۲۲۳۷۶۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

حفاظت پوست در برابر نور خورشید

سازمان جهانی بهداشت (WHO) با اشاره به اینكه سرطان پوست به‌شدت افزایش یافته اعلام كرد: حفاظت از پوست بدن مهم‌ترین اقدام برای دوری از بیماری‌های پوستی است.

روزنامه آرمان: سازمان جهانی بهداشت (WHO) با اشاره به اینكه سرطان پوست به‌شدت افزایش یافته اعلام كرد: حفاظت از پوست بدن مهم‌ترین اقدام برای دوری از بیماری‌های پوستی است. به گزارش هلث، سازمان جهانی بهداشت به دلیل افزایش سرطان پوست هشت راهكار سازنده برای حفاظت و استفاده مفید از نور خورشید را پیشنهاد كرده است كه عبارتند از:

از نور خورشید ظهر پرهیز كنید

از ساعت ۱۱ صبح تا سه بعدازظهر از نور مستقیم خورشید پرهیز كنید، زیرا پرتو فرابنفش خورشید (UV) در این زمان در بیشترین حد خود است. در این مدت زمانی حتی نشستن در سایه نیز بی‌خطر نیست، زیرا بازتاب نور خورشید این پرتو را به بدن منتقل می‌كند.

پوشش مناسب

با پوشیدن لباس مناسب، خود را از شر پرتو فرابنفش خورشید نجات دهید. شلواری بلند به همراه پیراهنی آستین بلند به تن كنید و پوششی نیز بر سر داشته باشید. جنس پارچه‌های مختلفی كه بر تن دارید در مقابل تابش خورشید واكنش‌های مختلفی از خود نشان می‌دهند. لباس‌هایی وجود دارند كه مخصوص دفع این پرتو ساخته شده‌اند.

استفاده از كرم‌های پوست مناسب

حفاظت پوست در برابر نور خورشید

كرم‌های پوست مناسب برای خود تعیین و تهیه كنید. این كرم‌ها در مقابل پرتو فرابنفش خورشید واكنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. به هنگام خرید این كرم‌ها توجه داشته باشید كه آنها دارای فیلتر ویژه در مقابل پرتو فرابنفش A باشند. این پرتو در كنار خطرات دیگر، عامل اصلی برای ایجاد سرطان پوست است.

محاسبه زمانی كه می‌توانید زیر آفتاب بمانید

هر نوع پوستی از پنج تا ۲۰ دقیقه می‌تواند پرتو مستقیم آفتاب را تحمل كند. در صورت استفاده از كرم‌های پوست مناسب این زمان افزایش می‌یابد. هر فردی باید این زمان را برای خود محاسبه كند و بیش از این زمان، زیر تابش مستقیم آفتاب نماند.

به‌طور مثال، پوستی كه فقط پنج دقیقه تابش آفتاب را تحمل می‌كند با استفاده از كرم شماره ۵۰ می‌تواند تا چهار ساعت در آفتاب بماند. باید قبل از پایان این زمان با نور خورشید وداع كرد.

به اندازه كافی كرم بزنید

یك انسان بالغ به‌طور متوسط حدود ۳۵ گرم كرم ضدآفتاب برای بدن خود نیاز دارد. ۳۵ گرم كرم حدود چهار قاشق غداخوری می‌شود. كرم زدن پوست را باید تكرار كرد و البته باید دانست كه مالیدن كرم بر بدن زمانی كه می‌توانید در آفتاب بمانید را افزایش نمی‌دهد. نكته مهم اینكه همیشه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیش از حمام آفتاب بدن خود را كرم بزنید.

در آب مواظب پوست خود باشید

در آب تابش خورشید ادامه دارد. سطح آب پرتو فرابنفش خورشید را تشدید می‌كند. در نیم متری سطح آب ۶۰ درصد به پرتو فرابنفش خورشید و ۸۵ درصد به پرتو فرابنفش A افزوده می‌شود. چون بدن در سطح آب خنك می‌شود، احساس سوختگی بدن چندی بعد محسوس می‌شود. به همین دلیل با كرم از بدن خود قبل از شنا حفاظت كنید.

حفاظت پوست در برابر نور خورشید

زیر چتر بمانید

چترهای آفتابی می‌توانند شما را از تابش مستقیم پرتو فرابنفش خورشید حفظ كنند. چترهایی وجود دارند كه مخصوص دفع پرتو خورشید ساخته شده‌اند، اما هنوز استانداردی برای این چترها مشخص نشده و درجه دفع پرتو فرابنفش خورشید در آنها متفاوت است. زیر چتر بنشینید و بدن خود را كرم برنید.

عینك آفتابی استفاده كنید

تابش آفتاب شدید سبب می‌شود چشم‌ها آسیب جدی ببینند. این آسیب‌ها طی چندین سال جمع می‌شوند و از جمله به شبكیه چشم آسیب می‌رسانند یا به كدورت عدسی منجر می‌شوند. پرتو فرابنفش خورشید می‌تواند در كوتاه‌مدت نیز به سرخی، سوزش، خارش و تاری دید چشم بینجامد. به همین دلیل در آفتاب از عینك‌های آفتابی مناسب استفاده كنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج