برنامه غذایی‌شان فلاونوئید بیشتری وجود دارد ، ابتلا به سرطان تخمدان در آنها كمتر است.

چاق هستید، سبزی غیر‌نشاسته‌ای بخورید

یكی از بهترین شیوه‌ها برای درمان چاقی و رسیدن به تناسب اندام انتخاب شیوه‌هایی است كه در كنار افزایش متابولیسم به كاهش سطح چربی و كلسترول بد كمك كند و احتمال ابتلا به عوارض رایج بارداری مانند دیابت و كلسترول را به حداقل برساند. محققان دانشگاه كالیفرنیای جنوبی می‌گویند مصرف روزانه یك یا دو مشت سبزی غیر نشاسته‌ای مانند هویج، بروكلی و اسفناج به كاهش سطح چربی و تنظیم انسولین خون كه از جمله شایع‌ترین عوارض چاقی است، كمك می‌كند.

جدیدترین اخبار سلامت اینجاست!

قند غذای‌تان را حساب کنید دیابت نمی‌گیرید!

اگر برای حفظ سلامت و تامین مواد مغذی مورد نیاز فرزندان‌تان هر روز در وعده غذایی ماست كم‌چرب سرو می‌كنید یا در میان‌وعده‌ها به آنها آب سیب طبیعی می‌دهید، دست نگه دارید! به گزارش دیلی‌میل محققان می‌گویند غالب مادران نمی‌دانند كه در هر وعده غذایی چقدر قند و مشتقات آن وجود دارد. در تحقیقی كه روی ۲هزار خانواده صورت گرفت مشخص شد كه بیش از ۹۰ درصد شركت‌كنندگان هیچ ایده‌ای در مورد میزان قند مواد غذایی و خوراكی‌هایی كه در میان‌وعده‌ها به كودكان‌شان می‌دهند، نداشتند.

این در حالی است كه بسیاری از این مادران از وابستگی كودكان‌شان به خوردن شكر شكایت داشتند. براساس نتایج ارائه شده توسط این تیم یك پیاله بزرگ ماست كم‌چرب برابر چهار قاشق چای‌خوری و یك لیوان آب سیب غلیظ حاوی سه قاشق چای‌خوری شكر است و بسیاری از خوراكی‌ها و تنقلاتی كه كودكان مصرف می‌كنند نیز حاوی قند و شكر است بنابراین برای حفظ سلامت كودكان و پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ و برخی از بیماری‌های قلبی و عروقی یا پوسیدگی دندان بهتر است با مشاوره با یك متخصص تغذیه با روش‌های اندازه‌گیری میزان قند خوراكی‌ها و مواد غذایی در میان‌وعده‌ها و وعده‌های اصلی غذا آشنا شوید.

محل خارش را نخارانید!

اگر تا امروز نمی‌توانستید با وسوسه خاراندن بخشی از بدن‌تان كه به خارش مبتلا شده مقابله كنید به این توصیه محققان عمل كنید. محققان می‌گویند خاراندن محل خارش یك چرخه معیوب است كه می‌تواند روند خارش را طولانی‌تر كند. به گفته پروفسور چن، خاراندن موجب آغاز درد در موضع و ترشح سروتونین می‌شود و سروتونین خود عاملی برای بروز خارش است.

خطر غذاهای پرچرب برای آقایان عزیز

محققان می‌گویند عوارض و خطرات مصرف غذاهای پرچرب برای مردان در مقایسه با زنان بیشتر است زیرا احتمالا مغز زن‌ها قدرت شیمیایی زیادی در مقابله با اثرات سوء‌غذاهای چرب دارد.

سلفی‌بازها پوست بهتری دارند؟

شاید باورش سخت باشد اما اغلب افرادی كه علاقه زیادی به گرفتن عكس سلفی دارند، دارای پوستی سالم و خوب هستند. به گفته دیلی‌میل بررسی تحقیقات نشان می‌دهد سلفی‌باز‌ها در مقایسه با دیگران پوست و اعتماد به نفس بیشتری دارند. این موضوع موجب شده ایده معاینه پوست بیماران‌ از طریق عكس‌های سلفی مطرح شود؛ ایده‌ای كه در معاینه و مطالعه روند درمان بیماران مبتلا به اگزما بسیار موثر است.

جدیدترین اخبار سلامت اینجاست!

نوشیدنی شیرین دشمن جوانی

اگر عادت دارید هر روز صبح چای‌تان را شیرین كنید یا بعد از وعده‌های غذایی دسرهای شیرین بخورید لحظه‌ به لحظه پیری و چین و چروك را به خود نزدیك‌تر می‌كنید. محققان می‌گویند نوشیدنی‌های شیرین به مرور زمان موجب فرسوده‌شدن و پیر شدن سلول‌ها و گلبول‌های سفید خون می‌شوند. به گفته پژوهشگران دانشگاه كالیفرنیا، زیاده‌روی در نوشیدن نوشابه‌های شیرین، شربت، چای یا قهوه شیرین علاوه بر نزدیك كردن پیری احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت و بیماری‌های قلبی را بیشتر می‌كند.

بشور و بساب و كاهش احتمال باروری

تا امروز دلایل و احتمالات مختلفی كه موجب كاهش باروری و ناباروری می‌شود مورد بررسی قرار گرفته اما به تازگی محققان عامل دیگری را كه احتمال ناباروری در زنان خانه‌دار را افزایش می‌دهد كشف كردند. به گزارش نشریه پزشكی دانشگاه ویرجینیا محصولات پاك‌كننده، سم‌زداها، شیشه‌شورها و نرم‌كننده‌های لباس كه در آنها دو ماده شیمیایی به نام بنزالكونیم كلراید و دیمتیلامونیوم كلراید وجود دارد، می‌تواند موجب كاهش باروری در زنان شود.

این محققان می‌گویند در تحقیقی كه روی میزان باروری موش‌های آزمایشگاهی صورت گرفته مشخص شده ۴۰ درصد از موش‌هایی كه در معرض این مواد شیمیایی قرار گرفته‌اند نابارور شده یا بارداری‌های ناموفق را تجربه كرده‌اند. به همین دلیل نباید احتمال ناباروری زنانی كه بیش از حد با این مواد تماس دارند را نادیده گرفت. این گروه به تازگی در حال بررسی وضعیت سلامت و باروری زنانی هستند كه در طول روز با مواد شوینده و پاك‌كننده‌ در ارتباطند.

دندان‌های سفید می‌خواهید؟

به‌تازگی محققان مركز هاری استریت انگلیس مطرح كرده‌اند كه در كنار پرهیز از مصرف این خوراكی‌ها سراغ چه خوراكی‌هایی برویم تا دندانی سفید داشته باشیم. آنها مصرف سیب، هویج، گل كلم، كرفس و انواع پنیرهای سفید را برای پاكسازی و سفیدشدن دندان‌ها بهترین انتخاب می‌دانند و توصیه می‌كنند هر میوه یا خوراكی - مانند انار، تمشك، توت فرنگی، زغال اخته، لبو- كه می‌تواند پیراهن شما را لكه‌دار كند، قادر است دندان‌های شما را نیز تیره و كدر كند.

دمدمی‌مزاج‌ها، متعهدها یا مضطرب‌ها؟ كدام‌یك بیشتر بیمار می‌شوند؟

باوری میان مردم وجود دارد كه افراد منفی‌باف در مقایسه با دیگران بیشتر به بیماری مبتلا می‌شوند و بیماری‌ها و اختلال‌های جسمی و روحی بیشتری سراغ‌شان می‌آید. این باور اگرچه تا کنون پایه و اساسی نداشته اما امروزه محل توجه محققان قرار گرفته و نتایج جالبی درباره آن منتشر شده است. به گزارش دیلی‌میل به سادگی می‌توان از روی شخصیت افراد پی به میزان سلامت آنها برد. به اعتقاد محققان افراد سخت‌كوش و كنجكاو مقاوم‌ترین انسان‌ها در برابر بیماری‌ها محسوب می‌شوند و افراد مضطرب و دمدمی مزاج در گروه افرادی قرار می‌گیرند كه بیماری زیاد سراغ‌شان می‌رود.

در این تحقیق علاوه بر سختكوشی و اضطراب خصایص دیگری همچون برون‌گرایی، سازگاری و تعهد نیز مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و این نتیجه به‌دست آمده که افرادی كه در زندگی درون‌گرا هستند، سازگاری كمتری با محیط و اطرافیان خود برقرار می‌كنند و همین‌طور افرادی كه تعهد كمتری در زندگی و كارشان دارند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های روحی و جسمی قرار می‌گیرند. این مطالعه نشان می‌دهد كه این گروه از مردم در مقایسه با دیگران بیشتر در معرض ابتلا به سكته مغزی، ورم مفاصل و دیابت هستند و به لحاظ روحی افرادی تحریك‌پذیر و مستعد ابتلا به افسردگی و اندوه هستند.

جدیدترین اخبار سلامت اینجاست!

بیشتر از ۳ لیوان شیرممنوع!

اگرچه این روزها سایت‌ها و خبرگزاری‌ها از شیوع سونامی پوكی استخوان در زنان خبر می‌دهند و این گروه را به نوشیدن شیر برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری دعوت می‌كنند اما در عین حال محققان دانشكده پزشكی سوئد هشدار می‌دهند كه زنان نباید در نوشیدن شیر زیاده‌روی كنند. به گزارش دیلی‌میل زنانی كه در طول روز بیشتر از سه لیوان شیر می‌نوشند بیشتر در معرض ابتلا به عوارض استخوانی و شكستگی قرار می‌گیرند. محققان می‌گویند گالاكتوز یا قندی كه در شیر وجود دارد به مرور زمان موجب افزایش اكسیدیته در بدن شده و با ایجاد التهاب خطر شكستگی استخوان‌ها را افزایش می‌دهد و حتی ممكن است سلامت زنان را هم به خطر بیندازد.

ماكارونی سرد یا گرم؟

ماكارونی یكی از محبوب‌ترین غذاهاست كه كمتر كسی می‌تواند از خوردن آن صرف‌نظر كند و البته ازجمله غذاهایی است كه به‌دلیل نشاسته و كربوهیدرات بالایی كه دارد غالبا در رژیم‌ غذایی افراد چاق و مبتلایان به دیابت جایی ندارد. اما این روزها محققان عكس این موضوع را ثابت كرده‌اند. محققان انگلیسی می‌گویند اگر اجازه دهید ماكارونی بعد از پخته شدن سرد شود بعد آن را مصرف كنید در مقایسه با افرادی كه ماكارونی را گرم مصرف می‌كنند ۵۰درصد قند كمتری دریافت می‌كنید، ضمن اینکه با تغییر ساختار غذا با كمك تغییر دما می‌توانید ماكارونی را به یك غذای مملو از فیبر تبدیل كنید.

تلفن همراه؛ قاتل پوست شما

حتما افراد زیادی را دیدید كه تا آخرین لحظات بیداری از تلفن همراه‌شان جدا نمی‌شوند و در نهایت بعد از سنگین شدن پلك‌های‌شان آن را زیر بالش خود می‌گذارند تا صبح با صدای زنگ آن بیدار شوند. محققان می‌گویند این گروه از مردم در مقایسه با افراد دیگر بیشتر در معرض سوختگی از ناحیه صورت و گردن قرار می‌گیرند. آنها می‌گویند: احتمال آتش گرفتن بالش و سوختگی سر و گردن بسیار زیاد است.

در حقیقت خاصیت اشتعال‌زایی گوشی‌های تلفن همراه روی جعبه‌های آن نیز ثبت شده كه از پوشاندن و پیچیدن تلفن همراه درون پارچه خودداری كنید. از طرفی افرادی كه تا آخرین ثانیه‌ها با تلفن همراه بازی می‌كنند خواب عمیقی را تجربه نمی‌كنند و معمولا كم‌خواب هستند و این مسئله تاثیر نامطلوبی بر سلامت پوست، تیرگی و كدری آن دارد.

مودم را هنگام خواب خاموش كنید

اگراز طریق وای فای با دنیای مجازی در ارتباط هستید و مدام با لپ‌تاپ، تلفن هوشمند یا تبلت‌تان به اینترنت متصل می‌شوید باید بدانید كه استفاده مداوم از اینترنت وای فای می‌تواند سلامت شما را به خطر اندازد. محققان می‌گویند همان‌طور كه هنگام خواب باید تلفن همراه‌تان را از خود دور نگه دارید تا در معرض اشعه‌های الكترومغناطیسی آن قرار نگیرید، باید در برابر مودم وای فای هم همین موضوع را رعایت كنید و اگر از طریق این نوع مودم‌ها به اینترنت متصل می‌شوید آن را هنگام خواب خاموش كنید. به گفته محققان امواج وای فای روی مغز تاثیرگذاشته و افسرده تان می‌کند.

شایعه‌ بسازید تا موفق شوید

محققان می‌گویند شنیدن شایعات می‌تواند تاثیرات مثبتی بر زندگی افراد داشته باشد چراكه آنها را وادار به مقایسه خود با دیگران می‌كند. به گزارش نشریه personality and social psychology شنیدن شایعه‌های مثبت و منفی درباره افرادی كه می‌شناسیم موجب می‌شود تا ارزیابی متفاوتی از خود و آن شخص داشته باشیم و خود را با او مقایسه كنیم.

نتایج تحقیق پژوهشگران هلندی نشان می‌دهد زنانی كه شایعات منفی درباره دوستان‌شان می‌شنوند تلاش می‌كنند تا با تقویت ویژگی‌هایی كه دارند و پوشاندن نقطه‌ ضعف‌های‌شان از بروز تجربه‌های مشابه پرهیز كنند یا به فراخور شایعه خود را در موقعیت‌های خوب قرار دهند. همین موضوع سبب شده تا محققان بگویند به جای منع كردن شایعه‌پراكن‌ها به حرف‌های آنها گوش دهید و سعی كنید بهترین بهره‌برداری را از آن داشته باشید.

جدیدترین اخبار سلامت اینجاست!

هر روز بهتر از ديروز با up

شايد اين جمله را بارها و بارها شنيده باشيد «موقع خواب به كارهاي خوب و بد روزانه‌تان فكر كنيد» اما تا به حال شده از خود بپرسيد كه در طول روز چه بلاهايي بر سر جسم‌تان آورده‌ايد؟ نرم‌افزار يا بهتر بگويم دستبند up با اتصال به گوشي هوشمند اين كار را براي‌تان انجام مي‌دهد.

جدیدترین اخبار سلامت اینجاست!

اين نرم‌افزار به شما مي‌گويد ميزان فعاليت روزانه‌تان، ميزان كالري كه در وعده‌هاي غذايي دريافت كرديد و ساعت خواب‌تان در طول روز چقدر بوده است.
اين دستبند در مواقع لزوم به شما هشدار مي‌دهد كه چه زماني چرخه خواب شما كامل شده و چه روزهايي به اندازه كافي نخوابيده‌ايد. حتي مي‌تواند به شما بگويد در فلان وعده غذايي چه مقدار كالري بيشتر مصرف كرديد و درعوض در طول روز نياز به تحرك داريد. از اين پس با اين دستبند كه بين 30 تا 40 هزار تومان قيمت دارد، مي‌توانيد از سلامت جسمي روزانه‌تان اطلاعات بيشتري كسب كنيد.

نوشيدني سفيد اما داغ داغ

وايت چاكلت همچون هات چاكلت از آن دست نوشيدني‌هايي است كه با سرد شدن هوا طرفداران زيادي پيدا مي‌كند چراكه مي‌تواند همزمان گرما و انرژي از دست رفته را در كوتاه‌ترين زمان ممكن به بدن بازگرداند. اگر تا امروز مجبور بوديد به دلیل نوشيدن وايت چاكلت به كافي‌شاپ‌ها سر بزنيد از اين پس مي‌توانيد با خاطري آسوده اين محصول را در مدت زماني كوتاه در آشپزخانه‌تان آماده كنيد.

جدیدترین اخبار سلامت اینجاست!

وايت چاكلت از كره و كاكائو به همراه شير فراوان تهيه مي‌شود و در مقايسه با هات چاكلت كه از كاكائوي سياه تهيه مي‌شود مغذي‌تر است. اما بهتر است بدانيد كه مصرف مداوم و روزانه اين محصول براي افرادي كه اضافه‌وزن دارند اصلا مناسب نيست. بسته اين محصول را مي‌توانيد با حدود قيمت ۵۰ تا ۶۰هزار تومان از فروشگاه‌هاي مواد غذايي تهيه كنيد.

گرمي را با اين ماساژور تجربه كنيد

در تحقيقات مختلفي به اين موضوع اشاره شده كه نفوذ سرما از طريق پاها مهم‌ترين عامل ابتلا به سرماخوردگي در فصل‌هاي سرد سال است، بنابراين پزشكان همواره توصيه مي‌كنند با شروع فصل‌هاي سرد با پوشيدن جوراب‌هاي پشمي و گرم مانع از نفوذ سرما به بدن‌تان شويد و به هر طريقي پاهاي‌تان را گرم نگه داريد. چه بهتر كه اين گرما با يك ماساژ ملايم همراه باشد تا خستگي روز را از تن‌تان به در كند.

جدیدترین اخبار سلامت اینجاست!

گرمكن و ماساژور پا بيور با قيمت ۲۵۷هزار تومان قادر است با آستر خزدار يا الياف پشمي ميكروفايبر، پاهاي شما را گرم نگه دارد و خستگي يك روز سخت را از بدن شما بگيرد. از اين ماساژور مي‌توانيد در محل كار، منزل و سفر استفاده كنيد و نگران شارژ كردن آن نباشيد به شرطي كه به اندازه كافي باتري به همراه داشته باشيد.

خوابي راحت براي مادر و جنين

يكي از مهم‌ترين اصولي كه بايد در دوران بارداري به آن توجه كرد، حالت خوابيدن است. پزشكان به خانم‌هاي باردار توصيه مي‌كنند، حتما هنگام استراحت به پهلو دراز بكشند تا جنين در بهترين موقعيت قرار بگيرد. اگرچه بیشتر مادران تصور مي‌كنند، در هفته پانزدهم بارداري و درست زماني كه با بزرگ شدن جنين شكم مادر بزرگ مي‌شود، بايد از اين بالش‌ها استفاده كنند اما متخصصان بر اين باورند كه مادران باردار از زماني كه متوجه بارداري خود مي‌شوند بايد استفاده از اين بالش را شروع كنند.

جدیدترین اخبار سلامت اینجاست!

استفاده به‌موقع از بالش بارداري باعث مي‌شود بدن‌تان با شرايط جديد زودتر انطباق پيدا كرده و در ماه‌هاي پاياني بارداري خواب راحت‌تري داشته باشد. بالش بارداري انواع مختلفي دارد به همين دلیل براي پيدا كردن مناسب‌ترين بالش با پزشك معالج خود مشورت كنيد. قيمت اين بالش‌ها بين ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان است.

اين بالش نفس مي‌كشد

استرس، تنش‌هاي ناشي از كار و كابوس‌هاي شبانه يا پرخوري و دلايلي از اين دست تنها دلايل بي‌خوابي شما نيستند و دليلي بسيار ساده مثل نامناسب بودن بالش موجب شده تا چشماني سرخ داشته باشيد و بي‌حوصله باشيد. سر و گردن هنگام خواب بايد در يك راستا قرار بگيرند تا اين انحناي طبيعي حفظ شود، در غير اين صورت ستون فقرات گردني از شكل طبيعي خود خارج شده و مانع از تجربه خوابي عميق و آرام مي‌شود. بالش‌هاي تنفسي با بافت سه‌بعدي كه دارند، فاصله بين گردن و تشك شما را طوري پر مي‌كنند كه سرو گردن در يك راستا باشند.

جدیدترین اخبار سلامت اینجاست!

اگرچه اين ويژگي عجيبي نيست و بسياري از بالش‌ها اين قابليت را دارند اما نكته مهم اينجاست كه اين بالش براي افرادي كه به‌دليل تعرق زياد در ناحيه سر دچار بي‌خوابي و كلافگي مي‌شوند يك انتخاب مناسب است. چون گسترش رطوبت در سطح بالش جلوگيري كرده و بالش حتی‌الامكان خشك خواهد ماند. اين بالش را با قيمت ۹۵ هزار تومان از فروشگاه‌هاي محصولات خواب تهيه كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      جالب بود ممنون

    • saeid

      قشنگ و آموزنده بود مرسی

    • بدون نام

      کی گفته دستبند up 30 تا 40 هزار تومان قیمت داره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      این دستبند موقع ورود به بازار بیشتر از 400 هزار تومان قیمت داشت و الان هم بین 250 تا 290 هزار تومان مثل اینکه نویسنده مقالتون تو فضا میچرخه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج