۲۱۷۵۲۹
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

فستیوال دیدنی نورهای رنگی در سیدنی

سیدنی شهری پر از شور و نشاط زندگی است که بیشترین جمعیت استرالیا را در خود جای داده است. این شهر جادبه های گردشگری زیادی از غذاهای متنوع گرفته تا مناظر دیدنی دارد.

فستیوال دیدنی نورهای رنگی در سیدنی
برترین ها: سیدنی شهری پر از شور و نشاط زندگی است که بیشترین جمعیت استرالیا را در خود جای داده است. این شهر جادبه های گردشگری زیادی از غذاهای متنوع گرفته تا مناظر دیدنی دارد. یکی از بزرگ ترین مراسمی که هر ساله زمستان در این مکان برپا می شود، فستیوال نور و رنگ است. در این فستیوال شهر پر از نور، رنگ و موسیقی است و در کنار آن هنر و تکنولوژی دست به دست هم می دهند و توریست ها را به هیجان در می آورند. حرف برای توصیف این فستیوال بسیار است اما بیایید در کنار آن تصاویری از این جشنواره را نیز مشاهده کنیم.

۱. پل بندرگاه سیدنی

فستیوال دیدنی نورهای رنگی در سیدنی

اگر روی ساحل شمالی سیدنی بیاستید، این پل زیبا را خواهید دید. این پل در سال ۱۹۳۲ ساخته شده و هر سال در جشنواره سیدنی با چراغ های گوناگون تزیین می شود. این پل همواره بخشی از رویدادهای مهم مانند المپیک ۲۰۰۰ و جشن شب سال نو است و جشنواره نور و رنگ نیز از آن مستثنی نیست. این پل با چراغ هایی به رنگ قرمز، آبی و سفید، که نمادی از پرچم استرالیا است، تزیین شده است.

2. «Exposed»

فستیوال دیدنی نورهای رنگی در سیدنی

جشنواره نور و رنگ، هنر و فرهنگ را نیز به کار می گیرد و با مجسمه های غول پیکر خود بر زیباسازی شهر می افزاید. این ۳ مجسمه بزرگ با نام «Exposed» متعلق به فستیوال ۲۰۱۵ و با نمای شیشه ای خود نمادی از پنجره ای به دنیای درون است. در واقع ما را وادار می کند تا مقابل آنها بیایستیم و به دنیای درون آدم ها بیاندیشیم.

3. سرگرمی

فستیوال دیدنی نورهای رنگی در سیدنی

این فستیوال فقط مربوط به مجسمه های شیشه ای نیست، بلکه هنرمندان بسیاری از دلقک ها گرفته تا آدم های مجسمه ای و ربات مانند در خیابان های آن هنرنمایی می کنند. آنها لباس های رنگی به تن می کنند و با آرایش عجیب و غریب میان مردم ظاهر و موجب سرگرمی آنها می شوند.

4. موزه هنرهای معاصر

فستیوال دیدنی نورهای رنگی در سیدنی

موزه هنرهای معاصر هر ساله میزبان بزرگ ترین جشنواره شهر سیدنی است. این ساختمان در فستیوال رنگ و نور که از ۲۲ می ۲۰۱۵ آغاز می شود و تا ۸ ژوئن ادامه دارد، به شیوه ای مدرن و با چراغ هایی با طرح ها و رنگ های مختلف تزیین می شود. نمای بیرون این بنا در طول جشنواره خود یک گالری محسوب می شود.

5. بازی

فستیوال دیدنی نورهای رنگی در سیدنی

بازی یکی از سرگرمی های این فستیوال است. بازدیدکنندگان می توانند در بازی های مختلف شرکت کنند. به عنوان مثال امسال این فستیوال درام های رنگی بسیاری را در اختیار مردم قرار می دهد تا با آنها سرگرم شوند. این سازها با نزدیک شدن مردم به آنها، شروع به روشن و خاموش شدن و ساز زدن می کنند. در قسمتی دیگر از این فستیوال افراد می توانند ریتم و صداهای مختلفی را از سازهای رنگی خلق کنند..

6. پارک «Luna»

فستیوال دیدنی نورهای رنگی در سیدنی

آیا یک جشنواره بدون چرخ و فلک ممکن است؟ افرادی که می خواهند از زاویه دید متفاوت و از بالا به جشنواره رنگ و نور نگاه کنند، می توانند سوار چرخ و فلک در پارک «Luna» شوند. این پارک در کنار پل بندرگاه در ساحل شمالی سیدنی قرار دارد. این چرخ و فلک هر شب از ساعت ۶ تا ۱۰ شب باز است و با نوپردازی خاص اش فضایی زیبا بوجود می آورد.

7. «Affinity»

فستیوال دیدنی نورهای رنگی در سیدنی

یکی دیگر از جاذبه های فستیوال رنگ و نور «Affinity» است. این سازه پیچیدگی و ارتباط رشته های مغز انسان را نشان می دهد. بازدیدکنندگان نه تنها از نورپردازی این اثر هنری لذت می برند بلکه مانند « Exposed » مقابل آن می ایستند و اندکی تامل می کنند. « Affinity» فقط برای نگاه کردن نیست بلکه افراد می توانند به آن نزدیک و لمس اش کنند. این اثر هنری به تماس دست عکس العمل نشان داده و تغییر رنگ می دهد و از خود صداهایی گوناگون تولید می کند، درست مانند عکس العمل مغز انسان به اتفاق های اطراف اش. «Affinity» پیوند میان علم و هنر است.

8. لباس ها

فستیوال دیدنی نورهای رنگی در سیدنی

این آثار هنری که فرم، عملکرد و مد را نشان می دهند، از هزاران رشته فیبر نوری بهم پیچیده شده ساخته شده و با تغییر رنگ خود، دوره های مختلف تاریخ و گذر زمان را نشان می دهند. درست شبیه مجسمه های دیگر، این آثار نیز بازدید کنندگان را به فکر وا می دارند.

9. غذا، موسیقی و سرگرمی

فستیوال دیدنی نورهای رنگی در سیدنی

وجود گالری های خیابانی خوب است اما یک فستیوال باید چیزهای دیگری از جمله غذا، موسیقی و سرگرمی نیز داشته باشد. در طول فستیوال نور و رنگ، افراد به موسیقی گوش می دهند و ورکشاپ های گوناگون شرکت می کنند. آنها حتی می توانند از رستوران های اطراف غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند و بدون معطلی آنها را میل کنند. این فستیوال هر ساله ۵۰۰۰۰۰ بازدیدکننده را در ۱۸ روز به دور خود جمع می کند. در آمد آن نیز بیش از ۲۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

10. طاق های نوری

فستیوال دیدنی نورهای رنگی در سیدنی

طاق های نوری نیز نمادی از پیوند علم و هنر است. هنرمندان، دانشمندان و استادان دانشگاه ها برای ساخت این اثر هنری با هم همکاری کردند و به کمک نرم افزارهای مختلف کامپیوتری این جنگل دست ساز را ساختند. چراغ های این طاق های نوری نسبت به طبیعت عکس العمل نشان می دهند، به عنوان مثال با وزش باد، دمای هوا و رطوبت چراغ هایش روشن می شود. با دیدن این مجسمه ما به تقابل میان طبیعت و هنر پی می بریم.

11. رودخانه ای از نور

فستیوال دیدنی نورهای رنگی در سیدنی

حتما این مدل آب نما را قبلا دیده اید. بله این رودخانه نورانی هیچ گاه قدیمی نمی شود و با وجود ۳۲ چراغ در آن، یکی از جذابیت های فستیوال نور و رنگ ۲۰۱۵ در سیدنی بود. این آب نمای نورانی از ورودی پاساژ آغاز و رد پای آن در طبقات دیگر نیز دیده می شود.

12. خانه اپرای سیدنی

فستیوال دیدنی نورهای رنگی در سیدنی

نمادین ترین ساختمان استرالیا، جزو یکی از جاذبه های گردشگری فستیوال سیدنی نیز است. در طول ۱۸ روز این جشنواره، خانه اپرای سیدنی تابلوی نقاشی بسیاری از هنرمندان می شود. نمایش نقاشی های نوری روی آن دیدنی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سوسن

      چه خوشگل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج