۲۰۶۰۸۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نظر یک مرجع تقلید درباره اخذ دیرکرد بانکی

آیت‌الله نوری‌همدانی ربا را جنگ با خدا عنوان کرد و گفت: پرهیز از ربا از مباحث بسیار مهم در بانک‌هاست که باید به آن توجه کرد.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله نوری‌همدانی ربا را جنگ با خدا عنوان کرد و گفت: پرهیز از ربا از مباحث بسیار مهم در بانک‌هاست که باید به آن توجه کرد.

این مرجع تقلید در دیدار با مدیران بانک مهر اقتصاد ایران گفت: دریافت پول بابت تأخیر در ادای دین، از مباحث حرامی است که در بانک‌ها مشاهده می‌شود و باید از سوی صاحبان پول، سرمایه‌ها به گردش در آمده تا منفعت حلال به صاحبان پول برسد.

وی اضافه کرد: در بانکداری اسلامی سود سپرده برای صاحبان پول است و بانک، امین و امانتدار آنان است و باید سرمایه آنان را در مباحث گوناگون بانکی در جریان بیاندازد.

وی تاکید کرد: باید در راه‌های مشروع از این سرمایه‌ها استفاده کرد و درآمد آن برای صاحبان پول است؛ البته حق الزحمه باید به بانک‌ها پرداخت شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی اظهار کرد: اسلام برای پرهیز از این شکل از کار، قوانینی را وضع کرده است که همان شکل بانکداری اسلامی است در واقع در اسلام بانک امانتدار مال مردم است و مال مردم در دست بانک‌ها قرار می‌گیرد که شما با این پول خدمات ارایه دهید.

وی افزود: اسلام به دنبال جلوگیری از تمرکز پول و سرمایه و رشد رباست؛ اسلام می‌خواهد که منافع برای کار باشد ولی اگر منافع فقط برای پول باشد درست نیست.

این مرجع تقلید تصریح کرد: وقتی بحث تاخیر در ادای دین پیش می‌آید بحث متفاوت است؛ اسلام قبول ندارد که به ازای تاخیر در ادای دین پولی دریافت شد.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: راکد گذاشتن پول درست نیست بلکه پول باید مانند خون در رگ‌ها در جریان باشد و اگر این سرمایه را در جریان نیاندازیم مردم دچار مشکل می‌شوند و این کار درست نیست.

وی افزود: ربا مثل یک مورچه سیاه در شب تاریک و روی یک سنگ سیاه ناپیداست؛ ربا در هفت جای قرآن حرام دانسته شده است و در هر ملتی وارد شود هلاکت و سقوط به بار می‌آورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج