۱۸۶۳۳۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

البدری:

بی تفاوتی اوپک برای فشار بر ایران نبود

دبیرکل اوپک گفت: بی تفاوتی اعضای اوپک نسبت به کاهش قیمت نفت و عدم کاهش تولید از سوی اعضای این سازمان برای فشار بر ایران نبوده است.

ایسنا: عبدالله البدری دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در یک کنفرانس انرژی در بحرین گفت: اگر ما عرضه نفت را افزایش ندهیم دچار کمبود خواهیم شد و قیمت نفت مجددا افزایش خواهد یافت.

وی افزود: سقوط قیمت نفت به صنعت حفاری نفت آمریکا لطمه زده است. پروژه های نفتی کاهش یافته و سرمایه گذاری در این بخش رو به کاهش است.

دبیرکل اوپک گفت: تصمیم این سازمان در نشست ماه نوامبر مبنی بر تثبیت تولید به رغم کاهش قیمت‌ها مستقیما برای ضربه زدن به صنعت نفت شیل آمریکا نبوده است.

وی همچنین این موضوع را که این استراتژی برای تحت فشار گذاشتن ایران یا روسیه بوده را رد کرد.

پیشتر البدری در این کنفرانس گفت: کشورهای عضو این سازمان نباید با هدف کاهش هزینه تولید نفت شیل تولید نفت خود را کاهش دهند.

عبدالله البدری افزود: نفت شیل برای ما چالشی محسوب نمی‌شود ولی اکنون بازار باید خود تصمیم بگیرد که کدام نفت با قیمت‌های کنونی می‌تواند به بقای خود ادامه دهد.

دبیرکل اوپک خاطرنشان کرد: اوپک از نفت شیل استقبال می‌کند اما هزینه تولید این منبع انرژی بیش از حد بالا است. وقتی قیمت‌ نفت بشکه ای هفتاد تا هشتاد یا نود دلار باشد تولید نفت شیل به صرفه نیست . برای اینکه تولید نفت شیل توجیه اقتصادی داشته باشد قیمت هر بشکه نفت باید بالای صد دلار باشد.

البدری افزود: اوپک نمی‌تواند به یک منبع دیگر انرژی کمک کند. اوپک نمی‌تواند هر بار که قیمت نفت کاهش می‌یابد تولید خود را کاهش دهد. اگر ما تولید خود را در نوامبر کاهش دهیم باید در دسامبر و ژانویه نیز کاهش دهیم و احتمالا مجبور خواهیم شد چهار تا پنج سال این کار را انجام دهیم.

وی گفت: اوپک نمی‌تواند هر بار تولید خود را کاهش دهد. نفت شیل چالشی برای اوپک نیست، ما از آن استقبال می‌کنیم ولی باید اجازه دهیم بازار خود در این باره تصمیم بگیرد.

دبیرکل اوپک با بیان اینکه تولیدکنندگان اوپک و خارج از آن باید برای ایجاد ثبات در بازار همکاری کنند افزود: میزان مازاد عرضه در بازار ممکن است به دو میلیون بشکه در روز برسد.

البدری در کنفرانس منامه افزود: تردید ندارم بازار در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ به تعادل بازخواهد گشت.

دبیرکل اوپک تاکید کرد فکر نمی‌کند که عوامل عرضه و تقاضا در بازار توجیه کننده کاهش شدید قیمت نفت که اخیرا مشاهده شد باشد.

وی گفت: نفت به رغم نوسان اخیر و وضعیت مبهم در بازار همچنان فرصتهای زیادی بازار نفت وجود دارد و چشم انداز صنعت نفت در بلندمدت همچنان مثبت است.

البدری افزود: انتظار میرود تقاضا برای انرژی تا سال ۲۰۴۰ حدود ۶۰ درصد افزایش پیدا کند و نفت همچنان منبع مهم انرژی باقی بماند.

وی گفت: از سال ۲۰۰۸ تولید نفت کشورهای خارج از اوپک تقریبا شش میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرده در حالیکه تولید اوپک تقریبا در حدود روزانه سی میلیون بشکه ثابت مانده است.

همچنین محمد المزروعی وزیر نفت امارات در این نشست گفت: بازار یک قیمت منصفانه و پایدار را برای نفت تعیین خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج