۱۸۱۶۱۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کوچولو مودب باش!

آموزش احترام گذاشتن برای کودکی که تنها ۲ سال دارد و مراحل ابتدایی رشد را پشت سر گذاشته کمی سخت است. این نکته را درنظر داشته باشید که فرزند شما برای اینکه یاد بگیرد به درخواست های شما احترام بگذارد، به زمان نیاز دارد.

کوچولو مودب باش!





مجله زندگی مثبت - ترجمه مریم سیفی: آموزش احترام گذاشتن برای کودکی که تنها 2 سال دارد و مراحل ابتدایی رشد را پشت سر گذاشته کمی سخت است. وقتی به کودکی که تازه شروع به صحبت کردن کرده می گویید که زمان خوابش فرا رسیده او به راحتی نمی تواند به شما ابراز کند که هنوز دوست دارد با اسباب بازی هایش بازی کند و دوست دارد تنها 5 دقیقه دیگر به بازی اش ادامه دهد و بعد بخوابد. در نتیجه او از روش های دیگری برای مخالفتش با شما استفاده می کند. این نکته را درنظر داشته باشید که فرزند شما برای اینکه یاد بگیرد به درخواست های شما احترام بگذارد، به زمان نیاز دارد.

کوچولو مودب باش!

با دقت به او گوش دهید

نمی توانید از فرزندتان این انتظار را داشته باشید که همانند شما حق احترام را به جای بیاورند. اگر فرزندتان تنها از روی ترس به درخواست های شما جواب مثبت دهد این نشانه احترام نیست بلکه فقط نشانه ترس او از مجازات است. برای اینکه مفهوم احترام را به فرزندتان آموزش دهید هنگام صحبت کردن خودتان را قدری پایین بیاورید تا هم سطح او قرار بگیرید. به چشم های او خیره شوید و با دقت به آن چیزی که می گوید گوش دهید. با این کار به او نشان می دهید حرف های او برایتان جالب است و شما همه حواستان را برای شنیدن درخواست هایش متمرکز کرده اید. با این روش فرزند شما یاد می گیرد که باید به صحبت های شما نیز اهمیت دهد و همانند شما این الگوی رفتاری را تقلید خواهدکرد.

به کلمات اکتفا نکنید

وقتی فرزندتان به سنی رسید که می تواند کم کم کلمات را ادا کند می توانید کلماتی مثل «لطفا» یا «خواهش می کنم» را به او آموزش دهید، اما یادتانب اشد که تنها آموزش لفظی این کلمات کافی نیست و در عمل به فرزندتان بیاموزید که وقتی درخواستش را به صورت محترمانه ابراز می کند شما مشتاقانه تر برای کمک به او اقدام می کنید و از دستور دادن و آمرانه خواستن چیزی چندان خوشتان نمی اید. نکته بعدی اینکه فرزند شما در خلال ارتباطات شما با دیگران و در اماکن عمومی به تدریج می آموزد که باید به دیگران احترام بگذارد. بنابراین سعی کنید برای آموزش احترام از نحوه ارتباط خودتان با دیگران شروع کنید.

کوچولو مودب باش!

خشن برخورد نکنید

ممکن است فرزندتان دلش بخواهد با شما بازی کند و این درخواست را به صورت ناخوشایندی به شما ابراز کند. در این مواقع چهره به چهره با او قرار بگیرید و برایش توضیح دهید که باید درخواستش را به صورت مودبانه مطرح کند. به او بگویید در این مواقع این جمله را به زبان بیاورد. «مادر لطفا همین الان با من بازی کن» برای او توضیح دهید که در یک خانواده نباید چنین برخوردهایی از اعضای خانواده سر بزند و همگی باید به صورت کاملا مودبانه درخواستشان را ابراز کنند. مراقب باشید که با فرزندتان جنگ راه نیندازید چون با این کار او را بیشتر تحریک خواهید کرد.

کودک شما لجباز نیست

زندگی خیلی زیباتر می شد اگر فرزندان ما همیشه نسبت به اجابت درخواست هایمان مثبت و سریع بودند اما طبیعت انسان این گونه نیست و نافرمانی بخشی از طبیعت انسان است. در اوقاتی که فرزندتان نسبت به درخواست شما ابراز مخالفت می کند به این فکر کنید که شاید او قصد لجبازی یا بی احترامی ندارد بلکه تنها نقطه نظر و دیدگاهش در آن شرایط به خصوص با شما متفاوت است. کودک شما به وسعت دادن ابزارهای کلامی اش نیاز دارد. وقتی او به شما می گوید: «چون شمامادر بدی هستی مرا به پارک نمی بری» سعی کنید جمله دیگری را به او آموزش دهید تا با ابراز محترمانه درخواست آشنا شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج