جاباما
۱۶۴۰۱۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

جوانه ها، جوان تان می کنند!

جوانه های گیاهان، دارویی معجزه آسا هستند که تندرستی عمومی را به بدن شما هدیه می دهند.

جوانه ها، جوان تان می کنند!





روزنامه هفت صبح: زندگی پرشتاب امروز مجال اهمیت و توجه ویژه به تغذیه مناسب را از بین برده است. وعده های غذایی متعددی که عاری از ویتامین ها و املاح معدنی در برنامه روزانه افراد گنجانده می شوند و مصرف غذاهایی که چرب و بی کیفیت هستند، سلامت افراد را به خطر می اندازد و این کمبودها زمانی آنها را متوجه می کند که بیماری ها به سراغ شان می آیند.

جوانه ها، جوان تان می کنند!

مردان در سنین مختلف ۱۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از زنان به ید، فسفر، روی، کلسیم، پروتئین و ویتامین های B۱۲، B۶ و A نیاز دارند. با اطلاع از خواص خوراکی های مختلف می توان این مواد را در وعده های غذایی روزانه گنجاند.

یکی از بهترین منابع خوراکی که خواص متعددی هم دارند، جوانه ها هستند. جوانه ها یک یاز خوش خوراک ترین و مقوی ترین چاشنی هایی هستند که بسیاری از مردم دنیا و بخصوص اهالی سرزمین های آسیای جنوب شرقی به مصرف آن توجه خاصی می کنند.

جوانه های گندم، عدس، ماش، شبدر، یونجه و نخود حاوی املاح معدنی، آنزیم ها و ویتامین های مختلف هستند و قسمت عمده ای از نیازهای بدن را تامین می کنند.

جوانه ها سالم، ارزان و در دسترسند و مقدمات تزریق مواد غذایی مناسب و لازم را به بدن و به دنبالآن عمری طولانی و بدون بیماری را فراهم می کنند.

* جوانه ها از ویتامین C غنی هستند و از این رو در جذب آهن به بدن تاثیر زیادی دارند. بنابراین می توانید آنها را همراه با غذا و انواع ساندویچ ها و همچنین به صورت مخلوط با سالادها مصرف کنید.

* ویتامین های گروه B، E و C که به آرامش اعصاب و روان کمک می کنند، با مصرف جوانه های گوناگون به بدن وارد می شوند. البته یک فنجان جوانه حاوی بخش بزرگی از ویتامین هاست و نیاز بدن را تامین می کند، از این رو نیازی به مصرف بیش از اندازه آن ندارید.

* جوانه ها دارای مقادیر زیادی از قندهای طبیعی هستند و انرژی و نیروی زیادی را به بدن وارد می کنند.

جوانه ها، جوان تان می کنند!

* مصرف جوانه گندم برای رفع شوره سر و انواع جوش صورت و همچنین برای کاهش ریزش مو و التیام ناراحتی های پوستی، درمان موثری به شمار می آید.

* نشاسته موجود در دانه ها زمانی که جوانه می زنند به قند تبدیل می شود و طعمی شیرین و خوشمزه دارند؛ به همین دلیل می تواند میان وعده ای مناسب برای بچه ها و دانش آموزان باشد.

* جوانه ها حاوی مقادیر زیادی منیزیم هستند و به همین دلیل به تنظیم فشار خون و کنترل بی خوابی کمک می کنند.

* سلنیوم و روی در جریان جوانه زدن دانه ها افزایش پیدا می کنند که به ترتیب برای سلامت عروق بدن و قلب و جلوگیری از ریزش مو موثرند.

* سلنیوم، بتاکاروتن و ویتامین های C و E از اکسیداسیون چربی ها در بدن جلوگیری می کنند.

* جوانه ها حاوی فیبر محلول و نامحلولندکه سبب دفع کامل مدفوع، بهبود بواسیر و یبوست و مانع بروز سرطان روده شده و به تنظیم قند و چربی خون کمک می کنند.

* تحقیقات نشان می دهد که کلروفیلی که در جوانه ها وجود دارد، می تواندتا ۹۹ درصد از رشد سرطان جلوگیری کند.

* جوانه گندم حاوی روی است و به ترمیم زخم ها در بزرگسالان کمک می کند. همچنین برای درمان و جلوگیری از آکنه نیز موثر است.

* برای افرادی که در حال رژیم هستند، جوانه ها خوراک مناسبی به شمار می آیند. به این دلیل که خاصیت چاق کنندگی ندارند و به علت ارزش غذایی بالا خیلی زود احساس سیری ایجاد می کنند.

* منیزیم، ویتامین E و سلنیوم موجود در جوانه ها به خصوص جوانه گندم موجب حذف رادیکال هایی که در بدن آزاد شده اند و به تقویت سیستم ایمنی و فعالیت های مغز کمک می کند.

* در فرآیندجوانه زدن؛ چربی ها، پروتئین ها و نشاسته موجود در دانه ها تجزیه می شوند و به مواد قابل هضم و جذب و سبکتری تبدیل می شوند. علاوه بر آن املاح معدنی و پروتئین دانه افزایش پیدا می کند و کربوهیدرات و کالری آن کم می شود. همچنین در فرآیند جوانه زنی، اسید فیتیک دانه ها تجزیه و شکسته می شوند و خاصیت مضر خود یعنی میل ترکیب با آهن و کلسیم را از دست می دهند.

* جوانه گدنم فشار خون بالا را پایین می آورد و علت آن هم وجود پتاسیم و منیزیم به میزان بالا در آن است. علاوه بر آن این جوانه خستگی و بی حالی و یبوست را نیز از بین می برد.

* به دلیل کم شدن تحرک در سنین بالا، نیاز بدن به انرژی کم و به پروتئین ها و املاح زیاد می شود؛ بنابراین جوانه ها مکملی مناسب برای تغذیه در دوران پیری هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج