جاباما
۱۶۴۶۹۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

این اتومبیل به سوخت نیازی ندارد +عکس

نام اتومبیلی که در تصویر مشاهده می‌کنید Thorium میباشد و قادر است تا ۱۰۰ سال بدون نیاز به سوخت‌رسانی همچنان به خدمت‌رسانی و انتقال مسافر بپردازد. در این مطلب قصد داریم به امکان‌سنجی ساخت چنین اتومبیل‌هایی بپردازیم. با ما همراه باشید.

بروزرسانی: نام اتومبیلی که در تصویر مشاهده می‌کنید Thorium میباشد و قادر است تا 100 سال بدون نیاز به سوخت‌رسانی همچنان به خدمت‌رسانی و انتقال مسافر بپردازد. در این مطلب قصد داریم به امکان‌سنجی ساخت چنین اتومبیل‌هایی بپردازیم. با ما همراه باشید.

این اتومبیل به سوخت نیازی ندارد +عکس

شرکتی به نام Laser Power Systems نام شرکتی است که طراحی این اتومبیل و موتور اختصاصی آن را یک سال است که در دستور کار قرار داده و سر انجام موفق شده آن را از فاز طراحی تئوری به ساخت نزدیک کند. این شرکت همچنین راهکارهایی برای ساخت چنین اتومبیل‌هایی نیز پیش پای طراحان و سازندگان اتومبیل قرار داده است اما به گفته دکتر چارلز استیونس مدیرعامل شرکت Laser Power Systems، چنین اتومبیل‌هایی به احتمال بسیار زیاد در آینده نزدیک ساخته نخواهند شد. علت این امر ناممکن بودن ساخت چنین اتومبیل‌هایی نیست، بلکه هزینه بالای ساخت چنین اتومبیل‌ها اتومبیل‌سازان را از خرید چنین پروژه‌ای باز خواهد داشت. علاوه بر این خریداران زیادی هم دست با توجه به قیمت بالای آن اقدام به خرید آن نخواهند کرد.

به گفته وی صنعت اتومبیل‌سازی هم‌اکنون بیشتر به فکر کسب درآمد بیشتر در جامعه از طریق ساخت اتومبیل‌های مبتنی بر سوخت‌های فسیلی است. چنانچه هزینه ساخت و فروش این اتومبیل ها نیز دز زمانی کاهش یابد همچنان شرکت های تولید کننده با چالش هایی مواجه خواهند بود زیرا در این صورت با کاهش میزان تقاضای اتومبیل‌ها در سال‌های بعدی موجه میشوند. این ایده بطور کلی با سیاست‌های اقتصادی اتحادیه و همچنین خودروسازان مغایر است. البته شرکت مذکور قصد دارد تکنولوژی ساخت موتورهای چنین اتومبیلی را برای ساخت موتور کارخانه‌های نیازمند به قدرت بالا و دوام بیشتر به کار بندد.

اطلاعات بیشتر پیرامون ساختار موتور این اتومبیل در دست نیست اما گفته می‌شود که مواد سازنده چنین اتومبیلی از تراکم مولکولی بسیار بالایی برخوردار اند و همچنین در ساختار تبدیل سوخت این خودرو به انرژی از ترکیب تکنولوژی سوخت‌های فسیلی، الکتریکیف و همچنین لیزر نیز استفاده شده است که نهایتا به مصرف مناسب انرژی منجر میشود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج