جاباما
۱۸۴۷۷۶
۵۰۸۷
۵۰۸۷
پ

کوله تنهایی تان را پربار ببندید

راهنمای سفر تک نفره!

تنهایی؛ کلمه ای که بسیاری حتی از به زبان آوردن آن وحشت دارند چه برسد به آنکه آن را تجربه کنند اما تنهایی گاهی نه تنها بد نیست بلکه برای بی حساب شدن با خودمان، خوب هم هست.

راهنمای سفر تک نفره!





مجله همشهری 6 و 7: تنهایی؛ کلمه ای که بسیاری حتی از به زبان آوردن آن وحشت دارند چه برسد به آنکه آن را تجربه کنند اما تنهایی گاهی نه تنها بد نیست بلکه برای بی حساب شدن با خودمان، خوب هم هست. سفر بهترین فرصت برای این تجربه است اما برای آنکه کوله بار تنهایی تان را ایمن ببندید باید به نکته هایی دقت کنید تا سفرتان خاطره انگیز شده و با انرژی مضاعف بازگردید.

تاریخی را انتخاب کنید

وقتی با گروه سفر نمی کنید، هم از نظر زمان بندی وقت بیشتری دارید و هم راحت تر می توانید برای بازدید از مکان های مختلف اقدام کنید. بنابراین اولین گزینه برای سفر تک نفره، شهرهایی است که آثار باستانی دارند. در کشور خودمان این مکان ها کم نیستند و تقریبا همه شهرهای کشورمان مکان های دیدنی دارند. برای اینکه بتوانید از وقت تان بهتر استفاده کنید، پیش از سفر مروری روی این مراکز داشته باشید. در طول سفر نیز بهتر است هر شب برای برنامه فرداصبح برنامه ریزی کنید تا هم به تفریح تان برسید و هم بتوانید از مکان های دیدنی سر فرصت بازدید کنید.

راهنمای سفر تک نفره!

خبر به خانواده

به محض رسیدن به شهر یا کشور مورد نظر با خانواده تماس بگیرید و اطلاعات لازم مانند نام هتل یا هر محل اقامت دیگر نام راهنمای تور (اگر با تور سفر کرده اید)، شماره تلفن هتل و شماره اتاق محل اقامت را به خانواده بگویید. بهتر است نشانی محل اقامت را نیز به طور کامل برای یکی از اعضای خانواده پیامک بزنید، علاوه بر این بهتر است هر روز صبح برنامه کلی روزانه تان را به یکی از اعضای خانواده اطلاع بدهید تا به شکلی از برنامه شما آگاه باشند. این اطلاعات به آنها کمک می کند تا در صورت بروز هرگونه حادثه ای سریع تر و راحت تر برای کمک رسانی به شما اقدام کنند.

در گاوصندوق امن تر است

به محض رسیدن به هتل محل اقامت تان مدارک مهم اعم از هویتی و مالی را داخل گاوصندوق کوچکی که در اتاق تان هست، قرار دهید. بهتر است دو عدد عابربانک داشته باشید. مبلغی را که برای سفر همراه تان می برید داخل دو کارت جدا تقسیم کنید. یکی از آنها را همراه تان برده و دیگری را در همان گاوصندوق کوچک بگذارید. از کارت ملی تان هم کپی بگیرید و آن را همراه تان ببرید و اصل آن را همراه با شناسنامه داخل گاوصندوق اتاق بگذارید. همچنین پیش از خروج از اتاق هتل در چندان را بسته و رمز آن را تغییر دهید. اولین شخصی که باید ایمنی را رعایت کند، خود شما هستید.

سبک حرکت کنید

ضمن اینکه باید در سفر شیک و مرتب بود، باید به راحت بودن هم توجه کرد. در طول سفر بهتر است یک کوله پشتی همراه تان باشد. به این ترتیب همه وسایل را به راحتی داخل آن گذاشته و بدون اینکه وسیله ای مزاحم تان شود، راحت به گشت و گذارتان می پردازید.

منطقه را بشناسید

نخستین روزی که به مقصد رسیدید حتما موقعیت تان را شناسایی کنید. امکان دسترسی به نقاط مختلف شهر با وسایل نقلیه عمومی را یاد بگیرید.نزدیک ترین ایستگاه تاکسی، اتوبوس، مترو، نزدیک ترین بیمارستان، داروخانه، غذاخوری خوب را یادب گیرید. آشنایی با این مکان ها و امکانات به شما آرامش می دهد و احساس غریبه بودن شما را شهر یا کشور جدیدی که به آن سفر کرده اید، کمتر می شود. بهترین راهنماها مسوولان هتل هستند. به افراد محلی کمتر اطمینان کنید به هر حال شما تنها سفر کرده اید و باید جانب احتیاط را رعایت کنید.

راهنمای سفر تک نفره!

اطلاعات لازم را همراه ببرید

اگر به بیماری خاصی دچار هستید یا به غذا، نوشیدنی یا دارویی حساسیت دارید یا هر مساله خاص دیگری که ممکن است در امدادرسانی به آن نیاز باشد، روی کاغذی نوشته و داخل کیف پول یا کوله پشتی که همراه تان می برید، بگذارید. به این ترتیب در صورت بروز هرگونه حادثه ای امدادرسانی به شما راحت تر و سریع تر انجام خواهدشد.

تغذیه مناسب

مسافرت فرصتی برای تجربه های جدید حتی در زمینه غذاخوردن و آشنایی با نوشیدنی ها و خوردنی های شهر یا کشوری است که به آن سفر کرده اید، اما در این باره دقیق و حساس باشید. به هر فروشنده یا رستورانی اطمینان نکنید. به این دلیل که ممکن است کیفیت غذا یا نوشیدنی آن مناسب نباشد.

فرصت جدید، دوستان جدید

سفر فرصتی برای آشناشدن با دوستان جدید است بنابراین درست است که تنها سفر کرده اید اما می توانید با یافتن دوستان جدید، فرصت معاشرت و همراهی با افراد و افکار تازه را برای خودتان فراهم کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج