جاباما
۱۶۸۷۴۳
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

پاسخ دولت به درخواست پدر و مادر سه‌ قلوها

خانواده‌هاي صاحب فرزندان چندقلو، هميشه با مشکلاتي مواجه بوده‌اند اما با وجود اعلام حمايت‌ها در راستاي سياست‌هاي جمعيتي، خانواده‌اي در رباط‌کريم به تازگي صاحب فرزندان سه قلو شده که با همه هياهوي مقامات آه در بساط ندارند.

خبرگزاری آنا: خانواده‌هاي صاحب فرزندان چندقلو، هميشه با مشکلاتي مواجه بوده‌اند اما با وجود اعلام حمايت‌ها در راستاي سياست‌هاي جمعيتي، خانواده‌اي در رباط‌کريم به تازگي صاحب فرزندان سه قلو شده که با همه هياهوي مقامات آه در بساط ندارند.

فرزندآوري با توجه به وضع مالي طبقه‌هاي پايين دست جامعه ايران به يک مشکل تبديل شده است اما اگر روزي يک خانواده که از نظر اقتصادي ضعيف است، فرزندان سه قلو به دنيا آورد، ديگر چرخاندن چرخ آن زندگي ماموريتي غيرممکن مي‌شود.

رئيس سازمان بهزيستي کشور سوم دي ماه امسال از ارائه خدمات ويژه به خانواده‌هاي سه قلو و بالاتر حرف زده بود. همايون هاشمي گفته بود: «کمک‌ هزينه تامين مسکن، بخشي از هزينه مهدکودک چندقلوها و هزينه تحصيلي آنها تا بزرگسالي نيز توسط اين سازمان تامين مي‌شود.»

سه قلوهاي رباط کريم، در حال حاضر مددجوي سازمان بهزيستي هستند اما چون پدر آنها تحت پوشش اين سازمان نيست، کمک‌هاي آن هم فقط مشمول بچه‌ها مي‌شود.

مادر بچه‌ها درباره خبرهاي اميدوارکننده از بهزيستي و نتيجه پيگيري اين خبرها مي‌گويد: «کارمندان بهزيستي به شوخي به ما مي‌گويند که هر وقت اخبار چيزي مي‌گويد، مردم فکر مي‌کنند از آسمان پول ريخته است».

اگر بخواهيم برآوردي از گوشه‌اي از رقم نگهداري اين سه قلوها داشته باشيم، مي‌توانيم هزينه شيرخشک و پوشک آنها را مثال بزنيم. سه نوزاد روزانه به اندازه ۱۰ هزار تومان شير خشک مي‌خورند و ماهانه هم ۳۰۰ هزار تومان خرج تر و خشکي پوشک‌شان مي‌شود. اين يعني ۶۰۰ هزار تومان در ماه فقط براي اين دو قلم.

اين سه قلوها غير از ماهانه ۲۰ هزار تومان و سهميه شير خشک، چيزي دريافت نکرده‌اند. بهزيستي اما شير خشک بچه‌ها را تامين مي‌کند. اين شير خشک البته کيفيت مطلوبي ندارد و به برخي از نوزادان نمي‌سازد اما وقتي از والدين سه قلوهاي مسکن مهر درباره اين شير خشک اهدايي مي‌پرسيم، آنها خدا را شکر مي‌کنند که بچه‌هايشان مشکلي با نوشيدن اين شير ندارند. آنها در ماه ۱۸ قوطي از اين شيرخشک‌ها دريافت مي‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sadeghi

      رطب خورده کی کندمنع رطب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج