جاباما
۲۲۱۸۴۶
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

کاهش تمایل مردم به خرید گوشت قرمز

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر بازار گوشت دچار رکود خاصی شده است، گفت: یکی از دلایل این موضوع شیوع تب کریمه کنگو در برخی نقاط کشور است.

خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر بازار گوشت دچار رکود خاصی شده است، گفت: یکی از دلایل این موضوع شیوع تب کریمه کنگو در برخی نقاط کشور است.

علی اصغر ملکی با بیان اینکه قیمت گوشت گوسفندی در یک هفته اخیر هیچ تغییری نداشته است، اظهارداشت: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه تحویل به مغازه دار ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر بازار گوشت دچار رکود خاصی شده است، افزود: شیوع بیماری تب کریمه در برخی نقاط کشور سبب شده است تا مردم از خریدن گوشت اجتناب کنند، ضمن اینکه اجرای طرح پیش‌سردکردن لاشه‌های گوشت نیز بر این موضوع تاثیرگذار بوده و رغبت مصرف کنندگان به خرید را کاهش داده است، چراکه مردم اعلام می‌کنند تمایلی به مصرف گوشت بیات شده ندارند.

ملکی اضافه کرد: در شرایط فعلی برخی از مراکز عرضه حاضر هستند گوشت را با قیمتی ارزان‌تر عرضه کنند تا مشتریان نسبت به خرید آن رغبت یابند.

اجرای طرح پیش سرد کردن لاشه‌های گوسفندی توسط سازمان دامپزشکی کشور از روزهای ابتدایی ماه‌جاری در تهران آغاز شده است.

در این طرح لاشه دام در پیش‌سرد کشتارگاه‌ها به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتیگراد نگهداری می‌شود و سپس توسط ماشین‌های سردخانه‌دار به قصابی‌ها یا مراکز بسته‌بندی حمل می‌شوند. ‌

پیش از این عباس عباسی، مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه قرار گرفتن لاشه در پیش سرد سبب از میان رفتن عوامل بیماری‌زایی خواهد شد که ممکن است در آن وجود داشته باشند، گفت: علاوه بر این، طی این فرایند گوشت تردتر و خوش‌طعم‌تر خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطمه

      اصلا هم ربطی به کاهش قدرت خرید مردم نداره مثلا؟؟؟

    • سلی

      مردم توانایی خریدشو ندارن

    • اصغر

      جیب مردم خالیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج