۲۱۸۸۴
۵ نظر
۵۰۸۰
۵ نظر
۵۰۸۰
پ

پاسخ به ۱۱پرسش رايج درباره «خوش‌تيپ» بودن

روی تان می‌شود اين‌ها را از كسی بپرسيد؟!

برخي مشكلات هستند كه شما را ناراحت مي‌كنند اما خجالت مي‌كشيد براي حل آن‌ها از كسي مشورت بگيريد؛ ما براي اين‌كه كار شما را راحت كنيم برخي از اين مشكلات و راه‌حل‌هاي آن‌ها را به شما مي‌گوييم

روی تان می‌شود اين‌ها را از كسی بپرسيد؟!

روی تان می‌شود اين‌ها را از كسی بپرسيد؟!

اگر مي‌خواهيد راحت لبخند بزنيد
  • چرا دندان‌هایم سیاه است؟
برترین ها: مصرف زیاد قهوه، چای و نوشابه‌های سیاه رنگ باعث تیره شدن دندان‌ها می‌شود. سیگار كشیدن و مصرف برخی داروها نیز از دیگر دلایل تغییر رنگ دندان‌ها هستند.

نخستين قدم برای داشتن دندان‌های سفید عبارت است از: مسواك زدن و استفاده از نخ دندان برای رفع موادغذایی كه بین دندان‌ها باقی مانده‌اند.

استفاده از ژل‌های مخصوص سفید كردن دندان‌ها كه در داروخانه‌ها می‌فروشند نیز می‌تواند تا حد زیادی به سفید شدن دندان‌ها كمك كند. دندان‌پزشك شما هم مي‌تواند دندان‌هايي سفيد براي شما شكل بدهد.


حل يك مشكل شايع
  • چرا دهان من بوی بدی دارد؟
بارها شده با این كه دندان خود را روزانه 2 بار مسواك می‌زنیم و نخ دندان هم می‌كشیم اما باز هم از بوی بد دهان رنج می‌بریم. چه بايد كرد؟ اگر با وجود همه مراقبت‌های بهداشتی هنوز هم دهان‌تان بوی بدی دارد، این بوی بد می‌تواند نشانه‌ای از بیماری دندان و لثه، بازگشت اسید معده به مری، خشكی دهان یا حتی سینوزیت و عفونت گلو باشد. در ضمن فراموش نكنید خمیردندان هیچ اثری بر بوی پیاز و سیر ندارد پس بهتر است از مصرف این غذاها دوری كنید. در ضمن بد نيست با دندان‌پزشك خودتان هم در اين مورد مشورت كنید.


روی تان می‌شود اين‌ها را از كسی بپرسيد؟!

از بوي بد فرار كنيد
  • چرا پاهایم بو می‌دهند؟
باكتری‌هایی روی سطح پا هستند كه بوی بد پاها را به‌وجود می‌آورند بنابراین حتی اگر هر روز هم حمام بروید، باز هم بوی پاها وجود دارد.

هنگامی كه عرق پا با این با كتری‌ها مخلوط می‌شود، بوی بد پا استشمام می‌شود. برای از بین بردن بوی بد پا، به‌طور مداوم پاهای خود را خشك كنید و از پوشیدن كفش‌هایی كه موجب عرق كردن پاها می‌شوند، خودداری كنید.

جوراب‌های خود را هر روز بشویید و اگر كفش‌های‌تان بو دارد، از دئودورانت یا رفع‌كننده بوی بد پا استفاده كنید.


روی تان می‌شود اين‌ها را از كسی بپرسيد؟!

مانيكور توسط خودتان
  • چرا ناخن‌هایم خشك و شكننده هستند؟
قرار گرفتن بیش از حد دست‌ها در معرض آب يا مواد شيميايي باعث شكننده شدن ناخن‌ها می‌شود. برای جلوگیری از شكننده و خشك شدن ناخن‌ها می‌توانید از كرم‌های مرطوب‌كننده و محافظت‌كننده ناخن استفاده كنید.

اگر ناخن شما زرد یا سفید و نیز شكاف‌دار و شكننده است، احتمال این‌كه دچار عفونت قارچی شده باشید نیز وجود دارد. استفاده از كرم‌های ضد‌قارچ برای از بین بردن دائمی قارچ‌ها مناسب نیستند پس به نزد پزشك متخصص بروید تا وی برای شما داروی مربوطه را تجویز كند.


روی تان می‌شود اين‌ها را از كسی بپرسيد؟!

براي آن‌كه طاس نشويد
  • چرا موهایم می‌ریزند؟
ریزش موها كه بیشتر در بین مردان شایع است، امروزه به دغدغه‌ای بزرگ براي برخي از بانوان هم تبدیل شده است به‌طوری كه طبق آمار، در ۴۰ سالگی، ۴۰ درصد زنان ریزش مو پيدا مي‌كنند. بیشترین علل ریزش مو عبارتند از: مشكلات هورمونی یا مشكلات غده تیروئید، بارداری، مصرف داروی خاص و عدم‌تعادل هورمونی.

ریزش موی شدید با محلول‌های موضعی برای تحریك رشد موها درمان می‌شود. برای درمان مشكلات هورمونی نیز قرص‌هایی توسط پزشك تجویز می‌شوند كه می‌توانند از ریزش بیش از حد موها جلوگیری كنند.


اگر مي‌خواهيد صورت‌تان ورم نكند
  • تیغ بهتر است یا موبر؟
زدن موها با تیغ بعد از یك مدت طولانی باعث می‌شود مو در زیر پوست رشد كرده و پوست برآمده به ‌نظر برسد. اگر ترجیح می‌دهید برای از بین بردن موهای زائد از تیغ استفاده كنید، ابتدا یك دوش آب گرم بگیرید و از ژل مخصوص اصلاح با تيغ استفاده كنید. با این كار از ایجاد برآمدگی‌های پوستی در اثر تراشیدن مو جلوگیری می‌كنید. كرم‌های موبر و لیزردرمانی هم جایگزین‌های خوبی برای تیغ هستند.


روی تان می‌شود اين‌ها را از كسی بپرسيد؟!

براي حل يك مشكل آزاردهنده
  • چرا زیاد عرق می‌كنیم؟
تعریق باعث خنك شدن بدن می‌شود. اگر در مواقعی عرق می‌كنید كه اصلا انتظارش را ندارید، مثلا هنگامی كه بسیار آرام و بدون استرس در یك جا نشسته‌اید، ممكن است دچار پركاری تیروئید باشید. این وضعیت باعث تعریق بیش از حد و آزار‌دهنده می‌شود. این تعریق زیر بغل و كف دست‌ها و پاها رخ می‌دهد، براي همين حتما به متخصص غدد مراجعه كنيد.تجویز ضدعرق‌ها، قرص‌ها یا حتی بوتاكس می‌تواند برای كم كردن میزان تعریق مناسب باشد.


روی تان می‌شود اين‌ها را از كسی بپرسيد؟!

وقتي سنگ‌پا به كارتان مي‌آيد
  • با پینه و ‌ترك پاهای‌مان چه كنیم؟
پینه در پاشنه و كف پا ظاهر می‌شود. پینه همان لایه‌های ضخیم شكل گرفته از پوست‌های مرده است كه از پا در مقابل فشار راه رفتن محافظت می‌كند. پینه پا باعث زردی پاشنه پا می‌شود. برای از بین بردن پینه‌ها ابتدا پای خود را در آب گرم بگذارید و بعد از مدتی كه پا نرم شد با سنگ پا، مقداری از پوست‌های مرده را رفع كنید. تكرار این كار باعث نرم شدن تدریجی پا و از بین رفتن‌‌های پوست‌های مرده خواهد شد.


با واريس خداحافظي كنيد
  • چرا پوست من رگ‌هاي واریسی دارد؟
زنانی كه مجبورند دائما روی پای خود بایستند، دچار وریدهای عنكبوتی (واریسی) می‌شوند.چاقی، بارداری و ژنتیك نیز از عواملی هستند كه در ایجاد رگ‌های واریسی دخالت دارند. وریدهای عنكبوتی (واریسی) غالبا نیاز به درمان ندارند اما برخی زنان به دلايل زيبايي تمایل به برطرف كردن این وریدها دارند. یكی از درمان های موثر، اسكلروتراپی توسط پزشك است؛ این روش عبارت است از: تزریق محلول سالین به رگ‌ها كه باعث ناپدید شدن آن‌ها می‌شود.


روی تان می‌شود اين‌ها را از كسی بپرسيد؟!

براي آن‌كه ديگران شما را پيرتر از سن واقعي‌تان نبينند
  • چرا گردن من اینقدر چروك است؟
از دست دادن وزن به میزان زیاد باعث به‌وجود آمدن چین و چروك در اندام‌های مختلف به ویژه گردن می‌شود.

اگر عضلات گردن رشد آهسته‌ای داشته باشند نیز ممكن است با چین و چروك‌هایی در گردن خود روبه‌رو شوید. در هر صورت، ممكن است گردن شما پیرتر از صورت‌تان باشد.

تزریق بوتاكس توسط پزشك می‌تواند چین و چروك‌های گردن را كاهش دهد. كشیدن پوست گردن نیز می‌تواند تا حدی در این‌باره موثر باشد.


روی تان می‌شود اين‌ها را از كسی بپرسيد؟!

براي آن‌كه زيباتر جلوه كنيد
  • چگونه‌ ترك لب‌هایم را رفع كنم؟
هنگامی كه هوا خشك است، لب‌ها آب خود را از دست داده و شروع به پوسته‌پوسته شدن می‌كنند.

برای از بین بردن‌ترك‌های لب، از زبان زدن به آن جدا خودداری كنید زیرا با این كار خشكی آن را بیشتر می‌كنید. به جای آن، از كرم های مخصوص لب استفاده كنید. این كرم‌ها، رطوبت لب را تامین می‌كنند.

با توجه به این‌كه اشعه خورشید نیز می‌تواند باعث آسیب به لب‌ها شود بنابراین بهتر است از كرم‌هایی استفاده كنید كه دارای SPFحداقل 15 باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • amin

      حالا بیشتر این ساوالا که راجع به خانوما بود، ولی من که از پرسیدن هیچ کدوم از اینا خجالت نمی کشم!!!
      شما خجالت می کشید!!!!!؟؟؟؟؟

    • تبسم

      واقعاً چه سوالهاى ضايعى بود!مرسى

      پاسخ ها

      • رها

        باهات کاملا موافقم تبسم جان
        تازه چرا آدم نباید روش بشه اینا رو بپرسه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • dalil499

      salam ba har 3tatnam mofegham.hehehehe

    • فرهاد

      سلام خسته نباشيد به شما خواستم سئوال كنم چرا اينجانب در سن 42 سالگي موها ما مي ريزد خواستم از شما خواهش كنم راهنمائي كنيد باتشكر بهرامي

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج