۲۱۷۶۱۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

امضای قراردادهایی بین ریاض و پاریس

مقامات فرانسه و عربستان سعودی در حال مذاکره برای نهایی کردن قراردادهایی به ارزش ۱۲ میلیارد دلار هستند که احتمالا شامل ساخت ۲ نیروگاه هسته ای برای سعودی ها نیز می شود.

خبرگزاری مهر: مقامات فرانسه و عربستان سعودی در حال مذاکره برای نهایی کردن قراردادهایی به ارزش ۱۲ میلیارد دلار هستند که احتمالا شامل ساخت ۲ نیروگاه هسته ای برای سعودی ها نیز می شود.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت: قراردادهایی که مقامات فرانسوی و سعودی در حال مذاکره بر سر نهایی کردن آنها هستند، شامل فروش کشتی های گشت، بالگردهای مرزبانی، هواپیما و احتمالا ساخت ۲ نیروگاه هسته ای می شود.

بر این اساس خبر مذاکره بر سر نهایی کردن این قراردادها، در جریان سفر مقامات بلندپایه سعودی به پاریس اعلام شد. عربستان سعودی در حال حاضر ائتلافی از کشورهای عربی را برای حمله به مواضع نیروهای مردمی یمن تشکیل داده است.

در همین رابطه لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه گفت دو کشور توافق کرده اند تا ریاض کشتی های نگهبانی فرانسوی را به منظور تقویت گارد ساحلی خود که در حال حاضر با تهدیدهای فزاینده ای روبه روست، خریداری کند.

بیانیه دولت فرانسه در خصوص این قراردادها می گوید که دو کشور توافق کرده اند تا ۲۳ بالگرد برای وزارت کشور و ۵۰ فروند جت ایرباس خریداری شود. همچنین مطالعه بر روی ساخت دو رآکتور نسل جدید هسته ای و پسماندهای هسته ای و آموزش ایمنی هسته ای بخشی از این قراردادها است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج