۲۲۴۵۹۳
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

کار آفرینی دیجیتالی

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(۷)

فقط خلاق باشید و پشتکار داشته باشید. این‌ها، اهرم‌های موفقیت در کارآفرینی دیجیتالی است. در شش بخش قبلی، ده‌ها ایده دیجیتالی جالب معرفی شد.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(7)
برترین ها: باشگاه کارآفرینی دیجیتالی پرتال برترین‌ها، نخستین پایگاه اطلاع رسانی درباره معرفی کسب و کارهای موفق ایرانی و بین‌المللی در حوزه کسب و کارهای آی تی می‌باشد که در ظرف چند ماه گذشته، پرونده ده‌ها پرتال موفق کسب و کار اینترنتی در عرصه‌های مختلف از علی بابا و توییتر گرفته تا expedia و donedeal.ie، مورد بررسی واقع شده است و این روال همچنان ادامه دارد. معرفی برترین‌های کسب و کار در عرصه کارآفرینی دیجیتالی (Digital Entrepreneurship) دنیا، در واقع معرفی الگوهای موفق و فعال در این عرصه به کارآفرینان و علاقمندان به راه اندازی استارت آپ (Start-up) می‌باشد.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(7)

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(7)

شاید برای خیلی از کاربران محترم و همراهان همیشگی باشگاه کارآفرینی دیجیتالی برترین‌ها، این سؤال پیش آمده باشد که با چه ایده‌هایی می‌توان کسب و کار خوب در فضای مجازی راه اندازی کرد و با ثبت دامنه و انتخاب سرور مطلوب، این کسب و کار را به پیش برد. ما قبلاً، در بخش مبانی کارآفرینی دیجیتالی، صدها نکته درباره اصول و مبانی راه اندازی یک پرتال موفق را تشریح کردیم.

ایده بسیار است و هر چیز امکان دارد. اما برای معرفی برخی از ایده‌های خوب، تلاش کرده‌ایم تا شماری از آن ها را بر اساساً تجربه و شناخت خود از بازار، در اختیار مخاطبان عزیز قرار دهیم که قطعاً بخشی از هزاران ایده طلایی در این عرصه می‌باشد. بررسی پرونده تاریخ کارآفرینی دیجیتالی جهان در دو دهه اخیر نشان می‌دهد که حتی مسخره‌ترین ایده‌ها هم، توانسته است میلیون‌ها و بعضاً میلیاردها دلار، ارزش بازاری کسب کند. پرتالی که شما فقط ۱۴۰ کاراکتر دران اجازه داشته باشید بنویسید! (Twitter.com) یا پرتالی که مردم، بتوانند از طریق یک نرم افزار هوشمند، اتاق یا خانه خالی خود را به طور دوستانه، اجاره بدهند (Airbnb.com) یا تاکسی اجاره کنند (Uber.com). فقط خلاق باشید و پشتکار داشته باشید. این‌ها، اهرم‌های موفقیت در کارآفرینی دیجیتالی است. در شش بخش قبلی، ده‌ها ایده دیجیتالی جالب معرفی شد. در این گفتار نیز به معرفی ایده‌های دیگری می‌پردازیم و چندین الگوی موفق تجاری ایرانی و خارجی را به علاقمندان معرفی می‌کنیم.

اگر شما هم ایده جالبی دارید، به ما معرفی کنید.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(7)

۱- هم دانشگاهی‌های شما، موضوعات تحقیقاتی زیادی را در زمینه‌های مختلف مطالعه کرده‌اند اما نه جایی ارائه کرده و نه منتشر کرده‌اند. خلاصه تحقیقات آن ها را بگیرید و در سایتی منتشر کنید. شاید محققان و شرکت‌های زیادی باشند که حاضر باشند برای دریافت نتایج تحقیقات آنان، درخواست همکاری کنند و این یعنی درآمد زایی! سایت سیویلیکا، http://www.civilica.com ایده خوبی هست. اگر بتوانید، خلاصه مقالات و پایان نامه‌های خوب را ارائه کنید، می‌توانید مانند مجلات معتبر، از طریق فروش مقالات با حفظ کپی رایت صاحب اثر، در آمد زایی بکنید.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(7)

اگر به سایت www.magiran.com مراجعه کنید، درخواهید یافت که این پرتال، در واقع فرصتی برای معرفی و نمایش نشریات کشور در این سایت فراهم کرده است. وب، شما می‌توانید از طریق یک سایت مجزا، ظرفیت‌ها و بستری برای معرفی آنلاین پژوهش‌های صورت گرفته در رشته‌های مختلف علمی ارائه کنید.

۲- تصاویر و مطالب مختلف در پرتال یا وبلاگ خود بگذارید و از دیگران بخواهید درباره موضوعات پیش پا افتاده نظر دهند! ایده فوق العاده ای برای شروع یک کسب و کار در ابتدا نیست، اما شروع راحت و آسانی می‌تواند باشد! اکنون از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و حتی اینستاگرام، می‌توانید وبلاگ خود را به سرعت محبوب کنید. محبوبیت پرتال شما، می‌تواند زمینه مطرح شدن مطالب شما را فراهم کند. هر اندازه، تصاویر و مطالب شما مطرح شود، وبلاگ یا سایت شما با ارزش خواهد شد که این موضوع، منجر به بازدید بالا و کسب تبلیغات خواهید شد. وقتی یک صفحه اینستاگرام با ۲۰۰ هزار فالوور، بعضاً روزانه ۱۰۰ هزار تومان درامد دارد، یک سایت خوب و ارزشمند، می‌تواند چنین درآمدی کسب کند.

۳- قرار دادن لینک ۳۰۰۰ سایت و وبلاگ در موضوعات مختلف در پرتال شما، کار سختی نیست. وقت زمان بر است. اما این کار می‌تواند در افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جست وجو تأثیر گذار بوده و مخاطب برای سایت شما آورد. روی آوردن به کارهای دایرکتوری بازی و ارائه محتوای تخصصی، مثلاً در زمینه معرفی همه فروشندگان لوازم خانگی فلان شهر، همه تولید کنندگان قطعات خودرو در فلان استان و مسائلی از این دست، رویکرد تخصصی و رفرنس شدن پرتال شما را ارتقا می‌دهد که در بلند مدت، برگ برنده می‌باشد.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(7)

۴- برای سالمندان و کهنسالان ، پرتال خوبی دردسترس نیست. این اطلاعات را در پایگاهی ارائه کنید و از فروشندگان لوازم و خدمات مربوط به این قشر سنی بخواهید، اطلاعات خود را در پرتال شما قرار دهند و تبلیغ کنند. سایت تکینه http://takineh.com ایده جالبی هست. از این سایت نیز ایده بگیرید: salamatportal.ir به هر حال توجه کنید که دنیا، به سمت پیر شدن هست. از این سایت هم laterlife.com ایده بگیرید.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(7)

۵- این قضیه برای مادران و کودکان نیز صادق است! سایت خیلی خوبی برای کودکان و مادران در وب نیست. اگر هم باشد، خیلی پراکنده هست. یا به یک موضوع توجه کرده است، یا موضوعات مهمی مانند سبک زندگی دیجیتالی را فراموش کرده است یا به دنیای بازی و آشپزی برای کودک نپرداخته است. بنابراین، تلاش کنید، با بررسی نقاط ضعف سایت‌های موجود، نقاط قوتی را شناسایی کنید و بر اساسان، پرتالی راه اندازی کنید.

پرتالی که بتواند، به نیازهای یک مادر و کودک از سن ۱ ماهگی تا ۱۰ سالگی، به عنوان مثال، ماه به ماه پاسخ بدهد. مثلاً مادری که بچه‌اش در سن ۱ ماهگی قرار دارد، وقتی بچه‌اش در سن ۶ ماهگی قرار گرفت، از طریق سایت شما بداند که چه بازی‌هایی بکند بهتر است، چه غذاهایی بخورد بهتر است، چه لباس‌هایی بپوشد بهتر است، چه غذاهایی بخورد برای شیردهی بهتر است و مسائلی از این دست. یک همکار آنلاین خوب، برای مادران خوب ایرانی باشید. فهرست ۴۰ پرتال فعال در عرصه کودکان و نوجوانان ایران را قبلاً معرفی کردیم. از طریق این سایت‌ها، ایده بگیرید و یک کسب و کار در زمینه مادر و کودک، راه انداز بکنید.

۶- راه اندازی دایرکتوری ۱۰۰۰ نویسنده و شخصیت فرهنگی ایران و جهان. چند ماه زمان می‌برد، اما رتبه پرتال شما را در سایت‌های جست و جو افزایش می‌دهد و هر اندازه یک پایگاه صفحات زیادی در اختیار داشته باشد، تأثیر گذاری آن در رتبه بندی موتورهای جست و جو افزایش می‌یابد و این یک برگ برنده برای هر کسب و کار آنلاین می‌باشد. وقتی شما درباره فلان نویسنده و شخصیت مشهور، مقاله و مطلب و ویدئو قرار می‌دهید، یک مجله ادبی اینترنتی راه اندازی می کنید که در دراز مدت، شما را مثل سایت‌های فرهنگی معروفی مانند پندار دات نت می‌کند. این ایده ساده، اما با ارزش، می‌تواند یک ایده دیجیتالی جالب شو.

۷- امروز چه روزی است؟ این سؤال مهمی هست. خیلی‌ها نمی‌دانند امروز، روز تولد کدام دانشمند، روز انتشار کدام کتاب مشهور، روز تأسیس کدام بنای مهم، روز وفات کدام شخصیت، روز آغاز کدام رویداد تاریخی یا روز پایان کدام مراسم مهم داخلی و بین‌المللی هست. این‌ها را به آسانی از سایت‌های اینترنت می‌توانید اقتباس کرده و در پرتالی جمع‌آوری و اطلاع رسانی کنید. ایده جالبی هست. از دودل‌ها هم برای تزیین کار می‌توانید استفاده کنید. نمونه این سایت‌ها، بسیارست.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(7)

شما نسخه فارسی راه اندازی کنید مانند http://www.history.com/this-day-in-history

۸- از ۲۰ تن از دوستان و اعضای خانواده یا فامیل بخواهید تا هر کدام وبلاگی در یک موضوع راه اندازی کرده و لینک وبلاگ‌های همدیگر را در داخل هر وبلاگ قرار دهید. بعد از شش ماه از مخاطبان این ۲۰ وبلاگ بخواهید به وبلاگ اصلی که ۲۰ نویسنده دارد مراجعه کنند. بعد از مدتی، این وبلاگ را به یک دامنه اصلی تحت نام سایت جدید منتقل کنید. اکنون می‌توانید یک کسب و کار جدید را مدیریت و توسعه دهید. شبکه اجتماعی از دوستان وبلاگ باز، ترفندی است که موجب گل کردن پرتال یا وبلاگ شما خواهد شد و این موضوع، زمینه مطرح شدن کسب و کار شما در دراز مدت و کسب مخاطب بیشتر را به همراه خواهد داشت.

۹- باز نشر اخبار را قبلاً توضیح داده بودیم. اما در اخبار، معمولاً تصاویر یا لینک تکمیلی مربوط به موضوع هر خبر منعکس نمی‌شود، اما دانستن این اطلاعات برای خواننده خبر جالب توجه است. شما از این نقطه ضعف استفاده کنید و با بازنشر اخبار در سایت خود، این اطلاعات تکمیلی را اضافه کرده و مخاطب کسب کنید. البته حقوق صاحب خبر را فراموش نکنید که صداقت، اصل کسب و کار است. روزانه صدها هزار، خبر در زمینه‌های مختلف در کشور شما، توسط ده هزار پرتال منتشر می‌شود. خیلی‌ها خبر ندارند که فلان خبر، در فلان پرتال، ارائه شده. سایت خبرخوان یا پرتالی که به دسته بندی خوب مطالب اقدام کند موضوعی است که می‌توان به آن به عنوان یک ایده خلاقانه توجه کرد.

۱۰- خرید و فروش دامنه! ایده جالبی است که نمونه زیادی ندارد. برخی از کاربران، دامنه‌های مربوط به اسامی مکان‌ها، شخصیت‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات و مراسم خاص داخلی و بین‌المللی را ثبت می‌کنند تا بعداً بتوانند به متقاضیان اصلی آن‌ها، بفروشند. این هم یک نوع کسب و کار در سرزمین دیجیتال است. مثلاً خیلی از شرکت‌های معروف، سرویس اطلاع رسانی برای کودکان ندارند و در زمینه عمومی هم فعالیت می‌کنند. مثلاً به نظر شما، برای شرکت سامسونگ، ثبت دامنه samsungkids و بر روی پسوندهای مختلف و بازاریابی آن، ایده خوبی نیست؟ خود حدیث مفصل بخوان... این گونه دامنه‌ها که حاوی یک مفهوم یا معنی خاص هستند نیز جالب است. مانند: www.delicious.com

این ایده دیجیتالی خوبی هست. دامنه‌های خوب را ثبت کنید، و سپس به صاحبان و علاقمندانش واگذار کنید یا انحصاراً بفروشید. اگر دامنه با پسوند خوبی را ثبت کرده باشید، می‌توانید بعد از چند ماه یا چند سال، مانند خرید یک سهم، آن را به چند برابر قیمت خرید، واگذار کنید.

اگر همواره علاقمند ایده‌های دیجیتالی ما هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که همچنان همراه ما با این ایده‌های دیجیتالی باشید. فراموش نکنید، یک ایده دیجیتالی وقتی ارزشمند و کاربردی می‌شود که:

بکر باشد و کپی برداری از ایدهٔ دیگران نباشد.

خلاق باشد.

نوآوری در ایجاد ایده و پرورش و توسعه آن، قابل لمس باشد.

نیازهای مخاطبان را پوشش دهد.

به دنبال جای پا، بر روی ایده‌های دیگران نباشد.

اصل، خلاق بودن و ارائه یک چیز نو و جدید، دران مشهود باشد.

نگاه بلند مدت، در پرورش و توسعه آن مد نظر باشد.

نگاه‌های منفی، نقدها و حمله‌های وحشیانه اطرافیان درباره مسخره بودن طرح!، در نظر نباشد.

بر اساس قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مالی و ذهنی و فکری شما باشد.

اصل، Fake it to Make it فراموش نشود!

اصل، impossible says I'm possible فراموش نشود.

اصل Positive Thinking یا تفکر مثبت فراموش نشود!

با انرژی مثبت فکر کنید.

با اعتماد به نفس کار کنید.

با نگاه بلند مدت، فکر کنید.

برای توسعه آن، برنامه داشته باشید.

ایده‌ها را مکتوب کنید. توجه کنید که: ن و القلم، و ما یسطرون...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی بدرد نخورترین ایده هاییه که تاحالا دیدم!
      فضایی! تخیلی!!!!! بی معنی!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج