۱۸۴۸۵۱
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

کاهش سن ابتلا به پیرگوشی در کشور

یک متخصص گوش و حلق و بینی با اشاره به افزایش شیوع و کاهش سن ابتلا به پیرگوشی در ایران گفت: مردان در قیاس با زنان بیشتر در معرض ابتلا به پیرگوشی هستند.

خبرگزاری فارس: ابراهیم رزم‌پا متخصص گوش و حلق و بینی تصریح کرد: پیرگوشی یک افت شنوایی تدریجی است که با افزایش سن اتفاق می‌افتد و نوعی معمول از کم شنوایی حسی عصبی است که به دنبال اختلال در حلزون یا عصب شنوایی رخ می‌دهد و منجر به اختلال شنوایی دائم می‌شود و اغلب مردم به وجود آن آگاه نیستند.

وی با اشاره به شیوع بیشتر پیرگوشی در مردان در قیاس با زنان افزود: قرار گرفتن در معرض سر و صدای ناخواسته مثل صدای بوق خودروها، فشار خون، افزایش سن، استرس زیاد، مصرف برخی داروها، ارث و قرارداشتن طولانی مدت در معرض سر و صدا از علل پیرگوشی است.

رزم‌پا، دشواری در تشخیص اصوات به ویژه اصوات زیر مثل حرف (س)، تشخیص بهتر صدای مردان از زنان را از نشانه‌های پیرگوشی دانست و گفت: در افراد مبتلا به پیرگوشی فهم مکالمات به ویژه در هنگام وجود سر و صدای زمینه‌ای، مشکل است ضمن اینکه افت شنوایی معمولاً دوطرفه است و ممکن است با وزوز در یک یا دو گوش همراه باشد.

این متخصص گوش و حلق و بینی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نشانه‌ها ممکن است سرگیجه باشد؛ افراد مبتلا به پیرگوشی معمولاً می‌گویند با وجود شنیدن گفتار در فهمیدن مشکل دارند و همه علائم ذکرشده توانایی‌های فرد را کاهش داده و روی کیفیت زندگی فرد تأثیر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: امروزه پیرگوشی در ایران نسبت به گذشته با سرعت بیشتر و در سنین کمتری اتفاق می‌افتد و این در حالی است که میلیون‌ها نفر از مردم به افت شنوایی‌شان اهمیت نمی‌دهند غافل از اینکه ممکن است انزوا، ترس، عصبانیت و اضطراب آنها برخاسته از همین مشکل است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ظاهرآ سن همه چیز داره کم میشه به جز سن ازدواج !!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج