جاباما
۱۷۱۱۷۲
۱۳۶ نظر
۶۶۴۲
۱۳۶ نظر
۶۶۴۲
پ

کمرم گرفت از این درد

انواع کمر درد در جوانان ایرانی!

کمر درد، مثل سرماخوردگی است. درواقع هزار و چند دلیل برای سرماخوردگی وجود دارد و درمان هرکدام هم یک چیز است. کمردرد هم به هزار و چند دلیل رخ می‌دهد که تشخیص قطعی اش به عهده پزشک متخصص است.

هفته نامه همشهری جوان: کمر درد ، مثل سرماخوردگی است. همه سرماخورده‌ها می‌افتند گوشه خانه و هی فین فین می‌کنند و آب پرتقال می‌خورند، اما درواقع هزار و چند دلیل برای سرماخوردگی وجود دارد و درمان هرکدام هم یک چیز است. کمردرد هم به هزار و چند دلیل رخ می‌دهد که تشخیص قطعی اش به عهده پزشک متخصص است.

به خصوص اگر کمر دردی بیشتر از یک ماه طول بکشد، نباید بی خیالی طی کرد و سپردش به زمان که فراموش شود. چون خیلی زود بر می‌گردد و این بار ممکن است یک جوری آدم را بیندازد که دیگر حتی تا دکتر هم نشود رفت. علی الحساب برای کمردرد‌هایی که مزمن نشده اند، این‌ها را بخوانید تا ببینید کمردرد چقدر می‌تواند متنوع و جالب باشد!

انواع کمر درد در جوانان ایرانی!

۱- کمر درد آرتروزی

چه دردی داریم؟ درد‌های همراه با خشکی کمر و گردن و کم شدن دایره حرکات، معمولا به خاطر آرتروز رخ می‌دهند. در این طور کمردردها، درد و خشکی بیشتر از همه صبح موقع بیدار شدن وجود دارد و با شروع فعالیت کم می‌شود. خم شدن و بلند کردن اجسام سنگین این درد را بیشتر می‌کنند.

چرا این طوری شده؟ قبلا آرتروز مال پیر‌ها بود، اما حالا به خاطر کم تحرکی و قوز کردن پشت مانیتور به جوان‌ها هم سرایت کرده. از بین رفتن خاصیت ارتجاعی دیسک‌های بین مهره‌ها موجب بروز آرتروز می‌شود. در این شرایط استخوان‌ها هم شروع به تولید زائده‌هایی می‌کنند که حتی ممکن است مهره‌ها را به هم بچسباند. بلند کردن اجسام سنگین در مدت طولانی با ضربه‌های شدید (مثلا در یک تصادف) به ستون فقرات موجب تشدید آرتروز می‌شود.

حالا چه کار کنیم؟ اگر چنین علائمی دارید، به دکتر مراجعه کنید. آرتروز درمان قطعی ندارد و مهره‌ها هیچ وقت به شکل قبلی بر نمی‌گردند. در موارد خیلی حاد ممکن است ناچار به بریدن زائده‌های استخوانی شوند، اما موارد خفیف‌تر معمولا با فیزیوتراپی و دارو‌های ضدالتهاب درمان می‌شود. استراحت حداکثر تا ۴۸ ساعت مجاز است و بعد از آن باید با آب درمانی یا ورزش عضلات را قوی کرد تا فشار کمتری به مهره‌ها وارد شود. اگر بر اثر ضربه‌ای دچار درد طولانی مدت گردن یا کمر شدید، همان اول به پزشک مراجعه کنید. با بستن کمر، فرصت کافی برای ترمیم دیسک و لیگامان به بدن داده می‌شود و احتمال آرتروز کم می‌شود.

۲- کمردرد نامربوط

چه دردی داریم؟ بعضی وقت‌ها کمردرد هیچ ربطی به کمر ندارد. کمردرد ناگهانی وخیلی شدید در یکی از سمت‌های کمر، کمردرد‌های مبهم در قسمت پایین کمر خانم‌ها که ماهانه کم و زیاد می‌شود یا درد پا‌ها حین ورزش معمولا دلیلی جز کمر دارد.

چرا این طوری شده؟ درد‌های شدید و ناگهانی در یک سمت کمر، ممکن است به خاطر مشکلات کلیه رخ بدهند. سنگ کلیه یا عفونت کلیه موجب درد بسیار شدیدی می‌شود که قابل تحمل نیست و باید به سرعت به پزشک مراجعه کرد. بیماری‌های زنان و به خصوص عفونت‌های رحمی هم ممکن است موجب احساس درد در لگن و پایین کمر شوند. درد شدید پا‌ها حین ورزش که با توقف ورزش از بین می‌روند، ممکن است به نظر درد سیاتیکی بیاید، اما معمولا به خاطر انسداد شریان‌های خون رسان به پا‌ها رخ می‌دهد که نمی‌توانند حین ورزش به خوبی خون رسانی کنند و موجب درد در پا‌ها می‌شوند.

حالا چه کار کنیم؟ اول مطمئن شوید که کمردردتان به چه دلیلی رخ می‌دهد. اگر سیاتیک عامل درد کمر نیست، دنبال یکی از این علت‌ها بگردید.

۳- کمردرد سیاتیکی

انواع کمر درد در جوانان ایرانی!

چه دردی داریم؟ شایع‌ترین نوع کمردرد است. کمردرد‌هایی که آدم را برای چند روز از کار و زندگی می‌اندازد و می‌بندد به تخت و نفس آدم را بند می‌آورد. معمولا از این جنس اند. درد‌های سیاتیک از یک جا در کمر یا لگن شروع می‌شوند و معمولا تا پا تیر می‌کشند. اغلب موجب درد و گزگز یا خواب رفتگی در ساق و ران پا می‌شوند و با عطسه و سرفه و خنده بیشتر می‌شوند.

چرا این طوری شده: سیاتیک طولانی‌ترین عصب بدن است و اگر هرجایی به آن فشار بیاید، دچار درد سیاتیکی می‌شویم. فتق دیسک یا هر تغییر دیگری در دیسک، تنگی کانال نخاعی، ضعف عضلات دربر گیرنده رگ‌های عصبی سیاتیک، گرفتگی عضلات، تومور‌هایی در مسیر سیاتیک، عفونت و تومور‌های کانال نخاعی همگی می‌توانند موجب درد ستایتک شوند. مهم‌ترین عامل کمردرد سیاتیکی در جوان‌ها ضعف عضلات است که موجب می‌شود فشار بیشتر روی عصب وارد شود.

مشکلات مربوط به دیسک و مهره‌ها ممکن است به خاطر فرسودگی دیسک رخ داده باشد یا در اثر یک ضربه شدید یا تصادف (و تکان خوردن مهره‌ها از جای اصلی شان) شروع شده باشد. در قسمت باسن که عصب سیاتیک از لای عضله‌ای به نام پیریفورمیس عبور می‌کند، ضعیف و کوتاه شدن این عضله هم موجب درد سیاتیک می‌شود که از ناحیه باسن به پایین را درگیر می‌کند. در این وضعیت وقتی بخواهیم ران را از بدن دور کنیم، لگن درد می‌گیرد. اما اختلال عصبی و گزگز در پا‌ها رخ نمی‌دهد.

حالا چه کار کنیم؟ اغلب درد‌های سیاتیکی با اندکی استراحت، مسکن، و رعایت سبک زندگی درست درمان می‌شوند و نیاز به جراحی پیش نمی‌آبد. استراحت و استفاده از کمپرس سرد به مدت ۴۸ ساعت و بعد از آن ورزش ملایم بدون فشار و گرم نگه داشتن می‌تواند به درمان کمک کند. در ورزش نباید هیچ حرکت پیچشی یا کششی یا پرتابی صورت بگیرد و نرمش‌ها باید بسیار ملایم باشند. شنا و پیاده روی بهترین ورزش‌ها برای کمردرد هستند. دارو‌های ضدرد ساده فقط به مدت ۴۸ ساعت می‌توانند استفاده شوند. رعایت اصول نشستن، خوابیدن و ایستادن بیشتر از هرچیزی کمک می‌کند.

۴- گرفتگی عضلانی

چه دردی داریم؟ این طور درد‌ها معمولا بعد از یک شب سرد بدون پتوروی زمین سرد و سفت، یا یک روز با توهم ورزشکاری حرفه‌ای رخ می‌دهند. درد شدید در یک ناحیه کاملا مشخص که نمی‌شود هیچ تکانی به آن داد، نشانه اصلی گرفتگی عضله است. معمولا این درد‌ها در یک سمت از کمر رخ می‌دهند و می‌شود دقیقا گفت کجا درد می‌کند. درد‌های عضلانی معمولا نبض دارند و می‌آیند و می‌روند.

چرا این طوری شده؟ یک کوه نوردی مفصل بعد از سال‌ها نشستن روی صندلی، معمولا نتیجه اش گرفتگی شدید عضلات است. بلند کردن یک جسم سنگین هم می‌تواند موجب تیر کشیدن کمر و گرفتگی عضله شود. این درد‌ها ربطی به ستون فقرات ندارد و دلیلش فقط ضعف‌های عضلانی است.

حال چه کار کنیم؟ استراحت به مدت یک دو روز معمولا نتیجه می‌دهد. در ۴۸ ساعت اولیه ناحیه گرفتگی را با کیسه یخ، کمپرس سرد کنید. این کار را چهار بار در روز، هر بار ۲۰ دقیقه انجام دهید. بعد از دو روز استراحت را ادامه ندهید، چون عضلات ضعیف‌تر می‌شوند. نرمش‌های ملایم و کمپرس گرم تا یک هفته و بلند نکردن اجسام سنگین تا چند هفته کلک درد را می‌کند. دارو‌های ضدالتهابی ساده مثل بروفن و ناپروکسن هم برای رفع گرفتگی مفیدند. محل گرفتگی را ماساژ ندهید که بدتر می‌شود.

۵- دیسک کمر

چه دردی داریم؟ دیسک یک جور کمردرد نیست. دیسک صفحه غضروفی بین مهره‌های کمر است که موجب می‌شود آن‌ها راحت روی هم حرکت کنند. منتها در بسیاری مواقع، کمردرد به خاطر یک مشکل مربوط به همین دیسک رخ می‌دهد. درد‌های شدید و مزمن که بیشتر از سه ماه طول می‌کشند، معمولا موجب گزگز ساق پا و ران می‌شوند. گاهی ممکن است حتی پا‌ها فلج شوند یا مثانه غیرقابل کنترل شود. عطسه و سرفه هم موجب افزایش این درد می‌شود و با استراحت درد کمتر حس می‌شود.

انواع کمر درد در جوانان ایرانی!

چرا این طوری شده؟ به خیلی دلایل ممکن است دیسک بین مهره‌ها به اعصاب وسط مهره‌ها فشار بیاورد. کج نشستن، حمل کردن کیف‌های سنگین بر یک دوش (که موجب فشار نامتقارن روی دیسک‌ها می‌شود) یا بلند کردن ناگهانی یک جسم سنگین می‌تواند موجب در رفتن دیسک از جای خود یا پاره شدن آن شود. وقتی دیسک پاره می‌شود، محتویات آن به بیرون نشت می‌کند. این بیرون زدگی با تجمع گلبول‌های سفید موجب التهاب می‌شود. اگر این نشت به سمت بیرون مهره‌ها باشد، ممکن است هیچ دردی رخ ندهد. اما اگر به سمت داخل مهره‌ها باشد، به اعصاب فشار می‌آورد و درد شدید ایجاد می‌کند.

حالا چه کار کنیم؟ اگر درد صدمه‌ای به پا‌ها یا مثانه نزده باشد، می‌شود با رعایت اصول نشستن و ایستادن آن را تحمل کرد. اما اگر فتق دیسک یا بیرون زدگی به حدی باشد که اعصاب تحت فشار شدید باشند، حتی ممکن است به فلج شدن بینجامد. در این صورت باید جراحی صورت بگیرد که جراحی خیلی سنگینی است و مدت زیادی استراحت دارد. خوبی اش این است که خیلی کم پیش می‌آید اوضاع این قدر خراب باشد و معمولا با رعایت اصول سبک زندگی می‌شود یک جوری با دیسک خراب هم کنار آمد. تشخیص وخامت اوضاع از طریق عکسبرداری با اشعه X و MRI ممکن است.

۶- درد دنبالچه

چه دردی داریم؟ درد موقع نشستن در پایین‌ترین ناحیه کمر، نشانه درد دنبالچه است. دنبالچه، درواقع مهره‌های انتهایی کمر است که در بدو تولد از هم جدا هستند، اما به مرور به هم جوش می‌خورند. درد پایین کمر موقع نشستن و خم شدن و اجابت مزاج، نشانه درد دنبالچه است. معمولا این جور افراد با تکیه دادن به عقب درد بیشتری دارند.

چرا این طوری شده؟ ممکن است دنبالچه در رفته باشد، شکسته باشد یا لیگامان ارتباط دهنده آن با استخوان‌های لگن پاره یا مصدوم شده باشد. این اتفاقات ممکن است به خاطر یک ضربه شدید (مثلا زمین خوردن با باسن) یا در اثر فشار زایمان رخ بدهد.

حالا چه کار کنیم؟ نشستن روی تیوپ و مصرف دارو‌های ضدالتهابی برای مشکلات ساده‌ای مثل التهاب لیگامان معمولا جواب می‌دهد. اما اگر قضیه بیخ پیدا کند و خوب نشود، مرحله بعدی تزریق دارو در اطراف دنبالچه (بسته به مشکل) است. اگر شکستگی یا در رفتگی رخ داده باشد، ممکن است جراحی نیاز شود. در بدترین حالت، استخوان دنبالچه برداشته می‌شود و غائله فیصله می‌یابد.

۷- التهاب مفصل ران

چه دردی داریم؟ در مبهم در لگن، در جایی که به ران پا وصل می‌شود، نشانه اصلی این التهاب است. درد‌های این ناحیه معمولا مزمن است و مدت زیادی طول می‌کشد. دردی که از بالای ران شروع می‌شود و معمولا به جلوی ران می‌زند، درد مفصل ران است.

چرا این طوری شده؟ به علت‌های زیادی ممکن است درد مفصل ران رخ بدهد. شکستگی‌ها موجب درد‌های شدید و غیرقابل تحمل می‌شوند. التهاب غضروف ها، التهاب تاندون ها، التهاب بورسیت (کیسه‌های بین تاندون‌ها و مفصل) و حتی بیرون زدگی دیسک هم می‌تواند موجب درد مفصل ران و لگن شود.

حالا چه کار کنیم؟ اگر درد ناگهانی و شدید و افزاینده است، به دکتر مراجعه کنید. اگر درد مبهم و طولانی است، آزمایش کلسیم و ویتامین دی بدهید. احتمال دارد به خاطر کمبود ویتامین دی دچار چنین دردی شده باشید. اگر کمبود ندارید، باید عکسبرداری کنید، شاید دچار یکی از انواع التهاب شده باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عرفان

      سلام من كمر درد شديدي دارم سنم ١٤ هستش فوتباليست هستم ميخوام بدونم ميتونم بازي كنم يا نه

      پاسخ ها

      • ستایش

        فعالیت بدنی ک دارید از سمت پاهاتون به ستون مهرهاتون فشار وارد میکنه سعی کنید از کفش استاندارد ومناسب استفاده کنید. تا فشار کمتر بشه. در صورت عدم بهبودی ب پزشک متخصص مراجعه کنید.

    • آرش

      سپاس از شما

    • مینا

      سلام خسته نباشین من بیست سالمه ی هفته هست ک یکی از مهره های وسط کمرم درد گرفته وقتی کج میشم با صب ک بیدار میشم درد میگیره وقتی حالت طبیعی بدن می‌ایستم درد نداره .مشکل از چیه میتونین کمکم کنین

      پاسخ ها

      • sardar

        منم دقیقا همینطورم اگر میشه لطفا راهنمایی کنید ، تشکرمیکنم

      • ستایش

        احتمالا جسم سنگینی رو بلند کردید یا فشار زیادی ب ستون مهرهاتون وارد شده. بهتره از کسی بخواهید با دو انگشت شصت دستشان کمرتان را ماساژ بدهند.

    • زینب

      من کمرم درد دارم گفتن عفونت رحم دارم چکار کنم

      پاسخ ها

      • ستایش

        برو دکتر برات داروهایی تجویز میکنه ک عفونت از بین میره و کم کم درد کمرتت هم خوب میشه اگ دیر اقدام کنی ممکنه مجبور شی رحمتو برداری. و این اصلا واسه ی خانم چیز خوبی نیست

    • احسان

      سلام کمردردی داشتم خوب شدم الان وقتی کارمی کنم درد میگیره که کارکردنو سخت می کند لطفا اطلاعاتی اگه دارید

    • سها

      سلام من نمیدونم اسم درد کمرم رو چی بذارم ولی مثلا موقعی ک میشینم برای چن ثانیه درد خیلللی بدی در قسمت راست کمرم شروع میشه ‌ بعدم دوباره خوب میشه علتش رو میدونید چی هس ؟ 21 سالمه

    • بدون نام

      صابونتو عوض کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی باحال بود

      • ایمان

        دهنتو

    • بدون نام

      کمک من ۱۳ سالمه وقتی نشسته بلند میشم یا وقتی خم شدم بعد بلند کمرم درد میکنه سرماخوردگی گرفتم وقتی عطسه میکنم درد میکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه پاهات تیر می‌کشه سیاتیکه مثل من منم هجده سالمه

      • بدون نام

        منم همینطورم...امکانش هست که از کار زیاد با صابون باشه؟؟؟؟؟

    • زهرا

      با سلام
      مادرم سمت چپ پاش تا کف پا درد میکنه چکار کنه تا خوب بشه لطفا جواب بدید

    • به نام خدا گریتر هستم تازه کار هستم برادر شیر) محمدم من دوست دارم رفتگر شوم

      من عاشق بدنسازی هستم دوست دارم( بدنساز) الگوی من رونی کلمن مربی بنده بچه های خود بدنسازی سعید بدنساز هستم و حق جو میباشم و دوست دارم رفتگر شوم

    • بارانا

      سلام من ۱۱ سالمه و از باسن تا کمرم درد میکند. فقط وقتی من دراز کشیم یا نشسته‌ام درد نمیکنه مادرمرده که دکتره میگه عضلست کمکم کنید

    • بدون نام

      من تو یک ماه 10کیلو اضافه وزن داشتم الان مهره های پشتم درد میکنه علت چیه

      پاسخ ها

      • ستایش

        افزایش وزن یهویی باعت فشار ب عصلات کمرتون شده. بهتره ب فکر کاهش وزن باشید.

    • نگار

      سلام من ۱۶سالمه مدتی سمت راست کمرم درد میکنه ، دو ماه پیش هم اینطوری شدم رفتم دکتر خوب شدم الان دوباره درد کمرم شروع شدعلتش چی میتونه باشه

    • رضا

      باسلام اینجاکسی هست صدامونوبشنوه من 27سالمه کمردرد دارم ویکی ازمهرهام جابجا شده ایاسره جلسه اولش برمیگردد کمک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه بزار جلسه بعد باش؟

      • ستایش

        احتمال داره ولی حتما با ی متخصص موضوع رو در میون بگذارید

      • بدون نام

        به نظرم خودتونا دست دکترای بیسواد نندازید برید پیشه شکسته بندهای قدیمی واستون جا بندازه خیلی هم راحت انجام میدن

    • رضا

      سلام 27ساله کمردرد دارم یک ازمهرهام جابجا شده ایا برمیگرده سرجاش کمک

    • ابراهیم

      سلام من هرموقع بشینم موقعی که میخوام بلند بشم ازدرد کمر نمیتونم بلند بشم ده دقیقه طول میکشد تا دوباره بلند بشم کمرم دولا میمونه لطفا علت این چیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سیاتیک

    • جابر

      سلامن ۲۳ سالمه درسنه ۱۹سالگی به اثر کار شدید وفوتبال درد عضلات ورگهای کمر دارم اوایل اینقدر شدید بود که شبا نمیتونستم بخابم باید چیکار کنم لطفا رهنمایی کونید تشکر

    • هستی

      سلام لطفا کمکم کنید من کمرم موقع پا شدن و نشستن تیر میکشه علتش چیه چکار کنم؟

    • دلارام

      من وقتی رو صندلی میشینم کمرم درد میگیره انقدر درد داره که نمیتونم بلند شم چه کار کنم خیلی درد دارم بعضی وقتا هم کمرم میگیره و فقط باید دمر بخوابم تا خوب شه یه عالمه هم پماد و روغن و .... مصرف می‌کنم ولی خوب نمیشه هر روز میبندمش ولی فایده ای نداره کل کمرم درد می کنه دردشم خیلی شدیده قابل تحمل نیست انقدر درد دارم که حتما باید یکی بیاد کمرمو ماساژ بده ۱۷ سالمه خیلی کمرم درد می کنه حتی الان که دمر خوابیدم چی کار کنم کمکم کنید از درد کمر شبا خوابم نمیبره حتما باید یکی بیاد ماساژ بده تا دردش آروم بشه کمک کنید

      پاسخ ها

      • عباس

        تو هم مثل منی .دکتر انگلیس رفتم گفت باید کنار بیای

      • سجاد

        عزیزم بیا من برات ماساژ میدم فدات شم

      • ستایش

        نحوه نشستن شما احتمالا درست نیست و اینکه سعی کنید از صندلی های دارای منحنی های لازم برای بدن رو در حین نشستن دارند استفاده کنید. و از تشکهای خیلی سفت یا خیلی نرم هم استفاده نکنید.و در آخر سعی کنید زیاد قوز هم نکنید.

    • روح اله

      سلام من دو روز پیش فرش بلند کردم کمر بد جور درد میکنه کمر م بالا و پایین شده علت چیست چکار کنم

      پاسخ ها

      • حصین

        خب فرش بلند نکن بالش بلن کن

    • مجید

      سلام من کمردرد دارم و تنها وقتی ک میپرم بالا کمرم درد میگیره لطفا راهنمایی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه نپری هوا درست میشه

    • بدون نام

      سلام من ماهی چند روز کمر درد وپا درد میگیرم وخود به خود خوب میشه دوباره ماهه بد شروع میشه

      پاسخ ها

      • ستایش

        خانم هستید یا آقا؟

    • بدون نام

      سلام من ماهی چند روز کمر درد وپا درد میگیرم وخود به خود خوب میشه دوباره ماهه بد شروع میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخاطر عادت ماهانه هست حتما

    • بدون نام

      حتما بخاطر عادت ماهانه هست

    • بدون نام

      منم کمرم خیلی درد میکنه یه وقت های اینقد درد می کنه که می شینم نمی تونم پاشم یه وقت های هم خوبم یه جوری بد تیر می کشه که منو از پا در میار حتی احساس می کنم دارم فلج می شم علت چیست

    • سعید

      باسلام من دوروزاست قسمت گودی اخرکمرم شدیددردمیکند علتش چیست

    • زهرا

      سلام ترخداکمک کنیدمن ۱۷سالمه و کمرم خیلی درد میکنه اینقدر کـ نمیتونم یه لیوان بلند کنم بعضی وقتاهم ازپامیوفتم پای چپم خیلی تیر میکشه بایدچیکارکنم

    • امیر جان

      من کمرم نا حق درد مکنه و میره میاد یرع

    • Taranom

      خیلی خوب بود منم دیسک داشتم

    • عرفان

      اقا یکی راهنمایی کنه ک
      هر سری باد سرد به کمرم میخوره چنان.دردی میگیره ک.نه میتونم بخوابم رو زمین یا سره پا وایسم ایا فقط برای سرد شدن کمر این مشکل پیش میاد یا میتونه درد عضلانی یا سیاتیکم باشه..

    • جاوید

      سلام خسته نباشید اقا احساس میکنم یه ابی از کمرم میاد دقیق پ شت سرم بالای گردن جمع میشه خفگی بهم دست میده راهنمایی کنید ممنون

    • ناشناس

      سلام من 15 سالمه و کمرم وپاهام درد می کنه می شه علتشو بگین ممنون

    • نگین

      سلام من ۱۵ سالمه و از بچگی گودی کمر داشتم و از نظر همه خیلی چیز عادیی بودش ولی ۶ ماه پیش وقتی میشستم روی زمین و وقتی میخواستم بلند شم خیلی استخون باسنم درد میگزفت دقیقا ایتخون بالای باسنم بعد دیگه درد نگرفت تا الان که کمر درد گرفتم قسمت بالای استخون باسنم درد میگیره چند روز فقط صبحا اینطوری میشدم ولب الان دیگه دائمی شده و من قبلش یک ماه رفته بودم باشگاه بدنسازی و دوباره ولش کردم لطفا کمکم کنید ممنون میشم

    • بدون نام

      ی نوع از کمر درد که خیلی رایجه تو متن گفته نشده

    • بدون نام

      ورزش پیلاتست انجام بدید

    • تسنیم

      سلام.ممنون از اطلاعات خوبتون.
      من ۳۷ سالمه.کلا از نوجوانی وقتی یه کم سرپا بایستم کمرم شروع میکنه درد کردن و وقتی دراز بکشم که استراحت کنم درد میکنه .قبلا با چند تا حرکت درد بهتر میشد و حتی رفع میشد.اما الان کلا تا یه ربع میتونم بایستم و درد زود شروع میشه.و فورا باید دراز بکشم.وقتی درد شروع بشه دیگه خم شدن وحشتناک درد داره.

    • بدون نام

      من ۱۸ سالمه پارسال دیسک کمرمو عمل کردم در صورتی که ورزشکار بودم واقعا حواستون به سلامتیتون باشه نمیگم نگران باشید اما هر فعالیتی رو حتی ورزش به روش درست و استانداردش انجام بدید

    • بدون نام

      ببخشید این ستایش که جواب همه رو میده دکتر هستن؟؟؟؟؟

    • mahsa

      سلام .من زیاد نشستنی بالای کمرم و پایین تر از کتفم بغل ستون فقراتمه.خیلییی درد میکنه کلی پماد و اینا استفاده کردم ولی خوب نمیشه۱۷سالمه تروخدا بگین چمه

    • محمد آقا

      من خیلی جق میزنم روزی حداقل یکبار ولی چند ماه هست که کمرم درد میکنه البته چیزای سنگین خیلی بلند میکنم دلیلش چیه کمرم درد میکنه؟

    • بدون نام

      خاک
      تواون سرت
      یانزن
      اگر زدی چرا چیز سنگین بلند میکنید!

    • ناشناس

      سلام،من کیک بوکسینگ کار میکنم کمر خیلی در میکنه،اخر ستون فقرات سمت راست وهم سمت چپ،وقتی گرم میشم خوبه ولی تا سرد میشم باز شروع به درد میکنه،الان دو هفتست باشگاه نمیرم بهتر شدم یکم ولی وقتی کمرمو راست میکنم وباسنمو جلو میدم ب شدت درد میگیره،بعضی وقتام که اصلا راست نمیشه ،وقتی از خواب بیدار میشم که اصلا هیچی
      لطفا راهنمایی کنید،میشه از خود ارضایی باشه،مثلا پوکی استخوان!هفته یکبار یا دوهفته یکبار خود ارضایی میکنم

    • حمید

      کمرم وقتی می ایستم درد داره ولی وقتی میخوابم دردش کم میشه. خواستم در جریان باشید

    • حمید

      کمرم وقتی می ایستم درد داره ولی وقتی میخوابم دردش کم میشه. خواستم در جریان باشید

    • امیر

      من امپول اینتر فرون میزنم الان چند روزه یهو کمرم درد میکنه من ی نوع مریضیه پوستی هم دارم

    • sa30

      حاجی قسمت وسط کمرم به بالا درد عجیبی پیدا کرده در حدود یک هفته؛و مدام این در از سمت چپ به سمت راست در قسمت بالای کمرم جابجا میشه و وقتی میخوام بخوابم دردش شدید میشه دردی شبیه درد شکستگی استخوان یا در رفتگی شبها نمیتونم بخوابم ارتوپت وقت گرفتم ولی چون دیر بهم نوبت میرسه گفتم مشکلمو اینجا بگم ببینم چه مرگمه

    • ابوالفضل

      سلام من دوسال پیش کمرم تو فوتبال ضرب خورد وخوب شد الان دوباره کمرم درد می کنه 15ساله

    • خیراله علی سوماری

      با سلام من چند روز پیش یک جسم سنگن رو کولم گرفتم بعد از اون در قسمت پایین کمرم دردی ایجاد شد و چند روزه شدید شد به نظر شما مشکل چیست ممنون

    • بدون نام

      خیلی خوب نوبتی باشه نوبت منه
      منم 11سالمه پایین کمرم خیلی درد میکنه و وقتی پیش, بخاری میشینم دردش, کمتر میشه ولی بازم خیلی درد میکنع

    • بدون نام

      خیلی خوب نوبتی باشه نوبت منه
      منم 11سالمه پایین کمرم خیلی درد میکنه و وقتی پیش, بخاری میشینم دردش, کمتر میشه ولی بازم خیلی درد میکنع

    • علي

      من كمرم كم درد ميكنه و لاغر هم هستم سنون فقراتم بيرون زده دو سه تاش از چه خاطر باشه ؟

    • علي

      من كمرم كم درد ميكنه و لاغر هم هستم سنون فقراتم بيرون زده دو سه تاش از چه خاطر باشه ؟

    • بدون نام

      سلام من هفته ای یه بار کمرم درد میکنه. انگاری یه رگه که شروع میکنه وتوکمرم پخش میشه خیلی میترسم کمکم کنید..

    • زهرا

      س.و خسته نباشید ..ببخشید من شوهرم چن ماهه کمرش درد میکنه و خوب نمیشه گاهی وقتام کمرش خوبه دردنمیکنه و ران پاش درد میگیره .چیکارکنه ممنون میسم اگه جوابمو بدین

      پاسخ ها

      • جواد

        باید بره متخصص دردی که به پا بزنه اصلا خوب نیست دیسک کمره

    • مهدی

      با سلام من ۱۵سالمه خیلی کمرم درددمیکنه اگه سر پا باشم یا دراز بکشم همش درد میکنه فرقی نداره پای چب هم بی حس میشه

    • امین

      سلام من سمت چپ کمرم بالای باسنم درد می کند دلیلش هم نمیدونم در ضمن من فوتبالیستم الان نمیدونم باید چیکار کنم؟

    • امین

      سلام من سمت چپ کمرم بالای باسنم درد می کند دلیلش هم نمیدونم در ضمن من فوتبالیستم الان نمیدونم باید چیکار کنم؟

    • سپهر

      سلام من بخاطر کارم نشستن زیاد چون کارم پشت میز نشینی یه خیلی کمر درد داشتم با معرفی یکی از دوستان یه پمادی خریدم به اسم پماد خشخاش همون شبی که استفاده کردم دردم خیلی خیلی کم شد و اروم خوابیدم
      به توصیه فروشنده یه مدت استفاده کردم الان چند ماهی یه که خیلی خیلی خوب شدم و دیگه اصلا درد ندارم و رفلکس م خیلی خوب شده خواستید استفاده کنید شاید به شمام جواب بده - خوب شدید منم دعا کنید
      یا علی مدد ...

    • اتا

      سلام من 16 سالمه و برای مدرسه چون کتاب زیاد با خودم میبرم کیفم خیلی خیلی سنگین میشه. الان حدود یک هفته است که در هر حالتی بجز دراز کشیدن قسمت بالایی کمرم درد میگیره و حتی لحظه ای دردش کم نمیشه.
      لطفا بم بگید اگر چیز سنگین دیگه بلند نکنم خوب میشه یا نه؟
      لطفا راهنماییم کنید. خیلی نگرانم.

    • مهدی

      همتون بعد از 5 ماه نهایتا خوب میشید بدون شک تحمل کنید

    • بدون نام

      سلام.من ۱۵ سالمه ویه روز یکی از دوستام به شوخی به کمرم ضربه محکمی زد طوری که رد دستاش تو کمرم معلوم بود از آن موقع کمرم درد می کنه.چه کار کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بالای کمرت یا پایین؟

    • عباس

      سلام منم وسط کمرم درد میکنه باید چیکار کنم

    • سینا

      سلام من پونزده سالمه مدتیه ک سمت راست کمرم وقتی میشینم یا بلند و خم میشم درد میکنه اما ده دقیه بعد از نشستن دیگه درد نمیکنه کمرم لطفا جواب بدین داشتم نظاراتو میخوندم پنچ شیش نفرم این مشکلو داشتن ولی جواب ندادین

    • Fateme

      سلام من مربی مهد هستم گاهی بچه های سه ساله رو بغل میکنم الان یک دو ماهه که وقتی راه میرم بالای باسن طرف پای چپم درد میگیره راه میرم میخام با پای چپم قدم بردارم بالای باسنم درد میگیره یه هفته ک تعطیل بودم کار نکردم خوب شده بودم میتونین کمکم کنین و بگید مشکل کجاس

    • بدون نام

      سلام _من ۱۶ سالمه _دلم میخواد کمر مو خم کنم _فشار میاد به کمرم از ناحیه دنبالچه!!!!چیکار باید بکنم تا خوب شه؟؟

    • بدون نام

      تورو خدا جواب بدین
      من ۱۶سالمه هروقت بخوام زیاد سر پا بمونم یا کار سنگین انجام بدم
      وقتی شب میام دراز بکشم به مدت ۱دقیقه سمت راست کمرم درد میگیره
      اگه به پهلو بخوابم اصلا درد نمیکنه ها فقط وقتی صاف دراز میکشم

    • علی

      مهره های کمرت فشره شده

    • علی

      وقتی که دراز می کشم کمر درد میگیرم دلیلش چه می تواند باشد

    • Žahŕą

      سلام وقت بخیر .
      لطفا پاسخ بدین من ۱۸ ساله ام و زمانی که مدتی وای میسم مثلا برا شستن ۲تا لیوان کمی پایین تر وسط کمرم درد می کنه لطفا راهنمایی کنید ؟
      همچنین گاهی ناخودآگاه قسمت هاسی از بدن مثل گردن یا کمر می گیرد .

    • شیدا

      سلام ۱۴سالمه بین مهره ۴و۵ فاصله داره .آیا درمان داره .باتشکر

    • محمد

      سلام پایین کمرم خیلی درد میکند باید چکار کنم

    • محمد

      سلام من پایین کمرم سمت چپ درد میکنه. ۱۵سالمه
      موقع نشستن و بلند شدن درد میکنه من ورزش هم مرتب انجام میدم لطفا راهنمایی کنید درد میکنه

    • حمید

      سلام ۲۷ سالمه کمردرددارم وقتی روصندلی میشیم یاموقع خم شدن کمرم خیلی بد درد میگیره و یه دردبدیم ازوسط پشت لنگم ب پایین میزنه ،چیه ؟

    • سید محمد

      من کمر بعضی موقعه ها خیلی درد میگیر و دوست دارم یک نفر با پاه خود روی کمر بیاد و کمر چکه کنه

    • ارمان

      سلام من یک فرد عصبی هستم و زود رنج . وقتی عصبی میشوم کمرم درد میگیره و قفل میشم .از این مسعله خیلی دارم درد میکشم . لطفا هرکی میدونه راهنمایی کنه. با سپاس

    • امیر

      سلام . من فقط وقتی دراز میکشم قسمت پاییین کمرم کمی درد میکنه دلیلیشم نمی دونم چیه لطفا راهنمایی کنید

    • ریحانه

      بروپیش متخصص

    • بدون نام

      کمردرد م وقتی می خوابم درد می گیره

    • سوگل

      سلام من سوگلم کمر درد ندارم ولی کمرم درد میکنه واسه اینکه تپلم ... خیلی رو مخم ناز و خوشگلم ...مربیام میگن چون سوگولی در ضمن مونگولی و خیلی اوسگولی واس همین تپلی و ناز و خوشگلی چکار کنم کممممک

    • نسترن

      سلام من 29 سالمه و دو سه سالی هست که هر چند روز یبار سمت چپ کمرم میگیره و میزنه به بالای باسن. یه مدت هم زانوهام درد میگرفت که الان چند وقته زانوهام دردی نمیگیره منتها کمر درده هست. مخصوصا وقتی کار انجام میدم یا اگه خم و راست زیاد بشم.البته بنده شدیدا نظافت منزل برام مهمه و زیاد منزلم رو تمیز میکنم و بعد اون این کمر درده میاد. من گودی کمرمم زیاده.خوابیدن رو به بالا هم کمر درد میاره برام. میشه لطفا بگین دلیلش چیه. منتظر پاسخ شما هستم. ممنون

    • حسن

      وسط کمرم درد گرفته الکی

    • دنیا

      سلام مدتی ست قسمت پایین کمرم خیلی درد داره،تو راه رفتن درد ندارم،اما موقع نشستن درد شدید دارم ،به حدی که حتی ۱۰ دقیقه نمیتونم بشینم

    • ستاره

      سلام. حدود 6 ماهه کمر درد دارم. دکتر مغز و اعصاب رفتم و بعد آزمایشاتی که دادم گفتن فقط ویتامین دی بدنم پایینه.قرص و آمپول دادن و بعد از 3 ماه از 8 به 22 رسید.اما کمر درد خوب نشد.حدودا یک ماه پیش به روماتولوژیست مراجعه کردم و بعد از آزمایشات تخصصی ایشون هم گفتن هیچ مشکلی ندارم. نروبین و ویتامین ب1 و دی نوشتن و یک قرص به نام والتارن. البته به تجویز ایشون ورزش پیلاتس رو هم شروع کردم. ولی هنوز دردهام آروم نشده. خسته شدم دیگه....

    • مینا

      من کمرم جوری درد میکنه که کلیه هامم تیر میکشه ۱۴ سالمنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چن جلسه طب سوزنی انجام بده و در کنارش لیزر انجام بده خوب میشه

    • متین

      سلام. منم داشتم فوتبال نگاه میکردم بعدش بلند شدم و یک دفعه کمرم درد گرفت. الان یک هفته هست کمرم درد میکنه. وقتی تو حالت ساده باشم کمرم درد نمیگیره اما وقتی خم میشم درد میگیره. 15 سالمه. لطفا راهنمایی کنید

    • محمد

      سلام من الان ۳هفته است وقتی راه میرم یا ایستاده میمونم ۱۵دقیقه کمر انگار حالت گرفتس دردش کمه اما انگار عصبیم میکنه هرجا هم مطالعه کردم نفهمیدم علت چیه یه حالت مثل گرفتگی هست ولی وقتی میشینم خوب میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    • علی ام

      سلام چن وقتیه که احساس شکستگی در وسط کمرم احساس میکنم در صورتی که کار سنگینی هم انجام نمیدهم بخصوص هنگام دراز کشیدن و هنگام نشستن کمرم راست نمیشود و درد شدید در پهلوها دارم لطفا راهنمایی کنید. 22سال دارم

    • بدون نام

      سلام خسته نباشید. من یک دختر 18 ساله ام دو سه شب موقع خواب از شب تا صب درد,در دو طرف گودی کمرم داشتم میشه گفت ناحیه ی کلیه ها درد شدیدی داشتم علتش چه چیزی میتونه باشه؟

    • ارزو

      سلام خسته نباشید. من یک دختر 18 ساله ام دو سه شب موقع خواب از شب تا صب درد,در دو طرف گودی کمرم داشتم میشه گفت ناحیه ی کلیه ها درد شدیدی داشتم علتش چه چیزی میتونه باشه؟

    • بدون نام

      سلام کمرم درد میکنه

    • نگار

      سلام من وقتی ک به کمر دراز میکشم و نفسمو میدم بیرون کمرم درد میگیره سه چهاربار باید نفسمو بدم بیرون تا درد اون نتحیه از کمرم خوب بشه ولی بعداز چندسافت دوباره همینجوری درد میگیره بنظرتون از چیه؟

    • Ali

      سلام من ۱۸ سالمه بعضی اوقات ناحیه پایین کمرم تیر میکشه گودی کمرم ناگهانی هس میخواستم بدونم علتش چیه؟

    • فری

      با سلام چند وقت پشت ماشین میشینم کمر درد شدید دارم که پشت پام میزنه نمی تونم خم شم ی چیزی از زمین بردارم بایدبشینم بردارم

    • یگانه

      سلام من ۱۴ سالمه.وقتی ۵-۶ساله بودم یه روز یهو کمر درد شدید گرفتم جوری دولا مونده بودم الانم از اون وقت به بعد هر چند وقت یک بار کمر درد شدید میگیرم و موقع نشستن همیشه اذیتم و نمیتونم مدت طولانی بگیا همون نیم ساعتم حتی،بشینم میشه کمکم کنین؟

    • فهیمه

      روی پهلوی سمتی که درد دارید نخوابید و کیسه آبجوش بذاریدوپیاده روی کنیدوشناوبالش زیر زانوبذارید وقتی به پشت میخوابید وبین دوتا پا وقتی به پهلو میخوابید ناخن به ران پاتون ببندیدبه مدت سه روز وماهی یک عدد ویتامین دی بخورید واز علم کایرو پراکتیک وطب فیزیکی کمک بگیرید

    • حسین

      سلام.من بچه که بودم از ارتفاع با کمر روی موزایک خوردم والان که ۲۷ سالمه موقع بلند شدن قسمت انتهایی کمرم درد میگیره.الان چیکار کنم؟

    • رضا

      سلام من سره کار بودم داشتم بار میزدم که یه موقه کمرم درد کرد الان یکم که خم میشم درد داره ولی مثلا نمیتونم خم بشم جورابامو بپوشم مشکل چیه

    • رضا

      سلام من سره کار بودم داشتم بار میزدم که یه موقه کمرم درد کرد الان یکم که خم میشم درد داره ولی مثلا نمیتونم خم بشم جورابامو بپوشم مشکل چیه

    • علی

      سلام من تو باشگاه بدن سازی داشتم ورزش میکردم داشتم دستگاه قایقی میزدم یعنی مثل قایق پارو میزدم که وقتی میخواستم بزارم سر جاش کمرمو خم کردم از فرداش کمر درد از پایین گرفتم وقتی قودی کمرمو خم میکنم درد میکنه و کردنموهم در همون موقعه خم کردی بد تر میشه الان ۳هفتس وقتی از خواب پاشدنی یا کمرمو خم کردنی یا سرفه محکم کردنی درد میکنه وقتم ساف مینشینم دردش کم میشه لطفا راهنمایی کنید

    • مرتض

      من کمر درده خوب میشه بده میشه بده سمت راست کلیم درده میگنه و همشم دوست دارم اب بخرم

    • فرزانه

      سلام من الان ۶ماه هست ایدی گذاشتم از همان موقع تا الان وقتی که میشینم می خوام بلند شم سرپا پایین کمر طوری درد میگره که باید چنقدم کمرم خم باشه راه برم بعد کمرم راست میشه می خواستم بدونم دلیلش چیه

    • رامین

      من بعداز سکس کمر درد شدید میشم چکار کنم

    • عبادی

      سلام دختری 33ساله هستم مدتی سمت راست پایم گرفتگی داره والان روی کمرم اثرکرده که شبهانمی تونم به پهلوبخوابم ووقتی جایی می شینم خیلی کمردردمی گیرم وه نمی تونم بلندشم مشکلم چیه خواهش جواب بدید

    • رضا

      سلام من وقتی دراز میکشم یا میشینم دردی احساس نمیکنم ولی وقتی بلند میشم دو دقیقه نشده کمر دردم شروع میشه ۱۰ روزی میشه اینطوری شدم ممنون میشم راهنماییم کنین

    • مجید

      سلام من ۳۳سالمه ۵روز پیش کیسه سیمان جابجا کردنی یه دفعه کمرم گرفت و از اون روز به بعد کمر درد شدیدی دارم که به پایی چپم هم میزنه و گز گز میکنه لطفا راهنمایی کنید

    • سعیده

      سلام من ۲۷ سالمه. قسمت تحتانی کمرم ک بالای باسن میشه ب با خم شدن یا نشستن طولانی یا حتی گاهی دراز کشیدن هم درد میکنه انگار باید فقط طبق مهره های ستون فقراتم بشینم و بلند شم. خیلی اذیتم میکنه. قبلا هم این درد این سیاتیک بود میزد ب پای راستم و گاهی هم ب کتفم. کتفمو سر میکرد.

    • ابوالفضل جودی

      سلام من بعضی موقع ها سمت چپ کمر دقیقا پشت قلبم تیر می کشه نمیدونم چیکار کنم لطفا همراهی کنید ممنون

    • بدون نام

      عالییییی

    • بدون نام

      س

    • بدون نام

      سلام من ۱۸ سالمه و وقتایی ک ورزش میکنم پشت پام تا چن روز بعدش درد میگیره برای کنترل وزنم مجبورم ک ورزش کنم و بعد ورزش ک اینجوری میشه بیشتر حلقه میزنم به نظرتون چ کار کنم ؟؟

    • حمبید

      سلام منم کمرم تازگی درد گرفته (پس از 60 سال). ورزش می کنم دردش تغییر میکنه و کمی خفیف میشه. به دکترم مراجعه کردم واسم عکس نوشت وقتی عکسو دید گفت تو هیچیت نیست. گفتم حتما از عصبش هست گفت ربطی نداره، خلاصه موندم چکار کنم. لطفا راهنمایی

    • نازلی

      سلام من ۱۴ سالمه دوماهی هست کمرم خیلی درد میکنه مخصوصا مهره های وسطش

    • بدون نام

      سلام من از ۱۷ سالگی پا درد داشتم ۲تا زایمان داشتم که بعد از اون دیگه شروع به لنگیدن کردم الان که ۲۷ سالمه دیگه کلا میلنگم واثلا نمیتونم راه برم تو رو خدا کمکم کنید البته تا حالا چند با ام ار ای آزمایش و۰۰۰ انجام دادم میگن ورم دیسگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج