۱۸۲۱۹۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کوچولو اینشتين مي‌شود اگر...

نگران نباشيد، درست است كه دي‌وي‌دي‌های بی‌بی انیشتین خيري به كودك شما نمي‌رسانند اما با انجام اين توصيه‌ها مي‌توانيد فرزندتان را باهوش‌تر كنيد.

کوچولو اینشتين مي‌شود اگر...
مجله سیب سبز: نيازي به خريدن سي‌دي‌هاي بي‌بي اینشتين يا شركت در همايش‌هاي گران‌قيمتي كه اين روزها باب شده‌اند و ادعا مي‌كنند مي‌توانند به شما راه و رسم باهوش كردن فرزندتان را آموزش دهند، نداريد. پژوهشگران با بررسي‌هاي دقيق‌شان، كار را براي شما آسان كرده‌اند. آنها مي‌گويند چه بكنيد و حتي چگونه فرزندتان را تغذيه كنيد تا هوشش زياد شود و در آينده عملكرد بهتري نسبت به همكلاسي‌هايش داشته باشد.

اگر تناسب اندام داشته باشد

پول دادن بابت سي‌دي‌ها را فراموش كنيد و به جاي آن يك ترازو براي كودك‌تان بخريد. محققان مي‌گويند اگر مراقب وزن فرزندتان باشيد و كاري كنيد كه هميشه اندامش متناسب بماند، يك پله به باهوش‌تر شدنش نزديك‌تر شده‌ايد. به نوشته ساينس‌ديلي، محققان بر اين باورند كه حفظ تناسب اندام، مي‌تواند به باهوش‌تر شدن كودكان منجر شود. بر اساس بررسي‌هاي آنها، بچه‌هايي كه اندام متناسب دارند رياضيات را بهتر ياد مي‌گيرند و مهارت‌هاي خواندن‌شان از كودكان ديگر قوي‌تر است.

کوچولو اینشتين مي‌شود اگر...

به گفته محققان، داشتن اندام متناسب باعث مي‌شود كه خون در بدن بهتر جريان پيدا كند و با خون‌رساني بهتر به مغز، ساختار ماده سفيد موجود در آن بهبود مي‌يابد و بچه‌ها مهارت‌هاي بيشتري را كسب مي‌كنند.

اگرصبحانه بخورد

پيش از اين پژوهشگران ثابت كرده بودند كه صبحانه‌خور‌ها بهتري مي‌توانند از حافظه‌شان استفاده كنند اما محققان در بررسي‌هاي ديگر دريافته‌اند كه صبحانه خوردن تنها اثر موقت بر مغز نمي‌گذارد بلكه مي‌تواند به بالاتر رفتن هوش بچه‌ها نیز منجر شود. ديلي‌ميل نوشته است بچه‌هايي كه صبحانه كاملي كه از غلاتي مثل جو و گندم سرشار باشد را ميل مي‌كنند، هم باهوش‌تر شده و هم توانايي تمركزشان از ديگر كودكان بيشتر مي‌شود. به گفته پژوهشگران اين بچه‌ها با آمادگي ذهني بالاتري به مدرسه مي‌روند، كمتر خسته مي‌شوند و كمتر اضطراب به جان‌شان مي‌افتد.

گذشته اين، بررسي‌ها ثابت كرده كه علاوه بر توانايي‌هاي ذهني، مهارت‌هاي فيزيكي و شناختي اين بچه‌ها هم از كساني كه اهل صبحانه خوردن نيستند، بالاتر است. درحالي كه پيش از اين گفتيم داشتن اندام متناسب هم به باهوش‌تر شدن بچه‌ها كمك مي‌كند، بايد تاكيد كنيم براساس پژوهش‌ها، كساني كه اهل خوردن صبحانه نيستند چهاربرابر بيشتر از آنهايي كه صبحانه كامل مي‌خورند با خطر افزايش وزن و چاق شدن روبه‌رو مي‌شوند.

اگر شير مادر بخورد

حتما شنيده‌ايد كه شير مادر يك واكسن طبيعي است كه مي‌تواند فرزند شما را از بيمار شدن مصون كند اما حفظ سلامت جسم تنها كاري نيست كه از شير مادر ساخته است. پژوهشگران مي‌گويند كودكاني كه با شير مادر تغذيه شده‌اند، از شير خشك‌خور‌ها باهوش‌ترند.

به نوشته ساينس‌ديلي، محققان ثابت كرده‌اند كه شير مادرخورها نه‌تنها در تست‌هاي سنجش هوش نمره بيشتري مي‌گيرند بلكه در مدرسه هم نمرات‌شان بالاتر است و بسياري از مهارت‌ها را زودتر از كودكان ديگر ياد مي‌گيرند. پس اگر مي‌خواهيد فرزندتان در سال‌هاي بعد، كارنامه درخشاني را براي‌تان به خانه بياورد، از همين دوران نوزادي او را با شير مادر تغذيه كنيد.

اگر اين پنج خوراكي را بخورد

محققاني كه تاثير تغذيه بر هوش كودكان را بررسي مي‌كنند، مي‌گويند با مصرف پنج ماده غذايي مي‌توان به باهوش‌تر شدن بچه‌ها كمك كرد. به گزارش نچرال هلث، از نظر محققان كودكاني كه از ماهي‌هاي آزاد تغذيه مي‌كنند، سيب‌زميني مي‌خورند، تخم‌مرغ را در برنامه غذايي‌شان جا مي‌دهند، با حبوبات ميانه خوبي دارند و اهل خوردن توت‌هاي سرشار از آنتي‌اكسيدان مثل توت‌فرنگي هستند، هر روز باهوش‌تر از قبل مي‌شوند.

کوچولو اینشتين مي‌شود اگر...

پژوهشگران در اين بررسي‌ها ادعاي قديمي‌اي كه مي‌گفت كودك را نمي‌توان با كمك هيچ راهي باهوش‌تر كرد را رد مي‌كنند و قاطعانه مي‌گويند بچه‌هايي كه تغذيه خوبي دارند و از اين برنامه پيروي مي‌كنند، هوش بالاتري هم خواهند داشت.

اگر مادرش بدويار باشد

اگر تهوع صبحگاهي بارداري، شيريني مادر شدن را براي‌تان كمتر كرده، نگران نباشيد. محققان مي‌گويند شانس داشتن يك بارداري پرتهوع در خانه هر زني را نمي‌زند. آنها معتقدند زناني كه آنقدر خوش‌شانس هستند كه در ماه‌هاي بارداري هر صبح بالا بياورند، در آينده صاحب بچه‌اي باهوش مي‌شوند.

به نوشته ديلي‌ميل، جنيني كه در شكم چنين مادري پرورش مي‌يابد، باهوش‌تر مي‌شود و پس از تولد، در سه تا هفت سالگي در آزمون‌هاي هوشي عملكرد بهتري از خود نشان مي‌دهد پس سختي تهوع‌هاي صبحگاهي را به‌خاطر كودك‌تان تحمل كنيد و از اينكه قرار است فرزندي باهوش را به دنيا بياوريد، به خود بباليد.

اگر ارثش را داشته باشد

بسياري از كارهايي كه براي فرزندتان انجام مي‌دهيد، مي‌تواند او را باهوش‌تر كند و بسياري از اشتباهات شما هم مي‌تواند به ضريب هوشي فرزندتان آسيب بزند اما محققان مي‌گويند هميشه شما نيستيد كه مي‌توانيد ميزان هوش فرزندتان را تعيين كنيد. از نظر آنها گاهي اجداد شما از خودتان هم تاثيرگذارترند و مي‌توانند در باهوش شدن يا پايين بودن ضريب هوشي كودك‌تان نقش بازي كنند. مطالعه‌اي كه نتيجه‌اش در پايگاه ساينس‌ديلي منتشر شده است نشان مي‌دهد ۴۰ درصد هوش کودکان از والدين‌شان به آنها به ارث مي‌رسد.

براساس اين مطالعه، باهوش بودن يا پايين بودن بهره هوشي تا اندازه زيادي ارثي است و بچه‌هايي كه والدين تيزهوشي دارند، به احتمال زياد خودشان هم در نمرات تعيين IQ امتیاز بهتري مي‌گيرند پس اگر شما و همسرتان از والدين خود چنين ارثي را نبرده‌اید، از فرزندتان هم بيش از اندازه انتظار نداشته باشيد.

اگر سر ساعت بخوابد

شما از والديني هستيد كه روي ساعت خواب فرزندشان حساس هستند و معتقدند فرزندشان حتي در ‌مهماني هم بايد راس ساعت معيني به خواب برود؟ اگر چنين سخت‌گيري‌هايي را در مورد كودك‌تان داريد به شما تبريك مي‌گوييم.

محققان معتقدند بچه‌هايي كه سر ساعت مي‌خوابند از آنهايي كه خواب نامنظمي دارند، باهوش‌ترند. به گزارش ديلي‌ميل، پژوهشگران با بررسي كودكان سه‌و‌نیم و هفت ساله دريافته‌اند كه بي‌نظمي ساعات خواب به پايين آمدن نمرات كودكان در آزمون مي‌انجامد. آنها بر اين باورند كه مهارت‌هاي فكري و تكامل مغز بچه‌هايي كه خواب‌شان منظم است، بالاتر است. پژوهشگران مي‌گويند سه سالگي دوره حساسي براي تكامل مغز و مهارت‌هاي فكري است و بي‌نظمي خواب در اين سن مي‌تواند به اين توانايي‌ها آسيب بزند و كودكان را كم‌هوش كند.

کوچولو اینشتين مي‌شود اگر...

اگر زياد گريه نكند

برخي از متخصصان كودكان مي‌گويند بچه‌ها حق دارند دو ساعت در شبانه‌روز گريه كنند اما پژوهشگران مي‌گويند زياد شدن ميزان گريه بچه‌ها بعد از سه‌ماهگي، مي‌تواند بر هوش آنها تاثير منفي بگذارد. از نظر پژوهشگران، بچه‌هايي كه در ماه‌هاي بعد از تولد مهارنشدني گريه مي‌كنند، در آينده نه‌تنها دچار مشكلات رفتاري مي‌شوند بلكه ضريب هوشي‌شان هم در حدود پنج سالگي پايين‌تر از بچه‌هايي است كه اين شرايط را تجربه نكرده‌اند.

به نوشته رويترز، ضعف در توانايي‌هاي حركتي يا مشكلات انضباطي از ديگر مشكلاتي است كه اين بچه‌ها تجربه مي‌كنند. براساس نتايج بررسي‌ها، اين بچه‌ها ۱۴ برابر ديگر كودكان به بيش‌فعالي دچار مي‌شوند و در هشت سالگي عملكرد تحصيلي نامطلوب‌تري را از خود نشان مي‌دهند.

اگر به زور شير نخورد

براي مراقبت از سلامت فرزندتان و فربه كردن او مدام به كودك‌تان شير مي‌دهيد و حتي اگر ميلي به خوردن نداشته باشد، به زور به او شير مي‌خورانيد؟ ديلي‌ميل نوشته است كه اين كار شما مي‌تواند به كاهش بهره هوشي فرزندتان منجر شود. پژوهشگران انگليسي مي‌گويند وادار كردن شيرخوارها به شير خوردن، در صورتي كه احساس گرسنگي نكنند، مي‌تواند به كاهش هوش آنها بينجامد.

در حالي كه روانشناسان كودك معتقدند به زور شير دادن به كودك حتي مي‌تواند به اندازه گرسنه نگه داشتن او در ايجاد مشكلات رواني تاثير داشته باشد، پژوهشگران هم به اين باور رسيده‌اند كه به زور شير دادن به كودكان، مي‌تواند تاثيرهاي منفي بر رشد مغزي‌شان بگذارد و آنها را كم‌هوش كند.

به او بخنديد

بله؛ به همين سادگي! شما با چند لبخند شيرين در روز مي‌توانيد بدون نياز به سي‌دي‌هاي بي‌بي اینشتين بهره هوشي فرزندتان را بالا ببريد چراكه از نظر محققان ديدن چهره‌هاي خندان و آدم‌هايي كه به كودك لبخند مي‌زنند، مي‌تواند بهره هوشي او را بالا ببرد. به نوشته رويترز، بچه‌هايي كه آدم‌هاي راضي و خنداني را در اطراف‌شان مي‌بينند، حالات و رفتارهاي اطرافيان‌شان را به خاطر مي‌سپارند و از هيجان‌هاي مثبت آنها تاثير مي‌پذيرند.

به خاطر سپردن لبخندها در ماه‌هاي اول تولد و حتي در زماني كه كودك قادر به صحبت كردن نيست، مي‌تواند بر رشد مغز و توانايي‌هاي مغزي او تاثير مثبت بگذارد و در آينده او را باهوش‌تر جلوه دهد. اين درحالي است كه بچه‌هايي كه اطرافيان خنثي يا عبوسي دارند از نعمت باهوش شدن بي‌بهره‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج