جاباما
۱۸۳۳۱۳
۴ نظر
۵۱۵۰
۴ نظر
۵۱۵۰
پ

ماجراهای شنیدنی از فداکاری حیوانات

بعضی وقت ها، حیوانات وحشی آنقدر مهربان می شوند که جان یک انسان را نجات می دهند؛ حیواناتی مثل گوریل، سمور یا خرس. در این پرونده ماجرای حیواناتی را می خوانید که به دلایل ناشناخته، انسان ها را از مرگ حتمی نجات داده اند.

ماجراهای شنیدنی از فداکاری حیوانات





مجله همشهری سرنخ - سامرا قلی زاده: بعضی وقت ها، حیوانات وحشی آنقدر مهربان می شوند که جان یک انسان را نجات می دهند؛ حیواناتی مثل گوریل، سمور یا خرس. در این پرونده ماجرای حیواناتی را می خوانید که به دلایل ناشناخته، انسان ها را از مرگ حتمی نجات داده اند.

جامبو محافظ

سال 1986 پسربچه 12 ساله ای به نام لیوان مریت که همراه خانواده اش برای تماشای حیوانات به باغ وحش جرسی رفته بود دچار حادثه وحشتناکی شد. مریت وقتی مقابل قفس گوریل ها بود، از ارتفاع چهار متری به داخل قفس سقوط کرد. جمجمه و کمر مریت به شدت آسیب دیده بود و نمی توانست از جایش تکان بخورد.

ماجراهای شنیدنی از فداکاری حیوانات

در این لحظه گوریلی که جامبو نام داشت به پسرک نزدیک شد و از او محافظت کرد. جامبو با این کار خود اجازه نداد هیچ گوریل دیگری به مریت نزدیک شود و به او صدمه بزند. چند دقیقه ای از این حادثه گذشته بود که مریت به هوش آمد.

در این لحظه جامبو پسر نوجوان را روی پشتش انداخت و کاری کرد که گوریل های دیگر از او دور شوند. گوریل مهربان، پسرک را به محوطه سرپوشیده قفس یعنی جایی که نیروهای امداد منتشر فرصت مناسبی بودند تا مریت را نجات دهند، برد.

دلفین ها تا ساحل

در فصل صید سال ۱۹۷۱، زنی به نام «ایوان ولادیسلاویج» در اقیانوس هند سوار بر قایق، مشغول ماهیگری بود. ناگهان هوای اقیانوس توفانی شده و دریا متلاطم شد. در این زمان ناگهان قایق واژگون شد و زن بیچاره در آب افتاد.

ماجراهای شنیدنی از فداکاری حیوانات

از آنجا که ایوان و همراهانش برای تفریح به اقیانوس رفته بودند مسیر انتخابی آنها با مسیر کشتی های مسافربری متفاوت بود و هیچ شانسی برای نجات نداشتند. در این لحظه سه دلفین به ایوان نزدیک شدند. یکی از دلفین ها به زیر آب رفت و اجازه داد تا ایوان او را بغل کند.

ایوان ساعت ها به دلفین چسبیده بود تا اینکه بالاخره یک کشتی از راه رسید و او را نجات داد. دلفین ناجی ۳۲۱ کیلومتر شنا کرده بود تا اینکه توانست ایوان را به نقطه امنی برساند.

بینتی مهربان

ماه آگوست سال ۱۹۹۶ در باغ وحش « بروکفیلد» در شیکاگو اتفاق عجیبی رخ داد. پسربچه سه ساله ای وقتی در حال تماشای گوریل ها بود، ناگهان پایش لغزید و از فاصله پنج متری به داخل قلس افتاد. پسربچه از ناحیه سر به شدت صدمه دیده بود و بیهوش در قفس افتاده بود. نه تنها ضربه ای که به سر پسرک خورده بود جانش را به خطر انداخته بود بلکه هر لحظه ممکن بود گوریل ها به او حمله کنند.

ماجراهای شنیدنی از فداکاری حیوانات

همانطور که مردم برای نجات پسرک فریاد می زدند و کمک می خواستند، ناگهان ماده گوریلی به نام «بینتی جوا» به سمت پسرک رفت. مردم با دیدن گوریل بسیار ترسیده بودند. آنها فکر می کردند ماده گوریل قصد حمله به پسربچه را دارد اما در نهایت ناباوری، بینتی پسر را از روی زمین بلند کرد و در آغوش گرفت و پس از ۱۸ متر راه رفتن، وقتی به نزدیکی در قفس رسید گوشه ای نشست.

نزدیک در ورودی چند نیروی امداد و نگهبان ها منتظر رسیدن گوریل بودند. آنها با احتیاط وارد قفس شدند و بینتی، پسرک را به مامورها تحویل داد تا هر چه زودتر او را مداوا کنند.

گوزن دزدگیر

سال ۲۰۱۲ در شهر آکسفورد اوهایو، یک سارق به عابر پیاده ای حمله کرد. سارق قصد داشت کیف دستی زن را بدزد اما از شان بد این زن، بند کیف دستی در گردن او گیر کرده بود. دزد هر چقدر کیف را می کشید به دلیل اینکه بند در گردن زن گیر کرده بود، نمی توانست آن را بدزدد و از طرفی زن در حال خفه شدن بود.

ماجراهای شنیدنی از فداکاری حیوانات

در این لحظه دزد شروع به کتک زدن زن کرد که ناگهان گوزنی از میان بوته ها بیرون دوید و به سمت مرد حمله ور شد. دزد که جانش در خطر بود پا به فرار گذاشت و زن، جان سالم به در برد.

شیر و آدم رباها

سال ۲۰۰۵ دختر ۱۲ ساله اهل اتیوپی، توسط چندین مرد ربوده شد اما سه شیر درنده، دخترک را از چنگ آدم رباها نجات دادند.

بیشتر از یک هفته بود که این هفت مرد، دختر را نزد خود نگه داشته بودند تا به اجبار او را به عقد یکی از آنها درآورند. دختر بیچاره بارها توسط ربایندگانش مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

ماجراهای شنیدنی از فداکاری حیوانات

از زمانی که دختر بیچاره توسط آدم رباها ربوده شد، سه شیر آدمخوار هفت مرد را تعقیب کردند. آنها مدام در اطراف محلی که آدم رباها مخفی شده بودند پرسه می زدند و حتی یک نیم روز، جلوی در خانه نشستند تا اینکه پلیس و خانواده دختر برای نجات او، محل اختفای آدم رباها را پیدا کردند.

سمور گرمابخش

«رئال گیندون» اهل اونتاریوی کانادا با والدینش به کنار رودخانه رفته و در آنجا چادر زده بودود. رئال و والدینش پس از اینکه چرخی در جنگل زدند، تصمیم گرفتند سوار قایق شوندتا به ماهیگری بروند اما رئال سوار قایق نشد و در ساحل ماند.

ماجراهای شنیدنی از فداکاری حیوانات

ناگهان جریان آب قایق را واژگون کرد و خانم و آقای گیندون در آب افتادند. آنها وحشتزده دست و پا می زدند تا به ساحل برسند. در این هنگام، رئال فریادزنان به سمت جاده دوید تا برای غرق شدگان کمک بیاورد. راه زیادی تا شهر مانده بود و خورشید غروب کرده بود. هوا به شدت سرد بود و رئال احساس خستگی می کرد. او روی زمین دراز کشید و چشم هایش در حال بسته شدن بود که احساس کرد یک موجود پشمالو روی او افتاده است.

وی با خودش فکر کرد شاید یک سگ کنار او خوابیده باشد. صبح روز بعد رئال در کمال ناباوری متوجه شد که سه سمور آبی دور او جمع شده و گرمای بدن آنها، رئال را از مرگ حتمی در آن شب سرد نجات داد اما متاسفانه غرق شدگان نجات پیدا نکردند.

لاک پشت غواص

ماه ژوئن ۱۹۷۴، «کاندالاریا ویلانووا» ۶۲ ساله در دریا دچار حادثه شد. قایقی که ویلانووا سوار شده بود توسط موج ها در هم شکست و او در آب افتاد اما در نهایت ناباوری یک لاک پشت دریایی جان این مادربزرگ را نجات داد.

ماجراهای شنیدنی از فداکاری حیوانات

وقتی ولانووا به نزدیکی یک کشتی نظامی رسید، خدمه کشتی آنچه را که می دیدند باور نمی کردند. او روی لاک یک لاک پشت بسیار بزرگ دراز کشیده بود و طلب کمک می کرد.

به گفته ویلانووا وقتی او در آب افتاده بود لاک پشت به او نزدیک شده بود و وی از فرصت استفاده کرده و با گرفتن لاک جانور، خود را از آب بیرون کشیده بود. آنها دو روز در آب شناور بودند و در تمام این مدت لاک پشت حتی یک بار هم برای شکار غذا به زیر آب نرفته بود. وقتی مادربزرگ توسط کشتی نظامی نجات یافت، لاک پشت در برابر نگاه متحیر همه به زیر آب رفت و رفته رفته ناپدید شد.

میلا باهوش

سال ۲۰۰۹ یانگ یون غواص تصمیم گرفت در امتحان ورودی آموزش نهنگ ها در آکواریوم در سرزمین قطبی «هاربین» چین شرکت کند. او وقتی در آب بسیار سرد شیرجه زد، ناگهان یکی از پاهایش دچار گرفتگی عضله شد و نتوانست به شنا کردن ادامه دهد.

ماجراهای شنیدنی از فداکاری حیوانات

یون به هیچ عنوان قادر نبود خودش را از آب بیرون بکشد. او هر چه بیشتر دست و پا می زد، بیشتر خسته می شد. در این لحظه «میلا»، یکی از دو نهنگی که در آکواریوم بود متوجه یون شد و به سمت او شنا کرد. میلا، یون را به دندان گرفت و به سطح آب برد و سپس با پوزه اش او را به بیرون آب هل داد و به این ترتیب، غواص از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

فیل قهرمان

در سونامی سال ۲۰۰۴ که در تایلند رخ داد، دختر هشت ساله ای به نام «آمبر ماسون» توسط یک فیل از میان موج های سهمگین نجات یافت. وقتی امواج سونامی به خاک تایلند هجوم آورد؛ فیل، آمبر را با خرطومش بلند کرد و به روی کمرش انداخت و به سمت جایی بلند فرار کرد.

ماجراهای شنیدنی از فداکاری حیوانات

فیل مهربان حتی تلاش کرد تا در جهتی حرکت کند که امواج به دخترک آسیب نرساند. خانواده دخترک وقتی آمبر را پیدا کرده و از داستان او باخبر شدند، کمک مالی زیادی برای بهبود زندگی این فیل قهرمان کردند.

علیه کوسه

سال ۲۰۱۱، «میشل کوهن» انگلیسی برای گذراندن تعطیلات به کیپ تاون در جنوب آفریقا رفته بود. او در ساحل مشغول شنا بود که کوسه ای به وی حمله کرد.

ماجراهای شنیدنی از فداکاری حیوانات

پاهای کوهن آنقدر آسیب دیده بود که او چندین لیتر خون از دست داد. دو مرد با دیدن این صحنه، به سمت کوهن شنا کردند تا او را نجات دهند اما در این لحظه، کوسه خود را برای حمله دوم آماده کرده بود که ناگهان یک فک دریایی شروع به شنا در اطراف سه مرد می کند تا مبادا کوسه دوباره حمله کند.

تا زمانی که دو مرد کوهن را به ساحل برسانند، فک دریایی همچنان دایره وار در اطراف آنها شنا می کرد.

تنها نجات یافته

سال ۱۹۶۹ در آدلاید استرالیا یک کشتی تفریحی با سه سرنشین دچار حادثه شد. در این حادثه فقط یک نفر به نام «دادلی جونز» جان سالم به در برد و یک فک دریایی او را نجات داده بود.

ماجراهای شنیدنی از فداکاری حیوانات

فک دریایی مانع از غرق شدن جونز شد و او را با پوزه اش تا محل امنی هل داد و شناکنان به سمت یک صخره کشاند.

شیر دریایی ناجی

اگر یک نفر از بالای پل «گلدن گیت» در سانفرانسیسکو به پایین سقوط کند، معمولا شانسی برای زنده ماندن ندارد اما اگر یک شیر دریایی در آب باشد، آن وقت قضیه فرق می کند.

این همان ماجرایی است که برای کوین هینز ۱۹ ساله رخ داد. سپتامبر سال ۲۰۰۶، کوین تصمیم گرفت خودش را از بالای پل به پایین بیندازد.

ماجراهای شنیدنی از فداکاری حیوانات

با وجود اینکه ارتفاع پل به اندازه یک ساختمان ۲۵ طبقه است اما وقتی کوین در آب افتاد زنده ماند. به دلیل ضربه شدیدی که هنگام برخورد بدن کوین با آب به او وارد شده بود، کمر و مهره های ستون فقراتش به شدت آسیب دیده بود. شکستگی های بدن کوین به او اجازه شنا کردن نمی داد.

همانطور که او در حال غرق شدن بود ناگهان یک شیر دریایی شروع به چرخیدن دور کوین کرد و با پوزه اش کوین را به بالای سطح آب هل داد و او را همچنان روی سطح آب نگه داشت تا اینکه پلیس برای نجات جان کوین به کنار رودخانه رسید.

ماده خرس جنگجو

«رابرت بیگز» ۶۹ ساله، اهل کالیفرنیا در یک منطقه کوهستانی از فلاصله امنی مشغول تماشای ماده خرس و توله هایش بود که ناگهان از پشت سر یک شیر کوهی به او حمله کرد و کمرش را محکم گاز گرفت.

بیگز با چکش صخره نوردی که در دست داشت، سعی می کرد به شیر کوهی ضربه بزند تا بلکه بتواند خود را نجات دهد. در این هنگام ماده خرس به کمک بیگز آمد و با دندان های تیزش، شیر را به دندان گرفت و شیر هم کمر بیگز را رها کرد.

پس از ۱۵ دقیقه نبرد بین شیر کوهی و ماده خرس، حیوان مهاجم پا به فرار گذاشت. به این ترتیب بیگز از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      چند مورد حیوون آدمو از دست ادم نجات داده
      جالبه

    • بدون نام

      حیوانات با وجود خصلت درنده خو شون باعث نجات آدما میشن، آدما هم با وجود خصلت انسانیشون باعث مرگ حیوانات میشن... معامله منصفانه ایه!!!

    • محمد

      گاهی اوقات انسان باید از حیوانات یاد بگیرد

    • بهار عزتی

      بیچاره حیوانات

      درحالی که انسان هاشکارشان می کنندانهامارا ازحوادث نجات می دهند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج