جاباما
۱۹۶۹۰۳
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

علیرضا خمسه: بازي در «پايتخت ۴» خوشحالم نمي‌ كند

عليرضا خمسه از آن دسته بازيگراني است كه تاريخ مصرف ندارد. اگر يك آمارگيري ساده در كل كشور و ميان تمام رده‌‌هاي سني انجام شود خواهيم فهميد كه تمام افراد با او خاطره دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان: عليرضا خمسه از آن دسته بازيگراني است كه تاريخ مصرف ندارد. اگر يك آمارگيري ساده در كل كشور و ميان تمام رده‌‌هاي سني انجام شود خواهيم فهميد كه تمام افراد با او خاطره دارند؛ كودكان ديروز با هوشيار و بيدار و كودكان امروز با بابا پنجعلي!خمسه هميشه يادآور لحظات شاد و خوش براي مخاطبانش است و بازي او براي سينماگران و اهالي تلويزيون تازگي خاص خود را دارد و هيچگاه تكراري نمي‌شود. به گفته خود او اين بازيگر سال‌ها منتظر رسيدن يك پيشنهاد متفاوت از نظر بازيگري بود اما انگار سينماگران يا تلويزيون‌ اين ريسك را نمي‌پذيرفتند كه خمسه در نقش‌هاي منفي و ضد قهرمان باشد اما در سال ۹۳ اين اتفاق براي او افتاد و همه منتظر ديدن چهره جديدي از خمسه در سريال ميكاييل بودند. ميكاييل از ۲۲ فروردين ۹۴ به روي آنتن شبكه يك سيما رفت و بازي متفاوت عليرضا خمسه در نقش آقاخان يكي از جذابيت‌هاي منحصر به فرد اوست.

علیرضا خمسه: بازي در «پايتخت 4» خوشحالم نمي‌ كند

آقاي خمسه شما هميشه براي مخاطبانتان يادآور خنده و نقش‌هاي كمدي هستيد، چه شد كه بازي در نقش آقاخان كه شخصيتي منفي است را پذيرفتيد؟

من از آن دسته از بازيگراني هستم كه دوست ندارم نقش‌هاي تكراري بازي كنم. بشدت به دنبال محك زدن قابليت‌هاي خود هستم و سال‌ها منتظر رسيدن پيشنهاد بازي در نقش‌هاي منفي و ضدقهرمان بودم كه اين اتفاق در سال ۹۳ براي من افتاد. به نظر من يك بازيگر زماني به تعريف واقعي بازيگر مي‌رسد كه بتواند در نقش‌هاي مختلف و متفاوت خوب ظاهر شود. براي من هم يكنواخت بودن و تكرار چيزي خوشايند نيست و به دنبال نقش‌هاي مختلف حتي اگر منفي باشند، هستم. مثلا الان كه پايتخت ۴ به من پيشنهاد مي‌شود براي بازي در نقش بابا پنجعلي اشتياق خاصي ندارم.

از اينكه با بازي در نقش آقاخان تصويري كه مخاطبان از شما در ذهن خود ساخته‌اند خراب شود، نترسيديد؟

نه، اصلا. زيرا من مي‌دانم كه بيننده هوشيار و آگاه است و مي‌فهمد كه خمسه بازيگر است و بايد در نقش‌هاي متفاوت ظاهر شود و آقاخان يك بازي از اوست و در واقعيت چنين اخلاقي در او وجود ندارد. اما اگر فرد ناآگاهي سريال را نگاه كند فوقش از من حساب مي‌برد و مي‌ترسد! بازيگري كه بتواند نقش‌هاي منفي را باورپذير و به گونه‌اي كه مخاطب بيشترين ارتباط را برقرار كند دربياورد در كار خود بسيار حرفه‌اي و وارد است. عده‌اي عقيده دارند كه بخش‌هاي منفي در وجود هر فردي هست و براي من جالب است كه اين بخش از وجود خود را در برخي از نقش‌ها خيلي پررنگ‌تر نشان دهم و شايد براي مخاطب هم جذاب باشد. شخصيت آقاخان هم مورد استقبال مردم قرار گرفته و براي آنها جذاب است.

به نظر خودتان سيروس مقدم چه چيزي در شما ديد كه شما را براي بازي در نقش آقاخان مناسب ديد؟

من تصور مي‌كنم قبل از سيروس مقدم، سعيد نعمت‌ا... اين قابليت را در من كشف كرده بود. نعمت‌ا... به عنوان يك نويسنده هميشه گوشه چشمي به بازي من داشت و در صحبت‌هايي كه با او داشتم مي‌گفت كه اين نقش را از اول براي تو نوشته بودم و اين پيشنهاد را به سيروس مقدم دادم و او از اين موضوع استقبال كرد. وقتي هم كه نقش آقاخان از سوي مقدم به من پيشنهاد شد من با اشتياق و بدون هيچ مكثي آن را پذيرفتم چون سال‌ها منتظر چنين پيشنهادي بودم.

از نتيجه كار راضي هستيد؟

بله قطعا راضي هستم و خوشحالم كه اين پيشنهاد را پذيرفتم.

علیرضا خمسه: بازي در «پايتخت 4» خوشحالم نمي‌ كند

درباره شخصيت آقاخان بيشتر توضيح دهيد. اين نقش پيچيدگي‌ها و لايه‌‌هاي پنهان خاص خود را دارد، چگونه با آن ارتباط برقرار كرديد؟

قصه آقاخان قصه آدم‌‌هايي است كه به دليل ميدان دادن به كينه‌ها از خصلت‌هاي انساني خود دور مي‌شوند. كاراكتر آقاخان آسيب ديده از رنج و حاصل تنفر است.

اين تنفر از كجا شكل مي‌گيرد؟

اين تنفر از پسري كه به خاطر شهادت يك پليس از دست داده است شكل مي‌گيرد. قصه آقاخان بروز يك تنفر است و شخصيت اين فرد در سريال ميكاييل براي نكوهش تنفر و كينه‌هاي غيرانساني به كار گرفته شده است.

طبق اخبار پيش‌توليد و توليد هر كدام سه ماه طول كشيد و بيشتر لوكيشن‌هاي ميكاييل در تهران و قشم تصويربرداري شد.

كار با الهام غفوري به عنوان تهيه‌كننده و گروه حرفه‌اي‌اش هميشه خوب و لذت‌بخش است. بازيگر با اين عزيزان احساس راحتي دارد و من از آنها بسيار راضي هستم.

مثل اينكه پيش‌توليد پايتخت ۴ در حال اتمام است و كم كم نقش شما شروع خواهد شد.

بله، هنوز در مرحله پيش‌توليد پايتخت ۴ هستم و من همراه گروه به چين نرفتم زيرا قرار بود ارسطو و چوچانگ در چين باشند. فكر مي‌كنم نقش من از اول ارديبهشت ماه آغاز شود.

بابا پنجعلي همان تكيه‌كلام‌ها و ويژگي‌هاي سري‌هاي قبل را دارد؟

من هنوز به صورت كامل قصه را نخوانده‌ام اما فكر مي‌كنم پنجعلي طبق روال قبل و با قرار گرفتن در موقعيت‌هاي جديد نقش‌آفريني كند. البته براي خود من بازي در همان نقش قبلي جذابيت زيادي ندارد و فقط به خاطر استقبال مردم در اين نقش بازي مي‌كنم.

زياد از ميكاييل فاصله نگيريم، با توجه به اينكه شما از بازيگران با سابقه سينما و تلويزيون هستيد و از اساتيد اين حوزه به حساب مي‌آييد كيفيت بازي‌ها در ميكاييل را چگونه ديديد؟

من از بازي‌ها بسيار لذت بردم. بيشترين بازي من در مقابل كامران تفتي بود و او را خيلي خوب ديدم. يكي از شانس‌هاي بزرگ من همكاري با يك تيم خوب بازيگري بود. البته نبايد حمايت سعيد نعمت‌ا... را كه لحظه به لحظه در كنار تمام بچه‌ها بود و بازي‌ها را زير نظر داشت و به بهتر شدن آن كمك مي‌كرد ناديده گرفت.

درباره نقش آقاخان بازي خود را چگونه مي‌بينيد؟

به نظرم خيلي خوب بودم، بازخوردها نشان مي‌دهد من عملكرد قابل قبولي در اين نقش داشتم. آقاخان ضد قهرمان خيلي خوبي است و نعمت‌ا... به چنين نقش‌هايي عشق مي‌ورزد. مخاطبان ميكاييل بدانند سعيد نعمت‌ا... تا پايان نقش ضد قهرمان و قهرمان را پا به پاي هم آورده‌ است و آنها تا آخرين قسمت بايد شاهد آقاخان باشند. (با خنده)

علیرضا خمسه: بازي در «پايتخت 4» خوشحالم نمي‌ كند

با توجه به صحبت‌هايتان سعيد نعمت‌ا... نقش بسزايي در موفقيت‌ ميكاييل داشته است؟

سعيد نعمت‌ا... غير از اينكه يك نويسنده‌ خوب است نكات قابل توجهي را درباره بازيگري مي‌داند و اين نشان مي‌دهد كه ايشان قابليت يك كارگردان حرفه‌اي شدن را دارد. من فيلم‌ها و سريال‌‌هاي زيادي كار كرده‌ام اما تنها نويسنده‌اي كه در تمام لحظات توليد و پيش‌توليد در كنار گروه قرار داشت و نكات ريز را به بازيگران يادآوري مي‌كرد نعمت‌ا... بود. من اين نويد را به سينماگران و اهالي تلويزيون مي‌دهم كه منتظر آمدن يك كارگردان جوان و كاربلد به اين دو عرصه به نام سعيد نعمت‌ا... باشند.

فكر مي‌كنيد ميكاييل توانسته آن طور كه بايد و شايد يك اكشن پليسي را با درام اجتماعي خانوادگي تركيب كند؟

شما اين سؤال را بايد از مخاطبان بپرسيد، زماني كه در حال توليد و ساختن اثري هستيم به بازتاب كار توجه نمي‌كنيم اما هنگام پخش بازخوردها برايمان اهميت فراواني دارد. من نمي‌دانم مردم از چه زاويه‌اي به قصه نگاه مي‌كنند و به همين دليل نمي‌توانم بطور قطع درباره نتيجه نظر دهم.

حرف پاياني؟

من بايد در مورد سعيد نعمت‌ا... بيشتر صحبت كنم، او نويسنده قابلي است كه توانايي‌هاي بي‌شماري در كارگرداني دارد. لازم مي‌دانم از زحمات او در ميكاييل تقدير كنم، خوشحالم كه مردم شخصيت آقاخان را دوست دارند و اين موضوع برايشان جذاب است. اميدوارم ميكاييل بتواند رضايت مخاطبانش را جلب كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بنیامین

      اقای خمسه به شدت نقش اقاخان را شبیه پنج علی بازی کردن با این تفاووت که جدیتر هست ولی من بعضی از صحنه ها خنده ام میگیره!

    • سید رضا

      اسناد از شما خواهش میکنم دراین نقش پنجعلی بازی نکنید .
      ضربه بزرگی به سابقه شما زده. مردم با چنین نقشهایی نمیخندندو بیشتر باعث تمسخر و شایعاتی از قبیل فبول نقش بخاطر راحت طلبی .پول . سن بالا. نبود پیشنهاد . و گرفتن نقش به هر نحوی در یک سریال معروف و پرطرفدار نقش دیوار سخنگو و... شده . به عنوان یک طرفدار نمیتوانم قبول کنم که بازیگر باسابقه چطور این نقش بی معنی را قبول کردند ؟ چرا از تمام استعداد خود در این سریال استفاده نکردید ؟ یعنی باور نمیکنم که در این سریاد بزرگ یک نقش بزرگتر و بهتر نبود که به شما دهند ؟!

    • بدون نام

      آقای خمسه از شما بعید بود. حیلی نقش زشتی است. شایدهم منظور دیگری داشتید ولی کافی است بیش از این خودتااسبک نکنید.

    • محمد

      بسیار نقش زشت و دل بهم زنی است . آقای خمسه بیش تز این ادامه ندهید که یکنواخت و خسته کننده شده اید. یعنی از روی بیکاری مجبور به قبول چنین نقشی شدید ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج