۱۸۱۰۹۶
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

هشدار جدی «هاوکینگ» به ساکنان کره زمین

استفان هاوکینگ فیزیکدان مشهور بریتانیایی روز گذشته در سخنانی با ابراز نگرانی از آینده بشر در کره زمین گفت انسان مجبور است برای ادامه حیات به دیگر کرات منظومه شمسی کوچ کرده و در آنجا کلونی تشکیل دهد.

عصر ایران: استفان هاوکینگ فیزیکدان مشهور بریتانیایی روز گذشته در سخنانی با ابراز نگرانی از آینده بشر در کره زمین گفت انسان مجبور است برای ادامه حیات به دیگر کرات منظومه شمسی کوچ کرده و در آنجا کلونی تشکیل دهد.

سی ان ان گزارش داد؛ هاوکینگ که در همراهی با گروهی از بازدیدکنندگان آمریکایی موزه علوم بریتانیا در لندن سخن می گفت در پاسخ به پرسشی درباره تهدیدات اصلی برای آینده بشر بر روی کره زمین گفت از نظر او دو تهدید ویرانی کامل زمین بر اثر یک جنگ هسته ای احتمالی و شورش روبات ها علیه انسان در آینده بشر تهدیدات اصلی است.

او گفت: یک جنگ ممکن است تمدن بشر را نابود کند ، اما اگر به فضا برویم می توانیم ایمن بمانیم. این موضوع برای تداوم نسل بشر حیاتی و ضروری است. مهاجرت به سیارات دیگر می تواند مثل یک "بیمه حیات" برای تداوم نسل بشر باشد.

سخنان هاوکینگ در حالی است که در سال های پیش پروژه ای به نام مارس وان (mars one) آغاز شده که بر اساس آن قرار است از ۱۰ سال آینده نخستین گروه ۴ نفره از داوطلبان انسانی به کره مریخ رفته و در سفری بی بازگشت در آنجا ساکن شوند.

گفتنی است از ۱۰۰ نفره انتخاب شده از میان بیش از ۲۰۰ هزار داوطلب ثبت نام کننده تا مرحله کنونی سه نفر (دو مردو یک زن) آنها ایرانی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برو بابا تو ک خدارو قبول نداری نگران آخر و عاقبت زندگیتی و فک میکنی دنیارو یه مشت روبات و بمب نابود میکنن( همین چند سال پیش بود ک هاوکینگ گفت دنیا بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی ب وجود اومده و نعوذ بالله احتیاجی ب وجود آفریننده نیست ).اگه ب منجی آخرالزمان اعتقاد داشتی انقد از جونت نمیترسیدی
      هر کی دوست داره میتونه هزارتام منفی بده ولی من عمرا نظرم عوض شه
      هالیوودی فک نمیکنم ک نگران مرگم ب دست روبات و هیولا باشم

      پاسخ ها

      • بهاره

        حرفهایی که ایشون میزنه بهر حال یه سری پایه علمی دارن، ولی مهم اینه که ما وظایف خودمون رو در قبال سایر انسانها و موجودات دیگه انجام بدیم.. خیلی چیزا با فعل و انفعال شیمیایی به وجود میان ولی ما مسلمونا اراده خدا رو هم در نظر میگیریم.. اگه تصور نکنیم که خدا مثل انسانهاست و اراده و انتخابش مثل ما، خیلی راحت تر میتونیم با این چیزا کنار بیایم

    • پدرام

      کجا باید ثبت نام کنم برم فضا؟ ولی مریخ رو دوست ندارم زهره بهتره منو ببرین اونجا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج