۱۹۹۴۶۱
۵۰۲۷
۵۰۲۷
پ

۸ جمله ای که نباید به افرادی که طلاق گرفته اند بگویید

شاید در حال حاضر یکی از صمیمی‌ترین دوستانتان در حال جدایی از همسرش و تجربه بحرانی به نام “طلاق” است. او نیازمند هم‌صحبتی است. شاید بهتر باشد هم‌اکنون عقاید خود را برای خودتان نگه‌دارید و فقط گوش‌هایتان را به او بدهید.

سایت نیکو: شاید در حال حاضر یکی از صمیمی‌ترین دوستانتان در حال جدایی از همسرش و تجربه بحرانی به نام "طلاق" است. او نیازمند هم‌صحبتی است. شاید بهتر باشد هم‌اکنون عقاید خود را برای خودتان نگه‌دارید و فقط گوش‌هایتان را به او بدهید.

8 جمله ای که نباید به افرادی که طلاق گرفته اند بگویید

شنونده فعال بودن کار بسیار مهمی است که شما تنها باید صرف‌نظر از تصمیمات او انجام دهید.

خب ۵۰ درصد از مردم طلاق گرفته‌اند پس درنتیجه شما تنها نیستید: اما حتی اگر طلاق بسیار رایج باشد هنوز هم مانند رویدادی فوق‌العاده آسیب‌زا تفسیر می‌شود. پس از شنیدن این جمله دوستتان به‌شدت از شما ناراحت خواهد شد.

آخرین باری که شما را دیدم در حال جنگیدن باهم بودید: یکی از دوستانم تعریف می‌کرد زمانی که همسرم اعلام کرد از هم جدا شویم بسیار شوکه شدم ما مدتی از هم دور بودیم اما از شنیدن این پیشنهاد بسیار شوکه شدم زیرا احساس می‌کردم همه‌چیز بین ما روبه‌راه است. گاهی مسائل رو نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم. شما نیز سعی کنید نظراتتان را برای خود نگه‌داشته و زود قضاوت نکنید.

هرگز به همسرت اعتماد نداشتم: این بسیار وسوسه‌برانگیز است که در مورد رفتار بد همسر سابق دوستتان به صحبت بنشینید زیرا فکر می‌کنید با این کار اعتمادبه‌نفس او را بالابرده‌اید و مهر تأییدی به اقدام او زده‌اید؛ اما این حرکت عاقلانه‌ای نیست. هنگامی‌که شما در مورد همسر دوستتان بدگویی می‌کنید؛ چه کمکی به او می‌کنید؟ مطمئنا ناراحتی او را بیشتر خواهید کرد.

من واقعاً به تو حسادت می‌کنم: هنگامی‌که به یک فرد مطلقه می‌گویید: "من به موقعیت تو حسودی می‌کنم"، با خودتان چه فکری می‌کنید؟ حسادت در چه موردی؟ در مورد مشکلات حضانت؟ صورت‌حساب‌های حقوقی؟ نشخوار بی‌پایان در مورد اشتباهات گذشته؟ درست است ازدواج فراز و فرودهای بسیاری دارد و طلاق مانند تخته‌سنگ سفیدی می‌ماند. در استفاده از جملاتتان دقت کنید.

اجازه دهید، من می‌دانم شما به چه چیزی نیاز دارید: قبول این جمله بسیار سخت است مخصوصا اگر در حال حاضر شما حساس شده و آسیب‌پذیر شده باشید؛ اما داشتن آرامش و در فضای گرم و صمیمی بودن کمک زیادی به شما خواهد کرد.

من از او متنفر هستم: من می‌توانم بگوییم از همسر سابقم متنفرم اما شما حق ندارید بگویید. حتی اگر من از همسرم طلاق گرفته باشم هنوز هم او پدر فرزند من است. شما نباید در مورد خانواده دیگران بد صحبت کنید. شما می‌توانید به دوست خود آرامش داده و از جملات مثبتی استفاده کنید.

من شب گذشته همسرت را دیدم، او به فلاکت افتاده است: هنگام جدایی دوستان شما شاید بخواهند با شما معاشرت کرده و حرف‌های مختلفی به شما بزنند. هنگام مواجه‌شدن با چنین صحبت‌هایی شما می‌توانید از دوستتان بپرسید چگونه می‌توانید او را حمایت کنید اما به یاد داشته باشید از حد خارج نشوید و دوستانتان به روی شما تأثیر بدی نگذارند تا دوباره انتخابی اشتباه کنید.

سعی کن حواست را پرت کنی: هر فردی هنگام مواجه‌شدن با چنین بحرانی عکس‌العمل‌های مختلفی از خود نشان می‌دهد. نمی‌توانیم از دیگران بخواهید به‌سرعت ناراحتی‌شان را فراموش کنند. سوگواری در افراد مختلف متفاوت است. من به‌شخصه نیازمند زمان کافی برای حل ‌و فصل مشکلات و تمرکز به روی زندگی و رابطه‌ام در مواقع بحرانی هستم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج