۱۸۲۹۸
۱۴ نظر
۵۰۱۴
۱۴ نظر
۵۰۱۴
پ

آياطب سوزني براي تسكين انواع سردرد هم كارايي دارد؟

درمان سردردهاي زنانه

سردردهاهر يك علائم و نشانه‌هاي مختلف و منحصربه‌فردي دارند. گاهي سردردها به‌دليل خستگي زياد، فشار عصبي، گرسنگي و تشنگي در افراد به‌وجود مي‌آيند.

درمان سردردهاي زنانه

درمان سردردهاي زنانه

برترین ها: سردردهاهر يك علائم و نشانه‌هاي مختلف و منحصربه‌فردي دارند. گاهي سردردها به‌دليل خستگي زياد، فشار عصبي، گرسنگي و تشنگي در افراد به‌وجود مي‌آيند. گاهي بيماري‌هاي داخلي از قبيل ابتلا به بيماري‌هاي گوارشي، كليوي يا حتي يبوست مزمن موجب بروز آن‌ها در بيمار مي‌شود و گاهي فشارهاي عصبي ناشي از كار روزانه يا تنش‌هاي زندگي سردرد را به بيمار تحميل مي‌كند. خوشبختانه درمانگران طب سوزني چين روش‌هاي درماني موثري براي درمان انواع سردردها، كنترل آن‌ها و تسكين دردهاي ناشي از آن سراغ دارند كه علاوه بر بهبود و تسكين درد به بهبود عملكرد بسياري از درمان‌هاي دروني و تنظيم انرژي در بدن منجر مي‌شود. دكتر فرهاد صبري، متخصص طب سوزني و عضو انجمن درد ايالت متحده در اين باره توضيحات بيشتري را با شما در ميان مي‌گذارد.


رابطه ضعف چشم و سردرد

بسياري از افرادي كه به اختلال‌هاي چشمي از قبيل نزديك‌بيني مبتلا هستند، ممكن است سردردهايي را در طول ماه تجربه كنند. به اين معنا كه افرادي كه دچار اختلال در ناحيه چشم هستند و بينايي آن‌ها تحت‌تاثير اين اختلال قرار گرفته درصورتي كه براي درمان اقدام نكنند به‌دليل كشش‌هايي كه در ماهيچه‌هاي اطراف چشم آن‌ها به‌منظور تطبيق ديد ايجاد مي‌شود، دچار سردرد مي‌شوند. اين نوع سردردها نيز از جمله سردردهايي است كه با كمك طب سوزني و دريافت سوزن در نواحي خاص قابل درمان است، اما افراد مبتلا به اين نوع سردرد بايد دقت داشته باشند كه علاوه بر دريافت سوزن و درمان بيماري خود لازم است براي درمان اختلال و بيماري چشم خود نيز اقدام كنند.


آيا سردرد شما ميگرن است؟

سردردها نشانه‌هاي مختلفي دارند. با شناسايي و بررسي حالت و ويژگي‌هاي سردرد مي‌توان به‌راحتي نوع آن را شناسايي كرد. تنها بايد مراقب بود كه هر سردردي را با ميگرن اشتباه نگرفت. ميگرن و دردهاي ناشي از آن در نصف سر ايجاد مي‌شود. اين سردردها يا در سمت راست يا در سمت چپ سر ديده مي‌شوند و معمولا با تهوع، استفراغ و اختلال بينايي در افراد همراه است. مبتلايان به سردردهاي ناشي از ميگرن گاهي از بروز لكه‌هايي روشن جلوي چشمان‌شان و افزايش ميزان ضربان قلب خود شكايت مي‌كنند. اين افراد در مواردي كه ميزان سردردهاي آن‌ها شديد و پيشرفته است غالبا دچار خشكي دهان، عرق سرد، گيجي، اختلال در تكلم نيز مي‌شوند. گاهي ممكن است دود سيگار يا نور يا عصبانيت موجب افزايش سردرد و تحريك آن‌ها شود. درمانگران طب سوزني غالبا با يك دوره درماني ۳ مرحله‌اي مي‌توانند اين بيماري را در بدن بيمار درمان يا كنترل كنند. تنها كافي است بيمار يك روز درميان به مطب مراجعه كرده و در نقاط خاصي سوزن دريافت كند.


سردرد افراد پرمشغله

سردردهاي كششي يكي از انواع سردرد‌هاست. اين نوع سردرد كه به همراه انقباض‌ها و اسپاسم‌هاي عضلاني است غالبا در پشت سر بيمار ايجاد شده و معمولا پس از يك روز كاري شلوغ و پراسترس در برخي از افراد شاغل ديده مي‌شود. حتي در مواردي مشاهده شده كه اين نوع سردردها به‌دليل كشش عضلات گردن از پشت‌سر تا عضلات ناحيه پس گردن ادامه مي‌يابد و درد تا اين ناحيه نيز ادامه مي‌يابد. درمانگران طب سوزني براي درمان اين نوع سردرد تكنيك‌هاي موثري دارند كه مي‌توانند علاوه بر درمان اين نوع سردردها به كنترل و پيشگيري از بروز آن‌ها در بيمار كمك كنند.


از سردردهاي عروقي چه‌مي‌دانيد؟

يكي ديگر از سردردهاي رايج ميان مردم، سردردهاي عروقي است. اين نوع سردردها به‌دليل گشاد شدن شريان جمجمه در افراد ديده مي‌شود. ميگرن يكي از انواع سردردهاي عروقي است كه به‌علت گشاد و تنگ شدن متناوب عروق سر در افراد مبتلا به اين بيماري ديده مي‌شود. در اين نوع از سردرد به‌دليل بروز اختلال در ميزان هيستامين و سروتونين خون، سردردهايي براي بيمار به‌وجود مي‌آيد كه خوشبختانه اين نوع سردردها نيز در طب سوزني قابل درمان و كنترل است.


كدام سردرد را شوخي نگيريد؟

برخي از سردردها وجود دارند كه از جمله سردردهاي نادر و پرخطر محسوب مي‌شوند كه ابتلا به آن‌ها با خطرهاي جدي براي بيمار همراه است. مننژيت و ورم مغز از جمله عواملي است كه موجب بروز اين نوع سردردها در بيمار مي‌شود و اگر بيمار به راحتي و بدون توجه به علائم اين نوع سردرد از كنار آن عبور كند، ممكن است در مدت زمان كوتاهي با اختلال‌هاي جدي در مسير زندگي روبه‌رو شود. از اين‌رو بايد علت بروز سردردها همواره براي ما مشخص باشد. تهوع، استفراغ و تحرك نداشتن گردن به سمت جلو يا عقب از جمله علائم ابتلا به سردرد ناشي از مننژيت است. در اين حالت بيمار به‌دليل بروز عفونت در ناحيه سر قادر نيست گردنش را به سمت جلو يا عقب حركت دهد. علاوه بر اين ابتلا به سينوزيت نيز يكي ديگر از علائم ابتلا به سردرد است. اين نوع سردرد با التهاب در ناحيه چشم، گوش و بيني بيمار همراه است.


سردرد ناشي از اسپاسم عضلات

اين نوع سردرد كه به‌طور كلي منشا عصبي و رواني دارد به‌دليل بروز فشارهاي عصبي و اختلال‌هاي جسماني از قبيل شيوه نادرست نشستن در بدن به‌وجود مي‌آيد. يكي از مشهورترين عوارض ناشي از اين سردرد اسپاسم‌هاي عضلاني گردن و درد اين ناحيه است. علاوه بر تنش‌ها و استرس‌هاي روحي، شيوه نادرست نشستن پشت فرمان ماشين، شيوه نادرست نشستن پشت ميز و استفاده غلط از كامپيوتر از ديگر مواردي است كه به بروز اين نوع سردرد كمك مي‌كند. درمانگران طب سوزني با كمك سوزن‌ها و ايجاد تعادل در سيستم بدن و متعادل نگه داشتن انرژي در كبد و كليه به درمان اين گروه از بيماري‌ها كمك مي‌كنند.


اين سردرد را با ميگرن اشتباه نگيريد

سردرد كلاستر از ديگر سردردهاي شايع ميان افراد بزرگسال است كه به سردردهاي خوشه‌اي مشهور است. بسياري از بيماران مبتلا به اين سردرد به دليل تشابه ويژگي‌هاي اين سردرد با ميگرن به اشتباه آن را ميگرن مي‌نامند. درحالي‌كه اين سردرد تفاوت‌هاي زيادي با ميگرن دارد. اين سردردها كه معمولا در ساعات پاياني روز و پيش از خواب سراغ افراد مي‌آيد گاهي در پي كشيدن يك نخ سيگار نيز در افراد ديده مي‌شود. سردرد كلاستر نيز همانند سردردهاي ناشي از ميگرن به‌صورت يكطرفه در سر ديده مي‌شود اما برعكس ميگرن كه در هر ساعتي از روز نمايان مي‌شود، اين سردردها تنها در ساعات شبانه عود مي‌كنند و با اشك‌ريزي، گرفتگي بيني و التهاب مجاري تنفسي در يك سوي سر همراه است. خوشبختانه درمانگران طب سوزني براي درمان و تسكين اين نوع سردرد نيز راه‌حل‌هايي دارند و قادرند با كمك سوزن‌هاي يك‌بار مصرف خود بيمار را براي هميشه يا براي مدت‌هاي طولاني از اين بيماري رها كنند.


درمان سردردهاي زنانه

سردرد از ديدگاه طب سوزني چين

درمانگران طب سنتي چين براي ابتلا به سردرد ۲ علت را مي‌شناسند. آن‌ها از يك‌سو فعاليت شديد انرژي يانگ در كبد را يكي از شايع‌ترين دلايل ابتلا به سردرد ذكر مي‌كنند. از ميان سردردهاي ناشي از فعاليت شديد انرژي در كبد مي‌توان به بيماري ميگرن و سردردهاي ناشي از آن اشاره كرد. افرادي كه از سردردهاي ناشي از فعاليت انرژي در كبد رنج مي‌برند، معمولا افرادي هستند كه از هواي سرد لذت مي‌برند زيرا در حالت عادي اين افراد احساس گرما دارند. رنگ زبان اين افراد قرمز است و اصولا اين افراد تحت عنوان افراد عصبي و زودجوش معروف هستند. از ديگر علائم اين بيماران به ابتلا به تهوع، استفراغ، سردردهاي يكطرفه، اختلالات بيناني و بيزاري از نور مي‌توان اشاره كرد. يكي ديگر از علت‌هاي ابتلا به اين نوع سردرد از نگاه درمانگران طب سوزني چين كاهش انرژي يين در اندام كليه است. در اين حالت بيمار عكس حالت قبلي را دارد، يعني نسبت به سرما حساس است و در عوض گرما را دوست دارد. در اين شرايط بيمار زبان رنگ پريده و نبض نخي دارد. در اين حالت درمانگر طب سوزني با كمك سوزن‌ها به تنظيم ميزان جريان يين در كليه‌ها كمك مي‌كند.


درمان سردردهاي زنانه

اين توصيه‌ها را جدي بگيريد

اگر تصميم داريد از طب سوزني براي درمان استفاده كنيد بهتر است نكات زير را با دقت مطالعه كنيد و آن‌ها را به خاطر بسپاريد.

افراد مبتلا به فشار خون كه داروهاي فشار خون مصرف مي‌كنند لازم است پزشك طب سوزني خود را در جريان اين امر قرار دهند.

افرادي كه داروهاي ضد‌انعقاد خون مصرف مي‌كنند و بيماران قلبي نيز متخصص طب سوزني را حتما مطلع كنند. مصرف داروهاي ضدانعقاد خون ممكن است موجب بروز خونريزي‌هاي گسترده زيرجلدي و بروز كبودي در بدن ‌شود كه برطرف كردن آن‌ها مستلزم مرور زمان است.

به خانم‌هاي باردار توصيه مي‌شود در مدت بارداري به طب سوزني مراجعه نكنند زيرا ممكن است استفاده از طب سوزني موجب بروز سوءتغذيه در مادر يا جنين شود.

مادراني كه به كودكان‌شان شير مي‌دهند بهتر است در ۵ ماهه اول شيردهي به متخصص طب سوزني مراجعه نكنند و پس از اين دوره درصورتي كه غذاي كمكي كودك را شروع كردند، مي‌توانند با تحت‌نظر گرفتن كودك از سوي پزشك به متخصص طب سوزني مراجعه كنند.

حتما به مراكزي مراجعه كنند كه از سوزن‌هاي يك‌بار مصرف استفاده مي‌كنند. سوزن‌هايي كه يك‌بار مصرف نيستند به‌دليل اين‌كه دائم ضدعفوني مي‌شوند روكش خود را از دست مي‌دهند و از دست رفتن اين روكش به بروز درد هنگام فرو كردن سوزن در بدن مي‌انجامد، ضمن اين‌كه استفاده از سوزن‌هاي يك‌بار مصرف خيال متخصص و بيمار را از انتقال هر نوع عفونتي آسوده مي‌كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان

      خب این کجاش مربوط میشد به سردردهای زنانه؟!

    • saha

      haha gir nade khast ye chizi gofte bashe

    • بدون نام

      همش دروغ

    • parva

      واقعاعالی بوددست گلتون دردنکنه

    • iliya azimi

      سلام.چیه همه ش سوزن وچین وتبلیغ میکنین یه راهکارویه درمان بزاریدبرای سردردای نصف سرمردم استفاده ببرن شایدیکی توانایی طب سوزنی شمارونداشته باشه بایدبمیره ازسردرد؟!

    • سارا

      این چه وضعیع اخه اینجورکه شمامیگین ماباید بریم یه قبرببکنیم وبریم داخلش چون همه مریضیارو.داریم.خواهشا یه کم رعایت کنین

    • نرجس

      چرت

    • محمدی

      سلام ببخشین طرف راست سره من درددادره وقتی میخوام سرموپایین بگیرم بدترمیشه

      پاسخ ها

      • مریم

        من هم همین جوری شدم

    • انیس

      همش الکی

    • اسدی

      خیلی چرت بود شما می خوایین مردم رو با این چرتیات بکشین یه چیزی بگین که واقعا درمان این سر درد بشه

    • حسنی

      کجای این مطلب به سردردهای زنانه مربوط بود؟؟؟؟

    • m

      این کجاش سر درد زنانه بود احیانا؟؟

    • بدون نام

      برو بابا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج