جاباما
۲۱۵۳۶۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مازراتی گیبلی Q۴

شرکت ایتالیایی مازراتی در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۳ از نیزه جدید خود رونمایی کرد و پس از چندین سال دوباره نام گیبلی را بر سر زبان‌ها ‌انداخت.

مازراتی گیبلی Q4
مجله تخت گاز: شرکت ایتالیایی مازراتی در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۳ از نیزه جدید خود رونمایی کرد و پس از چندین سال دوباره نام گیبلی را بر سر زبان‌ها ‌انداخت. خودرویی که با طراحی خیره کننده‌اش بسیار مورد توجه قرار گرفت و در اواخر سال پیش تعداد قابل توجهی از آن وارد کشور شد. این سدان بزرگ که از نظر ابعاد بدنه از کواتروپورته کوچک‌تر و سبک‌تر است، این روزها به سوگلی محصولات مازراتی در ایران تبدیل شده است. مازراتی این خودرو را در سه نوع معمولی، S و دیزل تولید می‌کند که از این میان تنها نمونه معمولی با پیشرانه ۶ سیلندر توربو دوقلو توانسته به ایران راه پیدا کند.

شاید بودجه تقریبا 1.5 میلیاردی که باید برای خرید گیبلی خرج کرد، بتوان یک بنز S کلاس جدید مجهز دو برابر آپشن‌های گیبلی و پیشرانه‌ای به مراتب قوی‌تر از این خودرو خریداری کرد. اما گیبلی انتخاب افراد تمایزطلب است که حاضرند بهای خاص بود و زیبایی خیره‌کننده خودرویشان را، هرچقدر هم که هست بپردازند. اصالت و جذابیت ایتالیایی در طراحی گیبلی موج می‌زند و علی‌رغم شباهت زیاد با مدل کواتروپورته، از شخصیت مستقلی برخوردار است. خطوط بدنه جوری طراحی شده‌اند تا خشونت و تهاجمی‌بودن خودرو را نمایش دهند. طراحی هواکش روی سپر جلو، جلو پنجره بزرگ با نشان مازراتی و حفره‌های روی گلگیر‌های جلو، در کنار بدنه عضلانی، نشان مازراتی روی ستون عقب و چراغ‌های جذاب عقب و خروجی‌های دوگانه اگزوزها، در نگاه اول بیننده را میخکوب می‌کنند.

مازراتی گیبلی Q4

با وارد شدن به کابین این خودرو، احساس می‌کنید جذابیت طراحی بدنه به داخل کابین نیز نفوذ کرده است. کیفیت پوشش‌های چرمی ‌و ظرافت دوخت چرم‌ها در جای‌جای کابین خیره کننده است. هم‌چون مدل جدید کواتروپورت، گیبلی نیز از یک مانیتور لمسی بزرگ روی کنسول جلو بهره می‌برد. هم‌چنین طراحی دسته دنده نیز بی شباهت به دسته دنده محصولات ب‌ام‌و نیست. ساعت انالوگ روی کنسول جلو در کنار فرمان سه شاخه و دریچه‌های سیستم تهویه، حال و هوای کلاسیکی را داخل کابین رقم زده‌اند. این خودرو به لطف بدنه‌ای به طول ۵ متر، از کابینی جادار و راحت برخوردار است. در مدل‌های سفارشی، صندلی‌های جلو و عقب از گرمکن، سردکن و ماساژور بهره می‌برند. هم‌چنین سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه این خودرو به سنسور رطوبت نیز مجهز شده است. طراحی و نورپردازی صفحه کیلومترشمار در کنار شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان، هیجان رانندگی را دو چندان می‌کنند. به علاوه از ارگونومی‌ مناسب کابین و راحت شدن کار با دکمه‌ها و ابزارک‌ها در این خودرو، باید به عنوان یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های مازراتی نسبت به سایر محصولاتش یاد کرد.

مازراتی گیبلی Q4

پیشرانه ۶سیلندر ۳لیتری گیبلی به دو توربوشارژر مجهز شده و قادر است ۳۲۶ اسب‌بخار قدرت تولید کند. این میزان توان تولیدی پیشرانه در کنار گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متری که به محور عقب منتقل می‌شود و سواری هیجان‌انگیزی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. البته سواری مدل Q۴ دو دیفرانسیل تفاوت زیادی با مدل دیفرانسیل عقب دارد و چسبندگی آن در پیچ‌ها و سرعت‌های بالا مثال‌زدنی است. در این میان از عملکرد فوق‌العاده جعبه دنده ۸ سرعته بی‌نقص این خودرو که در کسری از ثانیه دنده‌ها را تعویض می‌کند نیز نیز نمی‌توان گذشت.

رقبای داخلی و خارجی

Benz CLS

BMW ۶ Seires Grancoupe

Audi A۶

پیشنهاد نهایی

هنگام تردد در اتوبان‌های و یا کل‌کل‌های خیابانی با گیبلی، باید راه را برای خودروهایی هم‌چون سری ۶ گرن‌کوپه و بنز SL۵۰۰ و پورشه پانامرا توربو، که همگی ارزان‌تر از گیبلی هستند، باز کنید. این در حالی است که علی‌رغم حجم کم پیشرانه، گیبلی هم‌چون سایر برادرانش از مصرف سوخت نسبتا بالایی رنج می‌برد و در هر ۱۰۰ کیلومتر بین ۱۱ تا ۱۲ لیتر بنزن می‌سوزاند. به همه اینها، هزینه سرویس‌ها و لوازم این خودرو را نیز اضافه کنید، که از این نظر یک سروگردن از رقبای آلمانی بالاتر است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج