۱۸۹۴۱
۳۷ نظر
۷۰۱۵
۳۷ نظر
۷۰۱۵
پ

بايدها و نبايدهاي گلیسیرين

از قدیم همیشه مادربزرگ‌ها به فرزندان‌شان سفارش می‌کردند، از گلیسیرین استفاده کنند، اما تعداد کمی از آن‌ها به راستی از اثرات فوق‌العاده گلیسیرین برای زیبایی خبر داشتند و تنها خاصیت آن را مرطوب‌کنندگی می‌دانستند.

مجله سیب سبز: گلیسیرین در بسیاری از محصولات پوست‌و‌مو وجود دارد؛ محصولاتی چون انواع صابون‌ها، پاک‌کننده‌ها، مرطوب‌کننده‌ها و شامپو‌ها، کاندیشنر‌ها و...، شما انتخاب‌های فراوانی دارید تا با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را تهیه کنید اما آیا واقعا تاثیری هم دارد؟ گلیسیرین می‌تواند رطوبت را به‌خود جذب کند تا جایی که اگر رطوبت هوا بیشتر از ۷۰ درصد باشد، گلیسیرین مقداری از آن را به‌خود جذب می‌کند. بنابراین وقتی روی پوست قرار می‌گیرد می‌تواند رطوبت را جذب خود کند و به پوست انتقال دهد و در این روزهای سرد و خشک پوست شما را نجات دهد.

گلیسیرین خالص استفاده نکنید

جالب است بدانید گلیسیرین خالص پوست را خشک می‌کند مثلا اگر شما در آب‌و‌هوای خیلی خشک از گلیسیرین خالص استفاده کنید، مواد موجود در گلیسیرین رطوبت را از لایه‌های عمیق پوست بیرون می‌کشد و به سطح پوست می‌آورد و در نتیجه این رطوبت با آمدن روی سطح پوست بخار می‌شود و در نهایت پوست خشک‌تر به‌جا می‌ماند، اما در کرم‌های حاوی گلیسیرین، نوعی افزودنی اضافه می‌کنند تا آب و رطوبت از دست نرود و در نتیجه پوست رطوبت خود را حفظ کند. اگر می‌خواهید از گلیسیرین خالص استفاده کنید بهتر است آن را با آب رقیق کنید.
بايدها و نبايدهاي گلیسیرين

بهترین ماده جلوگیری از خشکی پوست

پوست ما به‌طور طبیعی مواد شیمیایی محلول در آبی را تولید می‌کند که به‌عنوان عامل‌های مرطوب‌کننده طبیعی شناخته می‌شوند که پوست را پر از آب نگه می‌دارند. گلیسیرین خیلی شبیه این عامل‌های مرطوب‌کننده طبیعی خود پوست است؛ چون رطوبت محیط را جذب پوست می‌کند. در واقع گلیسیرین قدرت حفاظتی پوست را بالا می‌برد تا بتواند مواد شیمیایی مضر را دفع کند و در عوض میزان بیشتری آب در خود نگه دارد و در نتیجه پوست کمتر خشک می‌شود. بعضی از دکترها عقیده دارند گلیسیرین بهترین ماده برای جلوگیری از خشک شدن پوست است.

برای نرم کردن پوست‌های خشک

اگر به خاطر خشکی، پوست‌تان زبر شده است، می‌توانید با ساختن یک ماسک صورت از این زبری خلاص شوید، کافی است یک قسمت گلیسیرین را با یک قسمت عسل و 2 قسمت آب مخلوط کنید و بعد به آن کمی آرد جو اضافه کنید تا مخلوط حالت خمیری پیدا کند و بتوان به‌صورت ماسک به‌ چهره مالید. این ماسک باید حدود 20 دقیقه روی پوست باقی بماند و بعد آب بکشید، شما می‌توانید به جای آب، شیر یا چای بابونه بریزید.

برای روشن کردن پوست بازوها

خیلی اوقات به خاطر طرز نشستن و قرار دادن بازوها و آرنج‌ها، پوست این قسمت‌ها تیره می‌شود و این تیره شدن پوست برای خیلی از خانم‌ها آزاردهنده است، اما راه‌حل‌های طبیعی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند پوست این قسمت را روشن کنید. کافی است آب یک لیمو را بگیرید و با مقدار کافی شکر مخلوط کنید تا مخلوط حالت خمیری پیدا کند. بعد این مخلوط را روزانه حدود 5‌دقیقه روی آرنج ماساژ دهید؛ لیمو خاصیت رنگ‌بری دارد و شکر هم سلول‌های مرده سطح پوست را کاملا از بین می‌برد. بعد از این کار مخلوطی از گلیسیرین و گلاب تهیه کنید که کمی حالت کرمی داشته باشد و روی بازوها بمالید، این کار تولید ملانین را کم می‌کند و رنگ قسمت‌های تیره پوست را روشن می‌کند. در واقع هم گلاب و هم گلیسیرین به‌عنوان رنگ‌‌بر های طبیعی شناخته می‌شوند که می‌توانند پوست‌های مرده و چربی‌ها را هم بردارند.

اگر پوستی درخشنده می‌خواهید

گلیسیرین از آن ماده‌هایی است که می‌تواند رطوبت را به پوست بازگرداند، بدون آن‌که آن را چرب کند و علاوه بر این منافذ پوستی را هم مسدود نمی‌کند. استفاده از ماسک گلیسیرین می‌تواند شما را از شر پوست‌های مرده و کدر خلاص کند و با آبرسانی پوست را درخشان می‌کند.
برای ساختن این ماسک اول باید زرده و سفیده یک تخم‌مرغ را از هم جدا کنید و بعد سفیده آن را با یک چنگال یا همزن آنقدر بزنید تا کاملا سفید شود، بعد به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. عسل علاوه‌ بر‌ این‌ که برای سلامت پوست مفید است، خاصیت چسبندگی آن باعث می‌شود، سلول‌های مرده سطح پوست به خوبی کنده شوند. حالا به مخلوط یک قاشق غذاخوری گلیسیرین اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید تا پف کند، اکنون این مخلوط را با انگشت به کل صورت‌تان بمالید، حواس‌تان باشد خیلی به چشم‌ها نزدیک نشوید. اجازه دهید تا ماسک کاملا روی صورت‌تان خشک شود، بعد از خشک شدن آرام ماسک را از روی صورت بکنید تا همراه آن سلول‌ها و پوست مرده نیز کنده شود. در نهایت صورت را با آب سرد بشویید.
بايدها و نبايدهاي گلیسیرين

پوست را در برابر التهاب‌ها قوی می‌کند

تحقیقات علمی نشان می‌دهند، استفاده از گلیسیرین می‌تواند از پوست در مقابل حساسیت‌ها و التهاب‌ها محافظت کند. پژوهشی در سال 1998انجام شد که در مجله بین‌المللی پوست انتشار یافت؛ در این پژوهش پوست داوطلبان را در معرض مواد حساسیت‌زا و التهاب‌زا قرار دادند و بعد برای آن‌ها گلیسیرین تجویز کردند. گلیسیرین توانست بیشتر تاثیرات منفی مواد التهاب‌زا را از بین ببرد، در واقع مقاومت پوست را بالا ببرد تا بتواند از خود محافظت کند، علاوه بر این‌ها به بازسازی سلول‌های پوستی هم کمک کرد.

اگر دست‌های‌تان زبر شده است

خشک شدن پوست دست‌ها در این روزهای سرد زمستانی یک مشکل رایج بین اکثر افراد است. برای نرم کردن پوست دست می‌توانید مقدار برابری از گلیسیرین و گلاب را مخلوط کرده و از آن استفاده کنید. علاوه بر این برای نرم و سفید کردن دست هم می‌توانید از گلیسیرین استفاده کنید، به این طریق که مقداری عسل و آبلیموی‌ترش را مخلوط کرده و به‌مدت 15تا 20 دقیقه روی دست‌ها بمالید و سپس بشویید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sara

      kheili jaleb va mofid bood vaqean mamnoonam.

    • poone

      خيلي خوب و مفيد بود مرسي

    • مریم چوبداری

      باسلام خدمت شما و ممنوع از مطالب مفید شما من حدود سی سال سنم هست و پوست صورتم سبزه و گندمی وخشک است که باوجود خشک بودن پوستم ولی جوش نیز میزنم سوال بنده این است که آیا این محلول گلاب و گلیسرین را میتوان به عنوان یک کرم شب برای صورت(درطولانی مدت یا برای همیشه ) استفاده کرد در تمام فصل ها و مقدار مخلوط کردن آن به شکل و میزان باید باشد (حتی برای دور چشم ) و اینکه بعد از پاک کردن این کرم نیاز است از کرم مرطوب کننده استفاد کرد (مثل اگر شب تا صبح روی صورت باشد و صبح شسته شود نیاز هست بعدش کرم یا محلول مرطوب کننده زد) یا خیر.
      2- دور چشم من سیاه هست و این موضوع ارثی هست ایا محلول برای بهتر شدن آن هست که معرفی کنید یا خیر
      3- برای پوست دست نیز اگر امکان دارد برای نرم شدن و رفع سیاهی پوست دست

      پاسخ ها

      • ساناز

        من استفاده کردم عالی بود مرسی

    • مینو

      از حموم که میخوای بیای بیرون گلیسیرین با گلاب بزن.بعد که از حموم در اومدی هم در طول روز هی دستاتو خیس کن و بدون کشیدن بزن رو صورتت.ماساژ نده.خیلی آروم بکوب رو پوست.همیشه .شب و روز مشغول همین کار باش.حالشو ببر.من چهل و دو سالمه هر کی منو نمیشناسه میگم سی سالمه که چش نزن.البته ورزش رو هم خیلی دوس دارم.

    • علی ش

      سلام گلیسیرین ماده شیمیاییه؟
      استفاده از اون در تنباکوی قلیان ضرر داره؟

    • عزیز

      سلام ایا میتوان از گلیسرین برای تبخال زبان ودهان استفاده کرد ممنونم اگر پاسخ بدهید

    • شیما

      عالی ممنونم

    • اکرم

      من برای خشکی پوستم استفاده میکنم عالیه خیلی راضیم

    • بدون نام

      در مورد روده در خواست داشتم

    • Zahra

      با سلام خدمت شما ممنون از مطالب خوبتون
      میشه لطف کنید بگید که آیا منعی برای ترکیب گلیسیرین با مواد دیگری هست یا خیر با توجه به اینکه میخواستم ازش در تهیه کرم استفاده کنم ممنون میشم اگر پاسخ بدید که آیا ترکیبش با مواد دیگه میتونه خطرناک باشه یا نه

    • بدون نام

      تاثیر روغن گلیسیرین بر چین وچروک دور چشم

    • بدون نام

      تاثیر روغن گلیسیرین بر چین وچروک دور چشم

    • بدون نام

      تاثیر روغن گلیسیرین بر چین وچروک دور چشم

    • درباره بایدها ونبایدهای گلیسرین

      سلام آیا روغن گلیسرین در روزهای گرم وتابستانی باعث سیاه شدن پوست نمیشود واحتیاجی ب کرمهای دیگر ندارد?

    • بدون نام

      با سلام و خسته نباشید .سوال من اینه ک گلاب و گلیسرین رو شب بزنم به پوست صورتم تا صبح بمونه مشکلی نیست؟ پوستم رو تیره نمیکنه؟

    • بدون نام

      با سلام و خسته نباشید .سوال من اینه ک گلاب و گلیسرین رو شب بزنم به پوست صورتم تا صبح بمونه مشکلی نیست؟ پوستم رو تیره نمیکنه؟

    • فاطمه

      سلام دوستان من پوستم سبزه شده یعنی با پوست بدنم کاملا متفاوته واسه همین همیشه رنج میبرم باید چکار کنم؟

    • mobin

      با تشکر از مطالب مفیدتون
      یکی از دوستام ک استفاده کرده بود واقعا راضی بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه نمیکنه

    • مهشید

      من استفاده میکنم خیلی خووبه پوستم نرم شده

    • Shahla

      سلام دوستان, من محلول گلیسرین و ابلیموی تازه رو الان یک هفته هست استفاده میکنم برای صورت حتی دور چشم, دست و ارنج و غوزک پا عالی بوده هم رفع چینو چروک کرده هم پوست صورتمو روشنتر کرده خیلی راضیم شب میزنم صبح میشویم, هیچ مشکلیم پیش نیامده پوستم لطیف روشنتر و چروکهای دور چشمم هم کاملا رفته یعنی معجزه کرده حتمن استفاده کنید میتونید واس تیرگی زیر بغل هم استفاده کنید

    • بدون نام

      جوابه سوال های مردم کجات

    • زهرا

      سلام من ک گیج شدم یکی میگ پوست روشن میکنه یکی میگ تیره میکنه بلاخره چکارکنم

    • من پوست سبزه س میخام گلیسرین استفاده کنم ایا تیره ترنمیشه صورتم خاهشن جواب

      میخام گلیسرینواستفاده کنم ایاپوست صورتم تیره نمیشه؟خاهشن جواب

    • حسنا

      آیابعداززدن کرم شب میتوانیم رویش گلیسرین وگلاب بزنیم

    • ساناز

      من استفاده کردم عالی بود مرسی

    • مهدی

      من اشتباهی گ یلیسیرین خوردم آیا خترناکه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زنده ای؟خطر ناک بود؟

    • بدون نام

      من باید چه مقدار ازشونو باهم ترکیب کنم

    • بدون نام

      من باید چه مقدار ازشونو باهم ترکیب کنم

    • ملیح

      سلام منم شنیده بودم ممنون ازوقتی ک میزارین

    • بدون نام

      سلام ایا میشه شب گلیسرین زد صب شست ایا بده مدت طولانی بمونه

    • ص

      سلام تو را خدا یکی جواب منو بده گلیسرین وگلاب برای جوش خوبه .چطور استفاده کنم جوش هایم از بین ببره

    • بدون نام

      سلام میشه برای دور چشم هم استفاده کرد؟مشکلی برای چشم ایجاد نمیکنه؟

    • بهار

      من گلیسیرین با گلاب ب پوستم میزنم اول داغ میشه پوستم طبیعیه یا نه؟؟

    • نفس

      سلام من هروز ماسک های مختلف طلبعی می زدم پویتم خوب شد ولی بعد بهو روی گونه هایم زبر وخشک شد چدا و چکار کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج