جاباما
۲۲۴۴۳۳
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

بهترین خودروهای دست دوم را با چه قیمتی بخرید؟

اگرچه بازار خودروهای صفر کیلومتر هنوز دچار رکود است اما خودروهای کارکرده بازار خود را دارند و مشتری برایشان همیشه هست. بیشترشان دلایلی مانند پس دادن امتحان، شانسی بودن خرید خودروی صفر و خطراتی که در کمین اتومبیل های نو قرار گرفته را برای توجیه خریدشان ردیف می کند.

بهترین خودروهای دست دوم را با چه قیمتی بخرید؟



روزنامه هفت صبح - حامد قاسمی نراقی: هنوز سالم و سرحال هستند و می توان رویشان حساب کرد اما مشکل اینجاست که صاحبان قبلی شان می خواهند قیمتی غیرمنصفانه برایشان درنظر بگیرند.

اگرچه بازار خودروهای صفر کیلومتر هنوز دچار رکود است اما خودروهای کارکرده بازار خود را دارند و مشتری برایشان همیشه هست. بیشترشان دلایلی مانند پس دادن امتحان، شانسی بودن خرید خودروی صفر و خطراتی که در کمین اتومبیل های نو قرار گرفته را برای توجیه خریدشان ردیف می کند. با این حال همه شان می دانند که خرید اتومبیل کارکرده نیز دقت خاصی می خواهد و باید مراقب کلک های فروشندگان حرفه ای خودروهای کارکرده بود.

دسته از اتومبیل ها مانند پراید، 206، سمند، تندر و خودروهایی از این دست رونق بیشتری در بازار کارکرده ها دارند و خریداران بیشتر به سمت این نوع خودروها می روند که در این مطلب سعی شده بیشتر بازار خرید و فروش این اتومبیل ها به همراه قیمت شان بررسی شود. اگر می خواهید در آینده ای نزدیک خودروی دست دوم خریداری کنید به شما پیشنهاد می کنیم این گزارش را بخوانید.

خانواده پراید

بهترین خودروهای دست دوم را با چه قیمتی بخرید؟

قیمت پرایدهای کارکرده در بازار بسیار متفاوت است و براساس عمر و نوع پراید قیمت آن از شش تا ۱۸ میلیون تومان متفاوت است. جالب اینجاست که پراید تولید داخل که خیلی ها از کیفت آن دل خوشی ندارند، از مدل ۷۹ تا ۹۳ آن در بازار فروش خوبی دارد و ذائقه بیشتر مردم ایران را هنوز تامین می کند.

پراید صبا مدل ۱۳۸۲ که پنج سال تخفیف بیمه دارد در بازار شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت گذاشته شده است، در حالی که مدل کره ای سال ۱۳۷۹ به قیمت هفت میلیون تومان به فروش می رسد. پراید صبا دوگانه سوز ۱۳۸۲ نیز هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

پراید ۱۴۱ نقرآبی که دوگانه سوز است و تولید سال ۱۳۸۶ با قیمت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار عرضه شده است. پراید صبا مشکی و ۱۴۱ نقره ای هر دو مدل ۱۳۸۸ با قیمت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار برای فروش ارائه شده اند. همان طور که پرایدهای مدل ۷۹ تا ۸۸ با قیمت زیر ۱۳ میلیون تومان می رسند، قیمت مدل های ۸۹ به بالا از ۱۴ میلیون آغاز می شود. پرایدهای این رده بیشتر دارای تنوع بیشتر هستند و در نسخه های ۱۱ و ۱۳۱ خریدار زیادتری دارند.

نکته ای که در این رنج به وضوح دیده می شود، ارائه قیمت های سلیقه ای است. به عنوان مثال پراید ۱۳۱ مدل ۹۰ با رنگ های نقره ای و خاکستری به ترتیب ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. در حالی که همین خودرو با همین مدل و دوگانه سوز ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۳۱ مدل ۱۳۹۱ نیز ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده اند. دقت داشته باشید شرایط همه آنها یکسان بوده و بدون تصادف و رنگ شدگی هستند.

در بخش پرایدهای هاچ بک هم پراید ۱۱۱، قیمت بالا و خریداران خاص خود را دارد. مدل ۱۳۹۱ این اتومبیل با قیمت ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای فروش ارائه شده است و بقیه مدل های پراید ۱۱۱ نیز در رنج ۱۷ تا ۱۹ میلیون تومان برای فروش عرضه می شوند.

خانواده پژو ۲۰۶

بهترین خودروهای دست دوم را با چه قیمتی بخرید؟

این اتومبیل از وقتی که به کشورمان پاگذاشت، جوانان زیادی را عاشق خود کرد. قیمت بالای ۳۵ میلیون تومانی این خودرو در این روزها سبب شده است، پژو ۲۰۶ کارکرده در مدل های مختلف خریداران زیادی داشته باشد البته به دلیل اصطلاک بالای این خودرو در مدل های قدیمی تر، افت قیمتی بسیاری دارد.

۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۰ در بازار با قیمت های بین ۲۵ تا ۲۶ میلیون برای فروش گذاشته شده است. به عنوان نمونه ۲۰۶ با مشخصات ذکرشده و رنگ سفید با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای فروش عرضه شده است. ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۱ نیز از ۲۶ تا ۲۸ میلیون تومان قیمت گذاری می شود و در مدل های ۹۲ و ۹۳ نیز که کمتر در بازار پیدا می شود قیمت ها تا سقف ۳۲ میلیون تومان است.

در خانواده ۲۰۶ نباید از صندوقدارها به سادگی گذشت. این دسته از خانواده ۲۰۶ از هاچ بک ها گران تر هستند. ۲۰۶ اس دی مدل ۸۹ در بازار با قیمت ۲۴ تا ۲۵ میلیون تومان فروخته می شود. همین مدل ۲۰۶ اس دی با رنگ خاکستری ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

مدل ۹۰ و ۹۱ این خودور نیز از ۲۶ تا ۳۰ میلیون تومان در بازار فروخته می شود که با استثنائات عجیبی در بازار رو به روست. برای نمونه ۲۰۶ اس دی تیپ وی ۹ مدل ۹۰ برای فروش در بازار دسته دوم ۳۴ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

خانواده پژوه ۴۰۵

بهترین خودروهای دست دوم را با چه قیمتی بخرید؟

۴۰۵های قدیمی خریداران زیادی دارند که یکی از دلایل آن را می توان، خانوادگی بودن این خودرو دانست. ۴۰۵ نقره ای مدل ۸۷ در بازار ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است در صورتی که ۴۰۵ خاکستری مدل ۸۸ و ۹۲ به ترتیب ۱۶ میلیون و ۲۳ میلیون ۸۰۰ هزار تومان فروخته می شوند.

دوگانه سوز این اتومبیل مدل ۸۸ و ۹۱ به ترتیب ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. در میان ۴۰۵های کارکرده مدل های ۸۳ تا ۸۶ نیز از ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان فروخته می شوند. البته مدل های زیر ۸۲ حتی به کف قیمتی هشت میلیون تومان نیز رسیده اند.

خانواده مزدا

بهترین خودروهای دست دوم را با چه قیمتی بخرید؟

در بین مزداهای دست دوم مزدا ۳ و مزدا ۳۲۳ از پرفروش ترین ها در میان کارکرده ها هستند. البته صفر این دو اتومبیل نیز پرفروش بوده است. مزدا ۳۲۳ مدل ۱۳۸۴ سفید و مشکی به ترتیب ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۳۲ میلیون تومان قیمت گذاری شده اند. همچنین مزدا ۳ جدید تیپ ۳ مدل ۱۳۸۸ با قیمت ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و مزدا ۳ جدید تیپ ۳ مدل ۱۳۹۰ با قیمت ۸۹ میلیون تومان فروخته می شود.

خانواده هیوندای

بهترین خودروهای دست دوم را با چه قیمتی بخرید؟

این خودروساز کره ای در ایران طرفداران زیادی دارد و اتومبیل های کارکرده این شرکت نیز در ایران خریداران زیادی دارد و بسیاری از خریداران خودرو ترجیح می دهند به جای خرید خودروی چینی صفر یک هیوندای کارکرده بخرند. هیوندای آی ۳۰ در بازار کارکرده یکی از بیشترین خرید و فروش ها را دارد.

مدل ۲۰۱۰ این خودرو ۶۲ تا ۶۷ میلیون و مدل ۲۰۱۱ نیز ۷۲ تا ۸۰ میلیون تومان فروخته می شود. هیوندای آی ۲۰ مدل ۲۰۱۱ با قیمت ۶۸ میلیون تومان و توسان آی اکس ۳۵ مدل ۲۰۱۰ نیز ۹۸ میلیون تومان فروخته می شود. هیوندای آوانته نیز در بازا ۴۸ تا ۶۲ میلیون تومان قیمت گذاری می شود. هیوندای آزرا نقره آبی ۲۰۰۷ با قیمت ۷۹ میلیون تومان و مدل ۲۰۰۹ این خودرو نیز ۹۳ میلیون تومان فروخته می شود.

هیوندای جنسیس ۲۰۱۱ با قیمت ۹۲ میلیون تومان و جنسیس کوپه ۲۰۱۱ هم با قیمت ۱۱۶ میلیون تومان برای فروش عرضه شده است. سوناتا نیز از مدل ۲۰۰۷ با قیمت ۶۸ میلیون تومان تا ۲۰۱۴ وای اف با قیمت ۱۱۹ میلیون تومان در بازار کارکرده ها موجود است. سانتافه ۲۰۰۸ نیز ۱۱۰ میلیون تومان است.

خانواده تیبا

بهترین خودروهای دست دوم را با چه قیمتی بخرید؟

در میان کارکرده های خانواده تیبا که دارای دو محصول تیبا و تیبا ۲ است قدیمی ترین خودرو چهار و نیم سال عمر دارد و به همین خاطر قیمت خودروهای کارکرده با صفر کمتر از شش میلیون تومان تفاوت دارد.

در این خانواده تیبا مدل ۹۰ نوک مدادی ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و تیبا مدل ۹۳ سفید ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته می شوند. همچنین تیبا ۲ مدل ۹۳ سفید با قیمت های ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته می شوند. تیبا ۲ مدل ۹۳ مشکی نیز ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می شود.

خانواده تندر ۹۰

بهترین خودروهای دست دوم را با چه قیمتی بخرید؟

تندر ۹۰ هم از خودروهایی است که دست دوم آن خریداران خوبی دارد. این خودرو در نسخه ای ۲ خریدار بهتری دارد. تندر ۹۰ ای ۲ مدل ۸۷ و ۸۸ بین ۲۵ تا ۲۷، مدل ۸۹ بین ۲۷ تا ۳۰، مدل ۹۰ و ۹۱ نیز بین ۳۰ تا ۳۳ میلیون تومان فروخته می شود.

برای نمونه، مدل ۸۷ نقره ای ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، مدل ۸۹ قرمز متالیک ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، مدل ۹۰ نقره ای ۳۱ میلیون تومان و مدل ۹۱ سفید ۳۲ میلیون تومان فروخته می شود.

خانواده کیا

بهترین خودروهای دست دوم را با چه قیمتی بخرید؟

اسپورتیج، سراتو و سورنتو در بین خودروهای کیا در ایران طرفداران زیادی دارند و همین سبب فروش بالای این خودرو در بازار دست دوم شده است. کیا اسپورتیچ ۲۰۱۰ مشکی با قیمت ۹۲ میلیون تومان و مدل ۲۰۱۴ سفید ۱۳۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

سراتو در مدل های ۲۰۱۰، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به ترتیب با قیمت ۹۳.۷۰ و ۱۰۴ میلیون تومان فروخته می شود. سورنتو و سراتو ۲۰۰۸ نیز به ترتیب ۹۷ و ۵۷ میلیون تومان عرضه می شوند.

خانواده سمند

بهترین خودروهای دست دوم را با چه قیمتی بخرید؟

در خانواده سمند، نسخه های ال اکس و سورن بیشترین خریداران را در میان کارکرده ها دارند. در نسخه ال اکس مدل ها ۹۰، ۹۱، ۹۲، ۹۳ به ترتیب ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار، ۲۴میلیون و ۵۰۰هزار، ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هرا تومان به فروش می رسند.

سورن ۸۸ هم در بازار ۲۳ میلیون تومان فروخته می شود در حای که قیمت مدل ۹۳ این خودرو ۳۰ تا ۳۲ میلیون تومان است.

خانواده تویوتا

بهترین خودروهای دست دوم را با چه قیمتی بخرید؟

این برند ژاپنی از اواسط دهه ۵۰ شمسی تاکنون در ایران فعالیت دارد و طرفداران بسیاری برای خود جذب کرده است که سبب افزایش فروش محصولات این شرکت حتی در بین خودروهای کارکرده شده است. مطمئنا کمری یکی از پرفروش ترن هاست.

مدل های ۲۰۰۷، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۴ این خودرو در بازار کارکرده ها به ترتیب با قمیت ۷۰، ۸۰ و ۱۳۳ میلیون تومان فروخته می شود که مدل ۱۹۹۱ آن نیز در بازار وجود داشته و با قیمت ۷۲ میلیون تومان واگذار می شود.

لکسوس ۳۵۰ ای اس مدل ۲۰۰۸ نیز ارزان ترین لکسوسی است که در بازار فروخته می شود وق یمت ۱۳۶ میلیون تومانی دارد. یاریس صندوقدار ۲۰۱۰ نیز ۶۷ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کجا قیمتا اینجوریه کجا پراید 88 اون قیمتو داره کجا پژو این قیمت چرا حرف مفت می زنین

    • بدون نام

      پراید 111 ماشین خیلی خوبیه من خیلی ازش راضیم

    • Ajohi baloch

      سلام
      بنده دنبال پراید مدل از 86 تا 89 تروتمیز باشه رنگی باشه اشکال نداره فقط چپی تصادفی نباشه مثلا بخاطر آفتاب سوختگی رنگش کرده باشن
      شاسیاش هم سالم و سقف و ستوناش پلمپ باشه خوردی اینام نداشته باشه بیمه داشته باشه و تخفیف بیمه هم داشته باشه
      قسطی باشه
      5 نقد میتونم بدم ماهی 400 تا 500 تومن میتونم پرداخت کنم
      قیمتش از 9 تا 12 بیشتر نباشه
      اگه داشتین به شماره های زیر مراجعه کنید 09159948126 - 09159584157
      یا به آیدی زیر kjbws@ تلگرام
      ممنون و تشکر

    • بدون نام

      پژو 405

    • بدون نام

      فقط سورن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج