۲۲۴۷۰۰
۶ نظر
۵۰۳۸
۶ نظر
۵۰۳۸
پ

دانستنی‌ های جالب (۳)

در زندگی همه ما پیش آمده که برخی اصطلاحات را بدون دانستن ریشه و وجه تسمیه اش بکار ببریم و یا یک رسم و آداب خاص را به صرف تقلید از پیشینیان خود، بدون اینکه بدانیم چیست و از کجا آمده انجام داده باشیم.

دانستنی‌ های جالب (3)


برترین ها: در زندگی همه ما پیش آمده که برخی اصطلاحات را بدون دانستن ریشه و وجه تسمیه اش بکار ببریم و یا یک رسم و آداب خاص را به صرف تقلید از پیشینیان خود، بدون اینکه بدانیم چیست و از کجا آمده انجام داده باشیم. شاید اصلاً این موضوع برای شما اهمیت نداشته باشد و از بکار بردن اصطلاح و انجام دادن آن رسم بدون دانستن اصل و ریشه آن هم راضی بوده باشید، ولی جالب بودن قضیه و اینکه شاید دانستن آن برای شما هم جذاب باشد، ما را بر آن داشت که مطلبی با عنوان «دانستنی های جالب» را به صورت سریالی برای شما تدارک ببینیم و در اختیارتان قرار بدهیم.

این مطلب علاوه بر پرداختن به موضوعات بالا، دانستنی ها و نکات جالب، به برخی از باورهای غلطی که بین مردم رایج است نیز پرداخته و سعی در اصلاح آنها خواهد داشت. امیدواریم مورد استقبالتان قرار بگیرد.

مثل همیشه ما را بانظراتتان یاری کنید.

*******
شطرنج هر دو طرف مغز را پرورش می دهد، از آلزایمر جلوگیری می کند و خلاقیت را افزایش می دهد.

دانستنی‌ های جالب (3)

وقتی کارتون سفید برفی و هفت کوتوله جایزه افتخاری Academy Award را برد یک جایزه معمولی و ۷ جایزه‌ی کوچک اسکار را دریافت کرد.

دانستنی‌ های جالب (3)

شخصیت اصلی کارتون Up، راسل از روی یکی از کارکنان کمپانی Pixar ساخته شده است.

دانستنی‌ های جالب (3)

افراد چپ دست خلاق تر از افراد راست دست هستند. همچنین افراد چپ دست دارای تفکر واگرای بهتری هستند یعنی توانایی ارائه‌ی راه حل های بهتر و بیشتری برای مساله دارند. اگر پدر و مادر هر دو چپ دست باشند، نصف فرزندان آنها هم احتمالا چپ دست خواهند بود. اگر پدر و مادر هر دو راست دست باشند فقط ۲ درصد فرزندانشان چپ دست خواهند بود.

دانستنی‌ های جالب (3)

۴ رئیس جمهور از بین ۷ رئیس جمهور اخیر آمریکا چپ دست هستند: اوباما، بیل کلینتون، جرج بوش، و جرالد فورد. نمونه های مشهور دیگر از افراد چپ دست می توان به ناپلئون بناپارت، اسکندر کبیر، لئوناردو داوینچی و میکل انژ اشاره نمود.

دانستنی‌ های جالب (3)

در زمان های قبل از اینکه گالیله به عنوان اولین انسان آسمان شب را با تلسکوپ ساده خود بررسی نماید تصور بر این بود که نقاط تاریکتر روی سطح ماه دریاهایی هستند که سطح این کره را پوشاده اند اما پس از رویت ماه بوسیله گالیله این تصور نادرست باطل شد. اما باز هم نام دریاهایی که بر روی ماه گذاشته بودند تغییر نکرد مانند دریای آرامش بر روی ماه ( Sea of Tranquility )

دانستنی‌ های جالب (3)

مغز داخل یک کیسه مایع قرار دارد که مانع از برخورد آن به جمجمه می شود. در صورت کم آبی، مغز به جمجمه برخورد می کند که این امر سبب سردرد می شود. باید دانست برخی نوشیدنی ها آب بدن را کاهش می دهند از جمله نوشیدنی های انرژی زا و کافئین دار.

دانستنی‌ های جالب (3)

برنامه معروف به کشف حجاب هفدهم دی ماه ۱۳۱۴ با شرکت همسر و دختران رضا شاه پهلوی که بدون حجاب در جشن دانشسرای عالی شرکت کرده بودند به اجرا در آمد.

دانستنی‌ های جالب (3)

درخت بلوط تا قبل از ۵۰ سالگی میوه نمیدهد یعنی برای اینکه یک مزرعه بلوط به بهره برداری برسد ۵۰ سال زمان نیاز دارد.

دانستنی‌ های جالب (3)

سر خم کردن و نگاه کردن به پایین برای کار کردن با موبایل معادل وزنه ای ۲۷ کیلوگرمی روی گردن شما نیرو وارد می کند. این نیرو مشابه آن است که ۴ توپ بزرگ بولینگ از گردن شما آویزان شده باشد؛ تازه شما چندین بار در روز دارید این کار را انجام می دهید.

دانستنی‌ های جالب (3)

وقتی که سر به سمت جلو خم می‌شود، این نیروها برای ۱۵ درجه شیب به اندازه ۱۲ کیلوگرم، برای ۳۰ درجه به اندازه ۱۸ کیلوگرم، در ۴۵ درجه به اندازه ۲۲ کیلوگرم و در ۶۰ درجه، ۲۷ کیلوگرم خواهند بود. وقتی که زاویه سر روبه‌جلو تغییر می‌کند، وزن مشاهده‌شده توسط ستون فقرات به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد. این فشارها ممکن است منجر به سایش، پاره شدن و آسیب گردن شده و حتی شاید هم به جراحی ختم شود

تنها ۷۰ قلاده ببر بنگال در جهان باقی مانده است.

دانستنی‌ های جالب (3)

پی یر کوری همسر ماری کوری فیزیکدان فرانسوی و از پیشگامان بلورشناسی، مغناطیس و رادیواکتیو بود. او برای اینکه تاثیر رادیوم بر روی پوست را بسنجد با کمک یک بند تکه ای از آن را بر روی بازوی خود بست. سوزش ناشی از آن این ایده را مطرح کرد که می توان از مواد رادیو اکتیو برای درمان بافت های معیوب مانند تومورها استفاده کرد.

دانستنی‌ های جالب (3)

سالها پیش یکی از بومیان محلی به نام اسکار مانوز که در منطقه لانوریه صحرای آتاکامای شیلی به دنبال اشیای با ارزش تاریخی می گشت در کنار کلیسای متروکه ای درون یک حفره پارچه سفیدی یافت که در آن اسکلت عجیب و غریبی به اندازه ۱۵ سانتی متر وجود داشت.

دانستنی‌ های جالب (3)

بررسی ژنتیکی نشان می دهد این اسکلت عجیب به انسان تعلق دارد، اما ۹ درصد ژن های آن با مرجع ژن انسانی مطابقت ندارد. این موجود با وجود قد ۱۵ سانتی متری، در زمان مرگش بین ۶ تا ۸ سال سن داشته و مادرش احتمالا بومی مناطق آمریکای جنوبی است.

دانستنی‌ های جالب (3)

یک چهارم خاک روسیه در سال پوشیده از برف است.

دانستنی‌ های جالب (3)

طبیعت اورانوس برعکس زمین است یعنی دو قطبش گرم و قسمت استوایی آن سرد است.

دانستنی‌ های جالب (3)

این آقا داور برنامه Xfactor نیستش ایشون Rodney Alcala هستن و باهوش ترین قاتل سریالی آمریکاس با ضریب هوشی ۱۶۰.! او به مدت ۵۲ سال مشغول انجام قتل های زنجیره ای بوده بدون اینکه کسی بفهمه!

دانستنی‌ های جالب (3)

او از دختران و پسرانی که میخواست به قتل برساند عکس میگرفت و بعد آزارشان میداد و سپس میکشت. ۳۴ مورد از قتل های او ثابت شد ولی بعد ها در خانه اش ۱۰۰۰ عکس پیدا شد اما قبل از اینکه وی به دلیل قتل های زنجیره ایش معروف شود در یک برنامه همسریابی اول شد و معروف شد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صادقی

      خوب بود

    • araz

      اسکلت با عکسها جور در نمیاد. ضمنا عکس اول که استخوون نیست فلزیه. با ذکر منبع باشه می تونیم صحت و سقم قضیه رو در بیاریم. آدم هر چیزی که می بینه، میشنوه و میخونه رو نباید باور کنه!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        BI LIKE

    • بدون نام

      عالي ممنون

    • مهسا

      عالی بود
      خیلی ممنون

    • صادق

      به دلیل وجود متان رد سیاره اورانوس این سیاره به رنگ سبز-ابی ان به همین دلیل است
      ولی ما در این تصویر میبینیم که این سیاره نارنجی رنگ است
      لطفا اصلاح شود
      رنگ اصلی
      http://uupload.ir/files/n6hm_240px-uranus2.jpg

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج