جاباما
۲۰۹۸۰۰
۱ نظر
۵۴۹۱
۱ نظر
۵۴۹۱
پ

دلیل سوراخ بودن پنیر سوئیسی چیست؟!

چرا پنیر سوئیسی سوراخ سوراخ است؟! این سئوالی است که سالیان سال است مطرح بوده و حالا دانشمندان سوئیسی ادعا می‌کنند دلیل علمی این پدیده را یافته‌اند:

نوچه - آرزو مقدس: چرا پنیر سوئیسی سوراخ سوراخ است؟! این سئوالی است که سالیان سال است مطرح بوده و حالا دانشمندان سوئیسی ادعا می‌کنند دلیل علمی این پدیده را یافته‌اند: آن‌ها معتقدند ذرات ریز یونجه که در شیر می‌افتند، دلیل اصلی پدیده‌ی سوراخ شدن پنیر سوئیسی هستند. تا پیش از این گمان می‌شد این حفره‌ها در اثر گاز دی‌اکسید کربنِ آزاد شده توسط باکتری‌ها به وجود می‌آیند که ظاهراً این‌طور نیست.

دلیل سوراخ بودن پنیر سوئیسی چیست؟!

تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که میزان سوراخ‌های پنیر سوئیسی طی ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر که ماشین‌های شیردوشی جایگزین سطل‌های معمولی شده‌اند، کاهش بسیاری داشته است؛ چرا که این دستگاه‌های جدید تا حد زیادی مانع ورود عوامل موجود در محیط مانند ذرات یونجه به ظرف‌های شیر می‌شوند.

دلیل سوراخ بودن پنیر سوئیسی چیست؟!

البته سئوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که چرا تنها پنیر سوئیسی و نه پنیرهای دیگر نقاط جهان به این حالت دچار می‌شوند؟ آیا این احتمال وجود دارد که کشاورزان و دامداران سوئیسی تنها کسانی بوده‌اند که همواره مقادیر فزاینده‌ای از یونجه در پنیرشان وجود داشته است؟ پاسخ این سئوال‌ها هر چه باشد، آزمایشات انجام شده توسط این محققین نشان می‌دهد که با افزایش مقدار یونجه‌ی موجود در شیر، تعداد سوراخ‌های موجود در پنیر هم افزایش می‌یابند پس احتمال این که معمای سوراخ‌های پنیر سوئیسی بالاخره حل شده باشد بسیار بالاست!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا به معضل بزرگی اشاره کردید
      اصلا این خبر نبود نصف عمرمان به فنا بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج