۱۷۴۱۹
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

امکان کاهش قیمت دلار به کمتر از ۱۴۰۰ تومان

جمشید عدالتیان در خصوص وضعیت بازار ارز و برخورد انتظامی با دلالان اظهار داشت: روالی که در بازار ارز و طلا وجود دارد هیچ نوع منطقی اقتصادی ندارد و به نظر می‌رسد یک نوع جنبه روانی و شاید اخلال گرانه، دراین بازار وجود دارد.

برترین ها : عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر برخورد ریشه‌ای با اخلال‌گران بازار ارز گفت: بانک مرکزی می تواند نرخ دلار را به کمتر از ۱۴۰۰ تومان برساند.

جمشید عدالتیان در خصوص وضعیت بازار ارز و برخورد انتظامی با دلالان اظهار داشت: روالی که در بازار ارز و طلا وجود دارد هیچ نوع منطقی اقتصادی ندارد و به نظر می‌رسد یک نوع جنبه روانی و شاید اخلال گرانه، دراین بازار وجود دارد.

* لزوم برخورد با اخلال‌گران بازار ارز

وی افزود: نوع برخورد دولت نشان می‌دهد دست‌هایی در کار است که بازار کشور را بهم بریزد و در همه جای دنیا هم معمول است زمانی که روال بازار به هم می‌ریزد لازم است از عوامل قهری هم استفاده شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی،صنایع و معادن تهران با بیان اینکه فضای امنیتی را تایید نمی‌کنم، تصریح کرد: اما بالاخره باید برای مردم و دولتمردان روشن شود که اگر اتفاقاتی که در بازار ارز رخ می‌دهد نتیجه نوعی توطئه اقتصادی است لازم است برخورد‌ها هم متناسب با آن باشد.

وی ادامه داد: آنچه درحال رخ دادن است نمی‌تواند فقط ریشه‌های اقتصادی داشته باشد و لازم است عوامل دیگری به کمک گرفته شود تا عرضه به صورت صحیح انجام شود.

* کنترل بازار و اعتماد سازی

عدالتیان گفت: دشمن دو سه سالی است که جنگ اقتصادی را با کشور ما آغاز کرده است و نمی‌شود دشمن را دست‌کم گرفت.

این فعال اقتصادی گفت: در چنین شرایطی نمی‌توان تنها ابزارهای شرایط عادی را به کار گرفت و به نظر من باید در چند جبهه حرکت کرد.

وی در توضیح اظهاراتش ادامه داد: اعتمادسازی مجدد اقتصادی توسط بانک مرکزی، دیپلماسی موثر و راه حل‌های کوتاه مدت برای جلوگیری از صدمات کارهایی است که باید در شرایط فعلی در اقتصاد کشور انجام شود.

عدالتیان تصریح کرد: رفتار بانک مرکزی تا امروز گونه‌ای بوده که نتوانسته خود را به عنوان مدیر واقعی بازار مشخص کند و همین موضوع موجب شبهه شده است.

وی افزود:‌ بانک مرکزی می‌تواند با چند ابزار قیمت ارز را تا زیر ۱۴۰۰تومان پایین بیاورد و باید این کار را انجام دهد تا افرادی که قصد سوءاستفاده دارند بازار را رها کنند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: باید با افرادی که درصدد برهم ریختن بازار هستند به صورت ریشه‌ای برخورد شود و برخورد با چند دلال خرد نمی‌تواند موثر باشد.

* افزایش سود سپرده‌ها برای مدیریت صحیح بازار

عدالتیان با اشاره به اینکه مردم باید نقدینگی خود را در بازار صحیح سرمایه‌گذاری کنند‌، خاطر نشان کرد: باید اقتصاد به مسیر اصلی خود برگردد و یکی از اقدامات در این زمینه افزایش سود سپرده‌ها است.

وی با اشاره به تقسیم بندی بانک‌ها به بازرگانی و تخصصی اظهار داشت: به اعتقاد من نرخ سود تسهیلات در بانک‌های تخصصی که در خدمت تولید و تجارت هستند نباید تغییر کند و حتی باید کاهش یابد.

این فعال اقتصادی ادامه داد: بانک‌های تخصصی باید خارج از بازار پولی و مالی عمل می‌کنند و نرخ تسهیلاتشان در بازار تعیین نمی‌شود و براساس نیاز تولید تعریف می‌شود.

عدالتیان گفت: افزایش سود تسهیلات و سپرده بانک‌های بازرگانی موجب کنترل بازار می‌شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: مثلاً بانک صنعت و معدن سرمایه‌ای را که از صندوق توسعه ملی دریافت می‌کند. می‌تواند تسهیلات را با سود ۱۲درصد در اختیار تولید کنندگان قرار دهد.

منبع: فارس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hamid

      اکر قیمت گوجه پایین آمد
      احتمال پایین آمدن قیمت دلار هم حتما وجود دارد.

    • ایمان

      مطمئن باید بود که خیلی ها در کمین نشستن تا از هر طریق ممکنه به اقتصاد ایران ضربه بزنن و باعث افزایش هرج و مرج در اقتصاد و به تبع آن بالا رفتن نارضایتی مردم از اقتصاد بیمار و تحمیل تورم و گرانی بر اقشار ضعیف شوند
      پس این روزا بانک مرکزی ، وزارت اقتصاد ، وزارت تعاون ، گمرک ، وزارت کشور ، مجلس و نهاد های دیگه باید از تمام امکانات خود برای ایجاد آرامش در بازار استفاده کنند تا این دریای متلاطو دوباره رنگ آرامش به خود ببیند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج