جاباما
۱۹۷۴۳۰
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

ظریف: فردا، آغاز روند نگارش توافق نهایی

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه از آغار روند نگارش متن توافق نهایی از فردا - چهارشنبه - خبر داد و نوشت که این مذاکرات هفته آینده در نیویورک پی گرفته خواهد شد.

ایرنا: محمد جواد ظریف در صفحه فیس بوک خود طبق وعده ای که داده بود گزارشی مردمی داد و نوشت: از اینکه با تأخیر گزارش می دهم پوزش می خواهم. الآن ساعت یک و سی دقیقه بعد از ظهر سه شنبه ۱ اردیبهشت به وقت ایران عزیز است و ما بر فراز خلیج بنگال هستیم، در مسیر تهران به جاکارتا. البته هواپیما مجهز به اینترنت نیست و من فقط با استفاده از فرصت متن را تهیه می کنم تا پس از استقرار در اندونزی ارسال کنم.

بعد از بازگشت از لوزان برنامه ها بسیار سنگین بود. در داخل نیاز به بحث ها و هماهنگی های فراوانی در موضوع هسته ای داشتیم و همزمان باید برای مرحله نهایی نگارش تفاهمات آماده می شدیم که به یاری خداوند توانا و با همدلی و دعای مردم، از این مرحله نیز با سربلندی و عزت ملت ایران عبور خواهیم کرد.

رفت و آمدها و ملاقات های خارجی هم در این مدت کم سابقه بود. در این دو هفته رؤسای جمهور ترکیه و افغانستان به ایران آمدند و وزرای خارجه استرالیا و ونزوئلا.

بنده هم به عمان، پاکستان، قزاقستان، اسپانیا و پرتغال سفر کردم. تمامی این رفت و آمدها و گفتگوها در فضای جدید و متفاوتی شکل می گیرد که آرزوی همه ما این است که در نهایت به صلاح کشور و در جهت پیشرفت و آسایش و رفاه مردم خوب، فهیم و مقاوممان باشد.

اکنون هم همراه رییس جمهور عازم اندونزی هستیم که به عنوان رییس جنبش عدم تعهد در اجلاس سران آسیا و آفریقا شرکت خواهند کرد.

همکاران بنده نیز فردا روند نگارش توافق نهایی بین ایران و ۱+۵ را آغاز خواهند کرد، که به یاری خدا از هفته آینده در حاشیه اجلاس بازنگری معاهده عدم اشاعه (NPT) در نیویورک با جدیت ادامه خواهد یافت. بنده هم روز یکشنبه برای شرکت در آن اجلاس و مشارکت در گفتگوها عازم نیویورک خواهم بود.

از سوی دیگر، در چند هفته گذشته موضوعات منطقه ای و به ویژه اقدام شنیع چند پلیس فاسد سعودی علیه زائران ایرانی و حملات هوایی علیه مردم یمن وقت زیادی از بنده و همکارانم را به خود اختصاص داده است. ما از ابتدا با جدیت پیگیر اسائه ادب به زائران نوجوان ایرانی بودیم و سرکنسول ما دقایقی بعد از وقوع جرم با حضور در فرودگاه جده مسئله را تا بازداشت مجرمین پیگیری نمود؛ ولی به منظور حفظ حرمت زائرین خانه خدا از تبلیغاتی کردن مسئله خودداری کردیم. همه ما در وزارت امور خارجه و وزارت ارشاد تا مجازات مجرمین و تضمین حرمت زائران ایرانی تلاش های خود را بدون وقفه ادامه خواهیم داد.

همزمان در بالاترین سطوح دیپلماسی جهانی، طرح ۴ ماده ای جمهوری اسلامی ایران جهت پایان دادن به جنگ خطرناک در یمن را نیز با جدیت پیگیری کرده ایم و امیدواریم با برقراری آتش بس، زمینه ارسال کمک های انساندوستانه و گفتگو برای تشکیل یک حکومت فراگیر آماده شود.

سیاست اصولی ما تعامل گسترده و سازنده با جهان، با اولویت منطقه و همسایگان است؛ چرا که تنها در سایه امنیت و ثبات در محیط پیرامونی کشور می توانیم در ایران عزیز توسعه و آرامش پایدار داشته باشیم. بر همین اساس دیروز مقاله ای در نیویورک تایمز منتشر کردم که اگر حوصله داشتید می توانید در آدرس های زیر به انگلیسی و فارسی مطالعه کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sara

      دکتر ظریف عزیز.خدا قوت.امیدوارم نتیجه هرچی که میشه به صلاح هممون باشه و مطمعن باشین هراتفاقی بیفته ما همه پشتتون هستیم و دوستتون داریم.ممنون بخاطر تمام زحماتتون

    • زاگرس

      ان الله مع الصابرین

    • فاطمه

      خدايي دمت گرم دست حق و دعاي مردم ايران هميشه پشت شماست اميدوارم با خبرهاي خوب خوشحالمون كنيد

    • سینا جعفری دزکی

      سلام.دکتر ظریف خدا قوتت بده بابت همه ی زحمات بی وقفه ای که واسه ملت عزیزمون مکیشی ممنونم امیدوارم که تو همه ی کارات موفق باشی .
      دست حق به همراهت همیشه پشتتیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج