۱۶۴۸۶۳
۵۲۲۳
۵۲۲۳
پ

۷ راه پول درآوردن از یک ورزشگاه فوتبال

استادیوم بساز؛ پول پارو کن!

ساخت یک ورزشگاه مثل بسیاری از پروژه ها و طرح ها باید توجیه اقتصادی هم داشته باشد؛ حتی اگر این ورزشگاه دولتی و ملی باشد. به طور کلی بزرگترین راه برای کسب درآمد از طریق یک ورزشگاه، برگزاری مسابقات ورزشی است.

استادیوم بساز؛ پول پارو کن!




همشهری تماشاگر: ساخت یک ورزشگاه مثل بسیاری از پروژه ها و طرح ها باید توجیه اقتصادی هم داشته باشد؛ حتی اگر این ورزشگاه دولتی و ملی باشد. به طور کلی بزرگترین راه برای کسب درآمد از طریق یک ورزشگاه، برگزاری مسابقات ورزشی است.

استادیوم بساز؛ پول پارو کن!

تیم های باشگاهی که ورزشگاه اختصاصی ندارند نمی توانند از مزایای درآمدزایی ورزشگاه منتفع شوند و همین موضوع برایشان یک معضل است. یک تیم فوتبال برای درآمدزایی بیشتر و بهتر باید یک ورزشگاه اختصاصی داشته باشد که بتواند با تسلط بر آن از راه هایی که به آنها اشاره می کنیم درآمدزایی کند.

نام گذاری تبلیغاتی

معمولا باشگاه های فوتبال این روزها برای درآمدزایی بیشتر نام ورزشگاه خود را با همکاری یک حامی مالی انتخاب می کنند! یعنی هر کسی که بیشتر پول بدهد، اسم ورزشگاه را هم تصاحب می کند. این روش اکنون در آلمان بسیار رایج است و ترکیه نیز که الگوبرداری خوبی از آلمانی ها کرده، همین روش را دنبال می کند.

استادیوم بساز؛ پول پارو کن!

بلیت فروشی

هر چه ورزشگاه بزرگتر باشد و صندلی های بیشتری داشته باشد، می توان بلیت های بیشتری فروخت و درآمد بیشتری هم کسب کرد. بلیت فروشی یکی از قدیمی ترین راه های کسب درآمد در رقابت های ورزشی بوده که هنوز هم به عنوان یک منبع درآمد می تواند کمک حال باشگاه ها باشد. البته ورزشگاه ها هم از این روش می توانند منتفع شوند.

استادیوم بساز؛ پول پارو کن!

تابلوهای تبلیغاتی

متداول ترین راه درآمدزایی برای یک ورزشگاه تابلوهای تبلیغاتی اطراف زمین است که البته بخشی از پول حاصل از آن معمولا به تلویزیون و تیم ها هم می رسد اما دراین میان ورزشگاه ها هم از این تابلوها سود می برند.

فناوری های جدیدی که در نصب و راه اندازی این تابلوها به کار گرفته می شود، باعث شده اقبال عمومی هم درخصوص آنها بیشتر شود.

استادیوم بساز؛ پول پارو کن!

اجاره دادن زمین ورزشگاه

اجاره دادن ورزشگاه به تیم یا گروه های مختلف می تواند درآمدزایی کند. بسیاری از ورزشگاه ها محل مناسبی برای برگزاری جشن ها و جشنواره ها هستند و همین می تواند برای صاحبان استادیوم درآمدزایی کند.

اجاره دادن آن به یک گروه هنری یا یک تیم فوتبال می تواند پول خوبی در پی داشته باشد. برخی تیم ها که زمین اختصاصی ندارند یا زمین شان مهیای برگزاری یک مسابقه نیست، با اجاره کردن یک ورزشگاه دیگر، امورات خود را سپری می کنند.

مراکز تفریحی

خارج از مستطیل سبز هم می توان پول درآورد. کافی است در محوطه اطراف ورزشگاه رستوران، فروشگاه لوازم هواداری، کافی شاپ و حتی وسایل بازی مثل فوتبال دستی و بازی های رایانه ای راه بیندازید تا ببینید چه پولی می توان به جیب زد. این یعنی ارائه خدمات متقابل. تماشاگران پول می دهند و از امکانات استفاده می کنند. حتی در برخی ورزشگاه ها هتل هم وجود داردتا هوادارانی که از راه دور برای تماشای مسابقه فوتبال می آیند سراغ محل خواب دیگری نروند، یکراست در ورزشگاه محل اقامتی ایده آل تهیه کنند.

استادیوم بساز؛ پول پارو کن!

تابلوی LED ورزشگاه

از زمانی که فیفا پخش تصاویر بازی را در مسابقات رسمی از طریق LED ورزشگاه ممنوع اعلام کرد، این تلویزیون های غول پیکر تنها برای ثبت نتیجه و اسامی بازیکنان کاربرد پیدا کرد اما پخش تصاویر تبلیغاتی و همچنین حک کردن لوگوی شرکت های مختلف می تواند درآمدزایی خوبی داشته باشد. بنابراین اگر یک LED خوب و بزرگ در ورزشگاه داشته باشید، می توانید از این راه هم کسب درآمد کنید.

استادیوم بساز؛ پول پارو کن!

برگزاری مسابقه

با برگزاری یک مسابقه ورزشی که پخش تلویزیونی هم داشته باشد، پول خوبی می توان به دست آورد. در واقع ورزشگاه خالی، خود به خود نمی تواند خیلی درآمدزا باشد؛ اگرچه در برخی ورزشگاه ها بدون برگزاری مسابقه، درآمدزایی هم صورت می گیرد اما همیشه برگزاری یک مسابقه فوتبال داغ و پرهیجان می تواند حسابی پولساز باشد.

استادیوم بساز؛ پول پارو کن!

بازدید

برخی ورزشگاه ها در داخل خودموزه دارند و همین باعث می شود در روزهایی که مسابقه ای هم برگزار نمی شود، باز درهای ورزشگاه به روی علاقمندان باز باشد و آنها با ورود به داخل زمین و گرفتن عکس یادگاری روی نیمکت های ذخیره، سری هم به موزه بزنند.

ورزشگاه سن سیرو به عنوان مثال یکی از ورزشگاه های قدیمی ایتالیا است که تیم های میلان و اینتر بازی های خانگی خود را در آن برگزار می کنند. این ورزشگاه موزه ای زیبا در دل خود دارد که روزانه صدها هوادار، گردشگر و علاقمند به فوتبال با خرید بلیت از آن بازدید می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج