۱۹۷۴۶۵
۵۰۸۲
۵۰۸۲
پ

بررسی مرسدس بنز AMG GT S مدل ۲۰۱۵

مرسدس بنز AMG GT S مدل ۲۰۱۵ با این هدف به میدان آمده است تا جایگاه پورشه ۹۱۱ به عنوان سلطان خودروهای سوپر اسپرت را از آن خودش بکند.

۱car.ir: مرسدس بنز AMG GT S مدل ۲۰۱۵ با این هدف به میدان آمده است تا جایگاه پورشه ۹۱۱ به عنوان سلطان خودروهای سوپر اسپرت را از آن خودش بکند. در یک کلام، AMG GT S می‌خواهد خاص باشد، شاید به همین خاطر است که اعداد و ارقامی شگفت‌انگیز به نمایش می‌گذارد: ۵۰۹ اسب‌بخار نیرو، ۶۵۰ نیوتن‌متر گشتاور، حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صدی معادل با ۳.۸ ثانیه. با این حال، این اعداد و ارقام فوق‌العاده، به تنهایی نمی‌توانند میراث پورشه ۹۱۱ را خدشه‌دار کنند.

بررسی مرسدس بنز AMG GT S مدل 2015

مرسدس بنز AMG GT S با طراحی بدنه عضلانی و فوق‌العاده‌اش که از حسی کلاسیک برخوردار است و کیفیت و غنای کابین جذاب و استادانه‌اش، بسیار جنجالی و جذاب به نظر می‌رسد. این خودرو به طور قطع نسخه کپی‌برداری شده پورشه ۹۱۱ نیست. شاید بتوان گفت جدی‌ترین رقیب این خودرو، جگوار F-Type R است چون از چنان تجهیزات پیشرفته‌ای بهره می‌برد که به عنوان یک خودرو اسپرت از ارزش بالایی برخوردار است.

بررسی مرسدس بنز AMG GT S مدل 2015

در کابین داخلی، با فضایی با شکوه روبرو می‌شوید که بسیار راحت است. از روی صندلی راننده دسترسی به کنسول مرکزی و دکمه‌های کنترلی آسان است، با این حال ارتفاع کم صندلی راننده باعث می‌شود دید راننده از پشت کاپوت بلند و قوس‌دار زیاد تعریفی نداشته باشد. وقتی با سرعت کم در جاده‌های پر پیچ و خم و ناهموار رانندگی می‌کنید، فعال کردن حالت Comfort باعث می‌شود AMG GT S خصوصیات مثبت خودش را بیشتر نشان بدهد.

بررسی مرسدس بنز AMG GT S مدل 2015

موتور ۴ لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه، بدون هیچ تلاش و زحمتی از پس همه چیز بر می‌آید. این موتور با استاندارد آلایندگی یورو ۶ مطابقت دارد و میزان مصرق سوخت آن در هر صد کیلومتر به ۹.۴ لیتر می‎رسد. گیربکس هفت سرعته و دو کلاچه، نرم و بی وقفه دنده عوض می‌کند. این گیربکس یکی از بهترین گیربکس‌های اتوماتیک موجود است و با گیربکس PDK پورشه رقابت می‌کند.

بررسی مرسدس بنز AMG GT S مدل 2015

طراحی شاسی این خودرو به گونه‌ای است که وزن ۱,۵۴۰ کیلوگرمی خودرو به نسبت ۴۷:۵۳ روی چرخ‌های جلو و عقب توزیع می‌شود، به این ترتیب، وزن کمتری روی چرخ‌های جلو می‌افتد و فرمان حساس به سرعت، همچنان حساس و تعاملی باقی می‌ماند و خودرو بسیار سبک احساس می‌شود. چنانچه سیستم تعلیق تطبیقی روی حالت Soft تنظیم شده باشد، هنگام عبور از مسیرهای ناهموار و پر دست‌انداز، همچنان سواری نرم و راحتی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

بررسی مرسدس بنز AMG GT S مدل 2015

شاید هیچ‌کس نتواند موتور قدیمی هشت سیلندر و ۶.۲ لیتری مرسدس بنز AMG را به راحتی فراموش کند، ولی موتور جدید هشت سیلندر مجهز به توربوشارژر دوگانه نیز بسیار جذاب است و تنها ایرادی که می‌توان از آن گرفت این است که در مقایسه با موتورهای تنفس طبیعی مشابه، از صدایی پر طنین بهره نمی‌برد.

بررسی مرسدس بنز AMG GT S مدل 2015

بررسی مرسدس بنز AMG GT S مدل 2015

با این حال، اگر حالت Race را فعال کنید، این خودرو به لطف سیستم اگزوز قابل تنظیمش، از غرشی گوشنواز برخوردار می‌شود. البته پیش از این که دور موتور به محدود قرمز ۶۰۰۰ دور بر دقیقه برسد، مرسدس بنز AMG GT S مجهز به توربوشارژر رضایت شما را جلب می‌کند. اگر حالت‌های رانندگی Sport و +Sport را فعال کنید، این خودرو زیبا پویاتر و تیز و فرزتر می‌شود. صرفنظر از این که چه حالتی را انتخاب کنید، چسبندگی عالی، تعادل بی‌نظیر و تعامل بین جاده و راننده همچنان سر جای خودشان باقی می‌مانند.

بررسی مرسدس بنز AMG GT S مدل 2015

این عوامل دست به دست هم می‌دهند و به طور کامل در خدمت راننده‌های حرفه‌ای هستند. حالت Race که به عنوان یک آپشن از پکیج Dynamic Plus در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، عملکرد واقعی این سوپر خودرو را به نمایش می‌گذارد که استفاده از آن در جاده‌های صاف و پیچ‌های ملایم بسیار کاربردی است. مانند سایر خودروهای اسپرت، هرچه بیشتر پدال گاز را بفشارید، رانندگی ناب‌تر می‌شود. در دور موتور بالای ۱,۷۵۰، گشتاور به ۶۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد ولی هندلینگ بی‌نظیر باعث می‌شود این نیروی خارق‌العاده درست به کار گرفته شود و نهایت توانایی‌های مرسدس بنز AMG GT S به نمایش گذاشته شود. در مجموع می‌توان گفت این سوپر خودرو از پورشه Carrera S و مرسدس بنز SLS سواری ناب‌تری دارد و آمیزه‌ای است تازه از توانایی‌های مختلف.

بررسی مرسدس بنز AMG GT S مدل 2015
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج