جاباما
۱۹۶۲۶۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

روزی که «پارکینگ» سکوی موفقیت شد!

تصور کنید شخصی که برای جلسه به شرکت شما می آید ناچار باشد ۲۰۰ پله را طی کند تا به محل برگزاری نشست برسد!

پول‌نیوز - مازیار دانیالی: تصور کنید مدیر یک شرکت بزرگ تجاری هستید و دفتر کار شما در طبقه یازدهم یک ساختمان بلندمرتبه قرار دارد. حال چنانچه آسانسورهای ساختمان برای چند ساعت از مدار خارج شوند و این اتفاق؛ همزمان با یک جلسه سرنوشت ساز برای شرکت شما باشد، چه خواهید کرد؟

راه حل های متنوعی در برابر شما قرار ندارد. اولین پیشنهاد استفاده از پله ها خواهد بود؟! یا شاید ترجیح می دهید جلسه را به زمان دیگری موکول کنید؟

روزی که «پارکینگ» سکوی موفقیت شد!

همانطور که پیش تر نیز گفته ایم شرایط برگزاری نشست های مهم تجاری ارزشی برابر با محتوای آن جلسه ها دارند. مواردی چون محل برگزاری جلسه از چیدمان و دکوراسیون گرفته تا روش پذیرایی در جلب نظر مخاطبان کسب و کار شما اهمیت بسیار بالایی دارد.

از این رو استفاده از پله در پرسشی که مطرح کرده ایم نمی تواند گزینه مقبولی باشد. تصور کنید شخصی که برای جلسه به شرکت شما می آید ناچار باشد ۲۰۰ پله را طی کند تا به محل برگزاری نشست برسد! از سوی دیگر تغییر زمان جلسه نیز آثار روانی جالبی آنهم در اولین برخورد بدنبال نخواهد داشت و حتی در برخی شرایط غیر ممکن است.

اما چاره چیست؟ بهتر است برای حل مشکل به روش "مایکل جی" مدیر یکی از شرکت های بزرگ فعال در حوزه واردات از کشور آمریکا اشاره ای داشته باشیم. زمانی که آقای جی خود را برای یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین قرارهای تجاری دوران کاری آماده می کرد، ناگهان از خرابی آسانسورهای ساختمان شرکت به دلیل نقص فنی در سیستم برق مطلع شد. جی در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته بود از طرفی امکان استفاده از راه پله را نداشت زیرا میهمانان خارجی وی مجبور به طی ۲۵۰ پله می شدند و از طرف دیگر؛ تغییر زمان برگزاری جلسه نیز به دلیل نوع زمانبندی برنامه کاری -میهمانانی که از کشور دیگر آمده بودند-غیر ممکن بود.

اما مایکل جی به هیچ عنوان حاضر نبود تا بزرگترین شانس زندگی خود را از دست دهد. از این رو جی به یکی از مهمترین فاکتورهای لازم در زمینه مدیریت متوسل شد و آن چیزی جز ابتکار و خلاقیت نبود. بارها بر لزوم توجه مدیران به پرورش استعدادهایی چون ابتکار، خلاقیت و نوآوری در کسب و کار، تاکید داشته و گفته ایم که این توانایی ها در مواقع حساس و بحرانی نتایجی جادویی از خود بر جای می گذارند.

به هر ترتیب "جی" تصمیم گرفت تا جلسه را در پارکینگ ساختمان شرکت برگزار کند! آقای مدیر طی ۳ ساعت مانده به زمان جلسه به نیروهای خود دستور داد تا بخشی مناسب از پارکینگ را که کمتر در مسیر حرکت خودروها قرار داشت، آماده کنند. سپس انتقال مبلمان با استخدام چند کارگر قدرتمند انجام شد. وسایل پذیرایی نیز به آن بخش از پارکینگ منتقل شد. چند آباژور نیز برای نورپردازی محیط در نظر گرفته شد.

جی فرشی بسیار نفیس را نیز زیر میز جلسه و صندلی ها قرار داد و فضایی جالب در پارکینگ ایجاد شد. میز جلسه زیر یکی از هواکش های اصلی جانمایی شد و هوا نیز چندان بد به نظر نمی رسید. به هرترتیب مهمانان وارد پارکینگ شرکت شدند و آقای جی با فروتنی تمام بی نظیرترین عذرخواهی تمام دوران زندگی اش را به نمایش گذاشت و بدین ترتیب علت برگزاری جلسه در پارکینگ توضیح داده شد. میهمانان که از حرکت و تصمیم میزبان خود حیرت زده شده بودند به سمت چیدمان ابتکاری آقای جی حرکت کردند.

روزی که «پارکینگ» سکوی موفقیت شد!

این جلسه در بهترین شکل ممکن برگزار شد و طی جلسه آقای جی به دلیل تعهد خود نسبت به برگزاری نشست مورد تحسین قرار گرفت. نکته جالب آنکه در پایان جلسه میهمانان خواستار طی مسیر پله ها و مشاهده دفتر اصلی شرکت شدند که این حرکت در واقع سپاسی بود به ابتکار و خلاقیت مدیر شرکت. در نهایت میهمانان وارد دفتر شده و چند دقیقه ای را با میزبان خود به گفتگوهای غیرکاری پرداختند و سپس با رضایت کامل دفتر را به سمت فرودگاه ترک کردند.

تجربه آقای جی و تصمیم عجیبی که وی گرفت در واقع آموزه ای برای مدیران و صاحبان کسب و کار محسوب می شود. بی شک هرگونه اقدام دیگری از جانب مایکل جی برابر با از دست رفتن یک فرصت تجاری استثنایی برای وی بود، اما شاهد هستید که توانایی های یک مدیر فقط اتکا به مفاهیم آکادمیک و گروهی از اصول ثابت نیست. مدیریت علمی است جاری و پویا که هر لحظه و هر ذره آن می تواند شاهد ماجراجویی ها و خلاقیت های مختص به شما باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج