۱۷۵۵۲۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کشاورز از نگاه اهالي سينما؛ پدرسالار مهربان!

بازيگر پيشکسوت و تکرار نشدني سينما، تئاتر و تلويزيون ايران که کارنامه اش نشان از دقت نظر و حساسيت در انتخاب نقش و رعايت اخلاق حرفه اي دارد و توانمندي اش در ايفاي نقش او را به يکي از شمايل هاي بازيگري مبدل کرده، در جشنواره امسال مورد تجليل قرار گرفت.

بانی فیلم آنلاین - فاطمه صادقي: بازيگر پيشکسوت و تکرار نشدني سينما، تئاتر و تلويزيون ايران که کارنامه اش نشان از دقت نظر و حساسيت در انتخاب نقش و رعايت اخلاق حرفه اي دارد و توانمندي اش در ايفاي نقش او را به يکي از شمايل هاي بازيگري مبدل کرده، در جشنواره امسال مورد تجليل قرار گرفت. استاد محمدعلي کشاورز متعلق به نسلي است که هيچ گاه هنر خويش را صرف مصلحت انديشي و کسب سرمايه نکرد و مهمترين سرمايه اش جايگاهي بوده که ميان مردم داشته است.

کشاورز از نگاه اهالي سينما؛ پدرسالار مهربان!

نسلي که از تئاتر به سينما آمد و کوشيد تا اخلاق تئاتري را در سينمايي که آغشته به مناسبات فيلمفارسي بود رعايت کند. اين گونه بود که کشاورز در سالهاي قبل از انقلاب تن به بازي در فيلمهاي نازل نداد و همواره کوشيد تا در فيلمهاي متفاوت بازي کند. اينکه برخي از اين فيلم ها در نهايت چيزي نشدند که ميبايد را بايد به حساب اتفاقهاي غيرقابل پيشبيني سينما گذاشت. کشاورز با کارنامهاي پر بار و همکاري با فيلمسازاني چون فرخ غفاري، ابراهيم گلستان، داريوش مهرجويي و محمدرضا اصلاني به بعد از انقلاب آمد. دوراني که اين بازيگر خوش سابقه در سلسله همکاريهايش با زنده ياد حاتمي، مجموعهاي از بهترين بازيهاي کارنامه خويش را ثبت کرد. استاد کشاورز در سالهاي اخير به دليل بيماري جلوي دوربين نرفته و حضور مجددش در سينما ميتواند يک اتفاق مهم محسوب شود.

پروانه معصومي:

رفتار خوب آقاي کشاورز در خاطرم ماند

پروانه معصومي ويژگي بارز محمدعلي کشاورز را برخورد فروتنانه وي ذکر کرد.

پروانه معصومي به خبرنگار باني فيلم گفت: من سال ۱۳۵۱ در فيلم سينمايي «رگبار» با آقاي محمدعلي کشاورز همبازي بودم. آن زمان آقاي کشاورز هنرپيشه نامداري بودند امّا من براي اولين بار هنرپيشگي را تجربه ميکردم و آشنايي زيادي با سينما نداشتم ولي ايشان بسيار فروتنانه برخورد ميکردند و رفتار بسيار خوبي داشتند. اين رفتار براي من بسيار قابل تحسين بود. تجربه همکاري با آقاي کشاورز تجربهاي لذت بخش را براي من رقم زد.

وي افزود: متاسفانه من تنها در فيلم «رگبار» با ايشان همکاري داشتم امّا رفتار و شخصيت ايشان در خاطرم ماندگار است.

محمود پاک نيت:

تواضع، ويژگي بارز کشاورز

محمود پاک نيت متانت، تواضع و فروتني را از ويژگيهاي بارز محمدعلي کشاورز دانست. محمود پاک نيت به خبرنگار باني فيلم گفت: حدوداً در ۵ فيلم و سريال تجربه همکاري با آقاي محمدعلي کشاورز را داشتم که برخي از آنها مدت زيادي به طول انجاميده است. از جمله اين سريالها ميتوانم به «روشنتر از خاموشي» اشاره کنم. حقيقتاً ايشان شخصيت بسيار والايي دارند و ارتباطي قوي و قلبي با افرادي دارند که با ايشان همکاري ميکنند. آقاي کشاورز نسبت به تماشاگراني که آثار او را ميبينند بسيار حساس و دلسوز است و نتيجه کار برايشان اهميت فراواني دارد. من در کنار ايشان درسهاي زيادي را آموختم؛ هم در زمينه کار و هم در زمينه اخلاق، متانت، تواضع و فروتني ايشان در زمينه کاري بسيار بالا بود. اينکه همکارانشان براي مردم کار کنند برايشان اهميت فراواني داشت. از نظر اخلاقي، برخوردي خوب و فروتنانه با مردم و اطرافيانشان دارند.

وي بيان کرد: در طول همکاريهايي که با ايشان داشتم خاطرهاي ماندگار در ذهن من جاودانه شد. زماني که در سريال «پدر سالار» حضور داشتيم، در يک صحنه بنا بود آقاي کشاورز به من يک سيلي بزنند. قبل از سکانس من در جريان اين مساله نبودم. کارگردان طوري به ايشان توضيح ميداد که من در جريان اتفاق قرار نگيرم. در نهايت بعد از خوردن سيلي در صحنه مربوط، آقاي کشاورز من را بوسيد و عذرخواهي کرد و گفت: من نميخواستم شما را بزنم امّا خواجويي خواست براي طبيعيتر شدن کار واقعاً سيلي بزنم. ايشان انساني هستند که براي همکارانشان بسيار ارزش قائل هستند.

او افزود: اميدوارم هر چه زودتر آقاي کشاورز سلامتي خود را به دست بياورند و ما بتوانيم سالهاي سال از تجربيات ايشان استفاده کنيم.

فريدون حسن پور

ويژگي نسل کشاورز نظم در کار است

فريدون حسن پور ويژگي هم نسلان محمدعلي کشاورز را نظم در کارهايشان دانست.

فريدون حسن پور به خبرنگار باني فيلم گفت: به عقيده من براي اينکه بخواهيم درباره آقاي محمدعلي کشاورز صحبت کنيم بايد در رابطه با يک نسل از بازيگران سخن بگوييم. نسلي که چه در دوره دستيار بودنم و چه در دوره فيلمسازي تجربه همکاري با ايشان را داشتم. شايد بتوان اين نسل را نسل کلاسيک در بازيگري ايران ناميد. از ويژگيهاي اين نسل، نظم، چه در ارتباط با کل گروه و چه در ارتباط با نقش و تلاش براي درک نقشي که ميخواهند در آن بازي کنند است. اين اساتيد وقتي ميخواهند در يک نقش بازي کنند با آن درگير ميشوند تا به کشف شخصيت برسند.

زمانيکه در «سايه خيال» به عنوان دستيار حضور داشتم، يکي از نيمه شبها استاد انتظامي با من تماس گرفتند تا درباره نقششان سوالاتي را بپرسند. ميخواهم بگويم اين نمونهاي از اهميت نقش براي هم نسلان آقاي کشاورز است. از بازيگران نسلهاي بعد که داراي اين ويژگي باشند، اخيراً با آقاي پرويز پرستويي همکاري داشتم. يکي از ويژگي هاي ارزشمند آقاي کشاورز همراهي ايشان با گروه بود. هميشه موجي از انرژي را به من منتقل ميکردند. اين انرژيها موجب ايجاد خلاقيت من در کار ميشد. نکته اي که آقاي کشاورز را از سايرين متمايز ميکند نقش هايي است که با بازي ايشان در تاريخ هنر ماندگار شده. شايد اسم و شهرت فريدون حسن پور از اسم محمدعلي کشاورز وام گرفته باشد. آقاي کشاورز باعث افتخار اهل هنر هستند.

کشاورز از نگاه اهالي سينما؛ پدرسالار مهربان!

وي افزود: علاوه بر فيلم خودم که با آقاي کشاورز همکاري داشتم در دوران دستياري در فيلمي به کارگرداني خسرو معصومي کار کردم که آقاي کشاورز هم در آن فيلم بازي ميکردند.

به خاطر دارم هر وقت خسته ميشدم ايشان مرا به اتاقشان ميبردند و برايم قهوه درست ميکردند و ميگفتند کمي بنشينم تا خستگيام به در رود. خاطرهاي که در فيلم خودم از ايشان به ياد دارم اين است که يک شب تا صبح کار کرديم و آنقدر اين مرد بزرگوار در کنار بازيگران کودک با نشاط و مهرباني بيدار بود که به من و ساير بازيگران انرژي ميدادند.

حسن پور در پايان گفت: بايد از آقاي کشاورز عذرخواهي کنم که نتوانستم در اين مدت ايشان را ببينم. امّا خودشان ميدانند از طريق دوستان جوياي احوالشان هستم. از خودم گله مند هستم که نتوانستم به ايشان سر بزنم.

فريال بهزاد:

نبايد اسطوره هايمان را کنار بگذاريم

فريال بهزاد از محمدعلي کشاورز با عنوان اسطوره ياد کرد و لازمه موفقيت نسل جديد بازيگران را الگو گرفتن از اين اسطوره ها دانست.

فريال بهزاد به خبرنگار باني فيلم گفت: آقاي کشاورز از بازيگران قديمي سينما و تلويزيون هستند که کارنامه درخشاني دارند. من در پروژه «روزي که خواستگار آمد» با ايشان همکاري داشتم. آقاي کشاورز از اخلاقي حرفهاي برخوردارند. از جمله بازيگراني بودند که در کنارشان احساس راحتي داشتم. آقاي کشاورز بسيار مهربان بودند و نظر کارگردان برايشان اهميت داشت. کار کردن با آقاي کشاورز براي من بسيار لذتبخش بود. از ديگر خصوصيات ايشان وقت شناسي بود. به نظر من ايشان در هر نقشي که تاکنون بازي کردهاند به خوبي حاضر شدهاند. اميدوارم باز هم فرصتي ايجاد شود تا بتوانم در کنار ايشان بازي کنم.

وي افزود: از ويژگيهاي بارز آقاي کشاورز صبر و بردباري ايشان بود. نظم ديگر ويژگي حرفهاي آقاي کشاورز بود.

بهزاد بيان کرد: به ياد دارم در فيلم «روزي که خواستگار آمد» آقاي کشاورز بايد در صحنهاي شتري را از مسير دشواري ميآوردند. اين صحنه دشوار بارها تکرار شد اما ايشان با صبر و حوصله در اين صحنه بازي کردند. وي در پايان گفت: اميدوارم آقاي کشاورز و هم نسلان ايشان باز هم در سينما بدرخشند. نبايد اسطورههايمان را کنار بگذاريم. لازم است نسل جديد براي موفقيت اين عزيران را الگو قرار بدهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج