۱۹۴۹۹۰
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

برخی به دنبال برهنه شدن زنان‌ در جامعه اند!

عضو خبرگان رهبری گفت: حتی همین امروز هم که عده ای با ادعای طرفداری از حقوق زنان، حق زن را مساوی و حتی بالاتر از مرد دانسته و خواستار آزادی و اعطای حق بیشتر به زنان هستند، در ادعای خود صادق نیستند؛ بلکه دامی را برای زنان پهن می کنند تا مرد‌ها بتوانند بیشتر از زن‌ها بهره ببرند و سر دادن شعار آزادی برای این است که زنان برهنه در جامعه حاضر شوند تا مردان سوء استفاده کنند!

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی: رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم در جمع تعدادی از همسران دانش پژوهان این مؤسسه، ضمن تبریک میلاد با سعادت دخت نبی مکرم اسلام اظهار داشت: حضرت زهرا (س) دارای مقام بسیار بزرگی نزد خداوند هستند، به گونه ای که تصور چنین مقامی در ذهن نیز برای ما غیر ممکن است.

حضرت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی با اشاره به تفاوت‌های زن و مرد اظهار داشت: بر اساس همین تفاوت ها، خداوند مسئولیت‌های متفاوتی را به زن و مرد واگذار کرده است. به عنوان نمونه خداوند کارهای سنگین را از عهده بانوان برداشته است و این ناشی از تفاوت جسمی بین زن و مرد است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که زن و مرد در امكان رسیدن به کمال هیچ تفاوتی با هم ندارند اظهار داشت: به عنوان نمونه خداوند متعال، همسر فرعون و هم چنین حضرت مریم ( سلام الله علیهما ) را الگو برای همه مؤمنان اعم از زن و مرد قرار داده است. البته با توجه به این آیات و از آن جا که مقام حضرت زهرا(س) بالاتر از این دو بانوی بزرگوار است، قطعا حضرت زهرا (س) نیز الگو برای همه زنان و مردان هستند.

وی با اشاره به برخی شبهات مانند این که زن‌ها مقام پایین تری از مردان دارند، چرا که هیچ پیامبری زن نبوده است، اظهار داشت: بی شک مرد و زن در مسیر قرب الهی و رسیدن به سعادت ابدی مثل هم هستند، اما این منافاتی ندارد که با توجه به تفاوت‌های زن و مرد و قابلیت‌های جسمی و روحی هر کدام، مسئولیت‌های اجتماعی متفاوتی برای هر یک در نظر گرفته شود.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این که الگو گرفتن از حضرت زهرا (س) دارای ابهام هایی است که گاه امر برای برخی مشتبه شده تا آنجا كه مغالطه کرده و می گویند الگوبرداری از ایشان مخصوص دوره خاصی بوده و نه عصر حاضر، خاطر نشان کرد: الگو گرفتن از حضرت زهرا (س) به این معنا نیست كه همه زنان دست‌آسی تهیه کرده و جو آرد کنند و نان جو بپزند و یا چادر وصله دار بپوشند، همان‌طور كه الگوگرفتن از حضرت آسیه به معنای ازدواج با یک فرد طاغوتی و گناهکار نیست، بلکه الگوگرفتن از حضرت زهرا(س) باید در روح کار باشد و نه در شکل کار.

وی با بیان این که آیده آل مؤمن باید قرب خداوند متعال باشد و بقیه چیزها اصالت ندارد، اظهار داشت: سایر امور تبعی خواهد بود، یعنی اگر امری به رسیدن به قرب خدا کمک می کند، بالتبع مطلوب است وگرنه مطلوبیتی ندارد. لذا الگو گیری از حضرت زهرا (س) به معنای داشتن همت بلند و بی اعتنایی به زخارف و تجملات دنیایی است.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به بی اعتننایی حضرت زهرا (س) به زرق و برق دنیا، اظهار داشت: اگر قرار باشد دختری لباس زیبایی بپوشد، قطعا آن را در شب عروسی‌اش خواهد پوشید، و این که ایشان لباس عروسی خود را در شب عروسی انفاق می کنند و لباس کهنه خود را می پوشند، نشان از نهایت بی توجهی و دل نبستن به دنیا است.

وی با اشاره به این که البته استفاده از زینت در اموری که سفارش خداوند است، باید وجود داشته باشد، ادامه داد: زینت در مقابل همسر، براي حفظ آبرو در مقابل دیگران، و حفظ عزت در مقابل کفار از جمله این امور هستند؛ اما این که کسی به دنبال این باشد كه دائماً لباس عوض کرده و در میهمانی لباس تکراری نپوشد و نظایر آن، مطلوب نیست.

علامه مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مقام زن از دیدگاه اسلام اظهار داشت: از دیرباز و در بیشتر زمان‌ها نسبت به زن بی مهری می شده است؛ گاه زن از جنس دیگری غیر از انسان پنداشته می شده، و برخی فرهنگ‌ها زن را انساني درجه دوم می دانستند؛ حتی همین امروز هم که عده ای با ادعای طرفداری از حقوق زنان، حق زن را مساوی و حتی بالاتر از مرد دانسته و خواستار آزادی و اعطای حق بیشتر به زنان هستند، در ادعای خود صادق نیستند؛ بلکه دامی را برای زنان پهن می کنند تا مرد‌ها بتوانند بیشتر از زن‌ها بهره ببرند و سر دادن شعار آزادی برای این است که زنان برهنه در جامعه حاضر شوند تا مردان سوء استفاده کنند!

وی با اشاره به دیدگاه‌های اشتباه در خصوص نظر اسلام در باره زن و مرد اظهار داشت: برخی گمان می کنند برابر بودن مقام زن و مرد یعنی این که هر حق و آزادی ای که برای مرد در نظر گرفته شده است، برای زن هم در نظر گرفته شود. و بالعكس. بر اساس این دیدگاه، عده اي پنداشته‌اند اسلام ارزش انسانی زن را از مرد پایین‌تر دانسته، چرا که اسلام در پوشش و برخی امور دیگر زن را محدود تر کرده است؛ و عده ای نیز گفته اند اسلام زن و مرد را برابر قرار داده است، و این که بعضي ميان زن و مرد در پوشش و امثال آن فرق می گذارند اشتباه می کنند و این نظر اسلام نیست!

وی با اشاره به نظر صحیح در اين باره اظهار داشت: زن و مرد در انسانیت و قابليت براي تقرب به خدای متعال و رسیدن به هدف خلقت با هم تفاوتی ندارند، اما این به معنای تساوی و تشابه حقوق و وظایف اجتماعی زن و مرد نیست، بلكه خداوند متعال از يك طرف، حقوقی را برای زن بر عهده مرد قرار داده و مرد وظیفه دارد که آن حقوق را رعایت کند، به عنوان نمونه وظیفه تهیه لباس، مسکن و غذاي زن برعهده مرد گذاشته شده است و زن می تواند آن را از همسر خود مطالبه کند، ولو اینکه پولدار باشد. از طرف ديگر، خداوند متعال وظایفی را بر زن قرار داده است که از عهده مرد خارج است و اگر قرار بود که وظیفه تأمین لباس و مسکن و غذا بر عهده زن باشد، به وظیفه اصلی خود نمی رسید.

علامه مصباح یزدی فرزندآوری و فرزندپروری را از جمله وظایف اصلی زن بر شمرد و خاطر نشان کرد: طبیعی است که اگر وظایف دیگر بر عهده زن گذاشته مي‌شد، زن نمي‌توانست از عهده این وظیفه خطیر بر آید؛ لذا خداوند متعال حقوق و وظایف را بر اساس تفاوت‌های جسمی و روحی زن و مرد و متناسب با آنها وضع کرده است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به این که این مطالب بسیار ساده و روشن است، گفت: اما وقتی جوانان ساده و پاک ما در معرض هجوم فرهنگ غربی واقع شده و برخی از امور را در رسانه‌ها می بینند و می شنوند، گمان می کنند که اسلام به زنان ظلم کرده است، درحالي كه واقعيت برعكس است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این جمله معروف که جهاد مخصوص مردان است و نه زنان اظهار داشت: اولا این مسئله مربوط به جهاد نظامی و آن هم جهاد ابتدایی است، و در جهاد دفاعی اگر نیاز به وجود زنان باشد، لازم است که در جهاد شرکت کرده و حتی سلاح به دست بگیرند. اما نکته مهم تر این که در فرهنگ اسلامی، جهاد به جهاد نظامی منحصر نمی‌شود، بلکه جهاد اقتصادی و علمی و فرهنگی نیز وجود دارد که هیچ یک از آن‌ها مختص به مردان نیست.

آیت الله مصباح در پایان خاطر نشان کرد: نه تنها حضور زنان در جهاد اقتصادی لازم است و اگر درآمد اقتصادی یا ثروتی ارثی دارند، باید در جایی که نیاز است هزینه کنند و به‌كار گيرند، بلکه در جهاد علمی و فرهنگی نیز باید به میدان بیایند و اسلام را به خوبی شناخته و آن را مخصوصا در بین بانوان ترویج کنند. لذا وجود عالمان و مجتهدانی از زنان، لازم است.

گفتنی است این دیدار پنجشنبه ۲۰ فروردین ماه سالجاری در آستانه میلاد با سعادت دخت نبی مکرم اسلام در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چنین اظهارنظرهایی جای خجالت داره

    • مخاطب

      اين مطالبي رو كه فرمودند همه خانوم ها و آقايون از بر هستند اين وسط فقط مونده بود سيره حضرت فاطمه به ميان كشيده شود كه خدا رو شكر اينجوري كه شما صحبت كرديد از شخصيت حضرت كاسته شد تا به بقيه بفهمونين حضرت فاطمه كيه - بابا عزيز من حضرت فاطمه اونقدر با عظمت هست اونقدر والا مقام هست كه هيچ بانويي نخواهد توانست حتي فكر الگو گرفتن از زندگي وي باشد بعد شما صحبت از چادر وصله دار بودن حضرت صحبت مي كنيد مگر اون موقع شما بوديد يا ديديد كه حضرت چادر وصله دار مي پوشيد! من خواهشي كه از روحانيون عزيز دارم اينه كه هر حرفي رو در هر محفلي نزنن چون بجاي تأثيرگذاري فقط ديد مخاطب رو نسبت به ائمه پايين ميارن - پيامبر اومد تا مردم رو دعوت به اسلام كنه نه راهنمايي وهدايت چون اين امر از آن خداست - الان تمام مردم ما ميدونن كه حفظ حجاب خوب هست يعني دعوت شدن خدا اگر بخواهد هدايت ميشن اگه نه هيچ كس هيچ كاري نميتونه انجام بده جز اينكه وضع رو از اين بدتر بكنه - شاد باشيد

    • مهدی

      حوصله شو ندارم بخونم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج