۱۷۰۵۵
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

املت كدو مسمايي با پنير + پيتزاي سبز + سالاد ميوه

آشپزی موفقیت: غذاهایی براي تقويت حافظه

مادربزرگ‌ها خيلي چيزها مي‌دانستند، يكي همين كه سرسفره به نوه‌هاي شان مي‌گفتند: «‌بچه، يه‌خورده سبزي هم بخور.» آن‌ها شايد نمي‌دانستند با همين توصيه چقدر در افزايش هوش و حافظه بچه‌ها تاثير مي‌گذارند اما...آستين‌ها را بالا مي‌زنيم و به آشپزخانه مي‌رويم تا با استفاده از ميوه و سبزي‌ها براي افزايش هوش و حافظه تلاش كنيم.

آشپزی موفقیت: غذاهایی براي تقويت حافظه
آشپزی موفقیت: غذاهایی براي تقويت حافظه

مادربزرگ‌ها خيلي چيزها مي‌دانستند، يكي همين كه سرسفره به نوه‌هاي شان مي‌گفتند: «‌بچه، يه‌خورده سبزي هم بخور.» آن‌ها شايد نمي‌دانستند با همين توصيه چقدر در افزايش هوش و حافظه بچه‌ها تاثير مي‌گذارند اما... كاش بچه‌هاي حرف گوش‌كني بوديم! آن‌وقت حالا مي‌توانستيم به جاي صفحه «آشپزي موفقيت» رستوران موفقيت داشته باشيم. بگذريم، به هرحال ميوه و سبزي‌ها در افزايش هوش و حافظه تاثير دارند و اتفاقا خيلي هم تاثير دارند. بنابراين در اين شماره آستين‌ها را بالا مي‌زنيم و به آشپزخانه مي‌رويم تا با استفاده از ميوه و سبزي‌ها براي افزايش هوش و حافظه تلاش كنيم. كسي چه مي‌داند، شايد هنوز فرصتي براي باهوش‌تر عمل كردن و رياست در رستوران موفقيت مانده باشد!


املت كدو مسمايي با پنير

مواد لازم
  • تخم مرغ: ۶ عدد تخم مرغ
  • روغن زيتون: ۲ قاشق سوپ‌خوري
  • پنير پيتزا: ۱۰۰ گرم
  • نعنا تازه: يك شاخه
  • كدو سبز: ۶‌عدد
  • شير: ۴ قاشق سوپ‌خوري
  • نمك و فلفل: به ميزان لازم


طرز تهيه: با اين مواد شما مي‌توانيد در ۱۰‌دقيقه براي ۴ نفر يك املت كدوي شگفت‌انگيز بپزيد. حالا اگر كدو هم دوست ندارند اين ديگر مشكل خودشان است. به آن‌ها درباره تاثير سبزي‌ها از افزايش هوش توضيح بدهيد و بگوييد غذاي‌شان را بخورند... كدوها را شسته و با پوست به شكل خلال‌هاي ريز ببريد و در ماهي‌تابه نچسب روغن زيتون ريخته و كدوها را به‌صورت ملايم سرخ كنيد. حالا در يك ظرف سالاد خوري، تخم مرغ‌ها را با شير به‌هم زده و نمك و فلفل بپاشيد. سپس تخم‌مرغ‌ها را روي كدوها درون ماهي‌تابه ريخته آن را خوب به‌هم زده تا با كدوها مخلوط شوند و بگذاريد، بپزد. درصورت تمايل مي‌توانيد همراه كدوها تعداد ۲ تا ۳ حبه سير له شده هم سرخ كنيد. چند دقيقه قبل از پايان پخت پنير خرد شده و برگ‌هاي نعنا را اضافه كنيد، سپس كمي فلفل پاشيده، املت را در ماهي‌تابه به ۲ قسمت ببريد و پس از آب‌شدن پنير آن را در ظرف ديگري سرو كنيد. (نكته: بهتر است از كدوهاي كوچك استفاده كنيد)


آشپزی موفقیت: غذاهایی براي تقويت حافظه

خواص سبزها

سبز رنگی‌ است آرامش‌بخش و با دیدن این رنگ شما احساس آرامش می‌كنید و از وجودش لذت می‌برید و جالب اینجاست كه همین رنگ زیبا و آرامش‌بخش علاوه‌بر این كه شما را در ظاهر جذب می‌كند و شما از آن لذت می‌برید خواص درمانی بسیاری نیز دارد و برای جسم‌تان مفید است.در واقع هر چیز سبزی كه می‌بینید این خاصیت را داراست و این در مورد میوه‌ها و سبزی‌هاي سبز رنگ نیز صادق است.این رنگ برای افراد عصبی و نا‌آرام بسیار مفید است.رنگ سبز خاصیت ضد‌عفونی‌كننده‌ دارد و مناسب برای بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های روده‌‌ای (یبوست)‌، معده (سوء‌هاضمه، زخم معده و...)، كلیه (سنگ كلیه و ناراحتی‌های مجاری ادراری)‌و ریه (مشكلات تنفسی، آسم و...) است. این رنگ برای درمان زخم‌های عمیق سوختگی‌های شدید نیز موثر است.این خواص در میوه‌ها و سبزی‌هاي كه سبز رنگ هستند به وفور یافت می‌شود. تحقیقات نشان داده، میوه‌ها و سبزی‌هاي سبز رنگ خاصیت ضدعفونی‌كنندگی دارند و در هضم غذا و جذب آن موثرند. میوه‌ها و سبزی‌هاي سبز رنگ برای افرادی كه از بیماری‌های عصبی رنج می‌برند توصیه شده است. سبزی‌هاي سبز رنگ همچنین در درمان زخم‌های عمیق و سوختگی‌ها و بیماری‌‌های ریوی و كلیوی بسیار موثر است و در بهبود بیماری‌های قلبی مصرف فراوان دارد.مثلا جعفری خواص ضد‌عفونی‌كننده خون و دستگاه گوارش دارد. جعفری موجب تحریك عضلات روده و رحم می‌شود و مناسب برای معده و هضم غذاست.


آشپزی موفقیت: غذاهایی براي تقويت حافظه

پيتزاي سبز

مواد لازم
  • خمير پيتزا: 250 گرم
  • كلم بروكلي: 300 گرم
  • كدو سبز: 300 گرم
  • زيتون سبز: 12 عدد
  • نمك و فلفل: به ميزان لازم
  • پنير پيتزا: يك بسته
  • ريحان: يك دسته
  • سير خرد شده: يك قاشق سوپ‌خوري
  • پودر آويشن: مقداري
  • روغن زيتون: به مقدار لازم


طرز تهيه: فر را از قبل تا 220 درجه سانتي‌گراد گرم كنيد به‌طوري كه سيني فر داخل آن باشد و گرم بماند. كلم‌ها و كدوها را بشوييد، كلم‌ها را در آب نمك‌دار مدت 2دقيقه بجوشانيد و سپس آبكشي كنيد. كدوها را حلقه‌حلقه كرده در يك قاشق روغن زيتون به‌مدت چند‌دقيقه آن‌ها را تفت دهيد و كنار بگذاريد، دسته‌هاي كلم را شاخه شاخه كنيد پنير پيتزا را هم ورقه‌ورقه كرده كنار بگذاريد، يك ربع قبل از سرو كردن خمير پنير را روي يك ورق كاغذ بزرگ چرب پهن كنيد. روي آن روغن زيتون بماليد و اول كدوها و سپس كلم‌ها و پنير را روي آن پهن كنيد. بعد زيتون‌هاي سبز و سير خرد شده، آويشن و ريحان خرد شده را روي آن بپاشيد و نمك و فلفل را بريزيد مقدار كمي روغن زيتون روي پيتزا بريزيد حال با دقت پيتزا را بدون كاغذ روي سيني گرم فر قرار داده و مدت 15 دقيقه بپزيد.


خواص قرمزها

رنگی‌است محرك و اشتهاآور.رنگی پر انرژی كه همین خصوصیات در مواد غذایی قرمز رنگ هم دیده می‌شود.معمولا ما برای خوردن خوراكی‌هایی با رنگ قرمز بسیار راغب هستیم. این رنگ و در واقع میوه‌ها و سبزی‌هاي‌ قرمز رنگ علاوه بر این كه افزایش‌‌دهنده اشتها هستند، برای افراد كم خون و افرادی كه كمبود آهن دارند بسیار مناسب است.همچنین در درمان عفونت‌‌ها و سوختگی‌های شدید بسیار موثر است و معمولا این ‌گونه میوه‌ها و سبزی‌ها در درمان بیماری‌‌های ریوی، مشكلات روده (یبوست)‌ و رحم به كار برده می‌شود.مواد غذایی قرمز رنگ بسیار پر انرژی بوده و در تقویت قلب و افزایش فشار خون و غلظت خون بسیار مفید و تقویت‌كننده روده و كبد است.


خواص نارنجي‌ها‌

رنگی زيبا و سر زنده و شاداب كه در نهایت زيبايي و جلب توجه احساس ‌زدگی ایجاد نمی‌كند. سبزی‌ها و میوه‌های نارنجی رنگ و در كل هر شی نارنجی رنگ در افزایش شیر مادران بسیار مؤثر است. مواد غذایی نارنجی رنگ بسیار انرژی‌‌زاست و محرك مناسبی برای اعصاب و سودمند برای مشكلات تنفسی و ضد‌سرفه، ضد‌آسم و سل ریوی هستند و در درمان سنگ كلیه و كیسه صفرا و بیماری‌های معده و روده مؤثر هستند.


آشپزی موفقیت: غذاهایی براي تقويت حافظه

سالاد ميوه

مواد لازم
  • كيوي: 2 عدد
  • نارنگي: يك عدد
  • انار: يك عدد
  • سيب: يك عدد


طرز تهيه: درست كردن سالاد ميوه بسيار ساده است. فقط بايد وقت شستن ميوه‌ها خوب حوصله به خرج بدهيد و نكته ديگر اين‌كه سليقه شما در انتخاب ميوه‌ها هم مي‌تواند متفاوت باشد. مثلا موز و انگور هم مي‌توانند انتخاب‌هاي خوبي براي استفاده در سالاد ميوه باشند و البته تركيب رنگ‌ها هم به زيبايي محصول نهايي كمك مي‌كنند. حالا با آرامش شروع به خرد كردن ميوه‌ها كنيد. خوبي درست كردن سالاد ميوه اين است كه دست هاي‌تان نياز به دقت چنداني در خرد كردن ميوه‌ها ندارند و مغزتان مي‌تواند در آرامش به موفقيت در برنامه‌هاي روزانه فكر كند و منتظر آماده شدن يك تغذيه خوب براي افزايش هوش و حافظه باشد.


خواص زردها

رنگی شادی‌آفرین، درخشان، زنده و محرك. سبزی‌ها و میوه‌های زردرنگ معمولا اشتها آور و در عین حال مناسب برای هضم غذا هستند. میوه‌‌ها و سبزی‌های زرد‌رنگ تصفیه‌كننده كبد و روده‌ها و كلیه‌هاست. این مواد غذایی در درمان بیماری‌های معده (ورم معده)‌ كیسه صفرا، یبوست و فشار خون و همین طور مشكلات ریوی مناسب هستند و در تقویت غدد لنفاوی قلب موثرند و بسیار انرژی‌زا و محرك اعصاب هستند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

آشپزی موفقیت: غذاهایی براي تقويت حافظه


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • zahra

      aaliiiiiiiiiiiii

    • حنا

      این خیلی خوبه که بعد از دستور غذا خاصیتش هم میگین واقعا متشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج