۲۱۱۴۴۶
۵ نظر
۵۵۸۶
۵ نظر
۵۵۸۶
پ

کارآفرینی دیجیتالی

همه چیز درباره استارت آپ فوق العاده Airbnb

ایده ایر بی ان بی از "یک اتاق و یک صبحانه" در زیر یک شیروانی در آمریکا به ذهن موسسان این سرویس خلاق درآمد.

همه چیز درباره استارت آپ فوق العاده Airbnb




برترین ها: مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد در مجموعه گفتارهای " کار آفرینی دیجیتالی "، هر هفته و در روزهای فرد، موضوعات مرتبط با فضای مجازی و جامعه اطلاعاتی را در زمینه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار داده و خوانندگان محترم این پرتال را با موضوعات و مطالب جالب و خواندنی درباره دنیای دیجیتال، کسب و کار اینترنتی و ایده های موفق در این حوزه آشنا کند. هم چنین در بخش " کار آفرینی دیجیتالی "، آخرین تحولات دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در قالب گزارش جامعی در ۵ شنبه هر هفته تحت عنوان "گزارش هفتگی از وضعیت ICT ایران" مورد بررسی و اشاره قرار می گیرد. پس هر هفته با ما همراه باشید با مطالب خواندنی درباره تحولات ICT در ایران و سایر نقاط جهان.

همه چیز درباره استارت آپ فوق العاده Airbnb

پرتال اینترنتی airbnb.com در زمره برترین سایت های اینترنت در حوزه معرفی محل های اقامت برای گردشگران در سراسر جهان می باشد که خلاقیت و نوآوری خاصی را در کارآفرینی دیجیتالیش ارائه کرده است.

در سلسه مطالب کارآفرینی دیجیتالی در سایت برترین ها، تا کنون نمونه های موفق زیادی از کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطاتICT مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. شرکت هایی مانند گوگل ، علی بابا ، رایان ایر ، IKEA در کنار موضوعات تئوریک در عرصه کارآفرینی دیجیتالی (Digital Enterpreneurship) برای آگاهی خوانندگان محترم این بخش از سایت نیز ارائه شده است که جنبه آموزشی این موضوع را برای علاقمندان فراهم می کند. امروز در راستای معرفی برترین و موفق ترین کسب و کارهای اینترنتی، نگاهی داریم به ساختارهای تجاری، عملیاتی و عملکردی یکی از بزرگ ترین سایت های مربوط به اجاره محل اقامت در سراسر جهان. سایت AIRBNB.COM را باید از موفق ترین مدل های کسب و کار در فضای وب دانست که توانسته است با خلاقیت دیجیتالی، یک START-UP موفق را شکل و در سال های اخیر، مورد اعتماد کاربران اینترنت جهت اجاره محل های اقامت بر اساس بودجه ها و سلیقه های مختلف قرار بگیرد. این سایت از مدل های شاخص در عرصه کارآفرینی دیجیتالی است که توانسته است با نوآوری در ارائه خدمات مربوط به صنعت مستغلات، فرصت های گوناگونی را در اختیار خریداران، فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات مربوط به مسکن و BOOKING.، قرار دهد و ظرف کم تر از یک دهه، یک کسب و کار اینترنتی چند میلیارد دلاری را مدیریت کنند. این سایت توانسته است میلیون ها فرصت اجاره خانه را در بیش از 190 کشور جهان و در صدها شهر و هزاران منطقه در اختیار میلیون ها کاربر خود قرار دهد که به نسبت رقبایش، ساختار عملیاتی و عملکردی جالب دارد که در ادامه درباره آن صحبت میکنیم. پس از گسترش روابط امریکا با کوبا بعد از نیم قرن، امروزه شاهد حضور خانه های اجاره ای کوبایی ها در این پرتال قدرتمند هستیم که در ماه های اخیر با استقبال گسترده مخاطبان سایت مواجه شده است.

همه چیز درباره استارت آپ فوق العاده Airbnb

ایده Airbnb

ایده ایر بی ان بی از "یک اتاق و یک صبحانه" در زیر یک شیروانی در آمریکا به ذهن موسسان این سرویس خلاق درآمد. همواره کسب و کارهای بزرگ دنیا از مکان های خیلی کوچک سر در می آورند. گوگل از یک گاراژ آغاز به کار کرد، فیس بوک از دانشگاه و آمازون از خانه کوچک جف بزوس! ایده های کوچک اما کسب و کارهای مولد بزرگ در فضای دهکده جهانی. این ها، بخشی از داستان جالب دنیای صفر و یک می باشد که ایر بی ان بی خود را در آن مطرح کرده است. برایان و جو، از موسسان این سایت همواره علاقمند بودند تا فرصت هایی را برای معرفی و عرضه خانه های خالی در آمریکا به مخاطبان فراهم کنند که این طرح نو، زمینه راه اندازی یک کسب و کار الکترونیکی موفق را فراهم کرد. شرکت AirBed & Breakfast را ثبت کردند اما از مارچ ۲۰۰۹ میلادی، Airbedandbreakfast.com با مختصر کردن نام کسب و کار خود به ایر بی ان بی دات کام، فعالیت جدی را از روزهای آخر نخستین دهه قرن بیست و یکم آغاز کردند. اکنون برایان چسکی به عنوان موسس و مدیر عامل و جو گبیا به عنوان موسس و مدیر ارشد محصول و ناتان بیچارزکی به عنوان موسس و مسئول کل امور فنی این کسب و کار فعال هستند. ۶ تا ۱۲ درصد کل گردش مالی بین خریدار و فروشنده محل اجاره، توسط این سایت برداشته می شود. البته برای عملیات کردیت کارت، ۳ درصد کارمزد از اجاره گیرنده دریافت می شود. ۷۵ درصد مکان های اجاره داده شده در این سایت، خارج از آمریکا بوده اند و در سال ۲۰۱۳، این پرتال برای بیش از ۶ میلیون نفر در سراسر جهان خانه های ارزان قیمت را فراهم کرده است. هر کس می تواند با یه تلفن و پست الکترونیک معتبر، در این سایت پروفایل شخصی درست کند و از خدمات آن استفاده کند. البته از سال ۲۰۱۳ میلادی به این سو، اسکن ID کارت نیز برای متقاضیان استفاده از خدمات و ارسال آن اجباری شده است تا میزان اعتماد به خدمات سایت و کاربرانش افزایش یابد. سیستم رتبه بندی خانه ها و محل های اقامت و سیستم نظر دهی، عین سایت آمازون برای فروش کتاب، در این سایت نیز به عنوان ساختار عملیاتی آن و نوعی بازاریابی اینترنتی، در دستور کار است.

فعالیت این سایت ابتدا از آمریکا بود و بعدها به خارج از ایالات متحده رسید. نخستین شعبه آن ها در خارج از امریکا در شهر بندری هامبورگ آلمان بود که همواره از گردشگران و مخاطبان زیادی برخوردار است. بعدها لندن و پاریس و مسکو و سائوپائولو و کپنهاک نیز به آن افزوده شده و امروز به ۱۹۲ کشور دنیا و در هزاران شهر توسعه یافته است. این سایت دارای اپلیکیشن های مختلف موبایلی است که ترافیک قابل ملاحظه ای را برای سایت اصلی به ارمغان آورده است. این سایت کمک کرده است تا مسافران و گردشگران، به دلیل اقامت در محل های اقامتی دوست داشتنی، راحت و جذاب که معمولا با حضور صاحب محل نیز همراه می شود، موقعیت های دوستانه و زمان خوبی را به صورت خصوصی و با هزینه کم تر نسبت به هتل ها در مکان های شلوغ، در اختیار داشته باشند و مدت اقامت بیش تری را در محل اقامت انتخاب شده در شهر مورد نظر، تجربه کنند. تحقیقی که توسط موسسه A&HR صورت گرفته نشان داد که در فاصله زمانی جون ۲۰۱۱ تا می ۲۰۱۲ میلادی، این سایت توانسته است ۵۶ میلیون دلار به اقتصاد سانفرانسیسکو کمک کند و بیش از ۸۰ درصد این مبلغ صرف پول هایی شده است که مخاطبان این سایت در شهرهای محل اقامت خرج کرده اند و حتی سبب افزایش میزان اقامت متوسط گردشگران در این شهر از ۳.۵ روز به ۵.۵ روز شده است که قابل تامل می باشد.

همه چیز درباره استارت آپ فوق العاده Airbnb

نشریه مشهور Forbes، چند سال قبل این سایت را در زمره ۵۰ کسب و کار خلاق در دنیا معرفی کرد. جای تعجب نیست که این سه شریک جوان، امروزه در فهرست میلیونرهای خلاق دنیای کارآفرینی دیجیتالی باشند. کارآفرینانی که نه مزرعه داشتند نه معدن و نه ثروت پدری، آن ها تنها ایده های خلاقانه داشتند که در فضای رویایی سرزمین دیجیتال، رنگ و روی واقعیت به خود گرفت و فرصت های گسترده ای را برای میلیون نفر از شهروندان دهکده جهانی امروزی فراهم کرد.

همه چیز درباره استارت آپ فوق العاده Airbnb

کوتاه از Airbnb

این سایت همانطور که گفته شد، پرتالی برای به اشتراک گذاشتن فرصت های مربوط به اجاره محل اقامت در سراسر جهان است. بیش از ۱ میلیون محل اقامت از یک اتاق چوبی گرفته تا خانه های مجلل در ۱۹۲ کشور دنیا، در این پرتال آماده عرصه به گردشگران و علاقمندان به تجربه زندگی در خانه های شخصی یا مکان هایی غیر از هتل هستند. علاقمندان به استفاده از خدمات این سایت باید ابتدا در آن ثبت نام کنند و کد کاربری و رمز عبور دریافت کنند. همه کاربران می توانند به راحتی با هم درتماس باشند و به تبادل اطلاعات و ارتباطات اقدام کنند. این فرصت مشارکتی، زمینه توسعه کسب و کار دیجیتالی سایت را فراهم کرده است. از جولای ۲۰۱۱ میلادی، بیش از ۱۱۹ میلیون دلار توسط شرکتهایی مانند اندرسون هورویتز و دی اس تی گلوبال برای توسعه فعالیت های خود دریافت کرده است. وال استرایت ژورنال در آوریل ۲۰۱۴ اعلام کرد که شرکت LED-TPG GROUP که گروه سرمایه گذاری است، قریب به ۴۵۰ میلیون دلار بر روی این کسب و کار سرمایه گذاری کرد و ارزش واقعی این پرتال را بیش از ۱۰ میلیارد دلار برآورد کرد. از مارچ ۲۰۱۵ به این سو، این شرکت توانسته است که منابع جدیدی برای سرمایه گذاری در گسترش خلاقانه کسب و کار خود فراهم کند که ارزش این شرکت را به بیش از ۲۰ میلیارد دلار افزایش می دهد. این شرکت را دومین کسب و کار نوظهور در عرصه صنعت گردشگری می دانند. جدول زیر، ارزیابی ۲۰۱۴ مربوط به برترین فعالان صنعت گردشگری را نشان می دهد که طبق ارزشیابی آوریل ۲۰۱۴، ارزش بازاری این پرتال قریب به ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است و در رتبه نخست، سایت اوبر قرار دارد که ۴۱ میلیارد دلار ارزش دارد. طرحی که این چند جوان برای کنفرانس طراحان صنعتی امریکا در سال ۲۰۰۷ میلادی ارائه کردند و مبتنی بر ایده AirBed & Breakfast during بود، بعدها یک سمبل موفق کارآفرینی دیجیتالی در دنیا شد. Nathan Blecharczyk که فارغ التحصیل معماری در دانشگاه هاروارد بود به جمع موسسان ایر بی ان بی اضافه شد و طراحی سایت شکل گرفت.

همه چیز درباره استارت آپ فوق العاده Airbnb

موسسان سایت، ایده های زیادی را برای کسب منابع مالی در دستور کار قرار دادند که یکی از آنها، حمایت هایی از نامزدی باراک اوباما، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۰۸ بود.

اقتصاد مشارکتی دیجیتالی

یکی از پتانسیل های سایت ایر بی ان بی، کمک به توسعه و رونق بخشی به اقتصادهای مختلف بوده است. یعنی یکی از ماموریت های این پرتال، فرصت آفرینی های دیجیتالی برای کسب و کارهای مرتبط با صنعت گردشگری در دنیای بوده است. اقتصاد مشارکتی دیجیتالی، قطعا در سال های آینده یکی از بحث های مهم اقتصاد دانان جهان خواهد شد و به تاثیر آن بر روی افزایش رشد ناخالص داخلی توجه خواهند کرد. چه کسی فکر میکرد که کارآفرینی دیجیتالی موبایلی در کشور در حال توسعه کنیا، سیلیکون ساوانای آن را به این اندازه توسعه دهد که بر روی بیزینس های متنوع تاثیر گذاشته باشد. اقتصاد مشارکتی دیجیتالی که توسط ایر بی آن بی بنانهاده شده است یک فرصت خلاقانه به کسب و کارهایی کهبه نوعی با این کسب و کار در تعامل هستند. همانند رایان ایر که وقتی بلیطی را رزرو میکنید، خدمات دهندگان اجاره خودرو، بلیطهای تخفیف مکان های گردشگری و ده ها کسب و کار مرتبط نیز سر و کله شان پیدا می شود، ایر بی ان بی هم توانسته است با کسب و کارهای دیگر در فضای وب مشارکت کند. مثلا سایت هایی که رفت و روب خانه شما را قبل از اجاره به متقاضیان اجاره ایر بی ان بی انجام می دهند یا شرکتهای حمل و نقل که میهمانان را به خانه شما انتقال می دهند یا پرتال هایی مانند گستی که پیش تر SuperHost نام داشت، در واقع مدیریت امور گردشگری را به افراد آموزش می دهند. این سایت، یک سیستم مدیریت حساب مخاطبان ایر بی ان بی است که به اجاره دهندگان کمک می کند که همه ی وظایف مدیریتش را به موقع هماهنگ می کند. ناتان در این ویدئوی زیر درباره اقتصاد مشارکتی ایر بی ان بی توضیح میدهد.




همه چیز درباره استارت آپ فوق العاده Airbnb

البته شرکتهای بیمه را نیز باید به این حوزه اضافه کرد که کار بیمه محل های اجاره شده را انجام می دهد. همه اینها، مدل هایی از اقتصاد مشارکتی دیجیتالی در فضای به هم پیوسته تور جهان گستر است. یک دهکده جهانی واقعی که با گوگل و ایر بی ان بی و شبکه های اجتماعی موبایلی و اینترنتی قابل رویت و تصور است. ارتباط سایت با شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک سبب شده است تا به اشتراک گذاری اطلاعات توسط کاربران فیس بوک در باره خدمات ایر بی ان بی، زمینه رشد خدمات اآن را سبب شود. در سال های اخیر بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فیس بوک درباره خدمات این سایت، عکس ها و مطالب و محتوای مختلف این پرتال، به تبادل اطلاعات پرداختند که نقش زیادی در رونق فعالیت های پرتال داشته است و مظهری از اقتصاد مشارکتی دیجیتالی می باشد. هزاران فایل ویدئویی درباره این سایت در شبکه های به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو، خود دلیل دیگری بر اهمیت اقتصاد مشارکتی در اقتصاد آنلاین است. سایت گستی یا میهمان پذیری !! در واقع فرصتی را برای اجاره دهندگان فراهم می کند تا به مدیریت خدمات محل اقامت خود بپردازند. این سایت به امور تمیز کردن خانه، پاسخ به پرسش های مشتریان و مسائلی از این دست به طور تخصصی می پردازد که شاید در تخصص و حرفه اجاره دهندگان نباشد. تنها ۳ درصد کل دریافتی اجاره دهندگان از اجاره گیرندگان، به عنوان حق العمل این سایت برداشته می شود که البته تا کنون با استقبال صدها هزار نفر در سراسر جهان مواجه شده است. این خدمت در ۲۴۰ شهر در ۳۲ کشور جهان ارائه می شود.

فعالات کسب و کار های اینترنتی، سایت airbnb را در واقع تجسم هتل داری شهروندی در دنیای مدرن می دانند که از طریق تور جهان گستر (اینترنت) به معرفی ظرفیت ها و قابلیتهای مختلف برای علاقمندان می پردازد. این تعریف درستی از این پرتال می باشد. ایر بی ان ابی در اوت ۲۰۰۸ میلادی در سانفرانسیسکو راه اندازی شد و به صورت آنلاین، صاحبان خانه ها و آپارتمان های خالی در سراسر جهان را مجاب می کند تا در زمان های مورد علاقه خود، این مکان ها را به میهمانان و گردشگران از سراسر جهان اجاره بدهند. بررسی ها نشان می دهد که تا نوامبر ۲۰۱۲ میلادی، حدود ۳۰۰ هزار مکان در ۳۲ هزار شهر دنیا در این پرتال ثبت شده است که امروزه این رقم بسیار افزایش یافته است. از یک اتاق در نیویورک تا سوئیتی در تایلند و حتی جزیره خصوصی در فلان منطقه دنیا از ۳۰ دلار تا شبی ۲۰۰۰ دلار در این پرتال برای علاقمندان با سلیقه ها و بودجه های مختلف تدارک دیده شده است. یکی از امتیازات موفق این سایت در قیاس با دیگر سایت های مشابه در این موضوعاست که کاربران می توانند نسبت به نقد و ارائه پیشنهاد درباره محل های اقامت معرفی شد اقدام کنند و این موضوع در رتبه و ارزش و جذابیت محل اقامت معرفی شده می افزاید. این سایت، هر مکانی که قابل اجاره دادن به مخاطبان باشد را ارائه می کند. می خواهد یک هواپیمای کوچک در کنار پارک ملی کوبا باشد یا کشتی پهلو گرفته در استکهلم سوئد. مهم نیست. مهم آن است که شما بتوانید با هزینه کم، اقامت خوبی را در شهر مورد نظر خود داشته باشید.

همه چیز درباره استارت آپ فوق العاده Airbnb

( هواپیمایی کوچک برای اقامت در کاستاریکای آمریکای جنوبی)

سایت پونیشا، نگاه جالبی دارد به مدل کسب و کار و فرآیند رشد و شکل گیری ایر بی اند ابی. همان طور که در شکل زیر ملاحظه می کنید، شروع این کسب و کار خلاقانه بزرگ و میلیارد دلاری، از یک ایده کوچک نه توسط دو کارآفرین بزرگ یا ثروتمند قدیمی شهر یا استاد دانشگاه یا سیاستمدار معروف بود. توسط چند دانشجو که حتی قادر به پرداخت هزینه های زندگی و محل اقامتشان نیز نبودند. اما با خلاقیت و تلاش و ارائه ایده های مختلف و فرصت آفرینی، کسب و کار ارزنده ای را خلق و در اختیار کاربران اینترنت گذاشتند که امروز در زمره ۳ پرتال برتر اجاره محل اقامت در دنیای وب به شمار می رود.

همه چیز درباره استارت آپ فوق العاده Airbnb

ایر بی ان بی برای توسعه کسب و کار، سیستم های جدیدی را در مدل تجاری و زیر ساخت های عملیاتی خود در دستور کار قرار داده است که سیاست کسب و ادغام که امروز در کارآفرینی دیجیتالی دنیا نقش بسزایی دارد، یکی از آن ها به شمار می رود.

مدل تجاری کسب و ادغام

همه چیز درباره استارت آپ فوق العاده Airbnb

همانند گوگل که سایت اشتراک گذاری یوتیوب را خریداری کرد یا سایت آمازون که سایت به اشتراک گذاری نظرات در حوزه فیلم و سریال و پرتال هایی مانند آلکسا را به اختیار خود در آورد، ایر بی ان بی نیز سایت کسب و ادغام یا Mergers and acquisitions را در دستور کار قرار داده است. قبل از المپیک تابستانی ۲۰۱۲ لندن، این سایت توانست مجموعه CrashPadder, که در نشانی http://crashpadder.com قرار دارد را به تملک خود در آورد و متعاقب آن، ۶ هزار مورد به موجودی تجاری خود اضافه کند. این تملک سبب شد تا Airbnb بتواند به عنوان بزرگ ترین وب سایت ارائه دهنده خدمات محل اقامت همتا-به - همتا یا peer-to-peer در انگلستان شناخته شود.

همه چیز درباره استارت آپ فوق العاده Airbnb

بعدا سایت NabeWise یا http://nabewise.com که یک راهنمای شهری بود خریداری شد که اطلاعات خاصی را برای مکان های مورد نظر مخاطبان جمع آوری میکند تا بهتر درباره مکان اقامت اطلاعات داشته باشند. این تملک، زمینه افزایش توجه شرکت به موضوع ارائه پیشنهادات خلاقانه به انتخاب محل اقامت و سفر با ارائه سرویس های جدید را فراهم کرد. در دسامبر ۲۰۱۲ میلادی، این سایت، توانست پرتال Localmind را خریداری کند. این سرویس هم اینک در نشانی http://goo.gl/a۱re۱n ارائه شده است که در واقع پلتفرم سوال و جواب مبتنی بر محل اقامت مورد نظر می باشد که با کاربران اجازه می دهد تا سوال خود را درباره یک مکان در سایت ارائه کرده و پاسخ های مربوطه توسط کارشناسان خبره به صورت آنلاین پاسخ داده شود. مجموعه خریدهایی که ایر بی ان بی در چند سال اخیر کرده است، در توسعه و رونق کارآفرینی دیجیتالی آن میسر بوده است. همان طور که ملاحظه می کنید، این سایت برای رونق کسب و کار، خود دست به طراحی و راه اندازی چنین سرویس هایی نزده است تا هم هزینه کم تری را تحمل کند،هم از مخاطبان این سایت های خریداری شده برای توسعه سایت اصلی خود بهره گیرد.

Airbnb چگونه کار می کند؟

کافی است از طریق فیس بوک یا گوگل به سایت متصل شوید.

همه چیز درباره استارت آپ فوق العاده Airbnb

روند فعالیت در سایت، بسیار ساده است. کافی است همان طور که گفته شد، یک پست الکترونیک معتبر، یک کد کاربری، یک تلفن برای پاسخ گویی و اسکن کارت شناسایی خود را دراختیار داشته باشید. فرآیند تایید زمان بر نیست. یک پروفایل ساده می تواند ظرف مدت کوتاهی در سایت ایجاد شود. اگر اجاره دهنده محل اقامت باشید، می توانید حداکثر ۲۴ عکس از جهت ها و منظره های مختلف محلی که می خواهید اجاره بدهید در سایت قرار بدهید و بر اساس آپشن هایی که در سایت تعبیه شده استف مشخصات خانه را در پروفایل به همراه قیمت ارائه کنید. هیچ چیزی تا شما تایید نهایی نکنید، بر روی سایت منتشر نمی شود. شما می توانید قیمت محل مورد اجاره را به صورت اقامت یک شب،هفتگی، ماهانه یا فصلی تغییر دهید. عناوین و توضیحاتی که ارائه می کنید، نقش زیادی در جست وجوی کاربران برای انتخاب بهترین محل اقامات تبلیغ شده در سایت خواهد داشت. شما می توانید درباره خودتان به عنوان اجاره دهده محل اقامت، تصویری و متنی معرفی داشته باشید. مهمانان و خریداران محل های اقامت اجاره ای، می توانند با اجاره دهندگان در تماس مستقیم آنلاین و تلفنی باشند. اگر درخواست اجاره ای را دریافت کردید، تنها ۲۴ ساعت فرصت دارید تا نسبت به تایید یا رد درخواست اجاره درخواست دهنده اقدام کنید. سیستم اپلیکیشن موبایلی سایت برای مخاطبانش در واقع فرصتی هست تا از روی گوشی های هوشمند که بیش تر براساس ios- androd تعبیه شده است، به مشاهده فرصت های محل اجاره در سراسر جهان بپردازند و یک محل اقامت را از زوایای مختلف مشاهده کنند در کنار بررسی نظرات دیگر استفاده کننده کان از این محل اقامت. اطلاعات موبایلی در نشانی : https://www.airbnb.com/mobile ارائه شده است.

همه چیز درباره استارت آپ فوق العاده Airbnb

از طریق سیستم موقعیت یاب جهانی یا ژئولوکیشن، کاربران می توانند از طریق این نرم افزار ایر بی ان بی، بهترین مکان های اقامت را به طور خودکار بر روی نقشه مشاهده کنند و بر روی آن کلیک کرده و نقاط را بررسی کنند. این یک قانون شناخته شده در این سایت است که همه کاربران باید یک کد شناسسایی و کارت شناسایی معتبر باشند :

all guests must have a verified ID before booking

همانند آمازون که برای شما wish list تهیه می کند تا موارد مورد علاقه خود را در آن قرار داده و بعدا از خدمات و محصولات انتخاب شده استفاده کنید، این سایت نیز لیست آرزوها را تهیه کرده است که از جون ۲۰۱۲ به شما امکان می دهد تا کاتالوگی از مکان هایی که علاقمند به بازدید هستید را ملاحظه کنید. حتی شما می توانید این لیست آروزها را با دیگر کاربران به اشتراک گذاشته و قبل از انتخاب، نظرات آن ها را نیز دریافت کنید. قطعا کسب نظرات افراد خبره، می تواند شما در انتخاب یا عدم انتخاب مکان خوب یا اولویت دهی اثربخش آن یاری کند. بیش از ۴۵ درصد کاربران این سایت، از لیست آرزوها و خدمات آن برای پیدا کردن بهترین مکان اقامت استفاده می کنند. این نکته عملیاتی جالبی برای رونق فعالیت های وب سایت ها می باشد که کارآفرینان جوان ایرانی نیز باید در کسب و کار خود در عرصه اقتصاد مشارکتی و فضای تعملی دیجیتالی بهره بگیرند. تیم توسعه محصول سایت، سیستم info scrolling system در اختیار کاربران قرار داد که به آن ها اجازه میدهد تا با لیست آرزوها مشارکت کرده بدون آنکه پرتال، تجارب کاربران را slow down کند. البته اینکه یک فرد محلی را از طریق سایت اجاره کند و بعدا این مکان را ترک نکند، مشکلاتی را برای اجاره دهندگان ایجاد کرده است که این موضوع در آمریکا بارها مشاهده شده است و مشکلاتی را برای اجاره دهنده ایجاد کرده است. البته اگر شما بخواهید از طریق اکانت خود در فیس بوک به این سایت متصل شوید، در صورتی که کم تر از ۱۰۰ دوست داشته باشید، چنین عملی امکان پذیر نخواهد بود و در فرایند verification system "Verified ID قرار نخواهد گرفت. باید توجه داشت که درباره این سایت و خدماتش نقدهای زیادی انجام شده است که نمونه ای از آن در نشانی زیر قابل بررسی است : http://bit.ly/۱Mho۷Aw

وقتی نام شهر مورد نظر و مدت زمانی که قصد دارید در آن شهر اقامت داشته باشید در باکس جست وجوی سایت وارد میکنید، موارد مختلفی برای اجاره به شما معرفی می شود. اما پس از آن، امکان ویرایش و مدیریت اطلاعات معرفی شده را در اختیار دارید. مثلا می توانید تاریخ check in- check out را تغییر دهید تا بر اساس بودجه خود از ۱۰ دلار تا بیش از ۱۰۰۰ دلار به ازای هر شب اقامت، مکان های مورد نظر را به ترتیب بودجه ای که میخواهید پرداخت کنید مرتب سازی کنید. همچنین نوع مکان اقامت از یک اتاق و مکان share شده مانند هاستل تا یک خانه مجلل ویلایی را انتخاب کنید. همان طور که در شکل زیرملاحظه میکنید، به محض آن که نام یک شهر را وارد می کنید، می توانید در نقشه سمت راست صفحه، کلیه مکان های قابل اجاره در شهری که وارد کردید را می توانید ملاحظه کنید و تنها با یک کلیک بر روی منطقه شهری در شهر مورد نظر وارد شده و مکان مربوطه را به صورت تصویری ببینید.

همه چیز درباره استارت آپ فوق العاده Airbnb

یکی از قابلیت های معرفی محل های موجود برای اقامت در این سایت این هست که شما می توانید اطلاعات اجاره دهنده را نیز داشته باشید و با آن تعامل کنید. مثلا در عکس زیر، آقا و خانم پاسکال، مکان خود را به ازای هر شب ۱۸۵ دلار در سنت لویس پاریس اجاره میدهند و تصاویر مختلفی از محل مورد نظر خود نیز در سایت قرار داده اند که از زوایای گوناگونی قابل مشاهده می باشد. امکانات مختلف خانه نیز در توضیحات آن ارائه شده است.

همه چیز درباره استارت آپ فوق العاده Airbnb

اگر بر روی عکس خانواده پاسکال کلیک کنید، اطلاعات ارتباطی مربوط به آن ها نمایش داده می شود. از طریق این اطلاعت متوجه می شوید که این افراد در کجا ساکن هستد و در چه فواصل زمانی به درخواست ها پاسخ می دهند.

همه چیز درباره استارت آپ فوق العاده Airbnb

یکی از خدمات سایت ایر بی ان بی به مخاطبان این هست که مکانی را که برای اقامت انتخاب یا جست و جو می کنند، سایت به طور خودکار، قابلیت های گردشگری، اقامتی، تفریحی و خدماتی اطراف محل را نیز به مشتریان و کاربران معرفی می کند تا از ظرفیت ها و فرصت های اطراف ان مکان مورد نظر اطلاع داشته باشند. همان طور که گفتیم، محل اقامت خانواده پاسکال در سنت لوییس آماده اجاره هست و در شکل، مکان های هنری و تفریحی و خدماتی اطراف محل اقامت نمایش داده شده است.

همه چیز درباره استارت آپ فوق العاده Airbnb

به هر حال، خدماتی که سایت برای مشتریان و ارائه دهندگان فرصت های اجاره محل ارائه کرده است فراوان است و معرفی همه آن ها در این مطلب در سایت برترین ها امکان پذیر نیست. برای آگاهی از برنامه های جدید سایت در عرصه گردشگری، می توانید از طریق وبلاگ این سایت در نشانی http://blog.airbnb.com مشاهده کنید. اگر دنبال اقامت در مکان های خاصی مانند مدارس قدیمی، خانه های قرن ۱۸، یا وبلاهای بدون سقف در آسیا و یا خانه های بسیار مجلل هستید، ایر بی ان بی پیشنهادات جالبی برای شما دارد که http://bit.ly/۱IoWQLM در دسترس است. یکی از خدمات جالب و کم تر بررسی شده این سایت، برای فعالان تجاری می باشد که قصد دارند در قالب گروه یا تیم هایی برای شرکت در نمایشگاه ها بازدیدهای صنعتی و تجاری به نقطه خاصی در دنیا مسافرت کنند. کارآفرینی دیجیتالی ایر بی ان بی برای این دسته از متقاضیان نیز،خدماتی معرفی کرده، در قالب خدمات مدیریت تجاری دردسترس می باشد و در https://goo.gl/PHQSZU ارائه شده است.

همه چیز درباره استارت آپ فوق العاده Airbnb

شعاری که برای این بخش انتخاب شده آن است که برای کار، سفر کنید، اما احساس اقامت در خانه خود را داشته باشید.

همه چیز درباره استارت آپ فوق العاده Airbnb

به هر حال، استارت آپی به نام ایر بی ان بی، فرصتی مغتم برای توسعه خدمات گردشگری در عرصه وب است که مدل موفقی در این عرصه به شمار می رود. در ادامه، فهرستی از رقبای این سایت معرفی شده است.

فهرستی از رقبای Airbnb.com

• ۹flats

• booking

• expedia

• Alterkeys

• BeWelcome

• CouchSurfing

• Flat-Club

• HomeAway

• Hospitality Club

• Hospitality service

• HouseTrip

• Pasporta Servo

• Roomorama

• Servas Open Doors

• SleepOut.com

• Travelmob

• Tripping

• Vive Unique

• Vacation Rentals By Owner

• Wimdu

۴۳ میلیون نتیجه جست و جوی گوگل درباره خدمات Aibnb خود نشان دهنده تاثیرگذاری این خدمات در عرصه وب بوده است. برایان چسکی از موسسات سایت، در ویدئوی زیر درباره شکل گیری این پرتال توضیح می دهد.





آن چه از Airbnb باید آموخت

1- ایده های کوچک، اگر جدی گرفته شوند، کسب و کارهای بزرگ را سبب می شوند.

2- حتی ایده یک اتاق و یک صبحانه هم می تواند کسب و کار اینترنتی 10 میلیاردی درست کند.

3- روش های خلاقانه و نوآورانه، همواره در اینترنت، اثرگذاری و بازدهی بالا به همراه آورده اند.

4- تفاوت این سایت با رقبایش، ارائه خلاقانه خدمات مربوط به اشتراک گذاری نظرات و اطلاعات درباره محل های اقامت در سراسر نقاط دنیا با خدمات موبایلی و اینترنتی نوآورانه است.

5- ساده سازی ارائه اطلاعات و مدیریت آسان آن، یک قابلیت مهم کسب و کار اینترنتی این سایت است.

6- این سایت، یک پرتال ترغیب کننده کاربران به استفاده از خدمات اجاره مکان های اقامت ارزان قیمت با استفاده از روش های اطلاع رسانی و تعاملی مشارکتی است.

7- سیاست کسب و ادغام در کسب و کار دیجیتالی ایر بی ان بی را جدی بگیرید!

8- ایر بی ان بی، آرام بزرگ شده است و ارزش بازاری پیدا کرده است و هنوز در بورس وال اسریت هم عرضه نشده است.

9- شبکه های اجتماعی و اقتصاد مشارکتی در اقتصاد آنلاین، در توسعه ایر بی ان بی موثر بوده است.

10- ایر بی ان بی اثبات کرد که در کارآفرینی دیجیتالی، هر ایده ای باید جدی گرفته شود!

امیدواریم شاهد ظهور کسب و کارهایی مانند این سایت توسط کارآفرینان جوان ایرانی در عرصه دیجیتال باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعله

    • sajad

      عالی و کامل بود !

    • pnde

      ممنون
      عالی بود

    • بابک سهرابی

      مقاله دقیق و کاملی بود... متشکرم ...
      جهت اطلاع هموطنای ایرانی, خوشبختانه نسخه وطنی وبسایت ایر بی ان بی هم در ایران شروع به کار کرد.

      وبسایت جاجیگا سامانه ایه برای رزرو کاملا اینترنتی اقامتگاههای خصوصی, ویلا, سوئیت, آپارتمان, خانه های روستایی و خلاصه همه جور اقامتگاه مردمی در سراسر ایران ...
      پیشنهاد می کنم حتما وبسایتش رو چک کنید و از خدماتش لذت ببرید

    • سعید رنجبر

      مقاله بسیار خوبی بود
      نکته ای که در مورد ایربی ان بی خیلی جالب در مورد جذب یا traction اون بود که برای استارتاپ ها بسیار مهمه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج