۲۱۲۶۳۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

مقایسه تخصصی LG G۴ و HTC M۹

LG G۴، جدیدترین عضو از پرچمدار اندرویدی الجی است و در چند اپشن شامل اولین مشخصه ها است. در مقایسه، g۴ در مقابل یکی از بهترین های htc برای این فصل یعنی One M۹ خواهد بود.

وب سایت TOP IN EARTH - افسانه ربیعی: LG G۴، جدیدترین عضو از پرچمدار اندرویدی الجی است و در چند اپشن شامل اولین مشخصه ها است، مثلا اینکه دوربین دستگاه دارای سنسور طیف رنگ یونیک یا مشخصه لرزشگیر اپتیکال سه محور می باشد. کاور پشت دستگاه در چرم اصل گیاهی دباغی شده با دوخت غیر معمولی تهیه شده است.

مقایسه تخصصی LG G4 و HTC M9

در مقایسه، g۴ در مقابل یکی از بهترین های htc برای این فصل یعنی One M۹ خواهد بود، این دستگاه دارای نمایشگر رزولوشن پایین تر، ابعاد کوچکتر، اما از جنس بدنه فلزی عالی، دوربین ۲۰MP، اسپیکرهای استریو می باشد، درون تراشه سیستم هشت هسته ای Snapdragon ۸۱۰ کوالکام بسته بندی شده است. ایا تراشه سریعتر و بدنه عالی M۹ دلیل کافی برتری ان از پرچمدار فعلی شرکت الجی می باشد؟

مقایسه تخصصی LG G4 و HTC M9

طراحی

پرچمدار 2015 امسال الجی به کاربران امکان دراوردن کاور پشت، تعویض باتری و ارتقا حافظه را می دهد. در نتیجه این کار انعطاف پذیری لازم را برای تغییر نمای تلفن به کاور اختیاری پشت از جنس چرم یا تغییر باتری را می دهد. این سازش به همان اندازه کیس الومینیومی فوق العاده شیک One M9 نمی باشد، با این حال چیز بدی هم نیست.

نیازی به گفتن نیست، دستگاه G4 برای نگه داشتن و کار کردن با یک دست سخت تر است، با توجه به اینکه دارای سایز نمایشگر بطور قابل توجهی بزرگتر می باشد. M9 با توجه به سایز نمایشگر خود از حد متوسط نیز بلندتر است، اما باظرافت کم عرض بوده، بنابراین نگه داشتن ان در کف دست و کار کردن با نمایشگر با تنها انگشت شست نیز بسیار اسان است.

الجی دکمه های پاور و ولوم را در بدنه پشت دستگاه تعبیه کرده است. جایگاه این دکمه ها بر روی One M9 در پهلوی راست می باشد که برای حس و فشردن نیز راحت بوده، گرچه ذره ای در بازخورد خود ضعیف عمل می کنند.

مقایسه تخصصی LG G4 و HTC M9

صفحه نمایش

دیگر تفاوت واضح میان One M۹ و G۴ بغیر از طراحی ظاهری‌شان، نمایشگرهای انها می باشد. M۹ درون نمایشگر ۵ اینچی Super-LCD ۳ با رزولوشن ۱۰۸۰x۱۹۲۰ پیکسل بسته بندی شده، در حالی که G۴ درون نمایشگر بزرگتر ۵.۵ اینچی LCD با رزولوشن ۱۴۴۰x۲۵۶۰ پیکسل بسته بندی شده است. با وجود داشتن تراکم پیکسل بالاتر ۵۳۸ppi در برابر ۴۴۱ppi از M۹، هر دو نمایشگر تصاویر شفافی را بدون هیچ ایکون یا متن ناصاف و دندانه دار ارائه می دهند، حتی در بررسی های از فاصله نزدیکتر هم اینچنین است.

مقایسه تخصصی LG G4 و HTC M9

الجی از فناوری "Quantum Display" در نمایشگر G۴ استفاده کرده، اما از لحاظ کیفیت و نمایش رنگ، هر دو دستگاه رنگ های نسبتا سرد را ارائه می دهند، دمای رنگ بالاتر از ۸۰۰۰ کلوین فاصله زیادی از مقدار مرجع ۶۵۰۰ کلوین دارد. رنگ های اصلی و فرعی عمدتا از اهداف مرجع دور شده، بخصوص رنگ قرمز بر روی M۹ و سبزها بر روی G۴، چنانکه نسبتا اشباع شده هستند.

HTC One M۹ دارای نمایشگر ذره ای شفاف تر است، اما میزان کنتراست و روشنایی ان بدتر از تلفن الجی می باشد، چنانکه در شب چالش برانگیز است. در کل، تنها مزیت ملموس نمایشگر LG G۴ نسبت به M۹، سایز بزرگتر ان می باشد که برای مصارف رسانه ای ایده ال تر است.

مقایسه تخصصی LG G4 و HTC M9

رابط کاربری و قابلیت ها

هر دو گوشی پلتفرم Android ۵.۱ Lollipop را با رابط کاربری شرکت های مربوطه اجرا می کنند. رابط کاربری جدید LG UX ۴.۰ در G۴ همان روند کاری مسطح، رنگارنگ و مینیمالیستی از تجربه کاربری نسخه قبلی را دنبال کرده است.

از لحاظ عملکرد، بسیاری از مشخصه های اصلی از تجربه الجی مانند Knock On، اپلیکیشن های QSlide و Dual Window برای مالتی تسکینگ و اجرای همزمان اپلیکیشن ها در کنار هم را با خود به همراه دارد. واضح است که این رابط قادر به رفع نیاز هر نوع کاربری می باشد، از جمله کاربران نیازمند قدرت که تمایل به داشتن یک تجربه عمیق و کاربردی دارند. برخی ترفندهای غنی و ارزشمند جهت هر چه ساده تر کار کردن رابط وجود دارد، مثلا مشخصه Smart Notices که نوتیفیکیشن‌های شخصی‌تری در مورد آب‌وهوا، مسافرت و غیره ارائه می دهد.

جدیدترین نسخه از رابط کاربری سفارشی Sense ۷ اچ‌تی‌سی در دستگاه M۹ ارائه شده و همچنان یکی از سریعترین پوسته های اندرویدی موجود می باشد. شرکت سازنده برخی مشخصه ها و ترفندها همچون BlinkFeed را بهینه ساخته است.

بزرگترین نواوری در سنس۷ اچ تی سی، اپلیکیشن تم است، که راه حل اسانی برای تغییر ظاهر اندروید می باشد. با هر تم جدید قادر به تغییر سبک ایکون ها، صداها، فونت ها و والپیپرها می باشید و حتی اجازه می دهد تا نمای دکمه های ناوبری اندرویدی را تغییر دهید.

در حال حاضر، صفحه قفل M۹ با سرویس هایی مانند Yelp و Foursquare یکپارچه شده است. همچنین صفحه هوم جدیدی تهیه شده است: یک پانل هوم هوشمند که بسته به موقعیت شما در محل کار یا منزل نیز نمایش محتویات مورد نظر از مجموعه ایکون ها را تنظیم می کند.

مقایسه تخصصی LG G4 و HTC M9

پردازنده و فضای ذخیره سازی

الجی از تراشه ۶۴ بیتی شش هسته ای ۱.۸GHz Qualcomm Snapdragon ۸۰۸ کوالکام برای جدیدترین پرچمدار خود یعنی G۴ استفاده کرده است. این تراشه شامل چهار هسته ARM Cortex-A۵۳ و دو هسته ARM Cortex-A۵۷ بوده که با سه گیگابایت رم و پردازشگر گرافیکی Adreno ۴۱۸ GPU جفت شده است. از سوی دیگر، M۹ اولین دستگاه استفاده کننده از تراشه سیستم Snapdragon ۸۱۰ با سه گیگابایت رم می باشد. تکنولوژی حافظه رم m۹ از نوع DDR۴ بوده، در حالی که G۴ با تکنولوژی کمتر کارامد DDR۳ جفت شده است.

مقایسه تخصصی LG G4 و HTC M9

شاید یکی از دلایل استفاده الجی از تراشه ۸۰۸، گزارشات مربوط به بیش از حد داغ شدن تراشه ۸۱۰ کوالکام برگردد. به بنچمارک ها نگاهی بیاندازید، به اسانی متوجه می شوید که M۹ در اجرای تست های گرافیکی اسکرین‌ان امتیازات بالاتری را کسب کرده، در نتیجه انتخاب بهتری برای بازی کردن است. بطور کلی، انتخاب محافظه کارانه HTC از رزولوشن نمایشگر و پردازشگر گرافیکی قدرتمند اجازه می دهد تا تلفن در اجرای جدیدترین بازی ها به سهولت به فریم ریت بالایی دست یابد.

هر دو تلفن دارای فضای ذخیره سازی داخلی ۳۲ گیگابایت با اسلات های microSD جهت ارتقا حافظه می باشند، البته نسخه ۶۴ گیگابایتی از M۹ هم ارائه شده است.

مقایسه تخصصی LG G4 و HTC M9

اینترنت و اتصالات

هر دو دستگاه مورد بررسی ما تنها شامل مرورگر کروم گوگل می باشند. در لالی‌پاپ، پیشفرض کروم هر تب را به عنوان فرایند مجزا باز کرده، بنابراین می توانید میان تب ها با استفاده از کلید مالتی تسکینگ جابجا شوید، اما اگر این قابلیت را نمی پسندید، اپشنی برای برگرداندن همان روش از نسخه های قبلی کروم گوگل ارائه شده است. وبگردی سریع و روانی بر روی هر دو دستگاه انجام می شود. بسختی متوجه کندی سرعت در حین اسکرول یا بزرگنمایی و ... خواهید شد.

مقایسه تخصصی LG G4 و HTC M9

هر دو دستگاه مجهز به تراشه اسنپدراگون تضمین خواهند کرد که از باندهای متعدد شبکه LTE، بعلاوه +۴۲Mbps HSPA، و دیگر رادیوها مانند dual-channel Wi-Fi ،aGPS with Glonass ،Bluetooth ۴.۱ و NFC پشتیبانی می کنند. هر دو تلفن دارای بلستر IR همراه با اپلیکیشن اختصاصی برای استفاده تلفن به منظور کنترل لوازم الکترونیکی مانند تلویزیون، AC یا ... می باشند.

دوربین

LG G۴ شامل سنسور دوربین ۱۶ مگاپیکسلی ۱/۲.۶ اینچی، دیافراگم بسیار عریض f/۱.۸ است، در حالی که سنسور دوربین ۲۰ مگاپیکسلی ۱/۲.۴ اینچی با لنز دیافراگم f/۲.۲ در دستگاه M۹ تعبیه شده است. فریب رزولوشن بالای دستگاه htc را نخورید، دوربین الجی اولین دستگاه مجهز به لرزشگیر اپتیکال سه محوره و سنسور طیف رنگ می باشد، بعلاوه شامل تکنولوژی فوکوس خودکار لیزری از G۳ پارسال است. سنسور جدید طیف رنگ در زیر فلش قرار گرفته که قادر به اندازه گیری نور محیط، تعیین منبع نوری خواه مصنوعی یا طبیعی و سپس انجام تنظیمات نرم افزاری مربوطه می باشد.

اپلیکیشن دوربین الجی شامل مجموعه جدیدی از تنظیمات و قابلیت ها شده است، امکان ذخیره تصاویر در فرمت raw DNG را می دهد، بعلاوه حالت جدید manual برای تنظیم اپشن هایی مانند تعادل رنگ سفید، فوکوس، جبران نوردهی، ایزو و حتی سرعت شاتر در رابط دوربین الجی گنجانده شده است. اپشن اخر یک مشخصه جذاب است، چرا که تلفن های خیلی کمی قادر به ارائه زمان نوردهی طولانی، در این مورد تا ۳۰ ثانیه می باشند. علاوه بر این، تلفن فورا قادر به اجرای اپلیکیشن دوربین، فوکوس و گرفتن یک تصویر در چند ثانیه صرفا با دو بار فشردن دکمه volume down می باشد. از سوی دیگر، اپلیکیشن دوربین One M۹ نسبت به M۸ اورجینال تغییر زیادی نکرده، بسرعت قادر به عکاسی هستید، حالت کنترل manual هم برای برخی اپشن ها در این رابط دردسترس است.

مقایسه تخصصی LG G4 و HTC M9

از لحاظ کیفیت تصاویر، دستگاه الجی در ارائه رنگ از m۹ پیشی گرفته، چنانکه تلفن HTC اغلب به سمت ارائه طیف رنگ های سردتر تمایل نشان می دهد، در حالی که G۴ رنگ های واقعی تری را تولید می کند. دیافراگم عریض تر و تکنولوژی OIS الجی خوب ایفای نقش می کنند، چنانکه زمانی که نور فراوانی در محیط وجود دارد، تصاویر خیلی بهتر نوردهی شده اند، سوای از اینکه تفاوت موجود از تصاویر گرفته شده در طول شب و فضای بسته با این دو دستگاه به نفع الجی تمام می شود. دوربین ۲۰MP جزئیات خوبی را در فضای باز ضبط می کند، اما تصاویر ذره ای ضعیف بوده، در حالی که G۴ موفق به ارائه تصاویر شفاف تر شده است.

One M۹ شامل فلش dual-tone LED است که قوی تر از فلش تک G۴ ظاهر شده، چنانکه اشیا را بطور یکنواخت روشن می کند، درحالی که فلش G۴ تاحدودی نور را در مرکز پخش کرده و تصاویر با تن رنگ های سرد تولید می نماید.

از لحاظ فیلمبرداری، هر دو دارای قابلیت ضبط ویدئوی ۴K در فریم ۳۰fps، همچنین ۱۰۸۰p در ۶۰fps می باشند، اما ویدئو M۹ دارای فوکوس خودکار کندتر است. G۴ در فیلمبرداری بهتر ایفای نقش می کند، چنانکه در زمان نیاز بسرعت خود را تنظیم کرده، سطح خوبی از جزئیات را نشان داده، رنگ ها طبیعی بوده و دارای ضبط ثابت تر می باشد. با این حال، M۹ در ضبط صدای استریو بهتر کار کرده، در حالی که G۴ صدای کمی نازک را ارائه می دهد.

چندرسانه ای

اپلیکیشن جدید گالری بر روی گوشی G۴ اجرا شده که امکان مرتب سازی محتویات را در دسته های album ،timeline ،memories ،favorites و videos به کاربر می دهد. اپلیکیشن گالری M۹ دارای اپشن های متعددی برای ویرایش تصاویر است، افکت های شسته و رفته ای را شامل شده و تنظیمات manual موجود به کاربر اجازه تنظیم نور و رنگ تصاویر را می دهد.

موزیک پلیر رابط LG UX ۴.۰ الجی هیچ تغییری نکرده است، با وجود اینکه دارای قابلیت های فنی مانند اکولایزر از پیش تنظیم شده و دیگر موارد است، اما دارای نمای ملایم تر در برابر اپلیکیشن موزیک شیک و عالی HTC Sense ۷ می باشد. بعلاوه از لحاظ پخش، M۹ با اسپیکرهای دوگانه BoomSound پانل جلوی خود به حقیقت درخشیده است. از لحاظ فنی، اسپیکرهای تقویت شده M۹ با قدرت صدای خروجی ۷۲.۸dB نیز کمی ارامتر از اسپیکرهای M۸ هستند، اما شامل همان صدای غنی با عمق است که عملا در اسپیکر تک G۴ از دست رفته است. گرچه، قدرت صدای خروجی G۴ نیز ۷۹dB است. وجود حالت Dolby Audio surround در m۹ بر حجم صدای فضایی تر دستگاه می افزاید، بنابراین برای مثال تماشای ویدئوهای یوتیوب بر روی تلفن اچ تی سی تجربه نسبتا خوشایندی است. htc امپلی فایرهای صوتی کیفیت بالا را برای خروجی اسپیکرها و هدفون ها، کمک به ارائه صدای عالی در m۹ گنجانده است.

قدرت واقعی نمایشگر ۵.۵ اینچی Quad HD در تماشای ویدئوها بیشتر جلوه می نماید، چنانکه رنگ های درخشان و ویدئوی صافی را تحویل می دهد، بعلاوه نباید از وجود مشخصه مالتی تسکینگ جهت اجرای ویدئو بر فراز هر پنجره دیگر قافل شویم. هر دو گوشی اکثریت فرمت فایل های ویدئویی رایج را پخش کرده و حتی با رزولوشن های ۱۰۸۰p هیچ مشکلی ندارند.

مقایسه تخصصی LG G4 و HTC M9

کیفیت تماس

کیفیت تماس با G4 از انچه با نسخه سال گذشته G3 تجربه کرده ایم تغییری نکرده است. ولوم صدای قوی از طریق اسپیکر تلفن و گوشی ارائه می شود، چنانکه در محیط های پرسروصدا قابل استفاده است. اما اندکی اعوجاج در صدای گوشی دستگاه وجود دارد که موجب می شود تا صدای کمی مصنوعی به گوش برسد، اما خیلی وحشتناک نیست. در سوی دیگر مکالمه، بهتر بنظر می آید، از انجایی که صدا خیلی خوب قابل شنیدن است.

HTC One M9 صدای واضح و بلندی را در حین تماس ارائه می دهد، هیچ مشکلی در زمان شنیدن صدای مخاطبین از طریق گوشی وجود ندارد، بعلاوه در سوی دیگر مکالمه واضح است.

مقایسه تخصصی LG G4 و HTC M9

باتری

گرچه ابعاد گوشی G۴ نسبت به سلف افزایش یافته، اما ظرفیت باتری تغییری نکرده و شامل همان باتری ۳۰۰۰mAh است. با استفاده نرمال در دنیای واقعی با مابقی از پرچمداران تازه تست شده همتراز است. این خوب است که برای استفاده نرمال یک روز کامل دوام می آورد، اما انتظار دوام طولانی مدت گوشی Motorola DROID Turbo را برای دستگاه الجی داشتیم. در تست های بنچمارک ما، G۴ برای ۶ ساعت و ۶ دقیقه دوام اورده که بسیار نزدیک به امتیاز سلف خود است.

مقایسه تخصصی LG G4 و HTC M9

اسمارت فون HTC One M۹ با باتری ۲۸۴۰mAh خود برای ۶ ساعت و ۲۵ دقیقه استقامت کرده است. بعلاوه شارژ دستگاه HTC اندکی سریعتر است: ۱۰۶ دقیقه در برابر ۱۲۷ دقیقه گوشی G۴.

مقایسه تخصصی LG G4 و HTC M9

نتیجه گیری

هر دو پرچمدار LG G۴ و One M۹ روش تکاملی مشابهی را در پیش گرفته اند، و انچنانکه سامسونگ با دستگاه S۶ خود انجام داده، نسبت به نسخه های پیشین خود ارتقا نیافته اند. G۴ بیشتر شایسته یک تلفن جانشین است، در حالی که ارتقا پرچمدار HTC بسیار محدود بوده و واضح ترین ان ارتقا دوربین با رزولوشن ۲۰MP می باشد.

با قیمت برابر، و تفاوت های اشکار در سایز نمایشگر و طراحی، همه چیز به الویت های شخصی خریدار بستگی دارد، از اینکه نمای عالی تر، جمع و جورتر M۹ را ترجیح می دهید و یا سایز نمایشگر بزرگتر Quad HD و باتری قابل تعویض G۴ را نیاز دارد.

اگر اهل موسیقی هستید، پیشنهاد می کنیم که تلفن M۹ را برای خود تهیه کنید، در حالی که تلفن G۴ برای دوستداران عکاسی و مدیا با توجه به ضبط عالی تصاویر و ویدئوها و قابلیت های پخش ویدئو نیز مناسب تر است.


نقاط قوت اسمارت فون LG G4

• دوربین برجسته با جزئیات شفاف و رنگ های خوشایند
• اپشن چرم یونیک
• باتری قابل تعویض
• مدل پایه با فضای ذخیره سازی ۳۲ گیگابایت و قابلیت ارتقا حافظه

مقایسه تخصصی LG G4 و HTC M9

نقاط قوت اسمارت فون HTC One M۹

• بدنه فلزی شیک
• اسپیکرهای استریو و خروجی صدای باکیفیت
• رابط کاربری کامل و بی نقص HTC Sense

مقایسه تخصصی LG G4 و HTC M9
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پویا

      حالا به نظر شما کدومه بهتره؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج