۲۱۸۰۱۳
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

ایهود باراک:

گزینه نظامی در قبال ایران باید باقی بماند

ایهود باراک نخست‌وزیر سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه گفت که آمریکا باید گزینه نظامی علیه ایران را روی میز نگهدارد تا این کشور مجبور به کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای شود.

خبرگزاری فارس: ایهود باراک نخست‌وزیر سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه گفت که آمریکا باید گزینه نظامی علیه ایران را روی میز نگهدارد تا این کشور مجبور به کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای شود.

مقام ارشد پیشین صهیونیستی در یک مصاحبه بر لزوم باقی ماندن گزینه‌ نظامی علیه ایران تاکید کرد، تا این کشور مجبور به رها کردن برنامه هسته‌ای خود شود.

ایهود باراک نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ اسبق این رژیم در مصاحبه با شبکه «راشا تودی» به سوالات این شبکه روسی درباره مذاکرات ایران، سوریه، داعش و روابط تل‌آویو با کشورهای عربی پرداخت.

او در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات جاری هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ گفت: «شاید تا ۳۰ ژوئن شاهد توافق نهایی ایران نباشیم و احتمالا این موضوع به تاخیر خواهد افتاد. من لوزان را به خاطر دارم که چه شکافی بین (محمد جواد) ظریف و (جان) کری (وزرای خارجه ایران و آمریکا) درباره آن وجود داشت».

اشتباه آمریکا در مذاکرات هسته‌ای

وی با اشاره به آنچه اشتباه واشنگتن در مذاکرات خواند، گفت: «ایرانی‌ها مذاکره کننده‌های ماهری هستند. آمریکا وقتی علنا خود را ملزم به حصول توافق هسته‌ای کرده، تاثیر و نفوذ خود را بر ایران از دست داده است».

در حالی که رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های اتمی در خاورمیانه است، ایهود باراک ادعا کرد: «اگر ایران به بمب اتمی برسد، عربستان سعودی ظرف چند ماه به سمت بمب اتمی می‌رود و به دنبال آن ترکیه و مصر هم همین مسیر را طی می‌کنند و این به معنای پایان معاهده منع گسترش سلاح های اتمی خواهد بود».

او افزود: «اگر توافق هسته‌ای بر اساس مفاد کنونی حاصل شود، دیگر چه مقام و نهادی خواهد توانست مانع دستیابی یک کشور به بمب اتمی و تبدیل آن به یک کشور در آستانه هسته‌ای شدن شود؟».

گزینه نظامی باید همچنان روی میز باشد

وزیر جنگ اسبق صهیونیست‌ها با تاکید بر لزوم باقی ماندن گزینه نظامی علیه ایران مدعی شد: «من در موقعیتی نیستم که به آمریکایی‌ها توصیه‌ای بکنم اما باید بگویم حملات آمریکا (به ایران) امروزه به نحوی خواهد بود که ایرانی‌ها نخواهند توانست کاری برای مقابله با آن انجام دهند».

باراک با انتقاد از مواضع باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد:‌ «همانطوری که تعیین خط قرمز در قبال سلاح‌های شیمیایی سوریه و عمل نکردن به آن اشتباه بزرگی بود، شاید تاکید و اصرار نکردن بر گزینه نظامی که شاید تنها راهی باشد که ایرانی‌ها را قانع کند از سلاح اتمی دست بردارند، اشتباه بزرگی باشد».

او ادامه داد: «من نمی‌گویم که فورا حملات نظامی انجام خواهد شد بلکه این موضوع وقتی انجام می‌شود که مذاکرات شکست بخورد. باید تاکید کنم که گزینه نظامی نباید از روی میز برداشته شود تا بتوان به توافق هسته‌ای رسید».

وی افزود: «اگر توافق خوب هسته‌ای عملی شود، من از آن حمایت می‌کنم. من فکر نمی‌کنم با پایان ژوئن همه به خانه بروند و احتمالا تا پایان جولای تا ماه اوت ضرب‌الاجل تمدید شود البته من از این موضوع متاسفم اما این حقیقت است».

مقام پیشین صهیونیستی درباره توافق مدنظرش گفت: «باید همه مواد غنی سازی از ایران خارج شود و دسترسی‌های واقعی به تاسیسات آنها تامین شود چیزی که آنها همچنان رد می‌کنند. من فکر می‌کنم مفاد جاری توافق توافق بدی است و هنوز هم دیر نیست تا مواضع سرسختانه تری در مذاکرات اتخاذ شود و به ایران این موضوع گفته شود که یا این صنعت را برچینید یا با عواقب آن را بپذیرید».

وی با اشاره به موضوع داعش و سوریه و عراق گفت که تاکنون یک پاسخ و واکنش هماهنگ و قاطعی علیه تروریستهای داعشی صورت نگرفته و اینکه داعش هرگز یک جنگ واقعی را تجربه نکرده است.

موضوع داعش و بشار اسد را باید با هم حل کرد

ایهود باراک با تایید مواضع دولت ترکیه در قبال داعش گفت: «ترکیه پیشنهادات درستی درباره داعش مطرح کرده است. نمی‌توان داعش را شکست داد اما بشار اسد (رئیس‌جمهور سوریه) را در موضعی قرار داد که قدرتش افزوده شود. بشار اسد باید خلع شود چرا که او دیگر مشروعیت ندارد».

نزدیکی اسرائیل و عربستان به خاطر مقابله با ایران

در بخش دیگری از این مصاحبه خبرنگار روس از نزدیکی مواضع تل‌آویو و ریاض پرسید و علت را جویا شد که ایهود باراک جوان داد: «ما با عربستان سعودی، اردن، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس منفعت مشترک در برابر ایران و خواسته‌های هژمونیک آن بر منطقه داریم».

باراک افزود: «برخلاف ایران، عربستان سعودی از حزب الله که خواهان نابودی اسرائیل است حمایت نمی‌کند. البته بسیاری از کشورهای عربی آموخته‌اند که به اسرائیل احترام بگذارند».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرک بر حکومت صهیونیستی اسرائیل

    • میثم

      کثافت خود شما مگه بمب ندارید؟ بعد میگید مانباید داشته باشیم،حالم ازاین صهیونستها بهم میخوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج