۲۱۰۸۵
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

علی دایی: نقد پذیر هستم و مغرور!

علی دایی هنوز سرمربی تیم ملی بود و کنفرانس مطبوعاتیش را در فدراسیون فوتبال برگزار می​کرد، کمی عصبی به نظر می​رسید و گویی همه «حق» با او بود، اجازه نمی​داد پرسش​ها به ضرر او تمام شود.

فوتبال مدیا: علی دایی هنوز سرمربی تیم ملی بود و کنفرانس مطبوعاتیش را در فدراسیون فوتبال برگزار می​کرد، کمی عصبی به نظر می​رسید و گویی همه «حق» با او بود، اجازه نمی​داد پرسش​ها به ضرر او تمام شود. پرسش من درباره کریم باقری و علی کریمی بود. دایی آن روزها علی کریمی را دعوت نمی​کرد و از کریم برای بازی دعوت کرده بود، پرسش من این بود که علی دایی سیاست ندارد چراکه درباره کریم باقری می​گفت او را هیچگاه دعوت نمی​کنم چون باید روی نیمکت بنشیند اما او از باقزی دعوت کرد و برای تیمش بازی هم کرد.

اصرار من بر این بود شاید او روزی مجاب شود علی کریمی را هم برخلاف ادعایش دعوت کند و بهتر است سرمربی تیم ملی کمی «سیاست» داشته باشد و حداقل سکوت کند. جروبحث سرمربی تیم​ملی و خبرنگار تبدیل به آیتمی جالب در برنامه تلویزیونی شد و حالا همان علی دایی تفاوت​های فراوانی با امروز دارد. علی دایی امروز سنجیده​تر حرف می​زند و بهتر از واژه​ها استفاده می​کند و این برای خودش نکته مثبتی است. گفتگو از طریق مدیر رسانه​ای باشگاه راه​آهن میسر شد که باید بابت آن ممنون بود. علی دایی مقابلمان نشست و از دغدغه این روزهایش گفت.

علی دایی: نقد پذیر هستم و مغرور!

برای خیلی​ها این سئوال پیش آمده که علی دایی بعد از تیم ملی و پرسپولیس برای چه تیمی کم تماشاگر را انتخاب کرده است. چه شد که علی دایی سرمربیگری تیم راه آهن را انتخاب کرد؟

اول فصل مسائل واتفاقاتی در پرسپولیس پیش آمد بود که صلاح دیدم برنامه بدهم تاپس فردا نگویند علی دایی اززیربارمسوولیت شانه خالی کرد. حتی راضی بودم برای پرسپولیس رایگان مربیگری کنم. پیشنهادهایی داشتم که به خاطر پرسپولیس رد کردم تا اینکه تیم راه آهن پیشنهاد داد. پیشنهاد آنها راهم بررسی کردم و قبول کردم.ضمن اینکه نمی توانستم به سبب شرایط خاصی که دارم در تیم های خارج از تهران مربیگری کنم وگرنه یکی دو تا تیم خارج ازتهران پیشنهادهایی دادند که همان اول رد کردم.

البته این پیشنهادها به مرحله مذاکره جدی نرسید چون نمی توانستم خارج تهران مربیگری کنم .تیم راه آهن را انتخاب کردم چون بخش خصوصی هستند و تمایل داشتنم که به بخش خصوصی هم کمکی کرده باشم ودرمجموع همه این ها سبب شد با تیم راه آهن کارم را آغاز کنم.

اما حضور شما در راه​آهن هم حاشیه​ساز شد. آنچه که این روزها زیاد می شنویم این است که علی دایی مالک و سهام دار تیم راه آهن است؟

اصلا چنین چیزی نیست .تیم فوتبالی که درآمدی ندارد چه کسی برایش سرمایه گذاری می کند؟ به نظر من این افرادی که آمده اند ودر بخش خصوصی کار می کنند واقعا خدمت می کنند .بنده ابدا و اصلا هیچ نقشی در سهام و مالکیت باشگاه ندارم . فقط سرمربی تیم هستم البته ازمن خواسته اند که هئیت مدیره هم باشم که این مسئولیت را هم قبول کردم.

علی دایی: نقد پذیر هستم و مغرور!

فکر می کنید تیم های ایران در لیگ قهرمانی آسیا شانس صعود دارند؟

فکرمی کنم اگر تمرکز لازم را داشته باشند و خوب تدارک ببینند تیم های ایرانی می توانند راحت صعود کنند .هر چند که خیلی سخت است .تیم های آسیایی بسیار سرمایه گذاری و کار کرده اند و پیشرفت چشمگیری داشته اند، اما فوتبال ما ، فوتبالیست های ما و باشگاه های ما هم یک پتانسیل هایی دارند که مطمئن هستم هر ۳ تیم استقلال ،پرسپولیس و سپاهان شانس صعود دارند و می توانند از گروه خودشان صعود کنند. وظیفه همه ماست که به اینها کمک کنیم به نظر من فرقی هم نمی کند که کدام تیم صعود کند این بازی ها، حالت ملی دارند وهمه باید کمک کنند. امیدوارم تیم های ایرانی بتوانند از امتیازات خانگی خودشان نهایت استفاده را ببرند تا دربازی های خارج از خانه دچار مشکل نشویم.

تركيب راه آهن در اين فصل چگونه است و علی دایی از این مجموعه از بازیکنان راضی است؟

طبق برنامه، تمرينات را به خوبی آغاز كرديم. بازي های تداركاتي خوبي داشتيم و متاسفانه به دليل آسيب ديدگي چند بازيكن خوب مان، آنها را در تمرينات نداشتيم و با كمبود نفرات روبه رو هستيم. البته ما از ابتدا هم نفر كم داشتيم. در حال حاضر بچه ها با جان و دل تمرين مي كنند و هر مشكلي بوده ساختند. تمرينات خوبي داريم. بازيكن ها حرف گوش هستند و از همه مهم تر اينكه به دنبال حاشيه نيستند و مي توانم بگويم تيم راه آهن از تيم هايي است كه كمترين حاشيه و مشكل را دارد. البته شرايط زمين براي تمرين خيلي خوب نيست و بازيكن ها مصدوم مي شوند.

شما در اين چند وقته به داوري ها اعتراض داشتيد و گويا اشتباهات داوري در بازي هاي اخير خيلي به ضرر شما شده است؟

متاسفانه اتفاقي است كه افتاده. چند بازي متوالي است كه ما از اشتباهات داوران متضرر مي شويم. در يكي از بازي ها در دقيقه ۱۹ گل خورديم كه تصاوير نشان داد گل مردود بوده و روي بازيكن ما خطا شده و در همان صحنه، حسين كعبي اخراج شد كه اين هم اشتباه بود و تيم ما هم يك گل مردود دريافت كرد و هم ۱۰ نفره شد و هم يك بازيكن غيرمجاز در زمين بود كه داور ۲ اخطار به او داد اما اخراجش نكرد. تكليف اين بازي را مشخص نكردند و طبق قانون بايد بازي تكرار شود.

علی دایی: نقد پذیر هستم و مغرور!

در بازي با شهرداري تبريز با وجود اينكه ما برديم ولي خب گل آفسايد هم دريافت كرديم. در بازي با داماش گيلان همه ديدند كه يك پنالتي به نفع ما گرفته نشد و در بازي صنعت نفت كه بازي آخر ما بود دوباره اتفاقات عجيب و غريب رخ داد. داور ۳ دقيقه وقت تلف شده اعلام كرد. در شرايطي كه در اين ۳ دقيقه هيچ اتفاقي نيفتاده بود: نه برانكاردي داخل زمين آمده بود و نه تعويضي انجام شده بود، وقت قانوني ۳ دقيقه تمام شده بود و داور به حريف اجازه داد ضربه ايستگاهي بزند و ما در دقيقه تقريبا ۹۴ گل خورديم و معلوم نشد چرا داور بازي را تمام نكرد و سوت پايان را نزد.

ضمن اينكه روي دروازه بان ما دو بازيكن حريف خطا كردند و توپ را وارد دروازه ما كردند. خطاي كاملاآشكار و واضح. اينقدر واضح بود كه اصلامن معتقدم احتياج به كارشناسي داوري نبود اما كارشناس داوري در برنامه ۹۰ آمد و گفت خطايي نشده بود. متاسفانه برخي كارشناسان داوري به سبب اينكه با كميته داوران كار مي كنند و ناظر بازي هاي ليگ برتر هستند طوري اظهارنظر مي كنند كه خودشان را زير سوال نبرند. به هر حال اين اتفاقاتي است كه افتاده و ۴ تا بازي پشت سرهم اشتباهات داوري براي ما بوده است.

اما خيلي ها اعتقاد دارند كه اين اشتباهات داوري براي همه تيم هاست و جزيي از فوتبال ايران شده است...

اشتباهات داوري جزو فوتبال ايران است و حرفي در اين باره نيست. اتفاقي است كه مي افتد ولي شما برويد و ببينيد كه تيم ما چندبار از اشتباهات داوري نفع و سود برده است؟ فكر كنم يكي، دوبار بوده كه سود برده ولي چندين بار بوده كه به خاطر اشتباهات داوري امتيازات حساس را ازدست داديم. شما گلچين برنامه هاي ۹۰ را مشاهده كنيد و ببينيد كارشناسان چه نظرهايي دادند؟ فقط اين ۴ تا بازي بوده كه من گفتم و بازي هاي اخيرمان است، حالانيم فصل اول هم يك سري اتفاقات ديگر افتاده بود. يك وقت هست يك تيم از اشتباه و داوري نفع مي بره، ضرر مي كنه اما تيم راه آهن ميانگين اشتباهات داوري بيشتر به ضررش بوده و جز يكي دو مورد كه به نفع ما بوده در چندين بار اين مشكلات را داشتيم و امتيازات حساسي را از دست داديم و اين باعث شده تيم در انتهاي جدول قرار بگيرد. البته من نمي خواهم همه چيز را در سايه اشتباهات داوري قرار دهم، به هر حال اشكالات ديگري هم داريم اما اين هم يك مساله حساس و مهمي است كه اميدوارم ديگر اتفاق نيفتد و كميته داوران حداقل در بازي هاي آين ده از داوران قوي و باتجربه استفاده كند. تيم ما در شرايطي نيست كه بخواهد بيشتر از اين از اشتباهات داوري لطمه بخورد، ما در شرايط حساسي قرار داريم.

علی دایی: نقد پذیر هستم و مغرور!

شما تا چه اندازه اميدوار هستيد كه تيم تان به دسته پايين تر سقوط نكند و در ليگ برتر باقي بماند؟

كار سختي را پيش رو داريم اما ايمان دارم كه تيم ما نتيجه مي گيرد. لياقت بازيكنان و تيم ما كسب امتيازات بيش از اين بوده و هست. به هر حال امسال اتفاقاتي افتاده و ما در دقيقه ۹۰ به بعد گل زياد خورديم. البته اين مشكل را در اين چند تا بازي نداشتيم، ۱۲ بازي بوده كه ما دقيقه ۹۰ به بعد گل نخورده بوديم تا اينكه در بازي صنعت نفت دوباره اين اتفاق افتاد. همه مي دانيم مسوول اين اشتباه داور بوده اما در يك سري از بازي ها هم به هر دليلي يا خودمان هوشيار نبوديم يا بد شانس بوديم يا در دقايق پاياني بازي خوب مديريت نكرديم و... به هر حال آنچه معلوم است اين است كه ما به سبب اين اشتباهات و مشكلات امتيازات حساسي را از دست داديم و اميدوار هستيم كه در هشت بازي باقي مانده بتوانيم نتايج خوبي بگيريم و من خيلي به اين بچه ها اميدوارم.

از مهم ترين موضوعاتي كه در فوتبال ما وجود دارد انتخابات فدراسيون فوتبال است. نظر قطعی شما در اینبار چیست؟

انتخابات فدراسيون فوتبال هميشه مورد توجه رسانه ها و جامعه فوتبال بوده و حداقل انتظار جامعه فوتبال اين است كه همیشه اين انتخابات به سلامت برگزار شود. ميلي ندارم كه درباره انتخابات اظهار نظر كنم. تنها چيزي كه مي‌توانم بگويم اين است كه اميدواريم هر اتفاقي مي‌افتد به علاقمندان فوتبال كمك كند. درباره كانديداها هم نظري نمي‌دهم و تنها مي‌گويم كه اميدوارم اتفاقات به سود فوتبال كشور باشد. اگر بخواهم در اين‌باره حرف بزنم خيلي چيزها را بايد بگويم

علی دایی: نقد پذیر هستم و مغرور!

شما اين گزينه ها را كه كانديداي رياست فدراسيون فوتبال شدند، گزينه هاي خوبي براي مديريت فوتبال ايران مي دانستيد؟

نمي خواهم راجع به اين مسائل صحبت كنم. اين روزها خيلي ها راجع به اين مسائل صحبت مي كنند و مي پرسند نمي خواهم بيشتر از اين حرفي بزنم.

چرا علي دايي كانديداي رياست فدراسيون فوتبال نمي شود؟

بنده علاقه يي به اين مسائل ندارم.

چرا علي دايي در مديريت فوتبال نقش آفريني نمي كند و خودش را محدود كرده به مربيگري درحالي كه شما پتانسيل اش را داريد و مي توانيد در سطح بالامديريت كنيد؟

تا وقتي كه در فوتبال ايران سياست در فوتبال دخالت داشته باشد بنده به هيچ عنوان در بخش مديريت فوتبال كار نمي كنم.

حالااگر سياست در فوتبال نباشد آيا كانديداي رياست فدراسيون فوتبال مي شويد؟

آن موقع شرايط را بررسي مي كنم و احتمال دارد چنين اتفاقي بيفتد و كانديدا بشوم اما زماني كه سياست در فوتبال نباشد. به هر حال اگر در آينده شرايط تغيير كند و خوب باشد يعني روزي كه بدانم سياست در فوتبال ايران نيست و هيچ دخالتي نمي كند مطمئنا در بخش مديريتي فعاليت خواهم كرد.

علی دایی: نقد پذیر هستم و مغرور!

پس امكان دارد كه كانديداي رياست فدراسيون فوتبال شويد؟

بله. در آن شرايط اگر چهره بهتري در فوتبال نباشد چراكه نه؟ به اعتقاد من امثال علي دايي كه سال ها در فوتبال ملي و سطح فوتبال ايران بودند مي توانند به فوتبال ايران كمك كنند.

برخي مي گويند علي دايي مي تواند رييس ا ف سی باشد اما خودش را درگير كار مربيگري كرده؟

شما مي دانيد به همين راحتي ها نيست كه بتوانيد سمت بالايي در داشته باشيد.ميشل پلاتيني وقتي سمتي مي گيرد تمام آن كشور بسيج مي شوند و برايش رايزني مي كنند و حتي در كشورهايي كه اروپايي نيستند هم رايزني و لابي مي كنند. حتي در كشورهاي آفريقايي و آسيايي مي روند و برايش صحبت مي كنند. بنابراين رييس شدن پروسه بزرگي را مي طلبد و عوامل بيروني بسياري دخالت دارد. اگر كسي حمايت نكند من چطور مي توانم وارد اين عرصه شوم و اين رقابت را انجام دهم و موفق باشم؟ بنابراين به اين مساله اصلافكر هم نمي كنم.

چرا فوتبال ایران در بخش مدیریت این همه مشکل داشته و دارد ؟چرا مدیران ورزشی ما این همه مشکل دارند؟

مطمئنا همه مشکلات به مقوله مدیریت برنمی گردد .یک سری مشکلات کلی هم وجود دارد مثل زیر ساخت ها و اینکه مدیران فوتبال ما ثبات ندارند. با وضعیت موجود کسی نمی داند چند وقت درسمت خود باقی می ماند.فرد حتی از یک ماه خودش خبر ندارد ازجایگاهی که دارد مطمئن نیست واین درحالیست که اگر به باشگاه ها و مدیران ما بگویند که شما ۵ سال درباشگاه،یا فدراسیون ویا دراین بخش مدیریتی حضور خواهید داشت واین مقداربودجه هم به شما تعلق دارد برو کارکن فرد می داند که باید این ۵ سال را چی کارکند.

با این بودجه ای که دراختیارش قرار داده اند چه کارهایی باید انجام دهد .چه برنامه ریزی هایی باید داشته باشد.اما به مدیران ما می گویند بیا این پست رو قبول کن مثلا سالی ۵ میلیارد می دهیم شخص قبول می کند اما درنهایت یک میلیارد به او می دهند و یا دوماه بعد او را برکنار می کنند .مشخص است که هیچ کس نمی تواند با چنین شرایطی کارکند .مشکل مهم دیگر هم این است که مدیران را سیاسیون انتخاب می کنند. برای بخش ورزش، مدیر سیاسی می اورند و این دو مشکل بزرگی است که همیشه بوده است و چه توقعی دارید وقتی چنین مسائلی داریم

علی دایی: نقد پذیر هستم و مغرور!

چه باید کرد تا فوتبال ایران هم به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند؟

تا زمانی که فوتبال ما به معنای واقعی خصوصی نشود به هیچ عنوان نباید توقع مدیریت در بخش فوتبال داشته باشیم . شما رصد کنید وببینید کدام باشگاه از حقوق اولیه خود برخوردار است .تمام فوتبال جهان و اروپا حق پخش تلویزیونی می گیرند ،تبلیغات دور زمین دارند.بلیط فروشی را باشگاه ها خود انجام می دهند اما اینجا هیچ چیز سرجای خود نیست هیچ باشگاه و مدیری از این امکانات برخوردار نیست .فوتبال ما تا وقتی که به این شکل کج دارمریض اداره می شود وبدون هیچ برنامه ریزی مفهوم و معنا ندارد و فکر می کنم سن ما باید سن نوح باشد تا یک روزی ببینیم که فوتبال ما به معنای واقعی، کار خود را انجام می دهد.

خیلی ها می گویند علی دایی نقد پذیر نیست؟ زود واکنش نشان می​دهد و موضع می گیرد. این را قبول دارید؟

(حالت جدی می گیرد)شما بر چه اساسی این سوال را می پرسید که من نقد پذیر نیستم؟

یعنی تا حالاشده نقدی رابپذیرید؟

(صورتش باز می​شود)چرا نشده عزیز من؟ نقدی که از روی غرض نباشد و جنبه تخریب آدم رو نداشته باشد چرا قبول نکنم؟

یعنی اگر نقدی به علی دایی وارد شود آن را قبول می کند؟

فراوان این اتفاق افتاده .چه زمانی که بازی می کردم و چه الان که مربی هستم در مقاطع مختلف این مساله وجود داشته است.نقدهایی بوده که سازنده بوده و من ازآنها استفاده کردم دلیلی ندارد آدم وقتی نقدی را می خواند که درست ،منطقی و سازنده است قبول نکند .

علی دایی: نقد پذیر هستم و مغرور!

اما چالش هایی که همواره بین شما و خبرنگاران در کنفرانس های خبری اتفاق می افتد از دلایلی است که نشان می دهد شما نقد پذیر نیستید؟

اگر نقد وسوالی درست و منطقی باشد قبول می کنم .گاهی خبرنگاردرکنفرانس خبری سوالی پرسیده به ضررم بوده اما سوال خوبی بوده جواب داده ام ،اما بارها پیش آمده خبرنگاردر کنفرانس خبری سوالات عجیب و غریب از من می پرسد مثلا چرا این بازیکن را بازی نمی دهید .این در حالیست که بازیکن من ۳ هفته مصدوم یا ۳ اخطاره و محروم بوده معلومه چنین خبرنگاری به خود زحمت نداده که حتی اطلاعات اولیه را کسب کند بعد سوال بپرسد .همه از چنین سوالی ناراحت می شوند .همین سوالات عجیب و غریب است که باعث می شود آدم واکنش نشان بدهد. خبرنگارسوال بی ربط می پرسند . شما به خودتان نگاه نکنید که سوال های عجیب وغریب و سخت می پرسید و آدم را به چالش می اندازید بعضی ها هم هستند که اینجوری سوال می پرسند.

پس می گویید که علی دایی نقدپذیر است؟

بله همین طور است.ببنید من هیچ گاه نگفته ام که من نوعی، هیچ ضعف و مشکلی نداشته ام و ندارم .نگفتم هر کاری انجام می دهم درست است .اصلا کسی که بخواهد این گونه فکر کند هیچ وقت پیشرفت نمی کند و شما هم مطمئن باشید بنده اگر در فوتبالم به یک جاهایی رسیدم همیشه ضعف های خودم را دیدم. آدم هایی بوده ا ند که به من گفتند این کار را انجام نده و یا این کار را انجام ندهی بهتر است ،خیلی رسانه ها بودند نوشتند و من خواندم و استفاده کردم .به هر حال من نمی گویم که هیچ مشکلی ندارم ،همیشه دیگران مقصرند؛ نه! بسیاری پیش آمده که من مقصر بودم و تقصیر را هم پذیرفتم و سعی کردم درروال کار بهتر شوم. عیب و ایرادها را نداشته باشم و این بی انصافیست که بگویند علی دایی نقدپذیر نیست.

به نظر من شما ادم مغروری هستید. این غرور در دوران بازیکن بودن برای شما بسیار خوب بود اما حالا و در دوران مربیگری شاید خیلی به ضررتان تمام شده است. غرور تا چه اندازه به شما کمک کرده و چقدر به شما لطمه زده ؟

غرور دو حالت دارد؛ اگر غرور داشته باشی و به هر کسی اجازه ندهی که هر طوری دلش خواست با تو رفتارکند این غرور اشکالی نداره ولی اگر غرور داشته باشی که خودت را بالاتر از دیگران بدانی و باعث اذیت و ناراحتی دیگران شوی ،منافع شخصی را به منافع گروهی ترجیح دهی این اصلا درست نیست .نه تنها به آدم لطمه می زند بلکه آدم را نابود می کند. من انصافا در زندگی شخصیم سعی کرده ام این گونه نباشم که خودم را از همه بالاتر بدانم و دنبال منافع شخصی خودم باشم . کسانی که من را از نزدیک می شناسند می دانند که من چه جوری هستم. البته شاید در کارم خیلی جدی باشم اما غروری که بخواهم خودم را از همه بالاتر بدانم را همیشه از خودم دور کردم .

شاید دیگران که از دور نگاه می کنند فکر کنند که خیلی مغرورم و هیچ کس را قبول ندارم ولی واقعا این طور نیست. انهایی که با من نزدیک هستند ،دوستان فوتبالی و غیر فوتبالی ،شاگردان من و خلاصه همه آن کسانی که به نوعی با من ارتباط دارند می دانند که من چنین آدمی نیستم چون بر این باورم که نه تنها من بلکه هر کس دیگر چنین رفتاری را در پیش بگیرد نابود می شود و جای هیچ پیشرفتی نخواهد داشت . خیلی راحت زمین خواهی خورد. اما سعی کرده ام که اجازه ندهم که کسی چیزی را به من تحمیل کند .

علی دایی: نقد پذیر هستم و مغرور!

دعوای شما با مایلی کهن کش دار شده و انگار تمامی هم ندارد. نظر شما درباره این ماجراها و حرف های عجیب مایلی کهن چیست؟

نمی خواهم راجع به این مساله صحبت کنم؛ بین من و ایشان قانون تصیم می گیرد و قانون تکلیف ما را روشن می کند . بین من و ایشون بارها بحث اتفاق افتاده اما ببینید کی من اولین نفر بودم؟ چه کسی این جریان را شروع کرد؟ آیا تا به حال من شروع کننده بودم؟ همین امسال چندین بار علیه من مصاحبه شد و من پاسخ ندادم تا اینکه این صحبت ها مطرح شد که من مجبور به واکنش شدم و آخرش هم به قانون متوسل شدم تا تکلیف ما را روشن کند. یک بار هم درگذشته این اتفاق افتاده بود و قانون درباره ما تصمیم گرفت که بنده گذشت کردم واما دوباره این اتفاقی تکرار شد.

برای همه جالب است بدانند چرا این یک نفر اینقدر باید علیه شما صحبت کند؟

چرا این سوال رو ازمن می پرسید؟ آیا من علیه کسی حرف زدم که علیه من حرف می زنند؟ شما بررسی کنید ببینید که چند بار شده که من درباره کسی موضع بگیرم. اکثرا من موافق بودم و به من حمله شده و من سعی کردم از خودم دفاع کنم .به هر حال من مطیع قانون هستم و هر تصمیمی که قانون بگیرد .

بنابراین علی دایی حق را با خود می داند؟

شما در اجتماع هستید جزئیات این اتفاقات را می دانید ضمن اینکه می توانید نظر مردم را بپرسید .اینکه مردم چه می گویند؛ مردم بهترین داور هستند که می توانند در این باره نظر بدهند .من علیرغم میل باطنیم مجبور شدم مصاحبه کنم و حرف بزنم و البته دنبال جواب دادن به این فرد نبودم بلکه سعی کرده ام در قبال حرف هایی که علیه من زده شده توضیحاتی دهم تا ذهن مردم روشن شود . به نظرم اسلامی که ما دم از آن می زنیم خیلی رفتارها را منع کرده و به هر حال هر فردی باید با اعمال و گفتارش کاری کند که جوان ها استفاده کنند نه اینکه آدم گرفتار هوای نفس خودش بشود چون هم خودمان ضربه خواهیم خورد و هم اینکه برای جوان هایمان هم بدآموزی دارد .دین ما خیلی چیزها گفته که اگرما فقط به برخی از انها عمل کنیم این اتفاقات نخواهد افتاد.

به نظر شما ایا وزارت ورزش و دولت حق دارند درانتخابات فوتبال دخالت کنند و یا حق ندارند؟به هر حال دولت هزینه می کند و ۹۰درصد تیم های ما دولتی هستند دولت حق دارد که دخالت کند.شما به عنوان عضو کمیته فوتبال فیفا چه نظری دارید؟

به هرحال شما چه بخواهید و چه نخواهید اول و آخر، گزینه دولت رئیس فدراسیون فوتبال می شوداین مراحلی است که همیشه قبل و بعد از انتخابات مطرح می شود اما اعتقاد شخصی من این است که اول و آخر گزینه دولت رئیس فدراسیون می شود .

علی دایی: نقد پذیر هستم و مغرور!

شمااگر صاحب رای باشید آیا توصیه مقامات بالا را می پذیرید؟

اصلا و ابدا! من در زندگی ورزشیم به گونه ای برخورد کردم که کسی به خودش اجازه نمیدهد چنین چیزی به من بگوید که به چه کسی رای بدهم و به چه کسی رای ندهم. عاقلانه اش هم این است که کسی به من زنگ نزند و چنین حرف هایی نزند. ضمن اینکه آنهاییکه که بخواهند رای جمع کنند سراغ هئیت های فوتبال و کسان دیگر می روند و می دانند که باید چه جوری رای جمع کنند، بنابراین سراغ امثال من هم نمیاند .

راجع به کفاشیان و تاج یک کلمه بگویید؟

(چند ثانیه​ای سکوت کرد و انگار دنبال کلمه​ای خاص در ذهنش بود) من کلمه خاصی را نمی توانم بگویم فقط اینکه خدارا شکر می کنم که گذشت زمان خیلی چیزها را به مردم نشان داد،ثابت کرد و مشخص کرد .اینکه حرف هایی که من میزدم درست بوده یا نبوده.

در انتخابات فدراسیون فوتبال یک اتفاقاتی افتاد که ۲ نفر که نائب رئیس کفاشیان بودند خود کاندیدا شدند.به نظر شما این اتفاق دلیلی بر این نیست که بین رئیس و نائب رئیس اختلاف بوده؟

اگراختلافی نبود که چنین اتفاقاتی در انتخابات فوتبال نمی افتاد.شما بروید و بپرسید که آیا این اختلافات دودش به چشم فوتبال رفته یا نرفته. خوشبختانه این انتخابات مسائل بسیاری را روشن کرد .آن زمانی که مربی تیم ملی بودم خیلی حرف ها زدم که اقایان می گفتند این حرف ها درست نیست ولی حالا که من رفته ام و زمان گذشته و انتخابات فوتبال شده خودشان با حرف هایی که می زنند حرف های من را تائید می کنند چرا؟چون در حال حاضر بر علیه یکدیگر هستند و در این رقابت دیگر منافعشان یکی نیست .

اینکه تاج گفته علی دایی را دیگران اوردند را قبول دارید ؟

بله .نمونه اش همین است .من را نه تنها دیگران از خارج فدراسیون آوردند و گذاشتند بلکه همان طور هم دیگران برداشتند ان موقع من همه این حرف ها را زدم ولی آن موقع می گفتند نه ودر شرایط فعلی آن حرف ها را تائید می کنند .

به نظر شما کسی که بر فدراسیون فوتبال ریاست کند باید دارای چه خصوصیت هایی باشد؟

به اعتقاد من فدراسیون فوتبال از یک وزارتخانه هم بزرگتر است وآدم هایی بزرگتر از این وزارتخانه می خواهد که بتوانند دراین فوتبال وشرایطی که گریبانگیر ان است تاثیر بگذارند و نقش آفرینی کنند فوتبال پدیده ای است که تمام جامعه را در بر می گیرد.آدم های بسیار بزرگ که استقلال کاری داشته باشند، روی پای خودشان بایستند وفوتبال را اداره کنند، مستقل باشند و اینکه توصیه پذیر نباشند .

فکر کنم مصاحبه خوبی شد و نکته اش این بود که مثل همیشه شفاف همه پرسش​ها را پاسخ دادید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن71

      ای جونم علی دایی

    • ناشناس

      هر کس از طبقه پایین جامعه هم جای ایشان میشد مغرور میشد . ولی اگر بزرگزاده بود افتاده تر میشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج