۲۰۳۴۷۹
۶ نظر
۵۳۵۴
۶ نظر
۵۳۵۴
پ

قاب‌هایی از محبوبیت بی‌نظیر ستاره آرژانتینی

چرا «لیونل مسی» این همه محبوب است؟

شماره ۱۰ بارسلونا حالا یک بار دیگر تب فوتبال را در جهان بالا برده و شاید به همین بهانه بشود نیم‌نگاهی انداخت به چند ماجرای ویژه؛ داستان‌هایی عجیب که هر کدام گوشه‌ای از محبوبیت شگفت‌انگیز مسی را روایت می‌کنند.

روزنامه دنیای اقتصاد - بهروز رسایلی: درخشش اخیر لیونل مسی در بازی با بایرن‌مونیخ باعث شده یک بار دیگر در همه محافل فوتبالی دنیا راجع‌به او و هنر بی‌بدیلش حرف بزنند. مقبولیت ستاره آرژانتینی حالا به حدی رسیده که حتی خوزه مورینیو هم با آن اخلاق خاصش تن به مصاحبه‌ای عجیب می‌دهد و مدعی می‌شود همه مربیان دنیا می‌توانند با مسی به جایی مثل فینال لیگ قهرمانان اروپا برسند.

شماره ۱۰ بارسلونا حالا یک بار دیگر تب فوتبال را در جهان بالا برده و شاید به همین بهانه بشود نیم‌نگاهی انداخت به چند ماجرای ویژه؛ داستان‌هایی عجیب که هر کدام گوشه‌ای از محبوبیت شگفت‌انگیز مسی را روایت می‌کنند.

چرا «لیونل مسی» این همه محبوب است؟

فشار علیه رقیب

رقابت فشرده بين مسي و رونالدو يکي از جذاب‌ترين سوژه‌هاي روزنامه‌نگاران جهان طي سال‌های اخير بوده است؛ گرچه به نظر مي‌رسد اين رقابت صرفا استفاده «ژورناليستي» دارد و در داخل زمين، اصولا چنين جنگ نزديکي به چشم نمي‌خورد! ستاره آرژانتيني در طول تمام اين مدت سعي کرده سکوت کند و از دايره هميشگي ادبش خارج نشود. مسي حتي يک بار در مورد کريس گفته بود: «رونالدو يکي از بازيکناني است که حاضرم براي تماشاي بازي‌اش بليت بخرم و به استاديوم بروم.» با اين حال اوضاع براي رونالدو اغلب طوري پيش رفته که او مجبور شده واکنش‌هاي متفاوتي به اين مساله نشان بدهد. اولين بار در سپتامبر ۲۰۱۱ بود که تماشاگران قبرسي با فريادهاي مسي مسي از رونالدو در GSP نيکوزيا استقبال کردند و در واقع اين کار را به ديگران هم ياد دادند. در آخرین نمونه نیز بعد از بازی بارسا و بایرن‌مونیخ و پیش از نبرد رئال و والنسیا، برخی از هواداران فوتبال که هویت‌شان فاش نشده با حضور در محل تمرینات تیم مادریدی در مقابل دیدگان رونالدو اقدام به تشویق مسی کردند!

حکمرانی بر کاخ سفید

شماره ۱۰ آبي‌اناري‌ها هميشه مورد اقبال و سوژه ابراز علاقه سياستمداران آمریکايي بوده است. در تير ماه سال ۹۰ و زماني که باراک اوباما در خلال ديدار با اعضاي تيم بسکتبال «کلرادو رپيدزدر» پيراهن شماره ۱۰ اين تيم را هديه گرفت، به شوخي خطاب به خبرنگاران گفت: «الان من و مسي در يک سطح هستيم!» او اما چند هفته بعد خواهان ملاقات با ستاره محبوبش شد و کاروان بارسلونا را به همراه لئو به واشنگتن دعوت کرد، هرچند مسي به خاطر سفر به مکزيک اين ديدار را از دست داد. با اين همه حيرت‌انگيزترين فصل اين رابطه جايي بود که در فروردين ۹۱ سخنگوي کاخ سفيد رسما رکوردشکني ليونل مسي در بازي با لورکوزن آلمان در مرحله يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا را تبريک گفت. مسی در آن بازی تبدیل به نخستین بازیکن تاریخ چمپیونزلیگ شد که در یک بازی پنج گل به ثمر می‌رساند.

چرا «لیونل مسی» این همه محبوب است؟

تایم هم زانو زد

مجله تايم هفته‌نامه معتبر آمریکايي است که در سال ۱۹۲۳ متولد شد. اين نشريه مرجع از سال ۱۹۲۷ به بعد با انتخاب مرد سال جهان به اوج شهرت رسيد و کانون توجهات بين‌المللي قرار گرفت. جالب اينکه ليونل مسي اينجا هم رکورد زد و در بهمن ماه ۱۳۹۰ تبديل به اولين فوتباليست مرد تاريخ شد که عکسش روی جلد تايم نشست. اين نشريه در تمام طول حياتش برابر جذابيت‌هاي دنياي فوتبال و همه سوپراستارهاي آن از پله تا مارادونا و از کرايوف تا زيدان مقاومت کرده بود، اما اين پايداري سرانجام در سال ۲۰۱۱ در هم شکست و آنها ناچار شدند تصوير اعجوبه آرژانتيني را روي جلدشان کار کنند. زیر عکسی مسی نوشته شده بود: «بهترین بازیکن جهان، شاید در طول تاریخ!»

عجيب‌ترين عكس يادگاري تاريخ!

براي فوتباليست‌هاي سرشناس جهان هيچ‌چيز عجيبي نيست كه قبل از آغاز يك بازي يا بعد از پايان آن افرادي را ببينند كه مشتاق عكس انداختن با آنها هستند. با اين وجود اين اتفاق اگر بين دو نيمه يك مسابقه رسمي و مهم فوتبال رخ بدهد، اندكي نامتعارف و باعث تعجب خواهد بود. شگفتي واقعي اما زماني تكميل خواهد شد كه بدانيم فردي كه از ستاره محبوبش درست وسط بازي تقاضاي عكس مي‌كند، يكي از داوران اصلي همان مسابقه است! در جريان ديدار تيم‌هاي شيلي و آرژانتين در چارچوب مسابقات مقدماتي جام‌جهاني ۲۰۱۴ در منطقه آمريكاي جنوبي، نيکلاس يگروس كمك داور اول اين بازي بعد از سوت پايان نيمه اول بازي اجازه نداد مسي وارد رختكن شود و از او خواست در كنارش عكس يادگاري بيندازد!

چرا «لیونل مسی» این همه محبوب است؟

سگ دردسرساز

تشويق مسي توسط طرفداران رقيب در برخي از بازي‌هاي بارسا هم گاهی مشکل‌ساز شده است. يکي از عجيب‌ترين اتفاقات در اين چارچوب زماني رخ داد که دو فصل پیش، تشويق مسي توسط برخي از هواداران راسينگ سانتاندر، موجب خشم طرفداران تيفوسي ميزبان را فراهم کرد و اين دو دسته با هم درگير شدند. ظاهرا جرقه درگيري‌ها زماني زده شد که يکي از هواداران راسينگ که علاقه زيادي به مسي داشت، يک پيراهن بامزه لئو را بر تن سگ کوچکش کرده بود و مقابل دوربين‌هاي تلويزيوني نمايش مي‌داد! تا از بحث سگ دور نشده‌ایم باید این نکته را هم یادآوری کنیم که ایسکو، بازیکن کلیدی رئال مادرید در آستانه پیوستن به این تیم ناگهان با یک مشکل بزرگ روبه‌رو شده بود؛ اینکه از فرط علاقه به مسی اسم او را روی سگش گذاشته بود که همین مساله با واکنش منفی هواداران افراطی رئال مواجه شد!

به پسرم قول داده‌ام

معمولا بازيکناني که بايد در يک مسابقه رسمي روبه‌روي بارسلونا قرار بگيرند، دغدغه‌ها و نگراني‌هاي زيادي دارند، اما مشکل کاپيتان چلسي پيش از مصاف با بلوگرانا در مرحله نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا، اندکي متفاوت و تا حدود زيادي شخصي بود. جان‌ تري در روزهاي پيش از اين مسابقه در گفت‌وگويي از دلباختگي دو کودک دوقلوي پنج ساله‌اش به نام‌هاي جرجي و سامر به مسي سخن گفت و اعتراف کرد پسرانش دو پيراهن شماره ۱۰ بارسلونا را در اتاق‌شان نگهداري مي‌کنند.‌ تري گفت که يک بار پيراهن اصلي مسي را بعد از يکي از مسابقات دو تيم براي يکي از پسرانش هديه آورده و حالا بايد اين کار را براي فرزند ديگرش تکرار کند. بچه‌هاي‌تري از پدرشان خواسته بودند به پاهاي ليونل لگد نزند!

چرا «لیونل مسی» این همه محبوب است؟

دزد پیراهن؟

تصاحب پيراهن ليونل مسي هميشه براي بازيکنان تيم رقيب يک هدف جدي و دوست داشتني بوده است. او معمولا در پايان هر کدام از مسابقات تيمش با انبوهي از متقاضيان براي معاوضه پيراهن روبه‌رو مي‌شود. اما جالب‌ترين حاشيه در مورد پيراهن مسي زماني رخ داد که در پايان بازي رفت بارسلونا و باير لورکوزن دو بازيکن تيم آلماني به نام‌هاي مايکل کادليچ و مانوئل فردريش بر سر تصاحب لباس اين بازيکن به جان هم افتادند. به گزارش نشريه معتبر بيلد، کادليچ که نتوانسته بود براي دريافت پيراهن مسي تا پايان بازي انتظار بکشد بين دو نيمه لباس لئو را از او مي‌گيرد و در رختکن پنهان مي‌کند، اما در پايان مسابقه متوجه مي‌شود فردريش مخفيگاه لباس را پيدا کرده و آن را براي خودش برداشته است. کادليچ در روزنامه‌ها مانوئل را «دزد» معرفي مي‌کند و درگيري رسانه‌اي اين دو بازيکن با يکديگر در نهايت باعث مداخله مسوولان باشگاه آلماني مي‌شود. در نهایت با دخالت رودی فولر این پیراهن به فروش رسید و پول حاصل از آن خرج اهداف خیریه شد. لابد نیازی نیست تکرار کنیم که بعد از بازی ایران و آرژانتین در جام جهانی اخیر نیز چه داستان‌هایی در مورد پیراهن مسی و جواد نکونام و پولادی رخ داد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • belali

      بدون تعصب میگم مسی بهترین بازیکن تاریخه

      پاسخ ها

      • vqh

        سه بار

      • مهران

        مسي بهترين بازيكن تاريخه البته بعد از مارادونا اگه يادوتون بياد..

    • فقطط مسیی

      همیشه به این فکر میکنم مسی هم میمیره؟
      فراموش میشه؟
      یا کسی پیدا میشه که از اون بهتر باشه؟
      واقعا از نگاه مسی به توپ پیداست که با علاقه بازی میکنه و از فوتبال لذت میبره.. به امید روزی که تحویلمون بگیره

    • مهران و محمدعلی جعفری از ارومیه

      نیمازرگرزاده گوینده رادیو چی چست ارومیه محبوب ترین هستند ومسی محبوب ترین فوتبالیست

    • مهران و محمدعلی جعفری از ارومیه

      نیمازرگرزاده ومحسن صادقیان با اخلاق ترین ومحبوب ترین مجریان صداوسیمای ارومیه هستند مسی الگوی محمدعلی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج