۱۸۲۹۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

افشای یک فایل صوتی جنجال به پا کرد

در این فایل صوتی که سرنخ های جدیدی از توطئه رژیم های دیکتاتوری علیه یکدیگر را برملا کرد، «عمر سلیمان» خطاب به قذافی می گوید: خاندان آل سعود تا ابد در قدرت باقی نخواهد ماند.

تابناک: چندی پیش یک فایل صوتی از سخنان نخست وزیر قطر علیه حکومت سعودی منتشر شد، و نگرانی شدید و بی سابقه ای در میان شاهزادگان و حاکمان عربستان سعودی به وجود آورد.

در آن فایل صوتی نخست وزیر قطر در حال صحبت کردن با «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی بود.

پاین بار نیز یک فایل صوتی دیگر در سایت های مختلف عربی منتشر شد که حاوی مذاکره ای است میان ژنرال «عمر سلیمان» رییس سازمان اطلاعات و امنیت رژیم سابق مصر با «معمر قذافی».

در این فایل صوتی که سرنخ های جدیدی از توطئه رژیم های دیکتاتوری علیه یکدیگر را برملا کرد، «عمر سلیمان» خطاب به قذافی می گوید: خاندان آل سعود تا ابد در قدرت باقی نخواهد ماند.

گفتنی است به رغم اینکه زمان این گفت وگو میان قذافی و سلیمان مشخص نیست اما از مضمون حرفی که رد و بدل می شود، می توان فهمید که به مدتی قبل از آغاز قیام ها و انقلاب ها در جهان عرب بر می گردد، یعنی در سفر رسمی که قذافی به مصر داشت.

بخشی از این فایل صوتی که قذافی برای دیدار با سلیمان به دفترش رفته، بدین شرح است:

«عمر سلیمان» می گوید: این خاندان (آل سعود) محال است که تا ابد در قدرت باقی بماند. باید با ملت کنار بیاید. ملت سعودی باید احساس کنند که همان آزادی را دارند که دیگر ملت های منطقه دارند.

ملت عربستان باید بتوانند که در امور مختلف رأی و نظر بدهند وگرنه وضعیت موجود در عربستان سعودی به انفجار در این کشور منجر خواهد شد. متأسفانه من نمی توانم این حرف را به صورت علنی اعلام کنم.

در ادامه این فایل صوتی، قذافی با حالتی پرسشی می گوید: چرا باید سعودی ها از زمان «جمال عبدالناصر» تا به این لحظه دست به توطئه بزنند و این همه بحران برای منطقه به بار آورند؟!

رییس سازمان اطلاعات و امنیت رژیم سابق مصر ادامه می دهد: حرف تو را قبول دارم اما بهتر است در این مورد چیزی به کسی نگویی و این نظر خود را فقط به گوش «حسنی مبارک» برسان زیرا آنطور که من مطلعم، او نیز دقیقا همین نظر را دارد.

اگر این حرف را به صورت آشکار اعلام کنی، آن را توطئه ای علیه آل سعود تلقی خواهند کرد.

قذافی در ادامه می گوید: البته من این نظرم در مورد حکومت سعودی را به آمریکایی ها هم اعلام کرده ام.

سلیمان فورا پاسخ می دهد: نباید به آمریکایی ها می گفتی. آنها خیانت می کنند و این حرف تو را به گوش آل سعود خواهند رساند. زیرا آنها همواره در راستای منافع خود میان برادران عرب تفرقه می اندازند. بهتر بود که نمی گفتی.

بهتر بود به این صورت می گفتی: شما (آمریکا) که در مورد دمکراسی، آزادی، آزادی بیان و غیره صحبت می کنید، چرا برای دستیابی به آن در عربستان تلاش نمی کنید؟! بهتر است برای انجام اصلاحات در سعودی گام بردارید. به ما کمک کنید که هر چه سریع تر این کار در عربستان انجام شود تا در آینده مشکلی در منطقه رخ ندهد.

دیکتاتور سابق لیبی حرف او را قطع می کند و با لحنی تمسخر آمیز می گوید: آیا اصلا روابط خوبی میان اعراب وجود دارد؟!

سلیمان پاسخ می دهد: آیا اینها (آمریکا) نبودند که به ما گفتند بهتر است مصر و عربستان برای تضمین آینده خود علیه لیبی توطئه کنند؟!

قذافی پاسخ می دهد: بله.. فراموش کرده بودم. درست است، آنان چنین چیزی گفته بودند.

رییس سازمان اطلاعات و امنیت رژیم سابق مصر ادامه می دهد: پس دیدی آنها (آمریکایی ها) خائن هستند. هیچ گامی به نفع ما بر نمی دارند بلکه تنها در راستای سیاست های خود حرکت می کنند و به گونه ای عمل می کنند که ما را نیز در مسیر مدنظر خود حرکت دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج